DuoPenotti schreef:Zebrastreep schreef:]
Ik zit hier nu ook wel over na te denken , ik had gisteren wel een werkdag maar zou pas beginnen om 16 uur ( eigenlijk wat eerder maar goed dat was niet bekend). Ik werd rond 10 uur wakker gebeld en zag het nummer van mijn werk maar dan het algemene nummer en niet mijn eigen locatie. Ik heb ook vertikt om op te nemen onder het nom nu ben ik nog niet aan het werk.
Een collega had mij al geappt dat het een arts was die belde en hij had wel de verwachting dan persoonlijk begeleiders 24/7 bereikbaar zijn. Mijn collega wist ook niet zo goed hoe ze daarop moest reageren. In ieder geval was er wel een vraag maar geen spoed.
Over de gehele dag hebben ze mij voor 4 uur letterlijk 3x gebeld. En uiteindelijk maar naar mijn locatie gebeld en toen heb ik de arts te woord gestaan. Het was ook echt letterlijk geen spoed , ze vroegen nog wel of mijn 06 klopte want ze kregen geen gehoord. Ik heb gezegd dat ik pas vanaf 4 uur bereikbaar ben op het telefoon nummer van de locatie.
Als het nogmaals gebeurd ga ik heel duidelijk zeggen dat ik niet wens om gebeld te worden in mijn vrije tijd behalve bij spoed en belangrijke gevallen waarin snel een keuze gemaakt moet worden. Maar ik denk dat dit voor mij wel de druppel was om gewoon een werktelefoon te gaan aanschaffen met een goedkoop abonnement.
Alsof je een arts wel te pakken krijgt in zijn vakantie of vrije tijd.![]()
Toen ik nog in het ziekenhuis werkte heb ik om 1 uur 'snachts eens een niet dienstdoende arts gebeld.
Woooow die was boos.
Ja dat wij elke week achter de dienstlijst aan moesten was hij even vergeten.
Ja dan krijg je dat dat er bij een spoed uit je bed gebeld werd.
Hij ging zelfs de dag daarna nog naar de leidinggevende, maar kreeg even tig mails van ons te lezen waarop we weer eens om een dienstlijst bedelde....
Moraal van het verhaal, sindsdien kregen we die braaf
Maar echt, die zijn zeker ook niet 24/7/365 bereikbaar. En terecht.
Precies , als ik de arts na 5 uur nog bel wordt ik uitgemaakt voor gekke Henkie

Sinds ik een andere functie heb , heb ik bewust in het begin wat later gereageerd op mails zodat mensen niet de verwachting opbouwen dat je binnen no time de mail leest en wat terugstuurt. Tot nu toe wordt dat ook niet negatief op gereageerd dus ik denk dat het gewerkt heeft.
Bij echt dringende zaken ben ik uiteraard 24/7 bereikbaar , maar echt alleen bij het overlijden van iemand of als iemand op sterven ligt.