Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:11

Fading schreef:
Dat m'n kat alleen tegen goedkoop voer kan wat niet perse goed is voor z'n tandjes. Op het moment dat ik hem duur voer geef krijg ie jeuk en krabt ie heel z'n nek en kop open.. Ik weet het niet meer hoor...

Zou kunnen komen van de vleespercentages in het voer. Veel dieren die allergisch zijn, zijn allergisch voor kip, mijn kat ook. Dat ging met een goedkoper voer heel lang goed totdat ik switchte omdat ze dat voer echt opschrokte waardoor alles eruit kwam. Toen ben ik over gegaan op duurder voer waar meer vlees in zat, en daar kreeg ze een allergische reactie op.
Dus ik zit nu op duurder voer zonder kip.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:12

MaTuMi schreef:
Fading schreef:
Dat m'n kat alleen tegen goedkoop voer kan wat niet perse goed is voor z'n tandjes. Op het moment dat ik hem duur voer geef krijg ie jeuk en krabt ie heel z'n nek en kop open.. Ik weet het niet meer hoor...

Zou kunnen komen van de vleespercentages in het voer. Veel dieren die allergisch zijn, zijn allergisch voor kip, mijn kat ook. Dat ging met een goedkoper voer heel lang goed totdat ik switchte omdat ze dat voer echt opschrokte waardoor alles eruit kwam. Toen ben ik over gegaan op duurder voer waar meer vlees in zat, en daar kreeg ze een allergische reactie op.

Dit inderdaad. En al eens hypoallergene brokken geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:13

MaTuMi schreef:
Fading schreef:

Maar het rare is dat hij qua natvoer wel alles kan hebben zonder gezeur? Hij krijgt zijn leven lang al tompoes brokjes (1,89euro per doos) en als ik switch naar duurder voer wat beter is voor zijn tanden op advies van de dierenarts krijg ie jeuk en krabt ie alles kapot -O-

Natvoer krijgt hij de vitasnacks kip en tonijn en heerlijke reepjes van felix ook de kip variant.

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:14

Heb je al eens vergeleken wat er in de goedkope brokken zit en wat in de dure?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:16

Zertab schreef:
Heb je al eens vergeleken wat er in de goedkope brokken zit en wat in de dure?

Jep.. Maar waar het vandaan komt geen idee, en het zijn echt flinke wonden die hij zichzelf krabt.

Spoiler:
Afbeelding

Nu moet ik zeggen dat deze nog meevalt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:18

Dat deed mijn kat ook.. dat bleek uiteindelijk stress gerelateerd te zijn, nadat uitgesloten was dat het geen voedselallergie was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:21

Zertab schreef:
Dat deed mijn kat ook.. dat bleek uiteindelijk stress gerelateerd te zijn, nadat uitgesloten was dat het geen voedselallergie was.

De afgelopen weken was hij stabiel (na wekenlang gezeur met vervoeren naar de dierenarts ivm operatie tandjes, heeft ook 6 weken lang enkel zachtvoer mogen eten, had toen ook nergens last van) alles goed gegaan en nadat hij weer rust had en in zijn ritme zat dus van voer veranderd en meteen weer wonden.. |(

Hij wordt 13 in april, is verder kerngezond, heeft een glanzende vacht... Ik zou alleen willen dat ik hem voer kon geven wat zijn tandsteen beter tegen gaat..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:42

Fading schreef:

Das best knap ja := heb je vast al eens naar bekeken maar haal je altijd hetzelfde (goedkope) voer? Zit daar één dezelfde eiwitbron in? Zelfde hoofdingrediënt (die als eerste in het rijtje van ingrediënten staat)? Bijvoorbeeld Royal Canin kan wel duur en bekend zijn maar zo'n goed merk is het echt niet. Zolang je niet enkel natvoer geeft maar ook brokjes, geeft het meestal niet zo maar tandproblemen. :)

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:59

Als je kijkt naar tompoes is het eerste ingredient granen, dus dat zit er het meest in. Dan 3 procent vlees, en 3 procent vis en 3 procent groenten.
Het voer wat ik mijn katten nu geef, Grandorf White fish and brown rice, daar zit 70% vlees en dierlijke bijproducten in. Met als hoofd ingredient kabeljauw als ik mij niet vergis.
Dus het is niet gek, dat als mijn voer niet hypoallergeen zou zijn, mijn kat over een week onder de kale plekken zit vanwege het vleespercentage en dus dierlijke eiwitten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:33

Nyaleti schreef:
Fading schreef:

Das best knap ja := heb je vast al eens naar bekeken maar haal je altijd hetzelfde (goedkope) voer? Zit daar één dezelfde eiwitbron in? Zelfde hoofdingrediënt (die als eerste in het rijtje van ingrediënten staat)? Bijvoorbeeld Royal Canin kan wel duur en bekend zijn maar zo'n goed merk is het echt niet. Zolang je niet enkel natvoer geeft maar ook brokjes, geeft het meestal niet zo maar tandproblemen. :)

De mijne doet het anders prima op Royal Canin, zowel de fit als de hypoallergenic die ze heeft moeten eten. Is maar net wat ze lekker vinden, gewend zijn en waar ze ook tegen kunnen.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:03

Jas besteld. Mijn zus zegt dat ik op een ijsbeer lijk en nu weet ik niet meer of ik hem moet houden of niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:12

Dat ik overweeg om van fb af te gaan. Stroomt over met complotters overal en een andere mening lijkt haast niet meer te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:16

Nayomie schreef:
Dat ik overweeg om van fb af te gaan. Stroomt over met complotters overal en een andere mening lijkt haast niet meer te kunnen.

Ik volg gewoon niets of niemand meer op FB behalve wat goede vrienden, en soms een groep als er relevante info in staat. Heerlijk rustig kan ik je vertellen. :D

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:17

Verschikkelijk storm :( ik krijg daar zoveel onrust van ;(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:19

Mkango schreef:
Nayomie schreef:

Ik volg gewoon niets of niemand meer op FB behalve wat goede vrienden, en soms een groep als er relevante info in staat. Heerlijk rustig kan ik je vertellen. :D

Onder mijn vrienden valt het mee, of ik krijg er te weinig van mee in mijn tijdlijn. Ik volg vooral nieuws pagina's en er gaat haast geen artikel voorbij met dat de overheid dingen achter houdt en corona niet bestaat. Misschien ga ik die gewoon ontvolgen en de nieuws ergens anders lezen. :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:35

Airplay blijft wegvallen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:51

Dat ik constant met mijn tong blijf voelen aan het draadje achter mijn tanden. Voelt gewoon glad, mijn essix past nog.. maar toch een 5% twijfel of ie niet los zit.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:12

Ga je naar de kliniek voor scans/röntgenfotos van je knieën en heupen,
Hoor je opeens de mevrouw die de platen pakt tegen je moeder zeggen “die rug lijkt toch best scheef hoor, kan zijn dat dat nog rechtkomt met groeien maar dat kan ik zo niet zeggen, ik ben daar niet ervaren in”
Godsamme wanneer heb ik een keer een normaal lijf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:59

Gewrichten in m'n polsen en handen die weer de hele tijd voelen alsof ze niet goed zitten. :x

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:01

Stress en daardoor een onrustige huid -O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:24

Spierpijn! Waarom heb ik zaterdag nou 10 km gelopen en 30 km gefietst. Dat was echt een slecht idee :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:39

Nog steeds is mijn pakketje er niet.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:42

Nieuwe banden voor de auto besteld, doet altijd pijn op je rekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:43

Intens ontevreden met mijn zojuist geverfde garen. -O- Morgen maar even kijken of ik het op de te lichte plekken nog kan redden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:55

Dat je nu je eigen eten mee mag nemen naar de bioscoop en mensen er een heel vreetfeest van maken. Verdomme bijna 4 uur lang naar smakkende geluiden mogen luisteren. Jongens naast ons hadden hele anderhalve liter pakken aan ijstee, zakken snoep, en pakken koek mee genomen. Doe. Even. Normaal.

Neemt gelukkig niet weg dat het geweldig was om The Two Towers in de bioscoop te kunnen zien. <3