Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:21

Meningen, standpunten, gedachten en gevoelens kunnen veranderen. Gelukkig maar, anders is er ook geen lerend vermogen. Nu toch twijfelen is geen schande, zolang overhaaste beslissingen maar niet worden gemaakt. Maar er zijn best wat mensen die in een andere relatie toch opeens kinderen willen. Dat is prima. Andersom is het wat lastiger, altijd kinderen willen en ook krijgen en er dan op terug komen, al zal ook dat wel gebeuren ;)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:23

Suzanne F. schreef:
Nou ik kan vrouwen ook echt mooi vinden maar ik voel me er dan niet ook meteen seksueel tot aangetrokken ofzo. Dat staat los van elkaar denk ik.

Hier ook!
En kwa leeftijd en kinderwens, ik vind dat je boven de 40 er echt niet meer aan moet beginnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 16:26

Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:29

Ik ben niet de anonieme poster mensen!!! :=

Maar iedereen moet zelf weten of ze hun leven laten verpesten door kinderen. :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:36

Als je begin 30 bent is het toch helemaal niet zo gek dat je de kinderwens nog eens overdenkt?

Wat betreft de flirt met collega, zeker aangeven dat fysiek contact niet gewaardeerd wordt.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:00

Dat er binnenkort weer vragen naar mij gaan komen of veroordelingen vanuit de straten door een topic van mij die ik behoorlijk opgeblazen heb.

Hello (bokt) stalker, im doing fine
thanks for checking up on me }:)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:12

MarlindeRooz schreef:

Maar iedereen moet zelf weten of ze hun leven laten verpesten door kinderen. :))

Hahahaha jij was ook wel de laatste waar ik aan dacht

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:30

Niobe schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hahahaha jij was ook wel de laatste waar ik aan dacht

Godzijdank ik word liever niet geassocieerd met kinderen. :n

(Sarcasme hè mamabrigade)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:54

Ik bleek op mijn 37e opeens zwanger nadat ik me er al 10 jaar bij neergelegd had dat het niet meer zou gebeuren. Maar ik durf echt wel op te biechten dat het al het andere zo veel minder belangrijk maakt. En ja je kunt de kinderen van anderen verschrikkelijk vinden en nog steeds gek zijn op je eigen kind. En de helft van alle: dat ga ik als moeder nooit doen kun je inslikken want je gaat gewoon voor de bijl… 8-)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 01:17

Caira schreef:
Ik bleek op mijn 37e opeens zwanger nadat ik me er al 10 jaar bij neergelegd had dat het niet meer zou gebeuren. Maar ik durf echt wel op te biechten dat het al het andere zo veel minder belangrijk maakt. En ja je kunt de kinderen van anderen verschrikkelijk vinden en nog steeds gek zijn op je eigen kind. En de helft van alle: dat ga ik als moeder nooit doen kun je inslikken want je gaat gewoon voor de bijl… 8-)

Yup :D

Ik snap het nooit dat mensen proberen anderen een kinderwens aan te praten. Als iemand geen kinderen wil, dan vooral geen kinderen "nemen". Wordt diegene niet gelukkig van en dan de (hypothetische) kinderen over het algemeen ook niet. En het is ook niet dat we zoveel plek over hebben voor extra mensen op de wereld ofzo (zegt ze al zwanger zijnde van de 2e :+ )

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:57

Voor de anonieme poster betreffende kinderwens.
Wij wilden ook geen kinderen heel stellig waren we er in. Tot ons 30e toen begin het toch te kriebelen. Helaas lukte het niet zo gemakkelijk en nu ben ik 34 en net moeder van ons zoontje. Maar ging wel 3 jaar overheen voordat het lukte.
Mensen die ons al een tijd niet gesproken hebben zullen het misschien raar vinden. Maar weet je. Het zou niet best zijn als dingen niet veranderen. Want dat betekend dat je stilstaat in het leven.

Volg je gevoel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:15

Een kinderwens is inderdaad niet uit te leggen. Ik heb nooit rammelende eierstokken gehad, en nog steeds niet perse echt.
Ik ben nu 35 en bijna 20 weken zwanger van ons zoontje.

Ook ik heb niks met kinderen van andere (en het idee van luiers kan ik nu nog steeds van over mijn nek gaan)....Mijn vriend wilde 10 jaar geleden al kinderen, maar had zich er al bij neergelegd dat ze er misschien niet zouden komen en voor hem hoefde het ook niet meer zo hoognodig.
Mijn argumenten om geen kinderen te nemen, zijn er nog altijd. Want: kost veel tijd (en geld), je moet echt je hele leven omgooien en de tijd voor jezelf wordt ook schaars.

Wel zag ik ons over 10 jaar niet zonder een kind.....maar ja, wanneer begin je er dan wel aan.
Ik kon niet nog 10 jaar wachten.

Toen ik vorig jaar dan ook enigszins een soort van kriebel voelde (nog altijd geen rammelende eierstokken of oermoeder gevoel), al vrij snel gestopt met de pil. Ik ben natuurlijk "al" 35 en was al jaren non stop aan de pil. Dus voor hetzelfde geldt duurde het nog jaren voor het zou lukken (als het al zou lukken).
eerste ronde was het raak...hihi.
Het duurde echt even voor het kwartje viel, het besef kwam echt pas heel veel later. Dan merk je dat de hormonen die vrij komen tijdens je zwangerschap, echt een hoop voor je veranderen.
Langzaam (of nou ja, eigenlijk nog best snel..haha) wordt je klaar gemaakt voor het moederschap, en dat voelt echt bizar.
Daar waar ik eerst van paniek tranen kreeg als ik de Prenatal binnen kwam als ik een cadeautje moest halen voor vrienden die bevallen waren.....kreeg ik laatst tranen van alle mooie spullen die ze hebben en het gevoel van zo'n kleintje die dan die schattige spullen aan kan. Echt bizar.

En nog steeds vind ik kinderen van andere verschrikkelijk. Zeker als ze onopgevoed zijn. Maar als ik dan aan het kleintje in mijn buik denk, voelt het zo anders.

Op mijn werk weten ze hoe een kinderliefhebber (kuch hater) ik ben, dus die moesten wel lachen toen ik vertelde dat ik zwanger ben. Maar zelfs die reageerden allemaal ontzettend leuk!

En ik? begin al steeds meer aan het idee te wennen...
Dus...je kunt jezelf altijd bedenken, en krijg je het gevoel niet, of wegen de tegens toch meer dan de voors, dan is het toch ook goed?
Kinderen krijgen is geen verplichting hoor :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:42

Nu komen de blije moeder verhalen natuurlijk, maar denk er wel goed over na, je krijgt niet alleen een baby, je gaat een mens opvoeden. Het is niet alleen gezellig, het is ook janken, stront en altijd moeten zorgen dat er iemand is om op het kind te letten.
Het is een hele levensaanpassing en de kans op spijt is wel degelijk aanwezig, hoewel er bijna nooit iemand zal zijn die dat openlijk zal zeggen. Er staan hele reddits en Facebooks anoniem mee vol.

Ja ik ben zelf bewust kindervrij en ik zeg dit echt niet alleen om je bij mijn “clubje” te houden of wat dan ook. Maar ik vind dat er veel te weinig over nagedacht wordt en overal wordt kinderen krijgen ook bejubeld als een malle. En ik vind dat zo gevaarlijk. Er zijn zoveel ongelukkige kinderen/mensen op de wereld omdat papa en mama niet goed nagedacht hebben over het voortplanten. Omdat het “zo leuk is”.
Het hele “eierstokken rammelen” idee vind ik ook zo’n nonsens en te makkelijk, ja het is biologisch te verantwoorden misschien, maar je hersenen zijn nog steeds machtiger lijkt mij.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:55

@Niobe biologisch gezien heten "rammelende eierstokken" libido, mensen willen graag seks hebben en daar komen over het algemeen kinderen van, works like a charm :P De rest van kinderwens zijn mentale en sociale behoeftes waar eierstokken niets mee te maken hebben.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:00

Fly_high schreef:
@Niobe biologisch gezien heten "rammelende eierstokken" libido, mensen willen graag seks hebben en daar komen over het algemeen kinderen van, works like a charm :P De rest van kinderwens zijn mentale en sociale behoeftes waar eierstokken niets mee te maken hebben.

Ook goed

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:00

Ik vind kinderen niet leuk en heb er nu zelf één. Bij mij stonden ook collega’s en vrienden even gek te kijken toen ik zwanger was.
Mijn eigen kind is echt heel leuk trouwens. Beetje irritant en heel vermoeiend, maar hij maakt het eigenlijk altijd wel weer goed. Ik heb hem net nog van een heuvel laten vallen. Ik ben niet zo goed in moederschap, ik doe maar wat.
Babytijd vond ik heel zwaar, zwanger zijn ook. Ik hou van sporten en van alleen zijn.
:+
Iedere ouder maakt ook weer eigen keuzes en het hangt ook van het type kind af hoe erg je belemmerd wordt in je eigen leven, je eigen ik zijn. Wij hebben het eerste half jaar een beetje stil gestaan, achteraf had dat niet gehoeven. Vakanties, uit eten, dagjes uit, alles kan nog maar vraagt wel aanpassing.
De grootste hel die ik nooit mee wilde maken was een krijsend kind in de supermarkt, van niemand niet maar vooral niet van mezelf.
It happened.

Op zo’n moment kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan. Waaaaarom?! Of als je ‘s nachts om 3 uur eindelijk kunt slapen doordat je kind heeft gespookt en een uur later gewoon verder gaat en je wekker gaat om 6 uur. Moet je weer leuk op je werk verschijnen met je glimlach. Of een kind met koorts en kots terwijl je op je werk eigenlijk niet weg kan en je partner ook niet en je krijgt scheve blikken, maar je moet wel. Ja, kind is het belangrijkste (geloof me, dat gaat vanzelf) maar toch geeft het een continue strijd tussen verantwoordelijkheid verdelen en jezelf splitsen tot je op het randje van depressie/burn-out hangt. Het is gewoon echt wel pittig.

Mijn kind is twee trouwens. Ik vind het elke dag leuker worden. Hij is zoals gezegd soms heel irritant maar ik ben dat ook dus het zal wel ergens vandaan komen. Het bekijken hoe hij alles ontdekt en leert en ook dat hij mij nu dingen leert is echt goud. (Bleh hier komt de kleffigheid kaassie tekst). Ik wist niet dat je zoveel kon houden van. Wist ik niet en ik heb mensen van wie ik heel veel houd. Maar mijn kind is echt alles en ik zou nog meer inleveren als dat moest. Maar, pittig is het echt wel. Het wordt steeds minder pittig vind ik. Dat wel.

En bedenk ook dat gezonde kinderen al behoorlijke impact hebben, maar dat je ook een ongezond kind kunt krijgen. Iets wat je niet van tevoren al kunt testen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:14

Fly_high schreef:

Ben ik het niet mee eens :+
Mijn libido geeft mij zin in seks, maar geen zin in kinderen, terwijl met rammelende eierstokken zeker wel de drang naar nageslacht wordt bedoeld :j

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:29

Niobe schreef:
Nu komen de blije moeder verhalen natuurlijk, maar denk er wel goed over na, je krijgt niet alleen een baby, je gaat een mens opvoeden. Het is niet alleen gezellig, het is ook janken, stront en altijd moeten zorgen dat er iemand is om op het kind te letten.
Het is een hele levensaanpassing en de kans op spijt is wel degelijk aanwezig, hoewel er bijna nooit iemand zal zijn die dat openlijk zal zeggen. Er staan hele reddits en Facebooks anoniem mee vol.

Ja ik ben zelf bewust kindervrij en ik zeg dit echt niet alleen om je bij mijn “clubje” te houden of wat dan ook. Maar ik vind dat er veel te weinig over nagedacht wordt en overal wordt kinderen krijgen ook bejubeld als een malle. En ik vind dat zo gevaarlijk. Er zijn zoveel ongelukkige kinderen/mensen op de wereld omdat papa en mama niet goed nagedacht hebben over het voortplanten. Omdat het “zo leuk is”.
Het hele “eierstokken rammelen” idee vind ik ook zo’n nonsens en te makkelijk, ja het is biologisch te verantwoorden misschien, maar je hersenen zijn nog steeds machtiger lijkt mij.

Ik kan me erg aansluiten bij deze post. Wij hebben bewust gekozen voor één kindje. De eerste tijd na de geboorte heeft dit voor ons erg bevestigd. Hoewel ik alles met liefde opnieuw zou willen meemaken. Maar daarna heb je wel nóg een mensje om voor te zorgen, die voor altijd blijft. En dat is een onwijze zegen, maar ook een super grote verantwoordelijkheid die echt nog wel eens onderschat word. Want in mijn geval betekend het dat ik altijd aan sta, altijd die dubio tussen; wat heeft mijn kind nodig en wat kan ik bieden. Maar ook het aanpassen: je bent altijd +1 waar je rekening mee moet houden. En dat is zeker ook leuk maar wel iets wat ikzelf onderschat heb.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:44

Ok, genoeg over kinderen gezeverd...

Mijn biecht van vandaag
Mijn crush op tom hiddleston is weer helemaal terug en het leidt me af :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:56

M_D_H schreef:
Fly_high schreef:

Mijn libido geeft mij zin in seks, maar geen zin in kinderen, terwijl met rammelende eierstokken zeker wel de drang naar nageslacht wordt bedoeld :j

Ja maar die drang naar nageslacht komt dus vanuit je hersenen ipv je eierstokken ;) je eierstokken zorgen er vooral voor dat je zin hebt in seks rondom je ovulatie. Niet dat je kinderen ineens leuk en gezellig vindt :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:56

fleurtjeuh schreef:

Mijn biecht van vandaag

Waarom leidt het je af?

Ik heb dat echt met Ryan Reynolds :')

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dai, van kamp van Koningsbrugge ook wel echt om op te vreten vindt _/-\o_

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:04

Ik heb dat met Tom Ellis (Lucifer). Elke keer als ik die zie en hoor praten. Helemaal in katzwijm.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:08

maralyn schreef:
fleurtjeuh schreef:

Mijn biecht van vandaag

Waarom leidt het je af?

Ik heb dat echt met Ryan Reynolds :')

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dai, van kamp van Koningsbrugge ook wel echt om op te vreten vindt _/-\o_

Omdat het in mn gedachten blijft hangen.
Ik ben normaal niet van celebrity crushes, maar tom hiddleston...
Mjammie :9

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:12

Fly_high schreef:
M_D_H schreef:

Ja maar die drang naar nageslacht komt dus vanuit je hersenen ipv je eierstokken ;) je eierstokken zorgen er vooral voor dat je zin hebt in seks rondom je ovulatie. Niet dat je kinderen ineens leuk en gezellig vindt :+

Maar je weet dat het maar een gezegde is toch?
Dus dat het niet nodig is om daar helemaal serieus op in te gaan omdat elke vrouw heus wel weet dat het niet daadwerkelijk vanuit de eierstokken komt?
Dus dat heel jouw opmerking op Niobe zinloos was omdat het maar een gezegde is?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:32

Ok, ik modereer niet op biechten die ik krijg om anoniem te plaatsen, maar deze heb ik toch even over getwijfeld.

Anoniem: Ik heb spijt dat ik 20 jaar terug niet in ben gegaan om iemand om te laten brengen.
Nu zelf mentaal kapot door de situatie en de persoon waar het omdraait leeft alsof ie God in Frankrijk is met de bescherming van de Nederlandse wetgeving. Toen waren er nog meerdere mensen met motieven, nu ben ik de enige nog want de rest is gevlucht.