Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:35

djinnie schreef:
Vayo schreef:
Maar dat heb je toch zelf in de hand hoe ver je dat ding erin steekt? Als het vervelend wordt zou ik stoppen. Ik zou juist liever zelftesten dan zo´n diepe via de GGD.

Fijn nieuws wat betreft maatregelen onder gevaccineerden. De maatregelen kun je als gevaccineerden onderling los laten! Dus geen afstand meer e.d.

Maar dan creeër je toch helemaal zo'n vals gevoel van veiligheid? Als je maar een beetje met zo'n wattenstaaf gaat roeren zonder echt diep te gaan lijkt het me helemaal onbetrouwbaar. Gebruik ze dan niet...

Aan de ene kant wel, aan de andere kant is een standaard GGD PCR ook niet 100% betrouwbaar. Die marge moet je altijd inbouwen. En beter iets dan niets lijkt me. Kindertesten van de GGD zijn ook iets minder betrouwbaar dan de normale.

Ik zou het geen probleem vinden als mijn kinderen zelf mogen testen. Zolang ze het zelf ook prima vinden. Maar mijn oudste wil bijv echt niet zo’n normale GGD test. Dus daar heb ik een kindertest voor geregeld bij de GGD. Ook iets minder betrouwbaar, maar ik ga haar niet dwingen tot een mogelijk vervelende test die niet eens noodzakelijk is voor haar eigen gezondheid. Ik vond die GGD test ook echt heel vervelend. Dat zorgt wel voor een drempel. En ik denk dat je dan beter mensen minder vervelende testen kunt geven/laten ondergaan dan dat mensen niet testen, omdat ze de test zo vervelend vinden.

Loretta

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:23

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:35

en daar komt de 4e golf....

Stop gewoon toch met dat gesleep van mensen.
Vakanties, nee niet, ook geen proef.
Gewoon in eigen land.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:46

kan mij niet voorstellen je in een ander land eerst even een week in quarantaine gaat. Je daarvoor een extra week aan je reis moet vast plakken zeg maar. Helemaal als je voor zaken komt
Ik zou daar geen zin en geen tijd voor hebben.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:50

Popstra schreef:
kan mij niet voorstellen je in een ander land eerst even een week in quarantaine gaat. Je daarvoor een extra week aan je reis moet vast plakken zeg maar. Helemaal als je voor zaken komt
Ik zou daar geen zin en geen tijd voor hebben.

Ik denk ook niet dat dat heel lang houdbaar is. Al zou het nu met thuiswerken niet eens zo'n ramp zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:58

Genoeg collega's van mij die naar de andere kant van de wereld vliegen en daar eerst 2 weken opgesloten zitten in een quarantaine hotel. In veel Aziatische landen is het 2 weken quarantaine.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:22

Met de cijfers van vandaag vind ik de aankomende versoepelingen best zorgelijk. Terecht veel vragen hierover in het Kamerdebat over corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:22

Ann schreef:
Met de cijfers van vandaag vind ik de aankomende versoepelingen best zorgelijk. Terecht veel vragen hierover in het Kamerdebat over corona.

Echt he, zulke slechte cijfers..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:24

Wat mij betreft ook hier quarantaine hotels voor eigen kosten, die Indiase variant lijkt voor jongere mensen ook gevaarlijker. Zal even kijken of ik het artikel nog terug kan vinden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:45

Hier in België is die indische variant al 4 keer opgedoken. 3 keer in Antwerpen en 1 keer in Brussel.
Dat was tot gister. Dus tel er maar gerust een paar bij vandaag.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:58

bigone schreef:
Wat mij betreft ook hier quarantaine hotels voor eigen kosten, die Indiase variant lijkt voor jongere mensen ook gevaarlijker. Zal even kijken of ik het artikel nog terug kan vinden.

Dat had iemand op tv gezegd ja dat het Indiase variant gevaarlijker voor jonge mensen is. Dacht van Dissel!?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:16

Versoepelingen aankondigen (waarbij het iets leefbaarder wordt en er misschien iets meer draagvlak komt om je aan de overige maatregelen te houden) en deze straks misschien terugdraaien voor ze in gegaan zijn .... maar wel nog vluchten uit India toelaten. Sowieso teveel vluchten uit allerlei landen. Nou dan ben ik er echt klaar mee en krijg je mij niet meer mee. Ik snakte zo naar de versoepelingen. Als die niet doorgaan, maar de vluchten uit oa India blijven welkom, dan is er bij mij weinig tot geen draagvlak meer over hoor.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:24

Ik ben ook niet blij met die vluchten uit India, maar ga me wel aan de maatregelen houden, versoepelingen of niet. Mede ook uit respect voor de mensen in de zorg en voor alle kwetsbare mensen die nog niet gevaccineerd zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:29

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:30

Ik kan er ook echt niet zo goed tegen, vanochtend las ik op dezelfde nieuwspagina op hetzelfde tijdstip ongeveer dat de ziekenhuiszorg in de knel zit en in een ander stuk dat er nu de daling komt in het ziekenhuis en nu lees ik ook weer zoveel besmettingen terwijl we volgende week gaan versoepelen?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 22-04-21 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:40

Denk niet dat de versoepelingen die er nu komen veel stijging teweeg gaan brengen. Het zit nu vooral in de scholen. Hier in een klas bij iemand op de basisschool 16 kinderen besmet. Niet eens alle kinderen getest. En die brengen het weer mee naar huis. Waarmee ik niet zeg dat ze dicht moeten. Hopelijk doet de meivakantie weer iets.

En ook in de grote steden loopt het momenteel erg op. Met name Rotterdam. Ramadan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:40

Ik blijf nog wel voorzichtig: ik wil geen anderen ziek maken (en ik wil liever niet ziek worden.)
Maar dat het uiteindelijk nergens naartoe gaat en het niet meewerkt aan verbetering vind ik wel frustrerend. En naar de zorg is het wanstaltig om gewoon vol te houden dat het best kan, die vluchten uit India. Wat mij betreft pikt men het in de zorg niet meer: hoe harder ze werken en hoe meer effect ze hebben in mensen op creatieve manieren te verzorgen (of thuis of wat dan ook), hoe meer patienten erbij komen.... Dat is toch vreselijk? Dat vind ik respectloos, veel meer dan het individuele gedrag van iemand die iets wel of niet doet. (Schelden en intimideren van mensen in de zorg is overigens weer anders, dat is wel echt onbestaanbaar. Hoe durven ze...)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:45

Ik heb even gekeken voor Zaventem en hier wordt ook nog volop geïmporteerd uit India.
Kost ook nog eens 2 keer niks, zo'n vlucht Delhi - Brussel :+

Het lijken wel 2 werelden. Aan de ene kant de ziekenhuis(over)belasting en aan de andere kant al de rest.

Money rules the world.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:47

Ik snap ook niet echt iets van het quarantaine systeem in NL als ik eerlijk ben. Bij mijn dochter was er 1 kind besmet in de vakantie opvang vorige week. Dus iedereen verplicht getest. Bij meer dan 1 besmetting in dezelfde groep: allemaal verplicht 10 dagen ongeacht test resultaat.
Bij verdenking of bevestiging van bepaalde mutanten: ook alle gezinsleden in quarantaine.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:52

Sizzle schreef:
Ik snap ook niet echt iets van het quarantaine systeem in NL als ik eerlijk ben. Bij mijn dochter was er 1 kind besmet in de vakantie opvang vorige week. Dus iedereen verplicht getest. Bij meer dan 1 besmetting in dezelfde groep: allemaal verplicht 10 dagen ongeacht test resultaat.
Bij verdenking of bevestiging van bepaalde mutanten: ook alle gezinsleden in quarantaine.

Tja zolang ouders hun gezonde kind niet wil laten testen blijft dit een eeuwig proces.

Wij momenteel op onze school 1 leerling thuis met Corona. Deze is niet op school geweest.
Ook bij m’n vriend op school geen besmettingen maar zij hebben sowieso weinig gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:55

Sizzle, ik snap ook niks van dat losse gedoe. Nederlanders hebben een veel te groot ego in dit soort tijden blijkbaar en de regering is een slappe hap. Doorpakken en aanpakken is er niet bij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:56

bigone schreef:
Sizzle, ik snap ook niks van dat losse gedoe. Nederlanders hebben een veel te groot ego in dit soort tijden blijkbaar en de regering is een slappe hap. Doorpakken en aanpakken is er niet bij.

En als er iemand ineens wil doorpakken is er overal kritiek :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:01

Ik ga liever 100x testen dan de strenge beperkende regels in NL.

Voor mij is afgezien van de volledige home office het leven weer behoorlijk normaal. Een groepsgrootte van 10 overschreidt ik normaal ook niet :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:02

Sizzle schreef:
Ik ga liever 100x testen dan de strenge beperkende regels in NL.

Voor mij is afgezien van de volledige home office het leven weer behoorlijk normaal. Een groepsgrootte van 10 overschreidt ik normaal ook niet :D

Ik ook maar dan moeten mensen dat wel gaan doen.

Ik ben trouwens nog steeds pro onderwijs open hoor maar die lakse ouders vind ik wel lastig.
Zeur niet zo en test gewoon als een kind in aanraking geweest is met Corona. Kinderen verspreiden ook.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:03

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:

Tja zolang ouders hun gezonde kind niet wil laten testen blijft dit een eeuwig proces.

Wij momenteel op onze school 1 leerling thuis met Corona. Deze is niet op school geweest.
Ook bij m’n vriend op school geen besmettingen maar zij hebben sowieso weinig gehad.

In de praktijk betekend het hier op de basisschool vaak dat het GGD scholenteam bij 1 besmetting al de hele klas in quarantaine zet. 10 dagen of vanaf dag 5 testen en een negatieve test. In de praktijk blijkt op onze school dat 90-95 % van de kinderen getest wordt op dag 5.

Mijn dochter is ook getest. Ik vind het zelf belangrijk dat het niet verplicht kan worden. Voor de gezondheid van het kind zelf is het namelijk niet noodzakelijk. Als een kind niet wil laten testen, moet het gewoon niet getest worden vind ik. Mijn kinderen vinden het geen probleem, maar je gaat een kind toch niet dwingen als ze het echt niet zien zitten? Een vaccinatie vind ik wat anders. Maar dit heeft voor de gezondheid van het kind geen weinig meerwaarde, dus moet dat geen onnodig drama worden. Wel moet het kind dan gewoon 10 ipv 5 dagen thuis blijven. Als mensen dat doen is het toch prima!?