Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Mijn punt was: mag het? Munt en brief geld is een wettelijk betaalmiddel wat je volgens mij niet mag weigeren.
Denk bijv aan mensen die onder bewind staan en voor een week leefgeld krijgen?
Marie_Anne schreef:LadyMadonna schreef:Mijn punt was: mag het? Munt en brief geld is een wettelijk betaalmiddel wat je volgens mij niet mag weigeren.
Ja, dat mag men weigeren.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... al-betalen
lenaa_tje schreef:Ik vraag mij wel af of het ook nog mag als het om levensmiddelen gaat en mensen dus nergens terecht kunnen. Ik hoop vooral ook dat deze crisis niet er voor zorgt dat we in Nederland straks inderdaad alleen nog kunnen pinnen (na deze crisis) ik emigreer spontaan.
_Penotti schreef:lenaa_tje schreef:Ik vraag mij wel af of het ook nog mag als het om levensmiddelen gaat en mensen dus nergens terecht kunnen. Ik hoop vooral ook dat deze crisis niet er voor zorgt dat we in Nederland straks inderdaad alleen nog kunnen pinnen (na deze crisis) ik emigreer spontaan.
Het zou wel helpen tegen roofovervallen.
Ik ben niet tegen.
Loretta schreef:In 2016 werd er al gewaarschuwd voor een gebrek aan IC capaciteit.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/in-2016- ... j-pandemie
Popstra schreef:LadyMadonna schreef:Ik reed net langs er kruitvat, en daar staan nu borden buiten dat je alleen met pin mag betalen.... ik vraag me af en f dat mag? Aangezien contant geld gewoon een geldig betaalmiddel een is?
Dat is niet alleen bij het Kruidvat zo. Meerdere winkels doen dat al. O.a De Welkoop
Sassii schreef:En vervolgens wel vragen om je klantenkaart die ze van je aanpakken...
Neonlight schreef:Sassii schreef:En vervolgens wel vragen om je klantenkaart die ze van je aanpakken...
Ja, de kassière bij de Jumbo wilde ook mijn kaart aanpakken, die ik netjes op scanbereik voor hield. Maar ze had het gewoon niet in de gaten op dat moment en bedankte me ook dat ik hem buiten bereik trok toen ze hem aan wilde pakken. Allemaal een beetje op elkaar letten, soms vervallen mensen in oude gewoontes en hebben ze het even niet door.
elnienjo schreef:Weet iemand van jullie of er ook zo'n kaartje van Belgie online staat?
https://www.arcgis.com/apps/opsdashboar ... 4029bf6251
_Penotti schreef:Echwel schreef:Ik ben echt begaan met diegenen die heel bang zijn, wil hun echt een hart onder de riem steken.
En hoop echt dat ze van kleine dingen proberen te genieten.
Kopje koffie in de zon, of een gesprek via facetime met een geliefde .
Hoop ook echt dat mensen weer toenadering zoeken en boosheid laten varen.
Dit is een tijd voor bezinning en liefde
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik mis nu een echte virtuele hug knuffel tussen de smileys, een die echt omarmt.
Zo met die cheer poms maar dan om de ander heen
LadyMadonna schreef:Mijn punt was: mag het? Munt en brief geld is een wettelijk betaalmiddel wat je volgens mij niet mag weigeren.
Mars schreef:Voor mezelf ben ik niet zo bang, eerder voor mensen die ouder zijn of in zwakke gezondheid.
Ben me wel te pletter geschrokken van onderstaand filmpje, deze arts bespreekt een audiobericht van een collega uit Madrid. Waar ze dus daadwerkelijk zo ver zijn dat ze beademingsapparatuur weghalen bij mensen van 65+ en hen sederen tot ze sterven.
Omdat er stomweg te weinig beademingsapparaten zijn en ze deze voor jonge mensen gebruiken.![]()
[ Video ]
We hebben nu een hoop leed gezien maar hier ben ik wel echt effe stil van. Hartverscheurend.
Het zullen je ouders maar zijn die daar liggen
elnienjo schreef:LadyMadonna schreef:Ik reed net langs er kruitvat, en daar staan nu borden buiten dat je alleen met pin mag betalen.... ik vraag me af en f dat mag? Aangezien contant geld gewoon een geldig betaalmiddel een is?
Het wordt door de overheid geadviseerd om alleen met pin te betalen vanwege de risico's, dan ga je toch nu niet met contant betalen?
Anders bestel je je drogisterijartikelen gewoon online.