tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:28

Air schreef:
Shaggy: zijn je dromen alsof jullie nog samen zijn? Ik had dat in het begin om dan wakker te worden en te realiseren dat dat dus geen realiteit meer was :+

Nee dat niet. Het zijn hele rare dromen waar het al uit is, maar dat we met zijn gezin zijn en iedereen afstandelijk doet tegen mij ofzo. Heel raar.

Dat van die foto's kan ik goed begrijpen! Ik zou toch niet gelijk mijn bedenkingen erbij hebben, ik was zelf ook nooit zo van het foto's online gooien met mijn ex. Waarom, geen idee? Ik vond dat onnodig ofzo. Misschien was dat inderdaad een teken maar ik heb er nooit echt bewust bij nagedacht.

Maar, als er foto's van exen nog op zouden staan en er kon nooit een foto'tje met mij op dan zou ik dat ook niet heel chill vinden. Ik vind foto's met exen sowieso raar. Ik heb gelijk alles van social media afgegooid, zonder enige haatgevoelens maar dat tijdperk is nu gewoon voorbij. Daar horen mijn inziens foto's/herinneringen niet meer bij. Die bewaar ik voor mezelf op mijn telefoon, voor als ik er ooit nog naar wil kijken.

Zertab

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:29

Ik heb idd ook al mijn foto's met ex van social media afgehaald, maar nog wel op mijn telefoon staan.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:15

Neverland schreef:
Ik heb het met hem er over gehad en het is goed zo. :j

Goed dat jullie hierover gepraat hebben. Je kunt ook gewoon aangeven dat je het niet prettig vind dat die foto's er op staan, misschien wil hij ze wel gewoon verwijderen.

Ik denk niet dat het meteen iets hoeft te betekenen. Het kan ook zijn dat hij is getagd toen door zijn ex en dat hij zelf niet eens weet dat deze nog online staan. En dat hij zelf bijvoorbeeld niet snel iets plaatst op Social Media.

Neemt niet weg dat ik je onzekerheid goed snap. Ik zou dat zelf ook hebben hoor :o Wil alleen zeggen dat het niet perse iets hoeft te betekenen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:17

naomiiiii schreef:
Air, oei, dat is ook leuk nieuws zeg. -O- Dat je jezelf gaat vergelijken is heel normaal. Wees alsjeblieft niet onzeker. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet er alles van, maar ik gun het je niet. :(:)

Een vriendin van me zei tegen mij dat ik niet onzeker hoef te zijn. Waarom? Omdat ik nu kan zien wat voor meiden mijn ex kan krijgen. Het is een meid die alleen maar seks afspraken maakt met elke jongen die hier woont, een junk, en een heel onzeker iemand. Toen ze dat zo zei voelde ik me instant beter. Kijk wat ik voor mekaar heb. Heb altijd alles voor dat kleine kind betaald en dat is super stom en dom geweest maar ik zit nu wel in mijn eigen huisje; heb mijn zaken op orde, spreek al mijn oude vrienden weer, geweldige collega's, mensen die me helpen en aan me denken, familie zie ik weer vaker en ik heb zelfs best wel veel aandacht van mannen (ookal heb ik daar echt nog even geen behoefte aan haha, weet wel dat ik dus nog goed in de markt lig). Nu ik dit typ voel ik mezelf ook echt gelukkiger worden. Waarom zou ik gaan huilen om zo'n kleuter die zo weinig om mij gaf dat hij maar binnen 24 uur naar verschillende andere meiden is gerend? I'm better then that! :D

Ik moest vandaag hier de stad in. Merk aan mezelf dat ik heel bang ben dat ik ex tegen kom, of een van zijn 8 nieuwe vriendinnen. Heb geen idee hoe ik daarop zal reageren. Ik hoop heel volwassen maar ik kan nogal opvliegend zijn. :+ Ach ja zorg voor dan, ik was tot de middag vandaag heel verdrietig maar voel me nu echt beter. Lekker mijn huisje aan het schoonmaken nadat ik met een vriendin ben weg geweest. Hoop dat dit het eerste weekend word dat ik wat blijer kan zijn. :)

Heel fijn om te lezen dat het beter met je gaat! Dat doet me goed.
Wanneer je relatie over gaat geeft dat je altijd even een enorm deuk in je zelfvertrouwen. Je houd nog van diegene en je hebt veel met diegene gedeeld. Het is gewoon een akelig idee dat hij dat dan met een ander doet... dan voel je je soms heel alleen.

Ik vind het knap hoe je jezelf herpakt en je leven zo lekker op orde hebt :j Fijn dat je daar weer van genieten en inziet dat je er mag zijn! ;) Het heeft meestal even tijd nodig voordat je dat weer in kunt zien. Grappig hoe kleine opmerkingen van andere je een boost kunnen geven he?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:37

Weekenden zo zonder vriend zijn wel even pittig...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:04

Zertab schreef:
Weekenden zo zonder vriend zijn wel even pittig...

Probeer lekker veel dingen in te plannen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:04

Hele dag aan stage werken haha

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:12

Mijn zusje wist mij net te vertellen dat mijn ex gister in de discotheek was waar zij werkt.
Ze heeft hem niet gezien maar zn auto wel.
Echt hij word dit jaar 39 en dan moet ie daarheen om iets te zoeken als slaafje _O-

Prachtig....

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:30

pff ik wil ook even mn gevoel kwijt hier.. Ik ben gewoon zo f*ckd up in mijn hoofd dat ik niet weet wat ik doe en zeg tegen mijn vriend. Ik ben nu sinds juli weer opnieuw terug bij mijn ex, een grote keuze waar ik zeker geen spijt van heb maar wat wel een keuze is wat je niet in de koude kleren gaat zitten. De laatste tijd ben ik zo van het padje af dat ik gewoon niet meer weet ik wil zeggen en hoe ik wil zijn. Dit voelt zo machteloos. Het eerste deel van onze relatie (voor de breakup) liep niet bepaald op rolletjes, hij behandelde me niet juist en hij heeft mij meerdere malen erg gekwetst. Ik voelde me in die tijd zo alleen en ik kon het maar niet uitspreken naar hem. Je kunt wel zeggen dat dat een hele eenzame en pijnlijke tijd heb gehad toen. Ik wilde hem maar niet los laten bang om alleen te zijn en met de gedachte dat ik niet zonder hem kon. Uiteindelijk maakte hij het uit met mij en toen bleef ik verbaasd achter. Ik voelde me zo gedumpt, want in al die tijd dat hij mij meerdere malen pijn gedaan heeft bleef ik voor hem vechten en toen ik eindelijk mijn gevoel durfde uit te spreken liep hij zonder enige moeite weg. Hij besefte zich pas veel later dat dit niet de juiste beslissing geweest was en na heel veel praten kwam we terug bij elkaar. Alles liep goed en we kunnen nu onwijs goed met elkaar praten. Het komt van twee kanten en we zitten dus voor een groot gedeelte op 1 lijn, maar ik struggle zo erg met de tijd die we al gehad hebben. Ik doe er alles aan om maar niet weer verlaten te worden of dat hij mij weer pijn doet en daarvoor doe je soms rare dingen. Ik voel me over helemaal niks meer blij en ik ben constant bezig met wat hij nu wel niet denkt en zoek achter ieder klein dingentje iets. Vandaag barste de bom dan ook en na een leuk en gezellig weekend te hebben gehad kon ik het niet langer inhouden. Ik ben in huilen uitgebarsten en heb verteld dat ik verpest ben, onzeker ben en een bepaalde angst bij me draag. Ik ben zo gevormd door alles wat er gebeurd is en ik kom er maar niet overheen. Helen van die breakup lijkt onmogelijk en ik vraag me sterk af of ik ooit weer mezelf terug kan vinden als die nog ergens is. Mijn vriend heeft me getroost en is blij dat ik dit tegen hem gezegd heb en wilt me er bij gaan helpen. Maar het enige gevoel wat ik heb ga ik wel geholpen kunnen worden als ik met hem ben? Zijn wij wel goed voor elkaar en kan ik mezelf terug gaan vinden als ik met hem ben? Ik houd zo ontzetten veel van hem en weet natuurlijk ook hoe het is zonder hem, maar bij die gedachte wordt ik al helemaal naar dat ik hem niet meer met trots mijn vriend kan noemen. Ik voel me zo somber en bang op dit moment dat ik het van me af moest schrijven. Sorry voor dit warrige verhaal.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:03

Hee stroopkoek.

Ik snap jou verhaal heel erg goed, ik ben ook zo “fiets up” zoals ik het zelf altijd noem...

Heel eerlijk, ik heb met dit soort dingen wel prof hulp gehad, in de zin van psycholoog, omdat ik mezelf, en ook toekomstige relaties in de weg zit... momenteel wel weet aan het daten met een super leuke jongen, en merk dat ik echt veel heb gehad aan een psycholoog...

Ik zou er eens over denken om hulp te zoeken, ik vind het overigens wel top dat je het wel kan bespreken met je vriend, dat is al heel mooi.

Sterkte

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:22

SharonIndezz schreef:
Hee stroopkoek.

Ik snap jou verhaal heel erg goed, ik ben ook zo “fiets up” zoals ik het zelf altijd noem...

Heel eerlijk, ik heb met dit soort dingen wel prof hulp gehad, in de zin van psycholoog, omdat ik mezelf, en ook toekomstige relaties in de weg zit... momenteel wel weet aan het daten met een super leuke jongen, en merk dat ik echt veel heb gehad aan een psycholoog...

Ik zou er eens over denken om hulp te zoeken, ik vind het overigens wel top dat je het wel kan bespreken met je vriend, dat is al heel mooi.

Sterkte

Toevallig heb ik al een intake gehad bij een psycholoog een tijdje terug, dus ik ga daar binnenkort beginnen met een traject. Alleen blijf ik eraan twijfelen of het mij gaat helpen en ik ben zo bang dat het antwoord waar ik uiteindelijk achter zou komen is dat ik hem los moet gaan laten om zelf er beter van te worden. Ik houd zo onbeschrijfelijk veel van die jongen en ben bang dat het geen goede keuze zal zijn om allebei een eigen kant op te gaan.

Praten is iets wat we gelukkig allebei nu goed kunnen, dus daar ligt het niet aan. Maar de laatste tijd heeft hij ook veel op zijn dak, dus ik ben bang dat ik al snel teveel ben zegmaar.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:27

Jouw situatie klinkt herkenbaar Stroopkoek. Alleen is die jongen niet meer mijn date.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:38

Stroopkoek, je zit echt precies in dezelfde situatie als dat ik zat. Ik ben, inmiddels, heel gelukkig dat ik er vanaf ben. Honderden jongens die mij beter zouden behandelen. :(:)

Ik denk ook niet dat je alles kunt verwerken omdat je in de oude situatie blijft om het maar even zo te zeggen. Misschien is een pauze een idee?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:40

naomiiiii schreef:
Ik denk ook niet dat je alles kunt verwerken omdat je in de oude situatie blijft om het maar even zo te zeggen. Misschien is een pauze een idee?

Hier sluit ik me bij aan, alleen ik weet hoe ontzettend moeilijk dat is...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:55

Even terzijde, maar hoe kwamen jullie bij de psycholoog? Mijn huisarts wilde me niet doorverwijzen, want ik had geen indicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:56

Sheran schreef:
Even terzijde, maar hoe kwamen jullie bij de psycholoog? Mijn huisarts wilde me niet doorverwijzen, want ik had geen indicatie.

Ja, dat is lastig. Ik ben doorverwezen omdat ik wel meerdere indicaties had. Je kan privaat eentje opzoeken maar dat wordt dan volgens mij niet gedekt door je verzekering.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:19

naomiiiii schreef:
Stroopkoek, je zit echt precies in dezelfde situatie als dat ik zat. Ik ben, inmiddels, heel gelukkig dat ik er vanaf ben. Honderden jongens die mij beter zouden behandelen. :(:)

Ik snap het, maar het zit me erg dwars aangezien hij wel gewoon zijn best doet maar ik er zelf geen genoegen mee kan nemen en steeds alles anders wil. Ik weet dus eigenlijk zelf totaal niet wat ik wil van hem en wat ik van mezelf wil, dit is zo frustrerend in mijn hoofd. Ik heb gevraagd of hij van de week even langs kan komen en dat we samen een stukje gaan lopen om het dan rustig te bespreken en allebei een beetje te relaxen. Nog geen antwoord op gehad verder.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:29

Zertab schreef:
naomiiiii schreef:

Hier sluit ik me bij aan, alleen ik weet hoe ontzettend moeilijk dat is...

Precies en ik denk dat een pauze gewoon weg niet gaat werken tussen ons. Dan groeien we alleen maar verder uit elkaar lijkt mij en weet hij steeds minder wat er gaande is bij mij en weet ik niet wat er bij hem gaande is.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:34

Je kunt het toch gewoon proberen? En als je merkt dat het niet werkt als je nog bij hem bent dan kunnen jullie nog altijd een pauze nemen / uit elkaar gaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:39

Ik zou ook even de psycholoog afwachten, waar zij mee komt en of dat helpt :) Nu nog geen overhaaste beslissingen nemen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:16

Hier weer ineens verdrietig..

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:34

Ik heb net even een rondje gelopen en dacht dat het ms een goed idee was om bij hem voor te stellen dat we deze week gewoon elkaar minder spreken en elkaar dan in het weekend weer gewoon zien om dan te kijken hoe we zoiets vinden. Afgelopen week zijn we redelijk veel samen geweest en aangezien we het allebei best moeilijk hebben nu scheelt het ms voor ons allebei een beetje als die druk daar vanaf is. Niet perse een pauze, maar gewoon even iets minder nu we het allebei wat minder hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:12

@zertab, Verwen jezelf even lekker! :(:) Pb'en mag altijd!

Stroopkoek, is idd ook een slimme optie. Ik snap dat het allemaal moeilijk is en dat niets een goede keuze lijkt. Zoals ik al zei ik heb precies hetzelfde gehad. Soms is alleen zijn ook even fijn.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:25

naomiiiii schreef:
@zertab, Verwen jezelf even lekker! :(:) Pb'en mag altijd!

Stroopkoek, is idd ook een slimme optie. Ik snap dat het allemaal moeilijk is en dat niets een goede keuze lijkt. Zoals ik al zei ik heb precies hetzelfde gehad. Soms is alleen zijn ook even fijn.

Ja precies even rust in je hoofd creëeren en kijken of deze weg beter voor ons werkt.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 07:51

Ik heb vannacht gedroomd dat mijn vriend het aan het uitmaken was en ik deed er alles aan om dat te voorkomen, maar niks hielp. Toen ik wakker werd had ik zo’n angst over me heen en dacht ik dat het echt gebeurd was. Denk dat dit wel goed bewijst dat ik ms een vorm van verlatingsangst heb?

Dinsdag gaan we samen even een stukje wandelen dus ben benieuwd wat daar precies uitkomt.