Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:06

De lampjes van de kerst hangen alweer bij de Bijenkorf, deed me even goed om dit te zien... het is maar een klein dingetje maar zelfs daar werd ik een beetje blij van.

Gelukkig iets minder besmettingen, maar toch nog steeds teveel

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:19

purny schreef:
De lampjes van de kerst hangen alweer bij de Bijenkorf, deed me even goed om dit te zien... het is maar een klein dingetje maar zelfs daar werd ik een beetje blij van.

De bijenkorf in Den Haag...zovaak gegeten daar, dit jaar nog niet eens in den haag geweest.. gekke wereld is het geworden.
Bigone, wat jij met je man hebt gehad dat overkomt mensen om je heen wel eens een keertje. Wij lezen/schrijven in dit topic, volgen het nieuws.. als je dat allemaal niet doet dan vergeet je het meer.
Ik vind 5 dagen afstand houden gepaste straf }> Was ook eentje die haar man 2 weken in een caravan op de oprit wilde haha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:28

Pneumokokken word volgens rivm alleen gegeven aan de groep 70 tot ? 78 daarboven niet meer omdat men er dan te weinig antistoffen door opbouwt. En voor mensen met kwetsbare gezondheid, zoals de moeder van Tienus. Zelf bestellen kan niet meer. Elke arts zal dit weigeren aangezien ze zich aan het rivm moeten houden. In april mei was het nog mogelijk , nu niet.
En dat het niet, zoals de bedoeling was vanaf 60 is komt puur omdat ze niet genoeg hebben. Volgend jaar is er weer voorraad .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:32

imaudy schreef:
purny schreef:

De bijenkorf in Den Haag...zovaak gegeten daar, dit jaar nog niet eens in den haag geweest.. gekke wereld is het geworden.
Bigone, wat jij met je man hebt gehad dat overkomt mensen om je heen wel eens een keertje. Wij lezen/schrijven in dit topic, volgen het nieuws.. als je dat allemaal niet doet dan vergeet je het meer.
Ik vind 5 dagen afstand houden gepaste straf }> Was ook eentje die haar man 2 weken in een caravan op de oprit wilde haha.

Ja bizar he... dat zo'n klein dingetje je even vrolijk kan maken. Ik weet nog in het begin van de pandemie dat ik wakker werd en met een goed gevoel opstond. 5 minuten later was het weg want dan werd je met het nieuws geconfronteerd.
Ik heb ook al een winkel gezien in het centrum die kerstspullen verkoopt... ga daar vandeweek eens kijken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:35

bigone schreef:
Pneumokokken word volgens rivm alleen gegeven aan de groep 70 tot ? 78 daarboven niet meer omdat men er dan te weinig antistoffen door opbouwt. En voor mensen met kwetsbare gezondheid, zoals de moeder van Tienus. Zelf bestellen kan niet meer. Elke arts zal dit weigeren aangezien ze zich aan het rivm moeten houden. In april mei was het nog mogelijk , nu niet.
En dat het niet, zoals de bedoeling was vanaf 60 is komt puur omdat ze niet genoeg hebben. Volgend jaar is er weer voorraad .

volgend jaar in de herkansing dan maar, als ik er dan nog ben......
Mijn man is 78, hij krijgt hem voor het eerst, eenmalig dus, volgend jaar is ie weer te oud :roll:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:36

Morrie Ben je ziek dat je schrijft.....als ik er nog ben?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:49

pien_2010 schreef:

ik heb geen beste gezondheid en je weet nooit waar je dat verrekte rotvirus op kan pikken, hoe voorzichtig je ook bent. Ik maak geen lange termijnplannen meer. Ik heb gezien hoe snel je weg kan zijn met dit virus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:08

Dat is wel een heel erg pessimistische levensinstelling hoor :knuffel: Ook iemand die ogenschijnlijk kern gezond is kan er morgen niet meer zijn, met of zonder Covid.
Doodgaan is een garantie die je hebt. Probeer dan toch op z‘n minst voor die tijd nog wat vrolijks uit het leven te halen?
Zou het geen goed ider zijn om hier eens met een hulpverlener over te praten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:10

Morrie schreef:
pien_2010 schreef:

ik heb geen beste gezondheid en je weet nooit waar je dat verrekte rotvirus op kan pikken, hoe voorzichtig je ook bent. Ik maak geen lange termijnplannen meer. Ik heb gezien hoe snel je weg kan zijn met dit virus.

Veel mensen knappen ook gewoon op Morrie. Je kunt ook echt te fatalistisch zijn. Probeer eens je glas halfvol te krijgen ipv een bedekt bodempje. En je man is vijf jaar minimaal beschermd door vaccin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:19

Morrie schreef:
pien_2010 schreef:

:knuffel:

Na het overlijden van Roby waren we met een stel vrouwen van Bokt, zo vreselijk verdrietig. We hadden zo meegeleefd en geprobeerd Roby te ondersteunen waar we konden. ZO jong, 27 jaar met 2 kindjes en dan die rot ziekte |( We waren er gewoon kapot van.
Nog weken daarna was ik zwaar en somber. Totdat het leek of ik Roby hoorde en dat ze zei: "potverdorie Pien, dat is niet de bedoeling. Je weet hoe ik van het leven genoot en helaas ben ik er niet mee. Maar jij en jullie wel. Kom op meid, ga weer genieten van het leven en drink een glas op mij af en toe". En toen dacht ik, ze heeft gelijk, dit is niet goed en heel bewust dacht ik: "vanaf nu ga ik het leven vieren, zolang als het ook maar enigszins kan. " Toen vond ik "toevallig?" deze foto. En dat is mijn avatar. Dus paar weken na de dood van Roby, heb ik mijn avatar veranderd en voor mij is hij heel erg belangrijk, want daarmee probeer ik mezelf voor te houden, dat zolang ik leef en het enigszins nog gaat, ik geniet.
Afbeelding

Morrie, dat gun ik jou ook en wens ik je toe. Ga in ieder geval wandelen of blijf zolang als kan fietsen. Geef je zelf als de zon schijnt minimaal 7 minuten zon, daar krijg je serotonine van en dat stofje doet iets vrolijks in je hersenen. Het maakt niet uit hoe je het doet, met of zonder hulp voor jezelf, maar ga bewust proberen van je leven te genieten. Ik heb mezelf toen op een soort programma gezet en dat heeft mij geholpen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 11-10-20 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:19

Kennis van mijn moeder, zwaarlijvig hartpatiënt en diabetes werd gediagnosticeerd met corona. Werd daarna opgenomen omdat hij een bacteriële infectie op zijn longen kreeg.

Loopt nu inmiddels weer kleine rondjes buiten.

Je moet het niet te negatief inzien morrie. Iedereen kan vroeg overlijden.
Kom je wel buiten voor een ommetje ofzo?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:23

Wij zeggen met proosten altijd lechaim, op het leven.
Kijk naar wat we kan, niet naar wat niet kan..

Wij bv gisteren honden opgepakt en een loslooproute voor honden gedaan, van de een naar de ander.
Brood mee voor onderweg enz...

Kleine dingen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:29

dank voor de bezorgdheid dames!
Ik noem het maar realistisch tegen de zaken aankijken.
Als het droog is, ga ik een rondje fietsen, lopen lukt niet meer vanwege een kapotte knie en slechte longen.
Er is in huis nog genoeg te doen aan opruimen en schoonmaken, daar is nu tijd genoeg voor (nu nog zin maken)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:38

purny schreef:
Kennis van mijn moeder, zwaarlijvig hartpatiënt en diabetes werd gediagnosticeerd met corona. Werd daarna opgenomen omdat hij een bacteriële infectie op zijn longen kreeg.

Loopt nu inmiddels weer kleine rondjes buiten.

Je moet het niet te negatief inzien morrie. Iedereen kan vroeg overlijden.
Kom je wel buiten voor een ommetje ofzo?

Ja het schijnt idd dat hele gezonde mensen meer last kunnen hebben van het virus dan mensen met mindere gezondheid. Het is voor een deel genetisch hoe je op het virus reageert.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:39

imaudy schreef:
purny schreef:

Dat was ik ja. Ha ha.

Morrie, heee, niet zo je koppie laten hangen hoor. :knuffel:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:55

bigone schreef:

Mijn moeder is 79 maar heeft wel de pneumovax gekregen op eigen verzoek. En beter 'n beetje antistoffen dan helemaal geen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:59

Elnienjo , ik zeg toch dat jullie aan het begin zaten, inmiddels zijn de richtlijnen veranderd .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:10

bigone schreef:
Elnienjo , ik zeg toch dat jullie aan het begin zaten, inmiddels zijn de richtlijnen veranderd .

Klopt, ik ben in actie geschoten toen ze in Duitsland de oudjes aanbevolen een pneumovax te gaan halen. Toen ben ik er over gaan lezen en besloot dat wij dat ook maar moesten doen. Gelukkig dus maar, want als je afhankelijk bent van het inkoopbeleid van de GGD dan is de pandemie wellicht al weer voorbij tegen dat je aan de beurt bent.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:16

Lechaim! En inderdaad naar buiten, Morrie. Dat helpt echt. Ga je paar keer per dag klein stukje fietsen. Of als het droog is: thermoskan koffie (of whiskey) in je fietstas en wat lekkers te snaaien en lekker in een park een half uurtje zitten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:23

mysa schreef:
Lechaim! En inderdaad naar buiten, Morrie. Dat helpt echt. Ga je paar keer per dag klein stukje fietsen. Of als het droog is: thermoskan koffie (of whiskey) in je fietstas en wat lekkers te snaaien en lekker in een park een half uurtje zitten.

Dat dus meis echt doen....

Gisteren in de deuropening bus, biertje toastje en salade..

Gewoon doen.....
Er valt zoveel te genieten nog....

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:35

mysa schreef:

I like your style lechaim chaverah

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:51

dit corona is gewoon echt verschrikkelijk KLOTE mijn oma heeft een breuk in haar heup en vannacht heeft ze alleen maar lopen roepen ik wil dood, ik wil dood ze kan niet meer plassen, ze kan niet zitten ze kan niks, Mamma heeft samen met de dokter 17 instellingen afgebeld!!!!!!! niemand wilde haar nemen. Nu is ze gelukkig ergens opgenomen maar wat een stress, ik woon in het buitenland en kan niet even op en neer, heb mijn fam nu al 2 jaar niet gezien ik wacht de volgende persconferentie en hopelijk kan ik nog reizen naar NL, want oma die geeft gewoon op nu ;( het alleen zijn, de pijn, de stress het is te veel voor der (86)

Hier is het nog vrij ''stabiel'' dus ik hoop dat ik terug kan naar hier als ik naar NL gaat, het is zo'n moeilijke keuze. Want als ik ga en ik mag NL niet meer uit dan zit mijn man alleen... ik ben nog nederlands staatsburger voor nu, maar ik verwacht niet dat Zweden zijn grens gaat dichtgooien eerlijk gezegt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:59

KarmaChansy schreef:
dit corona is gewoon echt verschrikkelijk KLOTE mijn oma heeft een breuk in haar heup en vannacht heeft ze alleen maar lopen roepen ik wil dood, ik wil dood ze kan niet meer plassen, ze kan niet zitten ze kan niks, Mamma heeft samen met de dokter 17 instellingen afgebeld!!!!!!! niemand wilde haar nemen. Nu is ze gelukkig ergens opgenomen maar wat een stress, ik woon in het buitenland en kan niet even op en neer, heb mijn fam nu al 2 jaar niet gezien ik wacht de volgende persconferentie en hopelijk kan ik nog reizen naar NL, want oma die geeft gewoon op nu ;( het alleen zijn, de pijn, de stress het is te veel voor der (86)

Hier is het nog vrij ''stabiel'' dus ik hoop dat ik terug kan naar hier als ik naar NL gaat, het is zo'n moeilijke keuze. Want als ik ga en ik mag NL niet meer uit dan zit mijn man alleen... ik ben nog nederlands staatsburger voor nu, maar ik verwacht niet dat Zweden zijn grens gaat dichtgooien eerlijk gezegt

Het is al met al ook een verschrikkelijke ramp. Dit soort dingen komen er dan nog eens allemaal extra bij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:59

KarmaChansy schreef:

Een breuk in 'n heup is toch automatisch een nieuwe heup? Dan is de pijn snel voorbij. Maar dan moet je wel naar 'n ziekenhuis natuurlijk.
En voor noodzakelijke reizen mag je toch altijd gewoon naar Nederland komen? Hoe komt het dat je deze zomer niet geweest bent en je familie al 2 jaar niet bezocht hebt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:04

elnienjo schreef:
KarmaChansy schreef:

Een breuk in 'n heup is toch automatisch een nieuwe heup? Dan is de pijn snel voorbij.

Euh... nee :+

Duidelijk nooit een heup gebroken gehad. Doet veel pijn en lang niet alle breuken zijn geschikt voor een nieuwe heup. Ze repareren ze ook met schroeven en pennen, of dus een kophals prothese, een nieuwe kom doen ze eigenlijk nooit.
En reken maar dat je pijn hebt.

Wat triest dat ze nergens opgenomen kon worden. Instellingen zijn verplicht crisisbedden te hebben, bij ons komen ze ook wel eens savonds of snachts voor opname. Bizar dat alle crisisbedden op zijn. :\