Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:11

Citaat:
Overigens zijn in Nederland de cijfers wel degelijk veel minder hard gestegen dan in de rest van de vaak genoemde landen op Duitsland na.

https://ourworldindata.org/explorers/co ... LD~DEU~BEL

In NL (en BE) is er al eerder een piek geweest. Alle landen moeten daar doorheen kennelijk, alleen de timing is anders.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:12

nikkel schreef:
Er is helaas geen goede en eenduidige weg, dat is in ieder geval duidelijk. In hoeverre hier manipulatie plaats vind, door betrokkenen met zeer grote belangen kan ik helaas niet beoordelen.

Helaas wordt hier in Oostenrijk wel gemanipuleerd met het nieuws, iedereen op de IC schijnt hier ongevaccineerd te zijn. Dat is in geen enkel land zo, dus waarom zou dat hier wel zo zijn? Bovendien als je ziekenhuis personeel spreekt, geven deze mensen aan dat in 'hun' ziekenhuis het niet zo is. Tja....

Wat de goede weg is? Simpel, logisch, eerlijk en transparant zijn. Dan zullen mensen ook meer bereid zijn om aan maatregelen mee te werken.

nikkel

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:22

Simpel, logisch, eerlijk en transparant zijn. Dat lijkt mij persoonlijk een normaal uitgangs punt, ook in het dagelijkse leven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:28

Esperanza schreef:
Helaas wordt hier in Oostenrijk wel gemanipuleerd met het nieuws,

In alle landen. Wie wat anders denkt leeft in ontkenning. Het geschuif met besmettingscijfers, met of alleen covid, de magische vaccinatie%s, halve waarheden over zowat alles is evident.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:29

nikkel schreef:
Simpel, logisch, eerlijk en transparant zijn. Dat lijkt mij persoonlijk een normaal uitgangs punt, ook in het dagelijkse leven.

En? Wat is de werkelijkheid? Hypocrisie alom.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:41

Suzanne F. schreef:
Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?

Ja, dat had ik immers als gedeeld een poosje geleden uit nieuw onderzoek vanuit Denemarken. Na 91 dagen zelfs een negatieve bescherming.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:49

Maar dan zou ik toch na bijna 12 maanden na mijn eerste vaccinatie nu al een keer besmet moeten raken?

Leeftijd speelt ook mee als het gaat om antistoffen.

En geen paniek ik ga straks de booster ophalen :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:52

Zebrastreep schreef:
Maar dan zou ik toch na bijna 12 maanden na mijn eerste vaccinatie nu al een keer besmet moeten raken?

Succes! En zet hem op

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:53

Zebrastreep schreef:

Hoezo? Er zijn nog steeds mensen ongevaccineerd die nooit corona gehad hebben hè.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:57

Needje schreef:
Zebrastreep schreef:

Hoezo? Er zijn nog steeds mensen ongevaccineerd die nooit corona gehad hebben hè.

Het lijkt godsonmogelijk, maar ik ken er een heleboel. :D

Je vergeet temidden van alle paniek weleens dat 98% nooit ernstig ziek wordt en dat met omicron nog minder gaat worden..

Als je het nieuws volgt en dit topic denk je weleens dat het andersom is: 98% gaat dood of komt op de ic. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:59

Zebrastreep schreef:

Ik heb ook nog geen corona gehad voor zover ik weet. Niet gevaccineerd.
Geen idee dus of ik ondertussen al antistoffen heb of niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:00

Esperanza schreef:
Nou de vaccinatieplicht is in Oostenrijk voorlopig van tafel, ze krijgen het rechtsgeldig niet rond *\o/* *\o/* *\o/* Ze gaan het nu proberen voor april, maar ik ga er nog even vanuit dat dat ook niet lukt.

Maar maf he? Dat is dan weer niet op het nieuws in Nederland :')

Ik ben mee blij voor jullie :D

En ik had het ergens ook wel verwacht eerlijk gezegd :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:01

Matheno schreef:
Ja, dat had ik immers als gedeeld een poosje geleden uit nieuw onderzoek vanuit Denemarken. Na 91 dagen zelfs een negatieve bescherming.

Heb je daar een bron voor??? ;)

Hoe kan vaccinatie nu nadelig zijn voor je eigen immuunsysteem???? :+

Zie langjarige ervaring met griepvaccinatie :)*

Het is net als met antibiotice.
Geweldig dat we het hebben maar baat het niet, dan schaadt het wel. Het optimale gebruik is alleen wanneer echt nódig en dan zo weinig mogelijk. Net als de ´hulpen´met paardrijden. Helemaal tai chi; zo veel als nodig, zo weinig mogelijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:01

Daarom zit ik er persoonlijk niet heel erg mee dat na 3 maanden de werking eraf gaat. De kans is voor mij al aardig laag om in het ziekenhuis te belanden. Maar toch haal ik dat vaccin.

Maar toch omdat ik door moet werken het ik best wat contacten maar op werk is er nog amper iemand besmet geraakt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:12

purny schreef:
Zebrastreep schreef:

Succes! En zet hem op

Mijn hémel; hoop dat dit sarcasme is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:18

Huertecilla schreef:
purny schreef:

Succes! En zet hem op

Ik heb prikangst en angst voor ziektes dus ja voor mij is dit heel spannend. Maar goed kan jij je toch niet in verplaatsen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:32

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:36

besita schreef:
300% meer omzet voor Antwerpse ondernemers dankzij de nederlandse shoppers ( winkels , horeca )

https://www.hln.be/economie/zoveel-heef ... um=twitter

Lang leve Europa -O-

Antwerpen, wie is er de afgelopen maand niet geweest? :D

Vreselijk voor onze eigen ondernemers die tot begin februari weer kunnen fluiten naar hun centen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:48

Zebrastreep schreef:
Ik heb prikangst en angst voor ziektes dus ja voor mij is dit heel spannend. Maar goed kan jij je toch niet in verplaatsen

Jij zet continue persoonlijke anekdotische ervaringen als norm voor de pandemie zónder jouw uitzonderlijke, strikt persoonlijk omstandigheden als perspectief.

Ik begrijp dat het voor jou zo is, maar het ís niet representatief. Dit is imo een treffend voorbeeld van wat de perceptie van de pandemie vervormt.
Voor de overóvergrote meerderheid is covid besmeting geen probleem en de omicron variant nog minder. Staat dat hier op deze draden in evenwicht met jouw persoonlijke perceptie??

Bigone is er ook sterk in, in het vervormen van een realistic representatie plaatje. In hoor posts is wat zóu kunnen, wat kán gebeuren, de norm. Dit terwijl wat kán de uitzondering is.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 08-01-22 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:49

Huertecilla schreef:

Dit is wel degelijk iemand aanmoedigen die angst heeft voor naalden. Maar dat begrijp jij vast niet op de hoge berg

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:51

Zebrastreep schreef:

Ik heb ook angst voor ziektes. Vooral aan het begin van de pandemie had ik dat heel erg. Sinds Omikron een stuk minder. Prikangst heb ik gelukkig minder. Maar wel weer angst voor bijwerkingen van het vaccin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:54

Loretta schreef:
Ik heb ook angst voor ziektes. Vooral aan het begin van de pandemie had ik dat heel erg. Sinds Omikron een stuk minder. Prikangst heb ik gelukkig minder. Maar wel weer angst voor bijwerkingen van het vaccin.

Dát telt niet jij wáppie! :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:01

En waarom mag iemand met ernstige prikangst dit hier niet vermelden en iemand die alleen op de volgende date uit is wel? Over meten met twee maten gesproken HC , jij flikkert je hele dagelijkse bezigheden ook hier neer.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:03

Sunnda schreef:
besita schreef:
300% meer omzet voor Antwerpse ondernemers dankzij de nederlandse shoppers ( winkels , horeca )

https://www.hln.be/economie/zoveel-heef ... um=twitter

Lang leve Europa -O-

Antwerpen, wie is er de afgelopen maand niet geweest? :D

Vreselijk voor onze eigen ondernemers die tot begin februari weer kunnen fluiten naar hun centen.

Ik :o
Eigenlijk best bizar.
Hier gaat de economie kapot

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:05

Sterkte Zebrastreep!