[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:30

Ik was in de late namiddag aan het werk op de weide. Poort aan de start was dicht maar de stroom stond uit.
Kind komt met papa vol gas richting de weide gestormd want 2 schattige shetjes. Pa pakt kind op en wil die over de poort tillen. Ietwat in shock roep ik dat ik dat absoluut niet wil.
Kind over de zeik en vaders "ach maggie toxh even gaan aaien en spelen" dus ik zeg weer dat ik dat niet wil omdat er ongelukken kunnen gebeuren. (Mijn pony's zijn alles behalve kindproof en braaf als ik er niet vlakbij ben).
Vaders leek redelijk overtuigd dus toen hij kind er weer overheen wil tillen heb ik subtiel met mijn voet de stroombak weer ingeschakeld.
Kind met de blote beentjes gewoon vol tegen het stroomdraadje. En dat draadje hing nog aan het metalen hek gehaakt.

Zowel kind als vader dus een klap stroom gehad. Nu is dat maar zo een armtierig batterijtje voor max. 5km draad dus geen netstroom of dergelijke. Maar ik heb volgens mij de hele hel en verdoemenis horen langskomen :')

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:31

_O- wie niet horen wil

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:26

Jemig zeg, de brutaliteit :=
Moet je nagaan wat zulke lui doen als je er niet bent om ze terecht te wijzen...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:27

Varekaj wie niet horen wil! En terecht

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:33

Sommigen snappen echt het woord ‘nee’ niet.

Vandaag wel een stel geinige kleine mormels gezien. Waren op het NK Jachtpaarden. Daar loopt een bepaald soort publiek :)) Maar zelfs in dat milieu was er niets mooier dan jezelf volledig paneren in het droge stoffige zand. Kind zag er niet uit. Z’n kleine gele polootje was effen bruin _O- Ouders keken toe (met glad prosecco) en lieten het maar gelaten toe. Maar ere wie ere toe komt, ik heb de hele middag geen kind horen gillen/huilen/brullen en toen de Jachtmeester met de meute eraan kwam denderen waren de kinderen ook zo aan de kant. Verademing :D

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:20

Ik meld me hier ook! Ik ben 22, maar ik heb nog nooit de drang naar kinderen gehad. Ik heb er echt helemaal niks mee, vind ze ook niet leuk. Voor mij zijn dieren mijn kinderen. <3

Helaas krijg ik nogal vaak te horen dat ik ze vanzelf wel leuk ga vinden, etc. Jullie kennen het wel :+

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:31

Hoe ouder ik word, hoe erger ik ze vind... Klopt dus niks van, dat laatste. :+

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:32

Lisette0 schreef:
Hoe ouder ik word, hoe erger ik ze vind... Klopt dus niks van, dat laatste. :+

Ik heb precies hetzelfde :+ Vroeger vond ik ze nog best okè, nu moet ik er niks van hebben :+

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:34

Hahaha ik vond ze toen ook al niet oke, en nu al helemaal niet.
Als het kan vermijd ik kinderen gewoon. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:56

Varekaj schreef:
Ik was in de late namiddag aan het werk op de weide. Poort aan de start was dicht maar de stroom stond uit.
Kind komt met papa vol gas richting de weide gestormd want 2 schattige shetjes. Pa pakt kind op en wil die over de poort tillen. Ietwat in shock roep ik dat ik dat absoluut niet wil.
Kind over de zeik en vaders "ach maggie toxh even gaan aaien en spelen" dus ik zeg weer dat ik dat niet wil omdat er ongelukken kunnen gebeuren. (Mijn pony's zijn alles behalve kindproof en braaf als ik er niet vlakbij ben).
Vaders leek redelijk overtuigd dus toen hij kind er weer overheen wil tillen heb ik subtiel met mijn voet de stroombak weer ingeschakeld.
Kind met de blote beentjes gewoon vol tegen het stroomdraadje. En dat draadje hing nog aan het metalen hek gehaakt.

Zowel kind als vader dus een klap stroom gehad. Nu is dat maar zo een armtierig batterijtje voor max. 5km draad dus geen netstroom of dergelijke. Maar ik heb volgens mij de hele hel en verdoemenis horen langskomen :')

Mwahahaha :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:00

Als er een kind heel luidkeels zit te spelen... Raak ik compleet overprikkelt en kan ik geen normaal gesprek meer voeren. Herkent iemand dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:00

Zo hadden wij eens een vader met 2 kinderen bij onze schapen in het land lopen, toevallig reden we er langs om ff te kijken. Maar de ram liep er ook bij en die stootte. Vader schoppen naar de ram met beide kinderen op de arm :') mijn vader keek het eens aan en reed weer door :+ hij dacht, succes ermee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:01

Hutcherson schreef:
Als er een kind heel luidkeels zit te spelen... Raak ik compleet overprikkelt en kan ik geen normaal gesprek meer voeren. Herkent iemand dit.

Jup.. Niet zozeer overprikkelt, maar heb dan geen zin om over dat kind heen een gesprek te moeten voeren :n

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:01

Hutcherson schreef:

Ja _/-\o_

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:59

Varekaj schreef:

_O- Made my day

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 01:02

Geweldig en hopelijk een les voor beide :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:28

Vorig jaar heb ik alle koord/lint vervangen door ietwat dikker maar enorm goed geleidend staaldraad. Juist omdat mensen met takken de draden uit elkaar vouwden om ertussen te kunnen kruipen. Met het staaldraad lukt dat niet meer.
Wanneer het draadje aan de poort dicht is kan je er niet overheen zonder dat je er tegenaan tikt.

Normaal staat er een zonnepaneel voor de stroom en die klap is een stuk pittiger, in dat opzicht hadden ze dus wel geluk.

Van mij mogen ze gerust aaien, als ze het maar eerst vragen. Zoals gezegd, ik heb brave paarden/pony's als er een ervaren persoon in de buurt is. Zoniet kunnen ze best opdringerig en dominant gaan doen. Zijn allemaal ruinen en 1 hengst en ze weten allemaal prima dat ze ballen hebben (gehad). Maak als vreemde een foute beweging en je krijgt een stel hoeven om je oren.
Of als mijn wedstrijdpaard er staat grijpt die je vast aan een stuk kleding en sleept je dan het weiland rond.
't Is dus echt niet even vrolijk landje in en knuffelen zeg maar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:36

Varekaj schreef:
Vorig jaar heb ik alle koord/lint vervangen door ietwat dikker maar enorm goed geleidend staaldraad. Juist omdat mensen met takken de draden uit elkaar vouwden om ertussen te kunnen kruipen. Met het staaldraad lukt dat niet meer.
Wanneer het draadje aan de poort dicht is kan je er niet overheen zonder dat je er tegenaan tikt.

Normaal staat er een zonnepaneel voor de stroom en die klap is een stuk pittiger, in dat opzicht hadden ze dus wel geluk.

Van mij mogen ze gerust aaien, als ze het maar eerst vragen. Zoals gezegd, ik heb brave paarden/pony's als er een ervaren persoon in de buurt is. Zoniet kunnen ze best opdringerig en dominant gaan doen. Zijn allemaal ruinen en 1 hengst en ze weten allemaal prima dat ze ballen hebben (gehad). Maak als vreemde een foute beweging en je krijgt een stel hoeven om je oren.
Of als mijn wedstrijdpaard er staat grijpt die je vast aan een stuk kleding en sleept je dan het weiland rond.
't Is dus echt niet even vrolijk landje in en knuffelen zeg maar.

Maar ook al waren het wel die liefste kinderpony’s... ze horen daar gewoon niet te komen..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:38

Ik ga maar eens bij lezen vanaf 252 :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:47

Varekaj schreef:

~~}> _O-
Ik krijg hier een beeld bij... :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:02

Hutcherson schreef:

Ja, maar dat komt ook omdat ik, als ik een gesprek voer, ook de complete aandacht van de ander wil. Niet dat er steeds zo’n blaag tussendoor komt.

En Varekaj; HELD!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:12

Sowieso als je met een moeder ergens zit kun je geen kwalitatief gesprek voeren als haar jong erbij is. Dat trekt hoe dan ook aandacht, quality time qua afspreken met mensen die ouders zijn geworden holt hard achteruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:23

Mars schreef:
Sowieso als je met een moeder ergens zit kun je geen kwalitatief gesprek voeren als haar jong erbij is. Dat trekt hoe dan ook aandacht, quality time qua afspreken met mensen die ouders zijn geworden holt hard achteruit.

Ook met opa's en oma's (mijn ouders) is dit het geval :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:24

Ik kan sowieso geen gesprekken volgen als ze met meerdere door en naast elkaar tetteren. Mijn hoofd sluit zich af en dan hoor ik niks meer, of het dringt iig niet meer door.

Idem met andere soorten lawaai. Helaas zijn er weinig mensen die dat begrijpen dus ik krijg vaak de opmerking "stel je niet aan".

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:25

Mars schreef:

En "als grote mensen praten dan houd je je mond" wordt ook steeds minder strak gehandhaafd.