Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Ik dacht dat je meer in het algemeen sprak.Er staat letterlijk dat de schoonmaakster niets doet en toch over de schoen geplast word. Maar goed, ik kom daar niet over de vloer dus het treft mij gelukkig niet.
Ik ben gisteren in het bos belaagd door 2 hysterische binnenzak mormeltjes met stijlvolle jasjes die aan het geluid te horen voor honden door moesten gaan toen ik op mijn paard zat. „Ze moeten toch ook af en toe even lekker hond kunnen zijn“. Ik heb ze voorzichtig met mijn zweep geprobeert weg te houden van de achterbenen.
Kinderen of huisdieren, ze horen een ander in mijn optiek niet tot last te zijn.
Berdien schreef:Binnen dieren ruik je écht niet altijd hoorIk heb een kat die alleen maar binnen komt, en als je hier binnen komt ruik je haar niet. Heb daar zelf juist ook een enorme hekel aan, dat je ergens binnenkomt en dat je direct de kattenbak ruikt
![]()
Honden die je ruikt worden over het algemeen ook niet goed gevoerd, bij mijn ouders ruikt het ook niet naar hond en die hebben echt wel een flink harig exemplaar.
Verder vind ik huisdieren net als kinderen: leuk als je ze hebt maar ik wil er geen last van hebbenEen hond die geen grenzen kent en zich op blijft dringen vind ik net zo irritant als eelsk gedrag bij een kind. Puppy's uitgezonderd dan
Sizzle schreef:Sonja_vR schreef:Er staat juist dat die niet over de schoenen word gepiestCitaat:waardoor er alleen op de vloer en evt een schoen geplast wordt
Hoe dan ook, hondenpies vind ik vies (hé dat rijmt)
Sizzle schreef:Jouw huis, jouw regels lor, maar ik zou in dat geval buiten met je afspreken.
Het ergste geval van niet bezoekervriendelijk hond heb ik op een stal meegemaakt. Een vrij loslopende vechthond die letterlijk in de aanval ging in je rug. Hij had een muilkorf om dus kon niet bijten, je hoefde je dus niet zorgen te maken en gewoon niet uitlokken zei de eigenaar
No need to say dat ik mijn paard daar niet neergezet heb
Eef_Bam schreef:Ik had laatst een leuke met een goede vriend van mij, die nogal rooskleurig naar kinderen kijkt en graag kinderen wil "omdat dat bij volwassen zijn hoort".
Mijn kat is nogal geinteresseerd, dus toen hij op de bank zat was ze aan zijn haar aan het ruiken vanaf een leuning.
Waarop hij zei "ik hou niet zo van wezens die er altijd zijn, en heel de tijd aandacht willen".
Waarop ik mooi kon inkoppen "Maar je wilt wel kinderen, wat denk je dat die doen?".
Eef_Bam schreef:Ik had laatst een leuke met een goede vriend van mij, die nogal rooskleurig naar kinderen kijkt en graag kinderen wil "omdat dat bij volwassen zijn hoort".
Mijn kat is nogal geinteresseerd, dus toen hij op de bank zat was ze aan zijn haar aan het ruiken vanaf een leuning.
Waarop hij zei "ik hou niet zo van wezens die er altijd zijn, en heel de tijd aandacht willen".
Waarop ik mooi kon inkoppen "Maar je wilt wel kinderen, wat denk je dat die doen?".
Luxorvalkje schreef:Zelfs als ze netjes met het dier omgaan, kan het zijn dat het dier er niet tegen kan. Je kunt van kinderen ook niet verwachten dat ze de hele dag muisstil zijn, dus als je een kat/hond/hamster hebt die gewoon niet tegen die drukte kan, is een ander, rustiger huis zoeken een eerlijkere oplossing. Mijn tante had zo'n hond die niet zo goed ging op jonge kinderen, maar dat werd pas duidelijk toen ze volwassen was.idinn schreef:Zag pas weer een "we zoeken een nieuw huisje voor onze 2 jarige kat, want ze kan niet goed samen met de kinderen" .. en ik dacht: doe gewoon dat kind weg dan
Of voed die kinderen op.
Dat ze netjes met het dier om gaan.
Sizzle schreef:Een vriendin van mij had een kat die zo intens jaloers was dat hij letterlijk probeerde de baby te beschadigen en aan te vallen, echt volledig aggressief. Die baby deed nog niets behalve liggen, poepen en huilen.
Dat had ze echt niet zien aankomen.