Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:34

URGH Steeph dat kan toch niet?! Ze kunnen het toch niet maken dat je studievertraging op loopt en door overmacht nog een deel collegegeld extra mag dokken? Heb je geen SLB'er met wie je goed op kunt schieten die je uit de brand helpt? Een decaan? Nee dan check ik me toch liever iedere ochtend kinderachtig in via Zoom :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:37

Lau schreef:
Steeph schreef:
Mijn school doet precies het tegenovergestelde en ook dat is niet tof :') ik en mijn medestudenten zijn allemaal op stage, ik heb
halverwege maart al aangegeven dat ik vanaf dat moment niet meer welkom was op mijn stage (groot ziekenhuis, geen essentieel beroep). Niks meer gehoord tot afgelopen vrijdag, toen kon er ineens een vervangende opdracht worden geregeld voor maximaal 4 weken. Vriend, ik zit al 3 weken thuis en de kans zit er nog dik in dat ik en mijn medestudenten nog wel even niet welkom zullen zijn. Een andere oplossing is volgens school om dan de einddatum van de stage maar te verleggen. Met alle bijkomende kosten natuurlijk. Houdoe. :evaw:

Ohja ook top,

Ik denk dat onze scholen niet berekend zijn op dit soort situaties.

Hier gaan ze vanuit dat mensen alsnog worden aangenomen voor stage. Heb vandaag gemeld dat het niet zo werkt momenteel. Hier gaan ze voor een backup plan om zo geen studievertraging te kunnen oplopen. Het idee zal zijn door een werkgroep op te starten. Is dat niet een idee voor jullie?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:46

Ik heb vrijdag ook een minder nette email terug gestuurd (bedrijfsbegeleider stond in de CC, was bang dat ik iets te fel was geweest maar gelukkig was ze het met me eens). In die zelfde mail stond een vraag over de stagecontactdag van vandaag en wat ik van plan was, daarop heb ik gereageerd dat ik in de eerste instantie zeer zeker fysiek aanwezig had willen zijn maar dat ik nu een bel of Teams afspraak verwachtte (zoals door andere docenten eerder ook gecommuniceerd). Wonder boven wonder kwam een paar uur later ineens wel een uitnodiging voor een Teams meeting :roll:
Ik wacht nog heel even af wat er vanmiddag besproken wordt voordat ik harder ga schoppen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:08

Castilja schreef:
URGH Steeph dat kan toch niet?! Ze kunnen het toch niet maken dat je studievertraging op loopt en door overmacht nog een deel collegegeld extra mag dokken? Heb je geen SLB'er met wie je goed op kunt schieten die je uit de brand helpt? Een decaan? Nee dan check ik me toch liever iedere ochtend kinderachtig in via Zoom :')

Doet de beste hogeschool van Nederland ook zo hoor, ik ben niet verbaasd 8)7. Scholen weten niet hoe ze hier mee om moeten gaan dus gaan zich maar vastklampen aan hun regeltjes.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:57

Dat ik zojuist mijn halve wenkbrauw eraf heb gewaxt :') #stupid

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:01

DiscoDipp schreef:

Dat vraagt om een foto :D.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:09

Dat ik 10 keer heb gevraagd of de achterdeur van het huis open kon blijven (van het slot) omdat ik geen sleutel bij me had (had mijn broertje geleend) en ik binnen 20 min thuis zou zijn. En dat ik nu in de achtertuin zit in mijn korte broek (bewolkt en gaat zo regenen) en mijn broertje en ouders beide niet binnen nu en een uur thuis kunnen zijn. Dus daar zit ik dan terwijl ik over 20 minuten les heb (school) en geen computer niks heb. God wat ben ik geïrriteerd nu -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:18

Ik erger me aan het feit dat ik me bezwaard voel om de grote boodschappen nu te doen. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:21

Ik probeer maximaal 1x per week / anderhalf week te gaan. Als je niet elke dag gaat kan het prima. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:26

Ik voel me ook bezwaard als ik naar de supermarkt ga, maar ik kan nou eenmaal niet overleven op lucht en thee alleen. :))

Also, ik heb het koud. :brr:

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:31

Normaal werkt dat ook zo bij ons, maar ik deze tijd voelt het toch soort van bezwaard ofzo? :o Heel stom, want eigenlijk moet ik me daar nu niks van aantrekken omdat we het normaliter ook zo doen. :')

@Mkango, dat wordt dan wel een erg streng dieet _O-

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:45

Dat toen ik net met de auto weg ging hij een raar geluid maakte en bij andere inspectie kwam het bij de waterpomp/distibutieriem vandaan.

En dat de garage net bevestigd dat deze inderdaad op klappen staat..

Dit zat niet in de planning aangezien toen wij deze auto kochten deze gedaan zouden zijn en ze nog even mee konden.
Bij het na bellen van de garage net blijkt dat de oude eigenaar destijds gemeld heeft dat de waterpomp dus niet gedaan hoeft te worden.
Maar stond dus wel op de bon al zijnde gedaan _-:(

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:58

deksel schreef:
DiscoDipp schreef:

Dat vraagt om een foto :D.

Oke waag het erop :') Ik krijg hem niet zo goed op de foto, in het echt ziet het er erger uit.

Zowel mijn aanzet en mijn boogje is weg :')

Afbeelding

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:05

Dat ik zo ontzettend zware benen heb, ze doen met momenten echt "pijn" vanbinnen. En dat ik door deze coronacrisis niet weet wanneer men leenpony kan komen en mijn pony nu alleen staat en ik geen zekerheid heb. Zei ik al dat ik heel slecht om kon met onzekerheid? |o

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:36

Steeph schreef:
Ik heb vrijdag ook een minder nette email terug gestuurd (bedrijfsbegeleider stond in de CC, was bang dat ik iets te fel was geweest maar gelukkig was ze het met me eens). In die zelfde mail stond een vraag over de stagecontactdag van vandaag en wat ik van plan was, daarop heb ik gereageerd dat ik in de eerste instantie zeer zeker fysiek aanwezig had willen zijn maar dat ik nu een bel of Teams afspraak verwachtte (zoals door andere docenten eerder ook gecommuniceerd). Wonder boven wonder kwam een paar uur later ineens wel een uitnodiging voor een Teams meeting :roll:
Ik wacht nog heel even af wat er vanmiddag besproken wordt voordat ik harder ga schoppen.

Nou, toch weer licht positief. Een soort hoop (en een verwachting dat die zeepbel over tien weken weer uit elkaar spat).
Het idee is dat ik nu een theoretisch deel van mijn afstuderen ga doen, zodat ik tijdens mijn afstuderen (over tien weken) de praktijk van mijn stage kan doen. Door zo een soort overlap te maken wordt hopelijk de schade beperkt. Nu hopen dat mijn bedrijfsbegeleider ook oké is, en dat mijn documentatie goed genoeg gaat zijn om aan te tonen dat de uren die ik er nu in steek ook echt zo zijn...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:46

Weer zo teleurgesteld in onze buren. Vorig jaar hebben wij, op advies van een expert, de gezamenlijke struik ingekort. Dat ding dat stond namelijk ruim een meter over ons grond en miste hierdoor best wel veel van de tuin. Dit hadden we aangegeven destijds zodat hij niet raar zou opkijken als onze kant kaal was. Nu zijn er een paar mensen van een tuincentrum langs geweest om ook zijn kant van de struik te gaan snoeien en zitten er nu dikke gaten in. Ook zo fijn dat dit allemaal zonder overleg is gebeurd. Die man wil altijd dat wij overleggen en voor zoiets, waarbij je een hele struik sloopt en privacy weghaalt, doet ie zelf beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:45

Dat ik een uur te vroeg klaar zit voor m’n les Frans (want tijdverschil met Engeland), maar ook te socially awkward ben om nu na twintig minuten m’n auto weer uit te gaan en binnen te gaan zitten of naar huis te lopen. (Ik moet het vanuit m’n auto doen omdat ik de wifi bij het huis van m’n vriendin nodig heb, maar de les is te laat afgelopen voor haar om op te blijven. :') )

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:46

Steeph schreef:
Steeph schreef:

Nou, toch weer licht positief. Een soort hoop (en een verwachting dat die zeepbel over tien weken weer uit elkaar spat).
Het idee is dat ik nu een theoretisch deel van mijn afstuderen ga doen, zodat ik tijdens mijn afstuderen (over tien weken) de praktijk van mijn stage kan doen. Door zo een soort overlap te maken wordt hopelijk de schade beperkt. Nu hopen dat mijn bedrijfsbegeleider ook oké is, en dat mijn documentatie goed genoeg gaat zijn om aan te tonen dat de uren die ik er nu in steek ook echt zo zijn...

Het heeft niet eens tien weken geduurt. Nog niet eens 5 uur.
Ik heb na die meeting meteen overleg gepleegd met mijn bedrijfsbegeleider, die vond het ook een goed idee maar had nog geen definitef plan, dus daar zou ze naar gaan kijken. Ik alles als bevestiging op de mail gezet naar zowel mijn docent als begeleider. Krijg ik nu een mail terug:
Citaat:
Wat ik heb geopperd is een mogelijke oplossing of tijdbesteding tijdens deze moeilijke corona-crisis die je in de toekomst mogelijk goed uit zou kunnen komen. [...] Als tip kan ik je geven dat je goed in contact blijft met collega’s en leidinggevende (professionals op je stage plek) op je stage en je hogeschool (ik en je SLB docent). Laat hen weten wat je plannen zijn hoeveel tijd je eraan besteed hebt zodat je voor jezelf en de mensen die je willen steunen een back-up creëert wanneer je een punt wilt maken voor je (tijdig en volwaardig) afstuderen. Of dit uiteindelijk gaat werken is nog de vraag maar het laat wel het beste van je zelf zin.

Oftewel, wij weten het ook niet, ik wil dit niet nu voor je uitzoeken, zoek het zelf uit en vertel ons maar wat je doet. Ik denk dat ik ga solliciteren bij mijn stageplaats als volwaardig medewerker, dit schiet toch niet op en mijn vakken heb ik al allemaal gehaald. Sch**t stage, sch**t school, sch**t crisis.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:54

@steeph, wat ongelooflijk naar zeg... ik snap dat scholen ook niet weten wat ze met deze situatie moeten doen, maar mensen kunnen toch wel een beetje logisch nadenken?

Bij ons ook, we moeten 28 uur aan zelf ontwikkeling besteden, in het kader van onze studie. Wij moeten hiervoor workshops bijwonen, alvast stage lopen of vrijwilligers werk gaan doen.

Drie weken terug heb ik gevraagd hoe wij dit nu moesten gaan doen, aangezien dit niet makkelijk klaar te spelen is wanneer je niet alleen niet zomaar je huis uit zou moeten, maar ook omdat dit soort dingen gewoon niet meer doorgaan!

"Gaan we overleggen."

Nou, drie weken later hebben ze eindelijk overlegd. "Probeer het maar gewoon om toch dat soort dingen te ondernemen."

Wauw. Daar hebben we veel aan.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:01

Ja, I feel you. Ik heb nu wel weer zo erg de neiging om te stoppen met school terwijl stage eigenlijk net enigszins een uitdaging is.

Voor dat soort zelfontwikkelingsonzin kan ik zeker Coursera, EdX en dat soort MOOC (Massive Open Online Course) sites aanraden. Je kunt hier gratis cursussen volgen op je eigen tempo waarbij vaak ook nog staat aangegeven hoeveel uur de cursus duurt. Op die manier heb ik al mijn CAA (curriculum aanvullende activiteiten) bij elkaar gesprokkeld. :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:15

Steeph schreef:
Ja, I feel you. Ik heb nu wel weer zo erg de neiging om te stoppen met school terwijl stage eigenlijk net enigszins een uitdaging is.

Voor dat soort zelfontwikkelingsonzin kan ik zeker Coursera, EdX en dat soort MOOC (Massive Open Online Course) sites aanraden. Je kunt hier gratis cursussen volgen op je eigen tempo waarbij vaak ook nog staat aangegeven hoeveel uur de cursus duurt. Op die manier heb ik al mijn CAA (curriculum aanvullende activiteiten) bij elkaar gesprokkeld. :=

Oh hier ga ik echt eens naar kijken morgen, dankjewel!! Ik moet ook minimaal 28 uur halen en zit nu pas op 14 uur, waarvan ik van 3 uur nog niet weet hoe ik ze aan mijn leerdoelen moet koppelen omdat het kennisgerichte workshops zijn -O-

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:20

xPabloBokt schreef:
Steeph schreef:

Oh hier ga ik echt eens naar kijken morgen, dankjewel!! Ik moet ook minimaal 28 uur halen en zit nu pas op 14 uur, waarvan ik van 3 uur nog niet weet hoe ik ze aan mijn leerdoelen moet koppelen omdat het kennisgerichte workshops zijn -O-

Succes! Hopelijk zit er iets voor je tussen!

Ohja, mocht er iemand van lezen houden en nu niet naar de bieb/Bruna willen/kunnen: b-ok.cc
Ook voor studieboeken +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:40

Mezelf.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:11

Puistje precies onder mijn brilpootje. Hoe dan????

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:51

Dat ik mezelf enorm onder controle had tijdens deze emotioneel beladen dag, tot nu |( En dat ik zoveel hoofdpijn heb van de spanning van vandaag