Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Ik bleek op mijn 37e opeens zwanger nadat ik me er al 10 jaar bij neergelegd had dat het niet meer zou gebeuren. Maar ik durf echt wel op te biechten dat het al het andere zo veel minder belangrijk maakt. En ja je kunt de kinderen van anderen verschrikkelijk vinden en nog steeds gek zijn op je eigen kind. En de helft van alle: dat ga ik als moeder nooit doen kun je inslikken want je gaat gewoon voor de bijl…
Fly_high schreef:@Niobe biologisch gezien heten "rammelende eierstokken" libido, mensen willen graag seks hebben en daar komen over het algemeen kinderen van, works like a charmDe rest van kinderwens zijn mentale en sociale behoeftes waar eierstokken niets mee te maken hebben.
Niobe schreef:Nu komen de blije moeder verhalen natuurlijk, maar denk er wel goed over na, je krijgt niet alleen een baby, je gaat een mens opvoeden. Het is niet alleen gezellig, het is ook janken, stront en altijd moeten zorgen dat er iemand is om op het kind te letten.
Het is een hele levensaanpassing en de kans op spijt is wel degelijk aanwezig, hoewel er bijna nooit iemand zal zijn die dat openlijk zal zeggen. Er staan hele reddits en Facebooks anoniem mee vol.
Ja ik ben zelf bewust kindervrij en ik zeg dit echt niet alleen om je bij mijn “clubje” te houden of wat dan ook. Maar ik vind dat er veel te weinig over nagedacht wordt en overal wordt kinderen krijgen ook bejubeld als een malle. En ik vind dat zo gevaarlijk. Er zijn zoveel ongelukkige kinderen/mensen op de wereld omdat papa en mama niet goed nagedacht hebben over het voortplanten. Omdat het “zo leuk is”.
Het hele “eierstokken rammelen” idee vind ik ook zo’n nonsens en te makkelijk, ja het is biologisch te verantwoorden misschien, maar je hersenen zijn nog steeds machtiger lijkt mij.
M_D_H schreef:Fly_high schreef:@Niobe biologisch gezien heten "rammelende eierstokken" libido, mensen willen graag seks hebben en daar komen over het algemeen kinderen van, works like a charmDe rest van kinderwens zijn mentale en sociale behoeftes waar eierstokken niets mee te maken hebben.
Ben ik het niet mee eens
Mijn libido geeft mij zin in seks, maar geen zin in kinderen, terwijl met rammelende eierstokken zeker wel de drang naar nageslacht wordt bedoeld
fleurtjeuh schreef:Ok, genoeg over kinderen gezeverd...
Mijn biecht van vandaag
Mijn crush op tom hiddleston is weer helemaal terug en het leidt me af
maralyn schreef:fleurtjeuh schreef:Ok, genoeg over kinderen gezeverd...
Mijn biecht van vandaag
Mijn crush op tom hiddleston is weer helemaal terug en het leidt me af
Waarom leidt het je af?
Ik heb dat echt met Ryan Reynolds![]()
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dai, van kamp van Koningsbrugge ook wel echt om op te vreten vindt
Fly_high schreef:M_D_H schreef:
Ben ik het niet mee eens
Mijn libido geeft mij zin in seks, maar geen zin in kinderen, terwijl met rammelende eierstokken zeker wel de drang naar nageslacht wordt bedoeld
Ja maar die drang naar nageslacht komt dus vanuit je hersenen ipv je eierstokkenje eierstokken zorgen er vooral voor dat je zin hebt in seks rondom je ovulatie. Niet dat je kinderen ineens leuk en gezellig vindt