[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 09:51

DuoPenotti schreef:
Eigenlijk is de rechter net zo gestoord als die vrouw.

ik weet niet of het aan de rechter ligt, of dat het aan de beschikbare strafmaat ligt.

Wat zijn de maximale straffen voor dieren mishandelen/doden?
De maximale straf voor het doden van een hond is 5 jaar lees ik. (ergens anders staat voor een kat 3 jaar)

En kan je iemand vastzetten voor ideeen die ze hebben, maar nog niet uitgevoerd hebben?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 09:58

Je kan toch iemand wel in de TBS kliniek laten opsluiten.
Daar lijken mij haar daden en haar ideeën erg genoeg voor.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:08

Citaat:
Omdat de vrouw verschillende psychische stoornissen heeft, worden de feiten haar in verminderde mate toegerekend.
Tel daarbij op dat ze tijdens een deel van de mishandelingen nog minderjarig was, en je wordt na 1 jaar weer terug in de maatschappij gezet. Je mag dan geen huisdieren houden, maar buiten lopen en vliegen genoeg alternatieven rond.

Ik zou me juist zorgen maken om het feit dat ze verschillende psychische aandoeningen heeft en ze de gruwelijke daden al verrichte op minderjarige leeftijd. Eigenlijk best gek dat dit tot strafvermindering lijdt…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:15

DuoPenotti schreef:
Je kan toch iemand wel in de TBS kliniek laten opsluiten.
Daar lijken mij haar daden en haar ideeën erg genoeg voor.

ja dat weet ik niet, ik heb daar niet voor gestudeerd :D

ik weet wel wat ik vínd maar ik weet niet wat mág.
En iemand opsluiten voor ideeen, daarvan weet ik sowieso niet of dat mag eigenlijk. (ik weet daarvan ook wel wat ik vind, maar dus niet wat wettelijk mag)

Wat is trouwens de toegevoegde waarde van permanent in een tbs kliniek? Dat klinkt dan toch een beetje als pappen en nathouden. of zou er nog iets te verbeteren zijn? (ik weet niet precies wat een tbs kliniek inhoudt, maar het klinkt alsof er ook therapie is enzo)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:16

Wtf???? Waarom las ik dit. Te gruwelijk voor woorden. Iemand die zulke dingen kan doen bij onschuldige dieren is zieker dan ziek en mag nooit meer rondlopen! Hoe de hel kan er zo'n lichte straf op liggen?? Ondanks de gedachtengangen die ze ook verder had? De stap verder is nu nog maar zo klein.

Je zou bijna hopen dat ze zelf uit de weg wordt geruimd. Wat een zieke geest, bah zeg.

En geen huisdieren houden??? Ik ga er vanuit dat ze deze dieren van de straat plukte als ik dit zo las. Dus houdt verbood is een wasse neus, ze regelt ze wel ergens. Er vanuit dat ze thuis woonde en geen normale ouder steeds een nieuwe kat voor d'r kocht? Waar waren überhaupt die ouders?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:23

Apple schreef:
Ja, dat is inderdaad echt bizar. Ik begrijp dat haar psychiater de geheimhoudingsplicht heeft verbroken omdat hij dit te verontrustend vond en dat ze daardoor is opgepakt.

Je verbreekt geen geheimhoudingsplicht als je oprecht denkt dat specifieke personen of mens omgeving ernstig gevaar loopt wanneer je het niet meldt. Veiligheid prevaleert en als je een concreet gevaar kan formuleren en staven met bewijzen mag je dit zonder toestemming van je cliënt melden.
In deze situatie zal wat zij met de dieren gedaan heeft dusdanig ernstig zijn en de inschatting zijn gemaakt dat zij mogelijk ook verder zou kunnen gaan bij zowel dieren of mogelijk ook bij mensen waardoor een melding maken het juiste pad was.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:30

@Cer
Gezien hoe ze haar Psyche omschrijven lijkt mij dat echt wel kunnen.
Ben eerder bang dat tekort aan plekken harder heeft gewogen dan haar gesteldheid.

https://www.dji.nl/justitiabelen/jonger ... aatregelen

Citaat:
PIJ-maatregel (Plaatsing in een Inrichting voor Jongeren)
De PIJ-maatregel is een behandelmaatregel voor jongeren bij wie er sprake is van een ontwikkelingsstoornis of psychische aandoening. In de volksmond heet de maatregel 'jeugd-TBS'. In eerste instantie legt de rechtbank de maatregel op voor de duur van drie jaar, waarvan één jaar voorwaardelijk. Bij een geweldsmisdrijf of een zedenmisdrijf kan de maatregel (in blokjes van maximaal 2 jaar) maximaal verlengd worden tot zeven jaar, waarbij het laatste jaar voorwaardelijk is. Een PIJ-maatregel eindigt dus altijd met een voorwaardelijke beëindiging. Dit betekent dat een jongere terugkeert naar huis en gedurende een jaar begeleid wordt door de reclassering. De rechter kan besluiten hier aanvullende voorwaarden aan te koppelen. Als een jongere zich hier niet aan houdt, kan hij weer teruggeplaatst worden naar een JJI.

Cer

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:42

valt zij met 19 dan nog onder jeugd tbs?
Als zij het met 19 nog deed, lijkt mij volwassenenrecht? (maar ook daar heb ik geen verstand van)

(en staat daar niet dat jeugd tbs dan maximaal 7 jaar is, waarvan het laatste jaar terug naar huis? dat is dan toch ook niet permanent?)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:50

Jeugd tbs is nooit permanent.
Volwassen kan wel permanent zijn door telkens de verlenging.

Heb net de rechtspraak doorgelezen.
Ze valt dus betreft tbs regel wel onder volwassen recht.
Maar omdat ze meewerkt en niet eerder is veroordeeld vinden ze een klinische veroordeling. (tbs met voorwaarden) dus wel kunnen.
Houd ze zich niet aan de voorwaarden word ze wel verplicht opgenomen...

En alsof zij toe gaat geven, ik zag een koe en stak toen een kat neer, als ze dat weer eens uitspookt...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:53

Ah oke :j
Volwassenen tbs kan dus wel permanent?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:59

Zover ik weet niet direct als straf, het is altijd een tijdelijke maatregel.
Maar door de telkens de verlenging, als een persoon geen verbetering laat zien en nog steeds een gevaar vormt. Kan het uiteindelijk wel levenslang gaan worden.

Dan gaan ze ook naar een long stay afdeling, wat je meer kunt zien als een soort van hele strenge begeleid wonen, maar ze mogen niet van het terrein. Alles streng beveiligd.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:01

Zo ken ik het idd ook: in principe kan je niet "levenslang TBS" opgelegd krijgen, maar kan het wel onbeperkt verlengd worden. Elke X periode moet iemand met TBS opnieuw beoordeeld worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:08

https://archive.is/M44dn

dit is wel een mooie inkijk op de longstay.
Die in Zeeland kende ik, die er nu bij is gekomen niet.
Die is dus erg streng.

En het tekort aan tbs is dus een groot probleem.
Al denk ik, die 8 die zich zo gedragen, waarom zou je die niet gewoon vastzetten.
Al dat ge-therapie voor nutteloze gevallen.

We accepteren dat mensen regelmatig niet kunnen genezen van kanker.
Maar staat er in het hoofd iets verschrikkelijk fout, dan moet er maar aan gesleuteld blijven worden...

Ik vind het prima dat die jonge meid van die katten therapie krijgt, kijken wat dat in haar bol doet.
Maar als men dat merkt dat het weinig veranderd, opsluiten en nooit meer los.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:34

Butterfly schreef:
Zo ken ik het idd ook: in principe kan je niet "levenslang TBS" opgelegd krijgen, maar kan het wel onbeperkt verlengd worden. Elke X periode moet iemand met TBS opnieuw beoordeeld worden.

Klopt, kan niet levenslang, maar indien iemand nog altijd met psychiatrische grondslag een gevaar vormt kan het wel verlengd blijven worden, daarna inderdaad doorstroom naar longstay.
Ik heb zelf op een crisisafdeling gewerkt met longstay functie. En daar zit juist de bottleneck. Veel van die afdelingen zijn er niet meer, wegbezuinigd of voldeden niet aan de nieuwe wetgeving. Dus doorstroom vanuit de TBS kliniek naar longstay loopt vast voor mensen die veel langer of voor altijd moeten verblijven en daardoor blijven de tbs klinieken vol, waar er ook al een stuk minder van zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 12:33

DuoPenotti schreef:
https://archive.is/M44dn

dit is wel een mooie inkijk op de longstay.
Die in Zeeland kende ik, die er nu bij is gekomen niet.
Die is dus erg streng.

En het tekort aan tbs is dus een groot probleem.
Al denk ik, die 8 die zich zo gedragen, waarom zou je die niet gewoon vastzetten.
Al dat ge-therapie voor nutteloze gevallen.

We accepteren dat mensen regelmatig niet kunnen genezen van kanker.
Maar staat er in het hoofd iets verschrikkelijk fout, dan moet er maar aan gesleuteld blijven worden...

Ik vind het prima dat die jonge meid van die katten therapie krijgt, kijken wat dat in haar bol doet.
Maar als men dat merkt dat het weinig veranderd, opsluiten en nooit meer los.

ja dat denk ik ook..

dan gewoon een aparte afdeling in een cellencomplex voor dit soort psychopaten, geen therapie oid

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:23

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:09

Shenavallie schreef:
Interview met een schoonmaker van moordplekken, drugslabs, etc. Geen beelden van het werk zelf, maar zijn beschrijving is alsof je ernaast staat.

https://www.youtube.com/watch?v=x5XjEH5ukp0

In Nederland heb je ook zo iemand de frisse kater.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Laatst bijgewerkt door Telpeva op Gisteren, 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zichtbare foto in een spoiler gezet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

haffiefreak schreef:
Op instagram volg ik bajesbroederrik dit keer iemand met geamputeerde tenen.
Ik weet niet of iedereen instagram heeft.
Zeer heftige foto!!

[ Afbeelding ]

Wellicht de link even anders( direct) maken als je zelf prive wilt blijven Ik krijg nu melding dat ie van jou komt en of ik jou wil volgen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Jolliegirl schreef:
haffiefreak schreef:
Zeer heftige foto!!

[ Afbeelding ]

Wellicht de link even anders( direct) maken als je zelf prive wilt blijven Ik krijg nu melding dat ie van jou komt en of ik jou wil volgen.

Ik kan hem zelf niet meer wijzigen :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

haffiefreak schreef:
Shenavallie schreef:
Interview met een schoonmaker van moordplekken, drugslabs, etc. Geen beelden van het werk zelf, maar zijn beschrijving is alsof je ernaast staat.

https://www.youtube.com/watch?v=x5XjEH5ukp0

In Nederland heb je ook zo iemand de frisse kater.

Die ken ik! :j Is in dit topic ook al eens besproken, maar vond het wel interessant om ook iemand uit een ander 'circuit' te delen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:18

haffiefreak schreef:
https://www.instagram.com/p/DUTd3pQDLzb ... 4xN3RwaGpj

Zeer heftige foto!!

[ Afbeelding ]

Dit soort foto's horen in een spoiler te staan, omdat er ook bezoekers van dit topic hier niet goed tegen kunnen (staat waarschijnlijk ook in de OP vermeld). Ik snap dat ze dit topic dan niet moeten openen, maar je houdt altijd eigenwijzen. :D

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Shenavallie schreef:
haffiefreak schreef:
https://www.instagram.com/p/DUTd3pQDLzb ... 4xN3RwaGpj

Zeer heftige foto!!

[ Afbeelding ]

Dit soort foto's horen in een spoiler te staan, omdat er ook bezoekers van dit topic hier niet goed tegen kunnen (staat waarschijnlijk ook in de OP vermeld). Ik snap dat ze dit topic dan niet moeten openen, maar je houdt altijd eigenwijzen. :D

Ik dacht dat ik hem in spoiler had staan. :=