Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:59

Ja, ik heb de laatste tijd veel sinaasappels en citroenen gekregen en dat eten ze niet (echt), dus die mogen nu composteren daar haha

Ja onze kalkoen Herman houd wel van luxe. Helaas.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:20

Oh, het zijn nog xxl kakjes ook _O-

Zo moeder zo dochter. Dochter van onze zwartbles Dolores van vorig jaar. Ook al zo een knuffelkont. Ik heb daarstraks even geteld en zakte bijna door de grond van schaamte. 31 stuks, wel met lammeren inclusief maar daar gaan er ook maar 5 van weg :')

Afbeelding

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 14:37

Jullie hebben zo toch al een flinke verzameling schapen Moestuin!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:45

Maar een paar schaapjes toch. :')

Ik heb teveel kippen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:51

Ja hé! Het is hier dit jaar wat ontploft qua schapen. En dan had ik er al 5 weg gedaan die niet meer voldeden. Ik heb even verder geteld en voor volgend jaar heb ik 7 suffolks om te dekken. 3 kruisingen, misschien 5. Ik heb momenteel 2 swifters te koop staan namelijk. Ze zijn wat hoger geprijsd dan normaal, maar ze zijn zwoegervrij, ingeënt tegen blauwtong en het bloed. Dat mag wel wat extra kosten vind ik dan. Zijn ze verkocht, goed, niet verkocht dan dek ik ze gewoon opnieuw.

Dus volgend jaar kweken wij met 10 tot 12 ooien en 1 geit :D De zwartbles gaat uit de kweek met haar prolaps maar zij blijft gewoon lekker hier. Dan heb ik nog 7 lammeren en 1 geitenlam van dit jaar die zomer 2022 gaan gedekt worden, dus normaal zitten wij in 2022 op 19 tot 21 ooien/geiten. Dan nog 2 rammen en 1 bok die wij dit jaar gaan gebruiken. Gaat opeens lekker hier :D Maar meer dan 20 kan niet ivm stalruimte. Anders wordt het te krap. Ik denk dat ik anders rustig naar 100/150 ging en er deels mijn beroep van ging maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:40

Ik kan wel janken (of dat ben ik eigenlijk gewoon aan het doen) Nu een klacht en een burger die tegen mij aan het brullen was omdat onze omheining niet deftig genoeg is. Ik kan het allemaal er even niet meer bij hebben. Moesten wij het kunnen betalen waren wij hier al lang weg geweest. Ik quote hem: Madam, da kunde geen omheining noemen, wa is da nu! Wa voor krot is die omheining nu! Da ziet er nie uit! En hoppa, klacht bij de politie omdat wij geen degelijke omheining zouden hebben.

Omheining is nieuw van vorige zomer...

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:49

Nou ja zeg... Geen woorden voor Moestuin... :knuffel:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:50

Zegt meer over de staat van de mensheid dan over jouw omheining. Deze figuur ook verbonden met die fluitketel die je verbouwing blokeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:17

Geen idee, ik zag hem zonet wel nog in het centrum lopen toen ik de kleine van school ging halen. Dus ik gok dat hij daar ergens van komt. Wel typerend, sinds corona lopen ze vele grote rondjes en komen ze bij ons langs door. Het zijn nooit de directe buurboeren die klagen maar altijd diegene uit het dorp. Het kan ook niet vriendelijk gezegd worden. Het wordt gewoon naar mijn hoofd gebruld.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:21

Ik vind het eigenlijk erg raar dat men zich bemoeit met jouw hek? En dan ook de politie daarvoor belt? Ik zou verwachten dat de politie ze net nog niet uitlacht. Die hebben toch wel iets beters te doen?
Het zou nooit in me opkomen om een ander te bekritiseren over wat er op zijn erf gebeurt (mits niet illegaal/mishandeling etc).
Wat een rare wereld.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:23

Volgende keer hem vriendelijk uitnodigen om zelf op zijn kosten een nieuwe omheining te komen zetten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:23

Ik ken ook iemand die heeft een tuinhek gemaakt van opgestapelde stoeptegels. En dan ok niet eens in verband maar gewoon recht op elkaar. Dat ziet er pas niet uit.
Jouw hek is niks mis mee moestuin. Wat een rare mensen heb je toch op deze wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:26

Century schreef:
Ik vind het eigenlijk erg raar dat men zich bemoeit met jouw hek? En dan ook de politie daarvoor belt? Ik zou verwachten dat de politie ze net nog niet uitlacht. Die hebben toch wel iets beters te doen?
Het zou nooit in me opkomen om een ander te bekritiseren over wat er op zijn erf gebeurt (mits niet illegaal/mishandeling etc).
Wat een rare wereld.

Hij beweerde dat mijn hond op straat liep, maar die kan 1: Het erf niet af en 2: Is geen seconde van mijn zijde geweken en ik liep echt niet op straat.

Lizy: Ja, hij noemde hem ook verouderd. Toen ik riep dat wij de bonnetjes nog hadden en of hij die wou zien ging hij dreigen dat mijn hond wel eens iemand ging aanvallen en ik het dan wel ging weten etc. Wij merken alsmaar harder en harder dat wij in dit dorp 'inwijkelingen' zijn en niet vanuit een boerenfamilie komen. Iedereen is hier wel familie van iedereen en wij zijn duidelijk de vreemde eend in de bijt.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 16:42

Huh, maar dat is toch gewoon een prima en nette omheining? %)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:43

Wat raar zeg, dat mensen een ander het leven zo zuur kunnen maken omdat ze misschien ergens anders vandaan komen? Ik snap dat echt niet. En dan zo'n raar excuus terwijl je hond het erf niet eens af kan.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:02

Ja die omheining hoort niet echt thuis in het rijtje 'kijk mijn rotzooi eens'.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:33

Het zal de politie toch ook wel een keer op gaan vallen hoeveel klachten er over jullie komen. Als ze dan elke keer voor niets komen zou je toch een keer denken dat ze inmiddels wel weten dat het niet aan jullie ligt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:54

Omgh heb ergere omheiningen gezien met complete gaten. :=

Heb te weinig leggende kippen. Kreeg nog iemand de vraag of ik eitjes over heb. Wordt tijd dat de buurvrouw ermee gaat stoppen. :')

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 19:04

Hier onze zooihoekjes!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haha Marcella, wij denken ook wel eens dat we te weinig kippen hebben die leggen. Maar het lijkt ook wel zo te zijn dat de ene week iedereen eitjes wil en de week erna niemand.

Moestuin, zou die man geen vrienden/familie zijn met die mensen die jullie al zo dwars zitten?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:06

Ik heb hier echt teveel. Gemiddeld vier eieren per dag, we krijgen ze niet op. Ik verkoop ze (nog) niet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:55

Er gaan 4 eieren per dag in mijn brood, dus dat heb ik sowieso nodig, maar ik mik ook op 56 eieren per 2 weken in de broedmachine straks. Dus dat zijn er nog eens 4 per dag. Daar heb ik overigens op het moment nog onvoldoende kippen voor. Ik heb 2 leghennen en 6 barnevelders namelijk. Ik wil de Barnevelders wat uitbreiden, naar 10, maar voor nu koop ik zo af en toe een doosje winkeleieren extra.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:22

Haha hadden wij maar rommel hoekjes. Zeker na ongeveer een maand lang verhuizen staan er overal stapels spullen, 2 aanhangers van de trekker, een kleine aanhanger en de trailer staan ook nog volgepropt :Y)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:30

Stille meelezer meld zich

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Welke rommelhoekjes :=
Iets met autistiche en perfectionisme :o

Maar ook lang niet zoveel spullen als jullie (vooral een stuk minder beesten, vega hier)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 20:35

Dat ziet er strak uit zeg!
Laatst bijgewerkt door Moonfight op 26-03-21 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:44

Ik zal morgen wel een filmpje maken. Ik heb op het moment geen stuk dat geen rommelhoekje is.

Zie er keurig uit 0091! Wat ga je zaaien (en hoeveel ongeveer, want je hebt best grote stukken kale grond zo te zien)?