[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:40

Er staat juist dat die niet over de schoenen word gepiest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:47

Sizzle schreef:
Er staat letterlijk dat de schoonmaakster niets doet en toch over de schoen geplast word. Maar goed, ik kom daar niet over de vloer dus het treft mij gelukkig niet.

Ik ben gisteren in het bos belaagd door 2 hysterische binnenzak mormeltjes met stijlvolle jasjes die aan het geluid te horen voor honden door moesten gaan toen ik op mijn paard zat. „Ze moeten toch ook af en toe even lekker hond kunnen zijn“. Ik heb ze voorzichtig met mijn zweep geprobeert weg te houden van de achterbenen.
Kinderen of huisdieren, ze horen een ander in mijn optiek niet tot last te zijn.
Ik dacht dat je meer in het algemeen sprak. :D Er zijn namelijk meer honden met dit probleem, vandaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:51

Sonja_vR schreef:

Citaat:
waardoor er alleen op de vloer en evt een schoen geplast wordt

Hoe dan ook, hondenpies vind ik vies (hé dat rijmt)
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 15-02-21 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Mijn katten blijven ook in huis rondlopen als er bezoek is. De enige uitzondering is bij een vriend van mijn partner. Die is flink allergisch en ik heb 1 kat die niks liever doet dan bij iedereen gelijk op schoot springen voor aandacht en knuffels. Dus als die een keertje op bezoek komt gaan de katten wel even apart. Hij zegt zelf wel dat het niet noodzakelijk hoeft, maar ik vind het best sneu om die kerel dan snotterend en met knalrode ogen te zien zitten :')

Berdien

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Binnen dieren ruik je écht niet altijd hoor :n Ik heb een kat die alleen maar binnen komt, en als je hier binnen komt ruik je haar niet. Heb daar zelf juist ook een enorme hekel aan, dat je ergens binnenkomt en dat je direct de kattenbak ruikt %)

Honden die je ruikt worden over het algemeen ook niet goed gevoerd, bij mijn ouders ruikt het ook niet naar hond en die hebben echt wel een flink harig exemplaar.

Verder vind ik huisdieren net als kinderen: leuk als je ze hebt maar ik wil er geen last van hebben :+ Een hond die geen grenzen kent en zich op blijft dringen vind ik net zo irritant als eelsk gedrag bij een kind. Puppy's uitgezonderd dan :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:55

Mijn hond had dat als pup bij bekende, maar dat kan je zeker er wel uitkrijgen. Nu nog bij 1 vriendinnetje die haar puppytijd bij ons woonde, die laat haar netjes zitten voor ze aandacht krijgt en dan gaat het prima.

Als mensen mijn huis vinden stinken naar dieren gaan ze waarschijnlijk ook niet met me afspreken gezien ik een halve veestapel heb := .
Maar ik spreek ook niet af bij mensen die een hele woonkamer vol kinderspeelgoed hebben.
Als je bij het gaan zitten op een barbie spiest, de wc instapt op een legoblokje en naar buiten struikelt over de step kan ik niet rustig een bakkie thee drinken zonder opruim neigingen te krijgen.
Speelgoed was bij ons ook altijd op de slaapkamer, en we mochten 1 ding tegelijk mee naar de woonkamer.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:57

Berdien schreef:
Binnen dieren ruik je écht niet altijd hoor :n Ik heb een kat die alleen maar binnen komt, en als je hier binnen komt ruik je haar niet. Heb daar zelf juist ook een enorme hekel aan, dat je ergens binnenkomt en dat je direct de kattenbak ruikt %)

Honden die je ruikt worden over het algemeen ook niet goed gevoerd, bij mijn ouders ruikt het ook niet naar hond en die hebben echt wel een flink harig exemplaar.

Verder vind ik huisdieren net als kinderen: leuk als je ze hebt maar ik wil er geen last van hebben :+ Een hond die geen grenzen kent en zich op blijft dringen vind ik net zo irritant als eelsk gedrag bij een kind. Puppy's uitgezonderd dan :')

Onze hond ruik je als het nat is buiten of ze net een pensstaaf gehad heeft , en de katten als ik te lui was om de bakken netjes schoon te houden.
Kwestie van netjes spulletjes wassen en opruimen. Je kind laat je ook geen weken in hetzelfde nest liggen zonder te wassen, waarom een hondenmand dan wel? :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:57

Een huis van een ander ruikt per definitie anders dan je eigen huis en altijd naar de bewoners en leefstijl. Of dat vies is hangt et natuurlijk ook maar net vanaf.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:16

Sizzle schreef:
Sonja_vR schreef:

Citaat:

Jep, bij hoge opwinding of als je haar op haar flikker geeft.
Schoen is gelukkig niet van stof ofzo en de hulp was op de hoogte van dit gedrag vanaf moment 1, die weet inmiddels ook dat ze geen aandacht moet geven of pas als de hond écht rustig is en dat ze zelf ook heel rustig moet blijven zowel in haar hoofd als in haar handelen.
Het is een heel gevoelig hondje wat sterk reageert op emoties, dat zie ik ook als ikzelf druk in mijn hoofd ben; zij wordt dan lichtelijk onhandelbaar. :=

En natuurlijk baal ik zelf ook van dit gedrag, punt is alleen dat als je erop gaat corrigeren dat ze helemaal leegloopt of al van zich af pissend gillend door je huis vliegt. :wow:
Vandaar dus het wegsluiten, kan zij zo min mogelijk de fout in gaan en ik hoef er niet constant om te stressen dat visite mijn aanwijzing (negeren!) niet opvolgt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:18

Sizzle schreef:
Sonja_vR schreef:

Citaat:

Oops, toch te snel gelezen := excuus

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:21

Jouw huis, jouw regels lor, maar ik zou in dat geval buiten met je afspreken.

Het ergste geval van niet bezoekervriendelijk hond heb ik op een stal meegemaakt. Een vrij loslopende vechthond die letterlijk in de aanval ging in je rug. Hij had een muilkorf om dus kon niet bijten, je hoefde je dus niet zorgen te maken en gewoon niet uitlokken zei de eigenaar -O-
No need to say dat ik mijn paard daar niet neergezet heb :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:27

Nou, lekker dan....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:48

Sizzle schreef:
Jouw huis, jouw regels lor, maar ik zou in dat geval buiten met je afspreken.

Het ergste geval van niet bezoekervriendelijk hond heb ik op een stal meegemaakt. Een vrij loslopende vechthond die letterlijk in de aanval ging in je rug. Hij had een muilkorf om dus kon niet bijten, je hoefde je dus niet zorgen te maken en gewoon niet uitlokken zei de eigenaar -O-
No need to say dat ik mijn paard daar niet neergezet heb :')

Als jij (of een ander die niet mijn hulp is) over de vloer komt sluit ik de betreffende hond weg.
Dus dan kan ze niet over visite heen plassen en ik hoef mij geen zorgen te maken dat mijn aanwijzingen genegeerd worden.
Ik eis ook dat men minimaal een half uur van te voren aankondigt langs te willen komen, dan heb ik de tijd om rustig wat op te ruimen, de hond weg te sluiten en evt drinken/lekkers in huis te halen voor je.
De meeste visite kennen mijn hond ook alleen van foto's of van het passeren buiten.
Was ze agressief geweest dan had ik hetzelfde gedaan; wegsluiten en een bordje op mijn voordeur gehangen met betreden op eigen risico zodat hulpverleners gewaarschuwd zijn.
Al heb ik heel bewust gekozen voor honden die vriendelijk zijn naar bezoek/vreemden, in nood moet men mij gewoon kunnen helpen en moeten hulpverleners zonder gevaar voor bijten ofzo naar binnen kunnen komen.

Ik heb in het verleden een Rottweiler gehad, die liet je perfect binnen als wij er niet waren maar naar buiten kwam je niet meer, :+
Je werd in een hoek gedreven en bij elke beweging richting de deur kreeg je een grom en evt een set blikkerende tanden te zien.
Stil staan en wachten tot we weer thuis waren was het meest verstandig, dan deed zij verder niets maar ging je alsnog naar de deur dan had je tandafdrukken in je been. :x
En probeerde ook niet om ruzie te maken met ons, dan stond ze ertussen te grommen naar je. >;)
Echter, als we thuis waren dan was het bijna een engeltje naar visite. :')
Heerlijk dier was het maar niet voor iedereen. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:51

Ik had laatst een leuke met een goede vriend van mij, die nogal rooskleurig naar kinderen kijkt en graag kinderen wil "omdat dat bij volwassen zijn hoort".
Mijn kat is nogal geinteresseerd, dus toen hij op de bank zat was ze aan zijn haar aan het ruiken vanaf een leuning.
Waarop hij zei "ik hou niet zo van wezens die er altijd zijn, en heel de tijd aandacht willen".
Waarop ik mooi kon inkoppen "Maar je wilt wel kinderen, wat denk je dat die doen :+ ?".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:32

Dan kun je idd beter een kat hebben, die zijn een stuk zelfstandiger :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:37

Ik vind kinderen veel goorder dan honden hoor. Die zitten overal aan. :r
Mijn vriend haat kinderen en vindt honden ook vies. Jammer dan er komt er later in ieder geval één, het liefst twee. Hij weet het... Maar aangezien hij laatst stopte met mij masseren (had enorme rugpijn) en zowat weg rende omdat hij mijn hamster zag en haar per se snacks moest voeren... Want dat vindt ze zo leuk. Denk ik dat het een geval gaat worden "wilde de hond niet, is nu zijn grootste fan". :')

En nu zit ik met een hamster die van haar snacks alleen nog de meelwormen aanneemt omdat hij haar zo verwend heeft. Pitjes, zaden, snoepjes? :n :o? Alleen meelwormen voor mevrouw. >;)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:31

Eef_Bam schreef:
Ik had laatst een leuke met een goede vriend van mij, die nogal rooskleurig naar kinderen kijkt en graag kinderen wil "omdat dat bij volwassen zijn hoort".
Mijn kat is nogal geinteresseerd, dus toen hij op de bank zat was ze aan zijn haar aan het ruiken vanaf een leuning.
Waarop hij zei "ik hou niet zo van wezens die er altijd zijn, en heel de tijd aandacht willen".
Waarop ik mooi kon inkoppen "Maar je wilt wel kinderen, wat denk je dat die doen :+ ?".

:D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:44

Eef_Bam schreef:

Prachtig dit!!

Bovendien als ik mn kat zat ben zet ik hem ff buiten de deur(lees in de gang) tussendeur dicht en doeidoei

Kan je met je kind niet doen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:32

Zag pas weer een "we zoeken een nieuw huisje voor onze 2 jarige kat, want ze kan niet goed samen met de kinderen" .. en ik dacht: doe gewoon dat kind weg dan :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:39

idinn schreef:
Zag pas weer een "we zoeken een nieuw huisje voor onze 2 jarige kat, want ze kan niet goed samen met de kinderen" .. en ik dacht: doe gewoon dat kind weg dan :')

Of voed die kinderen op.

Dat ze netjes met het dier om gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:49

Luxorvalkje schreef:
idinn schreef:

Of voed die kinderen op.

Dat ze netjes met het dier om gaan.
Zelfs als ze netjes met het dier omgaan, kan het zijn dat het dier er niet tegen kan. Je kunt van kinderen ook niet verwachten dat ze de hele dag muisstil zijn, dus als je een kat/hond/hamster hebt die gewoon niet tegen die drukte kan, is een ander, rustiger huis zoeken een eerlijkere oplossing. Mijn tante had zo'n hond die niet zo goed ging op jonge kinderen, maar dat werd pas duidelijk toen ze volwassen was. :) Nu is mijn nicht iets ouder dan ik, dus dat ging wel goed, maar mijn zusje en ik moesten altijd vrij voorzichtig zijn (meestal negeerden we haar gewoon, dat was voor haar ook het prettigst, en mochten we haar alleen aaien als ze naar ons toe kwam en er een volwassene bij was). Ik kan me voorstellen dat zo'n hond in een gezin met kinderen niet op haar plek geweest zal zijn.

Ergerlijker vind ik mensen die hun (jonge) vogels wegdoen "want we willen verder met de kat en dat gaat niet samen." Joh. :roll:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:42

Een vriendin van mij had een kat die zo intens jaloers was dat hij letterlijk probeerde de baby te beschadigen en aan te vallen, echt volledig aggressief. Die baby deed nog niets behalve liggen, poepen en huilen.
Dat had ze echt niet zien aankomen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:47

Sizzle schreef:
Een vriendin van mij had een kat die zo intens jaloers was dat hij letterlijk probeerde de baby te beschadigen en aan te vallen, echt volledig aggressief. Die baby deed nog niets behalve liggen, poepen en huilen.
Dat had ze echt niet zien aankomen.

Dan had je geen baby moeten nemen... kan die kat niks aan doen. :')

Nee sorry sarcastisch grapje

dat is een super rotte situatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:43

Conclusie: heb je al een huisdier. Neem dan geen koter. Zielig voor het huisdier tenslotte :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:01

idinn schreef:
Conclusie: heb je al een huisdier. Neem dan geen koter. Zielig voor het huisdier tenslotte :+

Sorry but not really. :')