Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:01

Dat is lapjes kat idd, alleen de ene kat heeft meer lapjes dan de andere.

Kijk maar naar deze google foto's, beide lapjes katten maar de linker heeft veel meer lapjes dan de rechter.
Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:06

Froukje schreef:

Kijk maar naar deze google foto's, beide lapjes katten maar de linker heeft veel meer lapjes dan de rechter.
[ [url=m/avGkPk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had idd gegoogelt maar vond dat niet zo betrouwbaar. :+ Maar fijn om te weten dat het paspoort van mijn kat niet klopt. Staat toch echt schildpad in. := Haar vacht is ook echt als een schildpad(tortie) alleen bef en pootjes zijn wit.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:08

Afbeelding
Wie weet wat dit sensortje/‘knopje’ is ? Zit alleen op de IPhone 12 en niet meer op de 13. Kan het nergens vinden via Google haha.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:09

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:23

Held! Dankjewel!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:04

Als je een brug hebt, blijft het tandvlees onder de neptand dan zacht? Of wordt dat hard?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:31

fohadie schreef:
Froukje schreef:

[ [url=m/avGkPk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had idd gegoogelt maar vond dat niet zo betrouwbaar. :+ Maar fijn om te weten dat het paspoort van mijn kat niet klopt. Staat toch echt schildpad in. := Haar vacht is ook echt als een schildpad(tortie) alleen bef en pootjes zijn wit.

Bij mijn kat staat er kortharig, terwijl ze als kleintje van 6 weken al langer haar had dan kortharige...
Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 00:13

Als je je verslikt in water helpt de heimlich greep dan ook?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 00:26

Victory-Boy schreef:
Vraagje: Kan een rode kater x een schildpadkleur poes een wit-met-grijs cypers kitten krijgen? Ik snap namelijk niets van kleurgenetica, maar we dachten toch echt dat deze kater de vader was.

Wist je dat een kat zwanger kan zijn van meerdere katers? Daardoor kan je ook heel verschillende kittens krijgen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 00:38

Victory-Boy schreef:
Vraagje: Kan een rode kater x een schildpadkleur poes een wit-met-grijs cypers kitten krijgen? Ik snap namelijk niets van kleurgenetica, maar we dachten toch echt dat deze kater de vader was.

Volgens mij kan dit, althans, een zwart kitten (zwarte gen van moeders meegekregen). Is het een katertje?
Bij een poes verwacht ik een rood kitten, of een bonte (rood met zwart en eventueel wit)
Ik zit alleen even te denken of die verdunning ook logisch is... Daar ben ik niet in thuis.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:49

Kookaburra schreef:
Victory-Boy schreef:

Volgens mij kan dit, althans, een zwart kitten (zwarte gen van moeders meegekregen). Is het een katertje?
Bij een poes verwacht ik een rood kitten, of een bonte (rood met zwart en eventueel wit)
Ik zit alleen even te denken of die verdunning ook logisch is... Daar ben ik niet in thuis.

Geen idee of het een katertje of poes is. Ze zitten (of zaten gisteren iig) bij de buren in de tuin. Mams en de kleine zijn erg schuw en (nog) niet benaderbaar.

Stal_Fiore schreef:
Wist je dat een kat zwanger kan zijn van meerdere katers? Daardoor kan je ook heel verschillende kittens krijgen.

Nee, dat wist ik niet. :o Er gaat een hele kattenwereld voor me open lees ik wel, haha. Zoals het er nu naar uit ziet heeft ze maar 1 kitten.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:54

moonsparkle schreef:

Nee. Met de heimlich 'druk' je het voedsel namelijk weer omhoog.

Ik heb overigens altijd geleerd dat slaan ook niet altijd effectief is; je kan hiermee namelijk de hoestprikkel onderbreken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:12

Smallheal schreef:
moonsparkle schreef:

Nee. Met de heimlich 'druk' je het voedsel namelijk weer omhoog.

Ik heb overigens altijd geleerd dat slaan ook niet altijd effectief is; je kan hiermee namelijk de hoestprikkel onderbreken.

Toevoeging: nee, want water kan ook nooit je luchtwegen volledig blokkeren. Heimlich heb je dan ook niet nodig voor verslikking in water (of welke vloeistof dan ook).

Wat betreft slaan en het onderbreken van de hoestprikkel: zo lang iemand nog hoest, sla je niet. Je begint pas met slaan en eventueel heimlich als het iemand niet meer lukt te hoesten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:21

Maar kloppen kan toch wel? Of ook beter van niet?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:26

Ook beter van niet. We doen het vaak wel, omdat we graag iets willen doen en omdat degene die zich verslikt ook graag wil dat we iets doen. Toekijken en niks kunnen doen is het moeilijkste dat er is. Maar het heeft niet zo veel nut en kan inderdaad net averechts werken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:28

Weer wat geleerd. Thanks.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:33

Afbeelding

Iemand enig idee wat voor vogeltje dit is? Hij /zij heeft daarstraks een tijdje gezellig rond ons heen gehopst op het terras, dus geen schuwe vogel.

Ik heb al allerlei vogelsoorten gezocht op google, maar de soort komt er nog niet uit rollen.

Edit: van achteren

Afbeelding

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:42

Mizora schreef:
[ [url=m/qr6M59.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand enig idee wat voor vogeltje dit is? Hij /zij heeft daarstraks een tijdje gezellig rond ons heen gehopst op het terras, dus geen schuwe vogel.

Ik heb al allerlei vogelsoorten gezocht op google, maar de soort komt er nog niet uit rollen.

[ [url=m/JTEq5l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk een jonkie-roodborst.
Exact dat gedrag wat jij beschrijft, had ik hier een paar jaar terug ook in de tuin :D

Afbeelding

Afbeelding

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:12

Waarom kan je op mijn profiel niet zien wanneer ik voor het laatst online was? Hoe stel je dat in?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:15

Molly1230 schreef:
Waarom kan je op mijn profiel niet zien wanneer ik voor het laatst online was? Hoe stel je dat in?

Ik denk dat je bij Foruminstellingen dit op "ja" hebt staan:
Citaat:
Onzichtbaar als ik online ben: ja/nee

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:20

APCIII schreef:
Molly1230 schreef:

Ik denk dat je bij Foruminstellingen dit op "ja" hebt staan:
Citaat:
Onzichtbaar als ik online ben: ja/nee

Aha! Dankjewel.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:21

Waarom rekent Paypal extra kosten á €20,- bovenop de kosten waarmee je eigenlijk akkoord bent gegaan met de webwinkel?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:51

Justme_Lisaa schreef:
Waarom rekent Paypal extra kosten á €20,- bovenop de kosten waarmee je eigenlijk akkoord bent gegaan met de webwinkel?

Douane/invoerkosten?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:58

Mizora schreef:

Wij hadden laatst deze in de schuur zitten.
Volgens mijn oudste zus een tjiftjaf

Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:37

APCIII schreef:
Mizora schreef:

Ik denk een jonkie-roodborst.
Exact dat gedrag wat jij beschrijft, had ik hier een paar jaar terug ook in de tuin :D

[ [url=m/OFRGB6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uJN5Pm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat lijkt hem inderdaad te zijn. Dank je wel.

De tjiftjaf is veel te wit qua borst.

Overigens blijkt, na googlen, een jong roodborstje geen rode borst te hebben omdat volwassen roodborstjes niets roods willen in hun territorium. Zouden de jonge vogeltjes een rode borst hebben, dan zouden ze worden verstoten.

Dat klassieke kinderliedje waarbij het roodborstje op het raam tikt blijkt ook eigenlijk te gaan over het aanvallen van zijn spiegelbeeld.