Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:21

Ik lees ook niet altijd alles. Ben gericht op plaatjes en niet altijd op tekst.
Bovendien moet je ook eerst de tekst aanklikken om alles te kunnen lezen en zie je niet van te voren of er nog meer informatie staat.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:46

KB12 schreef:
Nou ik ben toch alweer bijna flauw gevallen van vinted :+. Ik heb een nieuwe broek verkocht met prijskaartjes eraan. De broek was nieuw met prijskaartje. Na dat ik heel veel ben afgevallen paste hij mij natuurlijk niet meer. Maat was xxl (44), maar viel als 48 (4xl). Ik dit netjes vermeld in mijn advertentie. Vervolgens koopt iemand de broek zonder verdere vragen, maar nu krijg ik dus een slechte review omdat de broek te groot is. Echt... hoe dan |o

Ik zet dat de broek in maat 48 en in de tekst dat het een 44 is die als 48 valt, eventueel met taillebreedte erbij.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:51

Ik heb net een lingerie setje op Vinted te koop gezet.
Krijg ik de melding dat het in Behandeling staat en is is het ineens verwijderd -O-
Ik snap er niks van. Ik heb het zelf ook gekocht op Vinted maar het past niet. Dus ik denk, ik zet het weer te koop.
En natuurlijk kan ik geen contact leggen met Vinted om er op te reageren.
Dit is al de derde keer dat ik enorm van Vinted baal.
Ben er onderhand wel klaar mee.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:04

Weekje wachten en opnieuw proberen?
Je verliest er ook niets mee toch?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:17

HorsePassion schreef:
Krijg ik de melding dat het in Behandeling staat en is is het ineens verwijderd -O-
Ik snap er niks van. Ik heb het zelf ook gekocht op Vinted maar het past niet. Dus ik denk, ik zet het weer te koop.

Waarschijnlijk ligt het aan de staat. Onderbroeken mag je alleen als nieuw verkopen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:19

Esther_ schreef:
HorsePassion schreef:

Waarschijnlijk ligt het aan de staat. Onderbroeken mag je alleen als nieuw verkopen.

Die is ook nieuw. Daarom begrijp ik het ook niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:36

Ik begrijp echt niet waarom mensen ondergoed tweedehands kopen.

Is dat niet überhaupt tegen de regels om ondergoed erop te zetten?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:19

Esther_ schreef:
KB12 schreef:
Nou ik ben toch alweer bijna flauw gevallen van vinted :+. Ik heb een nieuwe broek verkocht met prijskaartjes eraan. De broek was nieuw met prijskaartje. Na dat ik heel veel ben afgevallen paste hij mij natuurlijk niet meer. Maat was xxl (44), maar viel als 48 (4xl). Ik dit netjes vermeld in mijn advertentie. Vervolgens koopt iemand de broek zonder verdere vragen, maar nu krijg ik dus een slechte review omdat de broek te groot is. Echt... hoe dan |o

Ik zet dat de broek in maat 48 en in de tekst dat het een 44 is die als 48 valt, eventueel met taillebreedte erbij.

Ja zelfs dat heb ik gedaan. Maat had ik ook al op 48 gezet, en alleen het prijskaartje gaf dus nog xxl/44 aan. En de enigste tekst in mijn advertentie was de naam van de broek, en dat hij dus groter viel dan de oorspronkelijke maat 48 ipv 44.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:27

Ik heb mijn oudere items niet aangepast in omschrijving om aan te geven dat ik niet met Homerr verstuur. Dus ja, nu toch weer een aantal met Homerr verzendkeuze verkocht. Ik baal ervan en snap niet wat de redenatie is achter de verplichte verzendopties.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 03:31

verootjoo schreef:
Ik lees ook niet altijd alles. Ben gericht op plaatjes en niet altijd op tekst.
Bovendien moet je ook eerst de tekst aanklikken om alles te kunnen lezen en zie je niet van te voren of er nog meer informatie staat.

Daarom zet ik belangrijke opmerkingen al heel kort vermeld in de titel. Verkocht laatst een defecte brio garage en dan zet ik wel tussen haakjes defect erbij en meer uitleg in de omschrijving.
Kocht laatst een legging voor m’n dochter en in de omschrijving stond netjes dat er een vlekje op de knie zat. Toen ik het had gekocht stuurde ze nog een printscreen van omschrijving met de vraag of ik het gelezen had. Doe ik nu ook maar voor de zekerheid.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:23

_Lorette_ schreef:
Ik heb mijn oudere items niet aangepast in omschrijving om aan te geven dat ik niet met Homerr verstuur. Dus ja, nu toch weer een aantal met Homerr verzendkeuze verkocht. Ik baal ervan en snap niet wat de redenatie is achter de verplichte verzendopties.

Denk ivm duurzaamheid, Homer is de meeste duurzame oplossing en dat willen ze waarschijnlijk promoten. Of Homerr heeft altijd plek en de andere verzendpartijen niet.
Nu er zoveel homerr punten bijkomen vindt ik het geen probleem meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:27

Veel homerpunten? Hier in het dorp zit er niet eens een, moet steeds een dorp verderop.
Voor alle punten tegenwoordig trouwens :=

Dat punt in het dorp verderop is ook de enige in een omtrek van 7km, voor homer, mondial en DHL, dus enorm druk.

Positief van Homer is dat het tegenwoordig niet meer een maand duurt voor je pakket er is. De laatste paar keren dat ik wel voor homer koos was het er al binnen een week na opsturen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:37

Ik vond het niet erg meer toen er zowaar hier in het dorp een redelijk geopend punt kwam. We hebben hier niks dus was er best verbaasd over. Sinds begin van dit jaar was Homerr dus een stuk minder problematisch. Helaas stoppen ze er volgende week weer mee, blegh.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:20

Het levert ook echt niks op, ik begreep 10cent per pakket. Zou ik het ook niet voor doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:41

Ik heb weer iemand die begint met een bod van 2,50 euro en dit steeds met een paar cent ophoogt na mijn afwijzing. Op een item van 4 euro. :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:48

:')

Doe je een tegenbod van 7€ :+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:09

Idd, zo doe ik het ook, als ze belachelijk doen, kan ik dat ook

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:16

verootjoo schreef:
Het levert ook echt niks op, ik begreep 10cent per pakket. Zou ik het ook niet voor doen.

Ik weet dat dpd 25 cent per pakket doet. Het dpd punt hier heeft zo'n 50 pakketjes per dag, dat levert toch per maand zo'n 250/300 euro op + alle extra verkopen van klein spul wat al bij de kassa staat. Ik denk dat het al met al best lucratief kan zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 06:29

Ik denk dat het vooral interessant is voor iets van een winkel ofzo waar je toch al de hele dag aanwezig bent, het niet zo storend is als er steeds mensen voor pakjes komen en je inderdaad nog wat verkoop er aan over houdt. Hier is het bij een fietsenmaker, die worden de onrust wel zat want moeten nu te vaak van hun werk af, dus ze houden alleen DHL hebben ze besloten :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:59

Hier de laatste tijd veel gekocht en verkocht via Vinted!
Nu heb ik van 1 koper 2 dingen gekocht voor mijn dochter, een jurk en een blouse. De blouse is super, maar in de jurk zit een vlek en die wil ik dus terugsturen.

Nu heeft de verkoper daarmee ingestemd, maar er staat nu dat ik straks mijn volledige aankoopbedrag terug zal krijgen min de verzendkosten. Maar hou de blouse dus wel, weten jullie hoe dit zit?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:00

Retouneren via vinted kan alleen als je de volledige bundel terugstuurt.

Aranel schreef:
Hier de laatste tijd veel gekocht en verkocht via Vinted!
Nu heb ik van 1 koper 2 dingen gekocht voor mijn dochter, een jurk en een blouse. De blouse is super, maar in de jurk zit een vlek en die wil ik dus terugsturen.

Nu heeft de verkoper daarmee ingestemd, maar er staat nu dat ik straks mijn volledige aankoopbedrag terug zal krijgen min de verzendkosten. Maar hou de blouse dus wel, weten jullie hoe dit zit?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:53

Hebben jullie ervaring als verkoper met een pakketje dat tijdens vervoer beschadigd is geraakt?
Ik heb dit nu aan de hand met een houten muzielmobile die volledig in bubbeltjesplastic en tape zat maar toch schade heeft aan verf op de randen.
Super vervelend maar het zat goed verpakt en ligt dus bij de vervoerder. Hoe werkt dat?
Ik heb koper gezegd ‘ik heb een probleem’ te selecteren en dan dat het bij het vervoeren is beschadigd, maar ze kan de button niet vinden dus ik krijg elke keer screenshots van de helpdesk..

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:54

amandananana schreef:
Hebben jullie ervaring als verkoper met een pakketje dat tijdens vervoer beschadigd is geraakt?
Ik heb dit nu aan de hand met een houten muzielmobile die volledig in bubbeltjesplastic en tape zat maar toch schade heeft aan verf op de randen.
Super vervelend maar het zat goed verpakt en ligt dus bij de vervoerder. Hoe werkt dat?
Ik heb koper gezegd ‘ik heb een probleem’ te selecteren en dan dat het bij het vervoeren is beschadigd, maar ze kan de button niet vinden dus ik krijg elke keer screenshots van de helpdesk..

Alleen in bubbeltjes plastic en tape en geen doos? Ik weet denk niet dat Vinted dat een geschikte verpakking vindt.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:34

Hier nu in 1x 2 verkopers die niet op tijd verstuurd hebben. Heb het idee dat de reactietijd ook verkort is. Beide maandags besteld en vrijdags al bericht van de terugbetaling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:35

Ja dat gevoel had ik pas ook! Geen idee of het ook echt waar is hoor.
Leuk shirt gevonden voor die kleine, Maar helaas.....