Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:49

Shanna schreef:
Volgens mij bestaat er wel degelijk een shampoo tegen een rossige gloed, je hebt sowieso 2 soorten blauw-shampoos namelijk. Tegen een gele gloed moet je een paarse shampoo hebben, tegen een rossige gloed een blauw-shampoo als ik het goed onthouden heb.. B-)

Tegen rood moet je groen hebben, niet blauw ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:46

Mand schreef:
Shanna schreef:
Volgens mij bestaat er wel degelijk een shampoo tegen een rossige gloed, je hebt sowieso 2 soorten blauw-shampoos namelijk. Tegen een gele gloed moet je een paarse shampoo hebben, tegen een rossige gloed een blauw-shampoo als ik het goed onthouden heb.. B-)

Tegen rood moet je groen hebben, niet blauw ;)

En die kan ik maar niet vindne. Al heb ik wel de blauw versie besteld. Maar idd tegenpool van rood is groen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:39

Shanna schreef:

Maar het gaat om een groene gloed en dat bestaat dus niet.

Gini

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:40

Ketchup? Please, probeer het gewoon eens. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:52

MarcoBorsato schreef:
Shanna schreef:

Maar het gaat om een groene gloed en dat bestaat dus niet.

Het ging toch juist om een rossige gloed? Rossig valt voor mij onder oranje, dus blauw als tegenpool toch? Of ben ik in de war?

Zo’n shampoo als dit werd volgens mij gezocht; klik voor de link.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:33

Ahhh ik maakte een fout. Maar dan is er inderdaad wel shampoo, kwestie van Google.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:18

Shanna schreef:
Het ging toch juist om een rossige gloed? Rossig valt voor mij onder oranje, dus blauw als tegenpool toch? Of ben ik in de war?

Zo’n shampoo als dit werd volgens mij gezocht; klik voor de link.

Dit is no orange. Rood is een heel ander pigment dan oranje.

Geel - Paars
Oranje - Blauw
Rood - Groen

:o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:32

Maar het ging toch om een rossige gloed? Dit staat als omschrijving bij deze shampoo, een blauwshampoo dus, het lijkt mij dat Knert zoiets bedoeld ook?

Citaat:
No Orange Shampoo is een kleur neutraliserende shampoo, speciaal voor donker gekleurd haar. Dankzij blauwe pigmenten, kunnen ongewenste koper- of roodtinten verdwijnen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:24

Ja Idd. Ik dacht dat ik groen moest hebben. Heb nu de no orange in huis.. sinds vandaag. Eens kijken of het wil. Bedoelde we de echte rossige gloed naar rood toe.

benieuwd of deze shampoo doet wat ik zoek

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:25

Gaat een brug ook open als je er met je auto op staat? :\

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:27

Meliaforever schreef:
Gaat een brug ook open als je er met je auto op staat? :

Zolang de brugwachter je ziet niet. Maar de meeste bruggen hebben geen druk beveiliging, als je dat bedoelt. Daarom mag je dus ook nooit stilstaan op het bewegende deel.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:17

Lalidan schreef:
Meliaforever schreef:
Gaat een brug ook open als je er met je auto op staat? :

Zolang de brugwachter je ziet niet. Maar de meeste bruggen hebben geen druk beveiliging, als je dat bedoelt. Daarom mag je dus ook nooit stilstaan op het bewegende deel.

Brrrr doodeng. :') Van de week stond ik perongeluk dus op de brug, omdat de auto's voor me opeens moesten remmen omdat er een andere brug open ging. Ik kreeg het spaansbenauwd ervan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:18

Niet in paniek raken. Er is een hele volgorde voordat een brug daadwerkelijk gaat bewegen: Eerst voorwaarschuwingen, dan rode stoplicht (vrijwel altijd met iets van een bel erbij). Vervolgens gaan de aanrijbomen dicht en dan de afsluitbomen pas (in een enkel geval is dat maar 1 boom aan elke kant en gaat het in 1 keer, maar oké).
Elke keer is er tussendoor een schouwmoment, waarop dus gekeken wordt wat het verkeer doet. Als jij dus al even stil staat, zou dat echt gezien moeten worden. En als automobilist zeker. Stilstaande voetgangers of fietsers is nog een andere categorie, maar ik ga er toch nog altijd vanuit dat je als voetganger zo slim bent te maken dat je van de brug af gaat als de bellen gaan rinkelen en de bomen sluiten. Al blijkt dat in de praktijk niet altijd zo te werken, en dat vond ik als bedienaar dan weer doodeng :=

Als het goed is, gaan de afsluitbomen pas dicht als de brug vrij is. Dus als je die dicht ziet gaan terwijl jij er nog op staat, zou ik uitstappen en wegrennen. Tot die tijd is veel zorgen maken niet nodig. Stelt dat je iets gerust?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:42

Lalidan schreef:
(…) Stilstaande voetgangers of fietsers is nog een andere categorie, maar ik ga er toch nog altijd vanuit dat je als voetganger zo slim bent te maken dat je van de brug af gaat als de bellen gaan rinkelen en de bomen sluiten. Al blijkt dat in de praktijk niet altijd zo te werken, (…)

Heeft dat er ook niet mee te maken dat het (voor mensen die er niet dagelijks komen of niet zo goed om zich heen kijken) niet altijd even goed zichtbaar is welk deel van de brug er nu precies open gaat?

Bijvoorbeeld hier kun je als auto veilig tussen de slagbomen staan. (je zou er niet terecht moeten kunnen komen, maar het is er wel veilig) google maps/streetview linkje. (even de foto rondraaien, dan zie je de slagbomen 'achter' je )

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:01

Mwah, de meest gehoorde reactie die ik kreeg was 'maar ik let toch wel op, ik val er heus niet in hoor' :=.
Maar het kan natuurlijk altijd, dat mensen het niet door hebben :j. Het blijft, van alle drie kanten (scheepvaart, wegverkeer, bediening) mensenwerk.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:23

Lalidan schreef:
Niet in paniek raken. Er is een hele volgorde voordat een brug daadwerkelijk gaat bewegen: Eerst voorwaarschuwingen, dan rode stoplicht (vrijwel altijd met iets van een bel erbij). Vervolgens gaan de aanrijbomen dicht en dan de afsluitbomen pas (in een enkel geval is dat maar 1 boom aan elke kant en gaat het in 1 keer, maar oké).
Elke keer is er tussendoor een schouwmoment, waarop dus gekeken wordt wat het verkeer doet. Als jij dus al even stil staat, zou dat echt gezien moeten worden. En als automobilist zeker. Stilstaande voetgangers of fietsers is nog een andere categorie, maar ik ga er toch nog altijd vanuit dat je als voetganger zo slim bent te maken dat je van de brug af gaat als de bellen gaan rinkelen en de bomen sluiten. Al blijkt dat in de praktijk niet altijd zo te werken, en dat vond ik als bedienaar dan weer doodeng :=

Als het goed is, gaan de afsluitbomen pas dicht als de brug vrij is. Dus als je die dicht ziet gaan terwijl jij er nog op staat, zou ik uitstappen en wegrennen. Tot die tijd is veel zorgen maken niet nodig. Stelt dat je iets gerust?

Dus er kijkt altijd iemand mee als een brug open gaat of er stilstaande auto's op staan? Of zijn sommige bruggen echt onbewaakt en moet je hard rennen als de lichten opeens gaan branden? :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:40

Als het onbewaakte bruggen zijn staat er een bordje bij :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:47

Er is bij mijn weten altijd een bedienaar. Er zijn bruggetjes die door de 'scheepvaart' zelf bedient moeten worden, maar dat zijn allemaal toeristische bruggetjes op achteraf weggetjes, zoals in het buitengebied bij Giethoorn. En die worden dus ook bedient, maar dan door iemand die er door wil.

De echte bruggen worden altijd door iemand bedient, al dan niet op afstand. Als jij geen rode lichten, bellen en/of kruisen op de weg negeert, zou hard rennen zou echt absoluut niet nodig moeten zijn. Ook niet als je dus op het bewegende deel staat (en ik zie dat ik daar in mijn eerste bericht niet heel duidelijk over was, je mag wel op het bewegende deel stil staan, niet op de kruisen. Mijn fout Y;( ).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 00:12

Hier zijn wel een mensen gemist op de brug. Vorig jaar nog iemand in een scoot mobiel.

Maarja, dat was een draaibrug. En verder voornamelijk tafelbruggen. Dus dat lijkt me ook geen enorme ramp. Hooguit dat de tafelbruggen in storing gaan, want zonder auto's doen ze dat ook om de haverklap :roll: omdat de brug niet gelijkmatig zakt... Dus met een auto er op zal het helemaal rampzalig zijn...

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 00:44

PanamaD schreef:
Hoe heet dit plantje en wie weet hoe ik m kan redden? Alle wortels sterven opeens af en dus de bladeren gaan nu ook. Ververs regelmatig t water. Wat moet ik meer doen?

[ [url=m/DH4l6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Philodendron atom!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:17

Iemand met goede Engels begrijpende achtergrond? Ik twijfel of ik het zelf wel goed vertaal, want ik vind het best seksistisch om te lezen. Hoop dus dat ik veel slechter Engels kan dan ik dacht }:0

Gaat om de zin "Are girls disinclined to drive at 16 to subserve men?"

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:03

Volgens mij betekend het "zijn vrouwen vanaf hun 16e niet geneigd om mannen te (be)dienen?" antwoord op die vraag: nee. :D

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:09

xSCWx schreef:
Volgens mij betekend het "zijn vrouwen vanaf hun 16e niet geneigd om mannen te (be)dienen?" antwoord op die vraag: nee. :D

Dank je. Ik begon echt aan mezelf te twijfelen, maar dat maakte ik er ook op uit. Nu ff bedenken of ik de discussie aan ga of de opmerking verwijderen en de persoon blokkeer....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:11

Maar waar in deze vertaling laat je dan to drive?

Letterlijk staat er: Zijn meisjes niet geneigd om op hun zestiende te gaan rijden om mannen te dienen?
Ik wil geloof ik niet weten wat ze gaan rijden dan trouwens... Mensen die zo iets nog moeten vragen zijn raar.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:13

Veulen84 schreef:
Maar waar in deze vertaling laat je dan to drive?

Letterlijk staat er: Zijn meisjes niet geneigd om op hun zestiende te gaan rijden om mannen te dienen?
Ik wil geloof ik niet weten wat ze gaan rijden dan trouwens... Mensen die zo iets nog moeten vragen zijn raar.

Drive betekend ook; ergens zin in hebben, gemotiveerd zijn om