Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:51

Dat vind ik nou ook met mensen die openbaar eten, ik ben op dieet dus ik vind het zo ontzettend vervelend als mensen dan eten in het openbaar, ik heb daar echt last van, de geuren en dergelijke, walgelijk gewoon, doe dat gewoon lekker thuis :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:54

Ach. Ik heb al eens bij iemand in de auto gezeten die vroeg of er bezwaar was tegen een sigaret. Op de snelweg met een trailer erachter. Daar was bezwaar tegen maar achteraf vond ze het heel asociaal dat zij geen sigaret in haar eigen auto op mocht steken omdat wij daar last van hadden...

Vraag het dan niet... -O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:55

Inoterry schreef:
Eske_B schreef:
Richting Dordrecht, rond Delft erin en bij Schiedam ging was hij eruit.

Dan was het Alexander of Hugo. Alexander mats ik tegenwoordig, die heeft me al 2 keer geholpen. 1 Keer toen er iemand een brandje had gesticht in de trein, hij had het geblust en 1 keer met een vervelende reiziger.

Klinkt heel vriendelijk :) Als ik hem ooit zie en kleingeld heb, zal ik eens kijken.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:56

_sharonnn schreef:
Dat vind ik nou ook met mensen die openbaar eten, ik ben op dieet dus ik vind het zo ontzettend vervelend als mensen dan eten in het openbaar, ik heb daar echt last van, de geuren en dergelijke, walgelijk gewoon, doe dat gewoon lekker thuis :+

Klein verschil is dat het opsnuiven van etensgeur je geen verschrikkelijke kankers geeft. :+

De tijden dat roken stoer was is allang voorbij. Het is een trieste, smerige hobby die deze wereld vervuilt en het leven van je omgeving er niet beter op maakt. Als je wil roken doe je dat maar lekker thuis waar je alleen jezelf er mee vergiftigt.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:04

topsylover schreef:
_sharonnn schreef:

Klein verschil is dat het opsnuiven van etensgeur je geen verschrikkelijke kankers geeft. :+

De tijden dat roken stoer was is allang voorbij. Het is een trieste, smerige hobby die deze wereld vervuilt en het leven van je omgeving er niet beter op maakt. Als je wil roken doe je dat maar lekker thuis waar je alleen jezelf er mee vergiftigt.

Want van dat kleine beetje rook krijg je meteen kanker. Tuurlijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:09

Ach, ook dat kan je omdraaien natuurlijk; van even naast een vies pratend ventje zitten word je ook niet meteen aangerand. Maar dat vinden we allemaal raar en moet niet kunnen.

Het heet niet voor niets ergernissen in het OV he. Ik vind een rookwalm ook niet lekker als er een flinke wind staat en je wéét dat het recht in iemands gezicht waait. Dan ga je toch even ergens anders staan of wacht je met die peuk tot je thuis bent. Ik vind dat dus ook een ergernis ;)

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:11

Ik lees altijd gezellig mee en ik hou ook niet van rook :P , maar ik denk dat dit een beetje een eindeloze discussie wordt en denk niet dat het gezelliger hierdoor gaat worden. Ook al mag iedereen natuurlijk zijn ergernissen uiten, misschien de discussie verplaatsen naar een ander topic?

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:48

Allemaal niet huilen, mijn huisgenoten blowen dus ik zit regelmatig rond 6uur op de wc in een wietlucht. *\o/*

Mijn stage is in Deventer, en dat is een heel rustig traject dus kan altijd bijna wel zitten! :D Zat wel met klagende bijstand trekkers in de trein. Die hadden het over zwart bij gaan verdienen. Maar ze had geen sollicitatieplicht want ze kon niet werken. Maar ze had het over zwart gaan werken door schoonmaken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:06

Ik heb er ook echt een hekel aan dat als ik met slechte weersomstandigheden in een bus of tram hokje sta te wachten, dat er dan iemand zo nodig moet gaan roken. En natuurlijk gaat de roker niet even netjes buiten het hokje staan! Nee, de roker gaat in het hokje staan, waardoor er voor mij niets anders op zit dan me stront nat te laten regenen buiten het hokje.

Ik ben dan ook voor een rookverbod in openbare binnen en openbare buiten ruimtes. Ga lekker 50 meter van de halte af staan roken. Heeft niemand last van je!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:51

MarlindeRooz schreef:
Allemaal niet huilen, mijn huisgenoten blowen dus ik zit regelmatig rond 6uur op de wc in een wietlucht. *\o/*

Mijn stage is in Deventer, en dat is een heel rustig traject dus kan altijd bijna wel zitten! :D Zat wel met klagende bijstand trekkers in de trein. Die hadden het over zwart bij gaan verdienen. Maar ze had geen sollicitatieplicht want ze kon niet werken. Maar ze had het over zwart gaan werken door schoonmaken.

Mijn huisgenoot beneden heeft een wietverslaving. Die rookt makkelijk 8/9 jointjes op een dag. Dan ruik je het zelfs boven op zolder :r
Dat is om 7 uur in de ochtend niet lekker! Hij leeft ook ‘s nachts en het ruikt zo muf in zijn kamer dat je de muffe lucht op de gang ruikt. Daarnaast rookt hij ook 1 a 2 pakjes per dag en moet je helaas langs zijn kamer voor de wc.

Ik heb zelf niks tegen het roken, maar hou gewoon een beetje rekening met elkaar. Mijn moeder rookt ook. Maar als de wind mijn kant op staat gaat ze ergens anders staan. En in de auto als iemand aan geeft nou liever niet doet ze het niet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:09

Eske_B schreef:
Inoterry schreef:

Dan was het Alexander of Hugo. Alexander mats ik tegenwoordig, die heeft me al 2 keer geholpen. 1 Keer toen er iemand een brandje had gesticht in de trein, hij had het geblust en 1 keer met een vervelende reiziger.

Klinkt heel vriendelijk :) Als ik hem ooit zie en kleingeld heb, zal ik eens kijken.

Geen geld geven!! Dat gaat rechtsreeks op aan drugs. Als je hem ziet, en je hebt iets te eten bij wat ze nog kunnen eten met hun slechte gebit over, geef ze dan wat te eten. Daar zijn ze minstens net zo dankbaar voor.
Overigens heb ik Alexander al eens in een goede stemming aangetroffen. De hele coupé was mee aan het zingen met hem, het was beregezellig. Er waren 2 zuurpruimen die vonden dat ik er iets van moest zeggen maar bij mij heeft dan toch de meerderheid het voor het zeggen :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:45

Das waar ja... bedankt voor de tip :) Daarom geef ik meestal ook niks, hooguit eens iets voor de straatkrant.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:08

Die nieuwe arriva paaltjes in Groningen zijn echt ideaal! Geen 5 min wachtrij meer maar gewoon bliep en loop volgende, ik zeg chapeau arriva! *\o/*
Heeft wel donderslang geduurd, dat wel :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:20

Eten hoeven ze meestal niet hoor. Alleen geld voor drugs idd. Ben al 2 keer voor een dakloze de appieheijn in gegaan om water, 2 croissantjes en een stuk fruit te kopen maar allemaal zeiden ze no no no money please. Ik doe t nooit meer in elk geval. Maar jullie kennen hem geloof ik omdat jullie ook de naam kennen dus misschien zal t bij hem anders zijn :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:21

Moderatoropmerking:
Zouden jullie ontopic willen blijven? Ik snap dat er soms wat zijstraatjes in wordt gegaan, maar probeer bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven. Andersoortige discussies mag een nieuw topic voor worden geopend. :) Dankjulliewel.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:19

SavannahNx schreef:
Eten hoeven ze meestal niet hoor. Alleen geld voor drugs idd. Ben al 2 keer voor een dakloze de appieheijn in gegaan om water, 2 croissantjes en een stuk fruit te kopen maar allemaal zeiden ze no no no money please. Ik doe t nooit meer in elk geval. Maar jullie kennen hem geloof ik omdat jullie ook de naam kennen dus misschien zal t bij hem anders zijn :)

Deze 2 willen wel graag eten hoor. Als ik ze tegenkom aan het einde van mijn dienst en ik heb nog een boterham of een mandarijntje over krijgen ze dat van mij. En daar zijn ze heel dankbaar voor. Ik heb ooit in mijn enthousiasme 6 zakjes paaseitjes gekocht bij de Hema, 6 verschillende smaken. Toen ik eenmaal mijn schaft had gehad realiseerde ik me dat dat toch wel wat overdreven is voor op mijn uppie :+ . Normaal zie ik ze niet instappen, dat kunnen ze best sneaky, bang dat ze geweigerd worden, maar deze keer wel. Ik heb 1 zakje gebruikt om daar een mengeling van alle smaken in te doen en die gegeven. Alex ging op zijn knieën voor me zitten om me te bedanken :+ .
Niet iedereen is blij om ze te zien. Dat kan ik me echt wel voorstellen, ze zien er ook echt niet uit en als ze niet in goede stemming zijn klinken ze ook niet altijd even best. Maar ik ken ze al zo lang ik dit werk doe, ze horen er een beetje bij :+ .

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:22

Inoterry schreef:
SavannahNx schreef:

Deze 2 willen wel graag eten hoor. Als ik ze tegenkom aan het einde van mijn dienst en ik heb nog een boterham of een mandarijntje over krijgen ze dat van mij. En daar zijn ze heel dankbaar voor. Ik heb ooit in mijn enthousiasme 6 zakjes paaseitjes gekocht bij de Hema, 6 verschillende smaken. Toen ik eenmaal mijn schaft had gehad realiseerde ik me dat dat toch wel wat overdreven is voor op mijn uppie :+ . Normaal zie ik ze niet instappen, dat kunnen ze best sneaky, bang dat ze geweigerd worden, maar deze keer wel. Ik heb 1 zakje gebruikt om daar een mengeling van alle smaken in te doen en die gegeven. Alex ging op zijn knieën voor me zitten om me te bedanken :+ .
Niet iedereen is blij om ze te zien. Dat kan ik me echt wel voorstellen, ze zien er ook echt niet uit en als ze niet in goede stemming zijn klinken ze ook niet altijd even best. Maar ik ken ze al zo lang ik dit werk doe, ze horen er een beetje bij :+ .

Ahw superlief! Ik ken ze niet. Maar die bedelaars in Utrecht die vaak met een schattig hondje oid zitten hoeven echt geen eten of drinken en een man bij de Coop in Utrecht die elke dag krantjes probeert te verkopen zegt ook altijd alleen maar nee nee nee. Dus ik knik vriendelijk naar ze en thats it voor mij.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:10

:wave:

Omdat ik mij niet lekker voel, dacht ik vandaag met de bus naar het station te gaan ipv lopen wat ik normaal doe (20 minuten). Bus kwam niet opdagen. >;)
Vervolgens alsnog zo snel mogelijk gaan lopen om de trein proberen te halen. Ik blij dat het gelukt was, heeft de trein vertraging. }:0

Doe je een keer anders dan anders, gaat het ook meteen anders. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:46

Ik rijd nooit met de trein maar studiedag in den haag.. en ik strand direct op Utrecht. Gaat lekker
Kreeg het advies via Schiphol of Amsterdam zuid maar snap niet wat beter is... direct ook minimaal een uur vertraging. Zou er om 8 uur zijn nu pas na 9en..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:50

Net in een overvolle metro. De deuren gingen eindelijk dicht, stonden al hutjemutje. Komt er een vrouw aanrennen die haar hand tussen de deuren propt om hem nog open te doen. Als blikken konden doden..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:14

Bus 314 rijdt vandaag niet? Is veel te laat zonder enige reden. Bus 304 is nu wel gekomen, maar die zat al vol omdat ik dacht van dan zal 314 zo ook wel komen. Ik wil een treinverbinding tussen Groningen en Drachten -O-

En precies toen ik daar typte, kwam toch eindelijk bus 314.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:18

treinverbinding Groningen en Drachten: helemaal mee eens :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:20

Als er treinverbinding komt, is de busverbinding toch uiteindelijk overbodig? :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:24

Ja daarom juist, dan hebben we ook geen last meer van al die ongelukken die er op dat stuk gebeuren. Ik was laatst gewoon te laat op een toets, terwijl ik dan echt wel twee bussen eerder pak dan voor college, door een ongeluk. Gelukkig was ik nog binnen het half uur dat het nog mag er wel en was de docent meegaand. En had ik extra kunnen leren in de bus. Maar helaas willen de boeren in mijn omgeving het niet, zo'n treinverbinding. De lijn zou overigens op een afstand van hooguit 5 meter achter mijn pony's langsgaan, maar ach dat zou wel wennen voor ze..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:30

Fennadev schreef:
Ja daarom juist, dan hebben we ook geen last meer van al die ongelukken die er op dat stuk gebeuren. Ik was laatst gewoon te laat op een toets, terwijl ik dan echt wel twee bussen eerder pak dan voor college, door een ongeluk. Gelukkig was ik nog binnen het half uur dat het nog mag er wel en was de docent meegaand. En had ik extra kunnen leren in de bus. Maar helaas willen de boeren in mijn omgeving het niet, zo'n treinverbinding. De lijn zou overigens op een afstand van hooguit 5 meter achter mijn pony's langsgaan, maar ach dat zou wel wennen voor ze..

Is het met die treinen in het Noorden ook niet zo dat ze om de haverklap ergens tegenaan rijden op een spoorwegovergang, zodat alles bij Zwolle ophoudt?