Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:38

Kuggur schreef:
Mallow schreef:
Ik vraag me af wat de dieren in het wild voelen als ze ten prooi vallen. Ik ga er van uit dat het belachelijk veel zeer moet doen maar ik vraag mezelf af of moeder natuur daar iets voor bedacht heeft. Een bepaald pijnstillend hormoon wat vrij komt, of dat het jagende dier het prooidier meteen dood ipv eerst op eet? Ik kan er op tv niet naar kijken en via Google word ik niet veel wijzer..

Ach wat schattig.
Moeder natuur bestaat niet. Het is evolutie en dat is gruwelijk, wreed en random. Roofdieren interesseert het niets of hun prooi lijdt of niet, hoofdzaak is dood en eetbaar aan het einde van het proces.
Er zijn genoeg schokkende voorbeelden waarin het betreffende dier levend wordt geconsumeerd als dat de predator of parasiet beter uitkomt.

Moeder Natuur bestaat wel degelijk en is krek wat sommigen aanduiden met evolutie.

En de evolutie is niet per se gruwelijk, hoor.
Het kan het prooidier evolutionair voordeel bieden om je acuut dood te houden als je gegrepen wordt door een katachtig roofdier, de freeze reactie. (Bij een pak wolven helpt het niet, honden eten ook "aas", maar katachtigen zijn niet dol op dode prooidieren.)

Weggebokt

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:40

Valt een neckrope onder tuig? Want ik lees vaak tuigloos en dan zit er toch een neckrope om. :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:55

Vind ik wel :)
Tuigloos betekend voor mij echt helemaal niks op of om je paard, alleen sturen met je zit en eventueel een zweepje.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:28

gohya schreef:
Jolandaa schreef:
Naast dat hij zijn tampeloerus in jou ding propt zijn er nog meer gaten waar ie ingestoken kan worden hoor!

Gadver,moet je dat hier nu neer zetten? dat weten de meeste bokkers ook wel.
Alleen de jonge bokkers onder ons nog niet.
Vind het niet netjes om hier neer te zetten,er lezen ook kinderen mee.

Ja dat moest ik hier neer zetten ja. Als je het er niet mee eens ben tem je t bericht maar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:53

Waarom mandarijnengeur en sinaasappelgeur zo erg aan je handen blijft hangen. En wat je eraan kan doen om het weg te krijgen. Tandpasta helpt niet

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:54

Tampeloerus _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:53

purny schreef:
Waarom mandarijnengeur en sinaasappelgeur zo erg aan je handen blijft hangen. En wat je eraan kan doen om het weg te krijgen. Tandpasta helpt niet

En het liefst een makkelijke oplossing. Eet graag een mandarijntje tijdens college, maar daarna sta je dan eindeloos je handen te wassen...

Kan je mandarijn ook gepeld meenemen? Of droogt het dan toch uit?

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:55

eilleen333 schreef:
purny schreef:

En het liefst een makkelijke oplossing. Eet graag een mandarijntje tijdens college, maar daarna sta je dan eindeloos je handen te wassen...

Kan je mandarijn ook gepeld meenemen? Of droogt het dan toch uit?

Misschien niet aks je het in een bakje doet of in aluminium folie? Het proberen waard zou ik zeggen

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:40

Waarvoor worden sporen in de springsport gebruikt?
Zover ik weet zijn sporen voor de verfijning en ik snap niet helemaal hoe dat in het springen wordt vormgegeven.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:50

Omdat sommige mensen niet sporen

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:28

Nicolien schreef:
Waarvoor worden sporen in de springsport gebruikt?
Zover ik weet zijn sporen voor de verfijning en ik snap niet helemaal hoe dat in het springen wordt vormgegeven.

Ik gebruik ze voornamelijk om wendingen korter te kunnen rijden en hem te corrigeren als hij scheef gaat. Door sporen hoef ik minder grote hulpen te geven :D dus ook het verfijnen vd hulpen.

Citaat:
Was toen ook zon reclame van maandverband, over een vrouw die glimlachend wakker wordt naast een lekkere kerel. "Gelukkig ben ik niet doorgelekt." Oké, fijn, maar wat heb je nu aan die knappe kerel dan?!

Ik denk zelf om te laten zien dat het zo sterk is dat een knapperd er niks van merkt dat er een rode zee is?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:34

Wat er vandaag te doen is want de bus naar Eindhoven zit ineens stamp vol... O.o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:43

Kerstinkopen doen? :+

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:43

Want de mens is een uitsteller als dat *\o/* :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:44

Thasja schreef:
Want de mens is een uitsteller als dat *\o/* :Y)

Deze zin snap ik niet. :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:57

Hoe dat slot-symbooltje linksboven in het scherm van mijn androidsmartphone komt. En: hoe krijg ik het weer weg? :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:59

Waarom sommige parfums na een jaar verdwijnen en andere zo'n beetje 50 jaar hip blijven. Chanel no5 bijvoorbeeld, hou oud is dat spul inmiddels wel niet? Maar probeer ergens nog eens LouLou te vinden, completely gone.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:04

Mallow schreef:
Ik vraag me af wat de dieren in het wild voelen als ze ten prooi vallen. Ik ga er van uit dat het belachelijk veel zeer moet doen maar ik vraag mezelf af of moeder natuur daar iets voor bedacht heeft. Een bepaald pijnstillend hormoon wat vrij komt, of dat het jagende dier het prooidier meteen dood ipv eerst op eet? Ik kan er op tv niet naar kijken en via Google word ik niet veel wijzer..

Ja dat bestaat wel degelijk. Wolven die bijvoorbeeld een grote prooi vangen, zoals een eland, zijn niet in staat om het dier in eens te doden. Zij beginnen aan het nog levende dier te eten. De prooi maakt inderdaad een soort pijnstillend stofje aan waardoor het de pijn niet of nauwelijks voelt.

Katachtigen zoals leeuwen bijten hun prooi meestal eerst dood door de keel dicht te drukken.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-12-15 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:05

Is dat niet de adrenaline die daarvoor zorgt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:08

Volgens mij gaan dieren dan in shock waardoor ze het niet meer bewust meemaken of iig geen pijn voelen.. Dat heb ik in ieder geval gehoord..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:15

Ik heb het op National Geographic gezien of een van de films, planet Earth? Ik weet het niet meer. Ik vond het toen wel interessant om te horen. Ik denk dat er inderdaad ook soms sprake zal zijn van shock, en kleine dieren worden (door een wolf) "doodgeschud" (de nek gebroken). Je ziet honden dat nog doen in een trekspelletje (en helaas ook wel eens bij een andere hond)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:04

Ik heb me een keer doodgelachen tijdens een natuurdocumentaire, waarin de commentator ook zo´n suikerzoet onzinverhaal ophield over hoe genadig, snel, en zo pijnloos mogelijk predatoren hun prooi doodmaken (NCRV).
De grap was dat tijdens dit gezever beelden werden getoond van de doodsstrijd van een lijster die door een civetkat was gegrepen, minutenlang, en vergezeld gaande van het bloedstollende gekrijs van de arme vogel... heel ironisch.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:44

Nikass schreef:
Mallow schreef:

Ja dat bestaat wel degelijk. Wolven die bijvoorbeeld een grote prooi vangen, zoals een eland, zijn niet in staat om het dier in eens te doden. Zij beginnen aan het nog levende dier te eten. De prooi maakt inderdaad een soort pijnstillend stofje aan waardoor het de pijn niet of nauwelijks voelt.

Katachtigen zoals leeuwen bijten hun prooi meestal eerst dood door de keel dicht te drukken.

...het wreedste dier buiten de mens is de huiskat, die "uren" met die prooi speelt. (En er ligt zo'n poezekat op mijn schoot te spinnen, *snoezel, snoezel*.
Wolven kunnen idd een eland niet in een keer doden, maarde hele roedel heeft tegen die tijd razende honger, dus het dier dat de pineut is, gaat snel dood omdat iedere wolf apart een zo groot mogelijk stuk te pakken wil krijgen / af wil scheuren. Dat is geen lange doodsstrijd.

En andere dieren hebben er belang bij, "dat hun eten niet alsnog wegloopt, zwemt of vliegt".

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:44

Mijn honden vinden het ook geweldig om eerst een half uur lang met bv een kever te spelen door er op te sabbelen en hem dan steeds uit te spugen/ weg te gooien en vervolgens weer op te kwijlen voordat ze hem opeten... Xd

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:57

gohya schreef:
elenaMM77 schreef:
vanaf het moment van de bevruchting ben je man of vrouw..
het Y chromosoom komt immers niet ineens uit de lucht vallen.

het hebben van tepels is geslachtsonafhankelijk.
De verdere ontwikkeling van de tepels wel.

Mannelijke tepel heeft in principe zelfs ook gewoon melkklieren en werkt ook erogeen..
De ontwikkeling van de tepel gaat alleen niet zover als bij de vrouw, omdat daar wel het 'vrouwelijke' geslacht op van toepassing is..

Je hebt wel gelijk dat het embryo tot volgens mij zo'n negen weken zich geslachtsonafhankelijk ontwikkeld.. maar dus niet 'vrouwelijk', of mannelijk.

werkt hetzelfde als de 'penis'.

Deze begint ook geslachtsonafhankelijk, alleen bij jongens groeit het uit tot wat de penis wordt genoemd, bij meisjes blijft het het 'knopje'. het langgerekte 'zakje' wordt bij de heren de balzak, bij de dames de schaamlippen waartussen zich een spleet gaat vormen.

Maar er worden toch ook wel eens baby's geboren zonder een geslachtsdeel? dat noemen ze een Kwee,zover ik weet.

ja, maar dan zijn het nog steeds chromosomaal een man of een vrouw..
anders zou je namelijk niet tot stand komen..

De geslachtskenmerken, zijn de uiterlijke geslachtskenmerken, de geslachtsdelen.. dit is wat anders als je geslacht.

een kwee of kween (even opgezocht), is een onvruchtbaar hoefdier met geslachtskenmerken van beiden.