Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:33

Toch wel even weer een leuk bericht.
:))
Ook weer een autohandelaar, maar eentje die wél oprecht is. :o

Hij vroeg naar mijn vraagprijs, en wilde wel 1500 euro in één klap contant geven.

Hoewel ik dat best snap, voor een autohandelaar, zie ik daar vanaf.
Mijn uiterste prijs is dan ook 2000 euro.
:$
(Vanuit mn vorige bericht schreef ik dat ik het dubbele kon krijgen op inruil, tegen die handelaar die niet fatsoenlijk kon typen. 8)7
Hopelijk snappen jullie dat dit bedoeld was om hem af te schrikken, dat is gelukt. :evaw:
Mijn auto is ongeveer 2500 waard, en daar ben ik mij goed van bewust! :$ )

Hij begreep mij volledig, want dat was hij echt wel waard, maar onaantrekkelijk voor hem, ivm marge.

Dat begrijp ik heel prima. Om die reden heb ik hem particulier te koop staan.

Uit gun factor wil hij mee kijken voor een passende auto voor mij.
Uiteraard krijg ik qua inruil een nette prijs als hij wat vind. :+:

Deze kerel, alleen al om het nette typen, eerlijk, voelt erg fijn!
Dus alleen daarom krijgt hij een warme douche <3

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:39

Oh ik kan me ook zo mateloos irriteren aan mensen die niet weten wat onderhandelen is.

Ik bied meestal op het randje en soms krijg ik hele boze mensen en dan zeg ik prima doe maar een tegen bod en we zien wel of we er uit komen.

Een enkele die dan stug bij de vraagprijs blijft en een ander die dan een tegen bod doet.

Maar ik heb ook wel eens gehad dat een verkoper helemaal enthousiast van het spelletje werd en tot op de cent ging tegenbieden. Bleek een oud mannetje te zijn die voorheen altijd op het platteland had gewoond. En aan al die "nieuwerwetse" manieren van handelen niets aan vond dus die vermaakte zich uitstekend met het tegenbieden. Het gesprek ging eerst via z'n dochter maar later praatte ik dus direct via de mp berichten met hem omdat zijn dochter hem zat werd (wist ik veel). Ik bood op een oud tafeltje van kersenhout trouwens :').

Kreeg een kop thee en een dikke plak cake gebakken door z'n vrouw bij aankomst, en een hartstikke gezellig gesprek gehad nog.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:41

Absolem schreef:
Oh ik kan me ook zo mateloos irriteren aan mensen die niet weten wat onderhandelen is.

Ik bied meestal op het randje en soms krijg ik hele boze mensen en dan zeg ik prima doe maar een tegen bod en we zien wel of we er uit komen.

Een enkele die dan stug bij de vraagprijs blijft en een ander die dan een tegen bod doet.

Maar ik heb ook wel eens gehad dat een verkoper helemaal enthousiast van het spelletje werd en tot op de cent ging tegenbieden. Bleek een oud mannetje te zijn die voorheen altijd op het platteland had gewoond. En aan al die "nieuwerwetse" manieren van handelen niets aan vond dus die vermaakte zich uitstekend met het tegenbieden. Het gesprek ging eerst via z'n dochter maar later praatte ik dus direct via de mp berichten met hem omdat zijn dochter hem zat werd (wist ik veel). Ik bood op een oud tafeltje van kersenhout trouwens :').

Kreeg een kop thee en een dikke plak cake gebakken door z'n vrouw bij aankomst, en een hartstikke gezellig gesprek gehad nog.

Deze is ook om in n boekje te doen!!! <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:05

Brainless schreef:
En vaak met paardenspullen zie je dat het al goedkoper nieuw wordt aangeboden.

Was op zoek naar een bepaald dekje, nu nieuw 60E.
Zie hem op MP voorbij komen en bied (ik geloof) 35E, kreeg een bericht terug dat het (veel) te weinig was.
Zij wilde minimaal 60E hebben, dus ik geef aan, sorry daar kan ik hem nu nieuw voor kopen.
Maar zij wilde echt 60E hebben want zij had er 2 jaar terug 80E voor betaald.
Tja dan kun je lang wachten totdat je hem verkoopt.
De biedingen hielden ook op bij de 40E.

Eerder vandaag 2 spiegels gespot - "vraagprijs 140, nieuwprijs was 160". Per stuk. Ja doei.

Wat ik tegenwoordig vaak tegenkomen - kledij of schoenen, "nooit gedragen". Hoezo, er steekt toch een voet in die schoen/vrouw in dat kleedje op je foto? :+

ReadTheRulez

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:15

Jaaaa nieuw. 3 x gebruikt.

Dat is niet nieuw

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:59

Hahaha, precies dat. “Nooit gedragen” en dan staat de persoon op de foto met die schoenen/kleding aan. Ik vind passen ook dragen :+

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:43

Ik vind passen geen dragen. Dat zou betekenen dat je kleding uit de winkel ook niet nieuw is.
Want dat is ook al gepast door iemand (inclusief jezelf).

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:57

Martine schreef:
Ik vind passen geen dragen. Dat zou betekenen dat je kleding uit de winkel ook niet nieuw is.
Want dat is ook al gepast door iemand (inclusief jezelf).

Ook daar lette ik goed op of het werkelijk nog schoon was. De keren dat shirts/truien vol make up vlekken zaten waren best geregeld aanwezig.

Voordeel met online nieuw bestellen bij een webshop is dat dat (zo goed als) niet voorkomt (uitzonderingen retourneringen die niet goed nagekeken zijn daargelaten).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:39

LWDaisy schreef:
Brainless schreef:
En vaak met paardenspullen zie je dat het al goedkoper nieuw wordt aangeboden.

Was op zoek naar een bepaald dekje, nu nieuw 60E.
Zie hem op MP voorbij komen en bied (ik geloof) 35E, kreeg een bericht terug dat het (veel) te weinig was.
Zij wilde minimaal 60E hebben, dus ik geef aan, sorry daar kan ik hem nu nieuw voor kopen.
Maar zij wilde echt 60E hebben want zij had er 2 jaar terug 80E voor betaald.
Tja dan kun je lang wachten totdat je hem verkoopt.
De biedingen hielden ook op bij de 40E.

Eerder vandaag 2 spiegels gespot - "vraagprijs 140, nieuwprijs was 160". Per stuk. Ja doei.

Wat ik tegenwoordig vaak tegenkomen - kledij of schoenen, "nooit gedragen". Hoezo, er steekt toch een voet in die schoen/vrouw in dat kleedje op je foto? :+

Er wordt vaak om aanfoto’s gevraagd. Zeker op Vinted, maar ook op marktplaats heb ik al diverse keren gehad dan mensen om aanfoto’s vroegen.
Ik vind passen ook niet dragen..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:47

Mijn moeders appartement moest na haar overlijden leeg. Diverse spullen stonden op Marktplaats. Een persoon kwam aan de deur (woonde in het zelfde complex) "mag ik de sta-op stoel van je moeder overnemen". Mijn zus, die aan het opruimen was in het appartement vond dat uiteraard prima.

Ik had die stoel ongeveer op hetzelfde moment telefonisch verkocht aan iemand.
De stoel ging naar de buurvrouw van mijn moeder. Ik heb meneer die de stoel ook wilde hebben netjes gebeld, uitgelegd dat de stoel een uurtje eerder al verkocht was, dat het jammer was voor hem, maar dat dit soort dingen nu eenmaal gebeuren.
Ik heb nog dagen telefoontjes, appjes, SMS-jes en marktplaats berichtjes gehad van hem.
Hij wist het wooncomplex te vinden, hij kwam de stoel halen, ik moest de auto die hij gehuurd had vergoeden, bla bla bla.
Toen heb ik hem maar geblokkeerd op alles en de manager van de zorginstelling waar mijn moeder woonde ingelicht dat deze man wel eens voor de deur zou kunnen staan.
Nooit meer wat van gehoord gelukkig.
Tjonge, wat een stampij om een stoel zeg.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:57

Nou ik snap die man wel, zeker als ie speciaal voor die stoel een auto heeft moeten huren.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:02

Ja, dan baal je en ben je boos maar dan ga je toch niet dagenlang nog dreigende berichten sturen? Dan ben je wel een tokkie hoor.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:46

Nee dat niet, maar het was van Rien wel netjes geweest als ze hem tegemoet was gekomen wat betreft de gehuurde auto.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:48

__Sannne schreef:
Nee dat niet, maar het was van Rien wel netjes geweest als ze hem tegemoet was gekomen wat betreft de gehuurde auto.

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Als iemand al vervoer geregeld heeft dan is het ook niet een impulsieve "ik kom er nu aan" aankoop geweest...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:49

__Sannne schreef:
Nou ik snap die man wel, zeker als ie speciaal voor die stoel een auto heeft moeten huren.

Zoals hij klonk, geloofde ik daar geen woord van.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:51

Vjestagirl schreef:
__Sannne schreef:

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Als iemand al vervoer geregeld heeft dan is het ook niet een impulsieve "ik kom er nu aan" aankoop geweest...

Nee hoor, risico van het vak. Hij heeft zelf besloten een auto te huren, dat heb ik hem niet aangeraden. Sterker nog, ik heb het hem afgeraden. Stoel paste in een personen auto.

Ik geloofde er geen woord van, dat hij een auto had gehuurd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:58

rien10 schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee hoor, risico van het vak. Hij heeft zelf besloten een auto te huren, dat heb ik hem niet aangeraden. Sterker nog, ik heb het hem afgeraden. Stoel paste in een personen auto.

Ik geloofde er geen woord van, dat hij een auto had gehuurd.

Misschien was zijn personenauto niet groot genoeg? Misschien had hij er zelf wel geen? Misschien wilde hij niet moeilijk doen om te proberen een stoel in een personenauto te proppen?
Ik vind 'risico van het vak' heel lelijk. Miscommunicatie kan gebeuren, maar je huurt alleen een auto als je al een datum en tijd hebt afgesproken, dus om het dan af te schepen met 'risico van het vak' vind ik best wel asociaal :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:58

Je weet natuurlijk niet hoe groot die auto was, maar het gewoon niet geloven is natuurlijk ook een manier om het goed te praten voor jezelf.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:59

Dit is ook wel een bekende volgens mij:

Koper: ‘Hallo. Ik heb wel interesse, maar vanwege een laag inkomen kan ik niet veel uitgeven. Heb je een uiterste prijs?’
Ik: ‘Helaas is het op dit moment ovb verkocht voor de vraagprijs. Voor minder doe ik het ook niet weg. Er staan ook wel tafels en stoelen voor kleinere prijsjes op Marktplaats, wellicht zit daar iets voor je tussen. Succes!’
Koper: ‘Oke bedankt. Mocht diegene er vanaf zien dan heb ik wel interesse.’

:z Dus dan maakt je lage inkomen opeens niet meer uit. :')

Dat mensen dit als onderhandelingstactiek blijven gebruiken is toch echt schandalig vind ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:00

__Sannne schreef:
Je weet natuurlijk niet hoe groot die auto was, maar het gewoon niet geloven is natuurlijk ook een manier om het goed te praten voor jezelf.

Wat jij wil. Nou, dat klinkt niet zo aardig.
Wat ik bedoel is: jij was er niet bij, jij hebt de man in kwestie niet gesproken. Ik wel.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 26-02-21 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:03

Maar was die man dan al onderweg? Ik bedoel wanneer zou hij de stoel op komen halen dan?
Want dit speelt zoals ik lees binnen een uurtje? Of begrijp ik dat verkeerd?
Dan valt die gehuurde auto toch ook weer te annuleren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:04

DuoPenotti schreef:
Maar was die man dan al onderweg? Ik bedoel wanneer zou hij de stoel op komen halen dan?

Nee joh. Hij zou een dag of wat later komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:13

rien10 schreef:
Stoel paste in een personen auto.

Een sta-op stoel die in een personen auto past?
Mss had die man een VW up.. daar kan echt niks is.
Maar in een gewone auto gaat hij ook niet snel passen hoor.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:15

Als iemand pissig is dan gebruiken ze maar wat graag als smoesje, ik heb extra een auto gehuurd, of een aanhanger gehuurd of wat dan ook.

Uiteraard uitzondering daar gelaten.
Wel vervelend dat het zo moest dat hij je ging stalken qua berichten eyc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:16

DuoPenotti schreef:

Nee hoor. Wij verhuurden ook zo zaken en zelfs al bedacht de klant zich mochten wij zeer zeker de borg niet terug geven.