Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:40

Het spelletje is al begonnen -O-

Bod, ruim boven de vraagprijs, akkoord gegaan en vervolgens natuurlijk geen reactie meer.
Bod van 25 euro en daar dan een kapotte s4 bij.
En iemand die hem voor de vraagprijs wilt hebben, maar moet hem dan wel 2 weken reserveren want eerder heeft hij het geld niet

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:56

Waar ik beetje aan erger is dat mensen mailtje sturen of bieden, waarop je dan reageert en vervolgens niks meer van degene hoort. Is het dan zo moeilijk om te laten weten van; "Goh, we zien er van af!"?

Isaboy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:12

echt irri is dat _-:(

je krijgt een bod doet hem accepteren en dan blijft het stil ...
je krijgt een mail met heb je dat en dat nog ? je zegt ja het is er nog en dan blijft het stil...

ook een mailtje vandaag,
iemand die voor een vliegendeken,
een dekje,
peeskappen
bandages,
en zo nog even verder

dat ze/hij voor 10 euro alles kwam ophalen :')

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:00

Ik heb nog nooit slechte ervaringen van MP/BM/dat soort dingen. Vandaag een telefoontje of ze mijn bodyprotector mochten komen passen, tuurlijk, over een uurtje? Ja, prima. Wat wil je ervoor, nou weet niet, heb geen aanbod gehad dus alles is wel goed. 20 euro? Best, tot zo (was overigens een type uit 2000 wat ruim 10 jaar oud is). Gepast, gaat goed, geld gekregen, weg. Hij heeft er wel even een week moeten staan maar als hij dan zo verkocht wordt vind ik dat niet zo erg (:

En ik moet bekennen dat ik soms ook wel schuldig ben aan onzinbiedingen. Dan denk je 'toch even proberen', want soms zijn er mensen die het wel doen. Ik wil bijv. soms ook gewoon dingen kwijt en dan mag het voor haast niks weg (iemand nog een rijbroek? ;)) Als er gemeld wordt dat het beschadigd is, dan wil ik ook foto's daarvan, hoe goedkoop het ook is. Laatst fotolijstjes voor 5 euro opgehaald (heb er wel een uur voor gereisd) die kleine beschadigingen hadden. Was niet goed te zien, dus heb ze meegenomen. Bij thuiskomst bleek dat het nogal antieke lijstjes waren met een heel apart vastmaak systeem. Snap meteen waarom ze maar 5 euro waren, maar whatever, ik ben er blij mee!

Alleen dat niet meer reageren, daar wordt ik ook zo gek van! Ik heb met meerdere mensen contact over een trainingspaard die nu gewoon niet meer reageren, terwijl ze eerst wel heel enthousiast waren, eentje zat nogal verlegen om hulp. Niks geen antwoord meer. Ik heb al meerdere berichtjes gestuurd dus kan haast niet dat ze allemaal niet aankomen, toch? Ik vraag mij soms af of er ergens gekke verhalen staan over mij -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:21

nav mijn melding op marktplaats heb ik inmiddels reactie terug (wat snel en dat op zondag!) en het blijkt idd een fraudeur te zijn. :) Account is geblokkeerd.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:51

Ik ben opgelicht geweest via marktplaats. Kocht een zadel een KN Symphonie waar bij stond "nieuwstaat". Je kunt het al raden... krijg ik een symphonie toegestuurd met doorzakte kussens en met zichtbare slijtageplekken op (niet zichtbaar op de foto's) en ook een plaats die volgens mij hersteld is geweest. Was allemaal geen sprake van in de advertentie en ik heb er 350€ voor betaald + verzendkosten. Naam verkoper is "K".
PPPffff spijtig dat je via marktplaats geen slecht cijfer kunt geven op een verkoper. Weet niet zo goed wat ik hiermee kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:54

betadine schreef:
Ik ben opgelicht geweest via marktplaats. Kocht een zadel een KN Symphonie waar bij stond "nieuwstaat". Je kunt het al raden... krijg ik een symphonie toegestuurd met doorzakte kussens en met zichtbare slijtageplekken op (niet zichtbaar op de foto's) en ook een plaats die volgens mij hersteld is geweest. Was allemaal geen sprake van in de advertentie en ik heb er 350€ voor betaald + verzendkosten. Naam verkoper is "K".
PPPffff spijtig dat je via marktplaats geen slecht cijfer kunt geven op een verkoper. Weet niet zo goed wat ik hiermee kan doen.

Staat de advertentie nog op marktplaats? Persoonlijk zou ik zadels wel liever zelf ophalen in plaats van op laten sturen, want over het algemeen staat in alle advertenties wel 'verzonden is verkocht'. Ik weet niet hoe duur die zadels normaal gesproken zijn, maar als ik op marktplaats zoek op KN Symphonie zadel dan komt de prijs uit op gemiddeld 600/900 euro.. Om dan een nieuwstaat zadel voor 350 euro te verwachten is ook natuurlijk ietwat naïef. Aan de ene kant is het natuurlijk heel banketstaaf, maar aan de andere kant... Volgende keer dan toch maar ophalen of meer foto's opvragen..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:03

Valkuil van het laten versturen van een zadel...moet je nooit maar dan ook nooit doen! Zeker gezien staat vd boom en dergelijke, dat moet je toch echt checken voor overname. Dure les zo :(:) Had je geen foto's gezien?

Ik denk dat je er weinig meer aan kunt doen dan een melding maken bij MP. Evt. met advertentiefoto's vs werkelijke foto's.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:07

Ja op de foto's zag het zadel er prima uit.
Misschien ietwat naïef van een nieuwstaat te verwachten voor die prijs, maar dit zadel is echt goed goed versleten en absoluut zijn prijs niet waard :(

Het zoekertje staat niet meer online helaas.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:15

Hmmm, waren het wel foto's van hetzelfde zadel dan? Heb je ze evt. opgeslagen? Zo zou je nl kunnen bewijzen dat je bewust opgelicht bent ipv alleen misleid. Of je daar veel verder mee komt weet ik niet (geen ervaring met zoiets), maar zal allicht beter zijn dan niks.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:43

betadine schreef:
Ja op de foto's zag het zadel er prima uit.
Misschien ietwat naïef van een nieuwstaat te verwachten voor die prijs, maar dit zadel is echt goed goed versleten en absoluut zijn prijs niet waard :(

Het zoekertje staat niet meer online helaas.

Echt nooit zonder zien een tweedehands zadel kopen, tenzij je graag een paard met rugproblemen wil krijgen. De helft van gebruikte zadels heeft nl een scheve boom, simpel omdat veel paarden scheef zijn en het zadel daar naar gaat staan. Je moet dus zelf enige kennis van zaken hebben of zoals ik het doe: Zadel betalen en afspreken met verkoper dat als de zadelmaker het afkeurd terug brengen en geld terug.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:51

Ja in het vervolg zal ik dus geen zadel meer kopen zonder het eerst gezien het hebben.
Vientje ik weet niet of de foto's van hetzelfde zadel zijn en kan de advertentie ook niet meer bekijken, maar op de foto's was er niets van slijtage zichtbaar dus ik twijfel of deze wel de juiste foto's waren.
Het zadel past verder wel op mijn merrie, maar de kussens moeten wel terug opgevuld worden, want ze zijn niet hard meer -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:58

Je kan de advertentie wel terughalen, via Google kan je vast wel vinden hoe.
Ik zou zadels sowieso niet laten verzenden, ophalen zodat je kan passen is het handigs, heb ik ook gedaan toen mijn zadel verkocht. Heb hem wel 2 keer terug gekregen omdat hij niet paste maar de 3e keer dat ie opgehaald werd paste hij dus toen was ik hem (eindelijk) kwijt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:55

heb weer een hele zooi op MP en de boktmarkt gezet :)
ben benieuwd wat erop af komt, gisteren al een bod 40 lager dan de vraagprijs maar dat vind ik toch wel heel vee :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:08

Ik had van het weekend iemand die €30,- bood op een partij spullen (vnl terrariumspullen) waar ik €50,- voor vraag die grotendeels zgan of zelfs nieuw zijn.
Nieuwwaarde is over de €160,- en ik vond €50,- wel een mooi prijsje om alles zsm kwijt te raken.
Heb dan ook gelijk gereageerd met '€50,- is een vaste prijs, bieden is niet mogelijk'.
Inmiddels staat de hele boel gereserveerd, was binnen een uurtje na het plaatsen geregeld. :D

En op een weggeefhoek heb ik een advertentie staan om m'n ovenschaal te ruilen, reageert er iemand op met tig berichtjes, een vriendschapsverzoek en PB's. :=
Zo te zien aan het profiel is diegene verstandelijk een beetje beperkt, maar voelde me er niet zo prettig bij dus heb duidelijk afstand bewaard en het vriendschapsverzoek afgewezen, wel even laten weten dat ik het aardig vond dat 'ie meedenkt maar dat ik inmiddels voorzien ben van 3 nieuwe (nja tweedehands) ovenschalen en zijn hulp niet meer nodig heb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:26

Een kennis van mij had zijn nieuwe Iphone 5 te koop staan, is bestookt met 100’den vragen en zelfs en excuus van sorry dat ik zoveel vraag, maar wil het graag zeker weten. Zou vrijdag langskomen, niet geweest en laat nu niks meer van zich horen :')

Inmiddels heb ik het eerste onzin bod op mijn trailer ook alweer te pakken :z

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:38

Ik heb bieden vanaf 100 eruro opgezet, krijg je vervolgens mailtjes dat je je adres MOET geven, want ze zijn onderweg met 50 euro >;) Denk het toch niet

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:40

Hahaha.. die lach je toch (inwendig) keihard uit.. :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:48

Inderdaad ja :') En onderweg naar waar? Antwerpen is naar mijn weten toch erg groot :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:10

betadine schreef:
Ja in het vervolg zal ik dus geen zadel meer kopen zonder het eerst gezien het hebben.
Vientje ik weet niet of de foto's van hetzelfde zadel zijn en kan de advertentie ook niet meer bekijken, maar op de foto's was er niets van slijtage zichtbaar dus ik twijfel of deze wel de juiste foto's waren.
Het zadel past verder wel op mijn merrie, maar de kussens moeten wel terug opgevuld worden, want ze zijn niet hard meer -O-

Je moet een tweedehands zadel áltijd op laten vullen, zodat het helemaal goed past op jouw paard. Het staat nog naar de volm van de vorige gebruiker namelijk.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:16

Ik heb hier in 1 dag tijd twee verschillende biedingen gehad van dezelfde bieder. Eén via BM en daarna via MP (en die op MP was lager). Uiteindelijk toch nagenoeg mijn richtprijs ervoor gekregen, maar ik kreeg daarna alleen nog mails met slechts de voorletter en niet de hele voornaam. Die voornaam komt niet vaak voor dus waarschijnlijk was het niet de bedoeling dat ik het doorhad. Best wel grappig, ik heb maar gedaan alsof mijn neus bloedt :')

Verder wordt mijn zadel als het goed is zaterdag opgehaald, en dat terwijl hij slechts 2 dagen te koop stond :D Goeie dingen dus weer.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:39

Gisteravond nog gelachen met een bieder. Vlak na een bod op kapaza van 150 euro voor de gsm kreeg ik een mailtje van iemand. Hij wilde hem gisteravond wel komen voor de gevraagde 100 euro (was intussen al 23u). Dus ik leg rustig uit dat ik al een bod had van 150 euro en als hij hem zo graag wilde hebben dat hij zijn bod moest bijstellen. Kreeg ik uiteindelijk een antwoord dat hij hem op een andere site ook had gezien voor 100 euro en dat hij die wel zou nemen dan.

Een paar minuten later krijg een mailtje van mijn andere verkoopsite, juist van die zelfde beste man. Die had het uiteindelijk niet meer. Hij snapte er niks van dat hij wederom aan het kortste eind trok als hij zijn bod niet verhoogde :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:37

Dan hoop ik voor je dat de persoon die 150 bood hem echt neemt, anders heb jij alsnog pech

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:03

Oke, ik heb eindelijk ook wat te vertellen.

Ik heb broeken verkocht aan iemand die slechte ervaringen had met betalen voor verzenden dus ik zei nou oke, laten we het splitsen dan. Zo heb ik in ieder geval de verzendkosten al binnen. Nu dus afwachten of ze inderdaad netjes de rest gaat overmaken als ze het pakketje krijgt.. Aan de andere kant, de broeken die ze wilde hebben wel wat beschadigingen dus ik ben al blij dat iemand ze er nog wat aan heeft, lol.

Nu wilde ik van iemand wel een paar sokken overnemen.. 'Ja, het wordt zo veel want het moeten twee enveloppen zijn, in één past niet.' Dus ik, doen jullie ook niet aan grotere enveloppen dan? (was eerst de vraag of ze niet gewoon postzegels voor naar Europa landen hadden) 'Nee, dan wordt het duurder.' Ik denk huh, dat maakt toch niet uit? Als het maar in de brievenbus past? 'Ja, maar dan moet ik grotere enveloppen gaan kopen en daardoor wordt het duurder.' Oke.. zouden jullie daar je koper voor laten betalen? Als het dus geen dure speciale envelop is met bubbeltjes of weet ik 't wat, maar een gewone doodsaaie envelop in een groter maatje, die volgens mij toch op een paar cent per stuk uitkomen als je er een pakje van koopt..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:42

Het lijkt mij juist voordeliger voor de verkoper om deze zelf te kopen want je hebt er altijd wel wat aan. Misschien niet direct maar er komen heus meerdere momenten waar een grotere enveloppe handig is. Ik zou er dus zelf voor opdraaien ipv de kosten door te rekenen aan de koper.