Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:46

Iemand schreef hier een mogelijk goede techniek. Een tegenbod doen meteen inclusief verzendkosten! Ik probeer t nu ben benieuwd haha

Edit: het werkt!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:48

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Luca03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:59

Nou ik heb m'n macbook air te koop gezet, ik kan al niet wachten op al die funbiedingen :Y)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:01

Luca03 schreef:
Nou ik heb m'n macbook air te koop gezet, ik kan al niet wachten op al die funbiedingen :Y)

Ik bied de helft! :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:09

Ladygiroc schreef:
Luca03 schreef:

Ik bied de helft! :')

En ik daar de helft van! :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:47

Ik heb mijn oude skeelers te koop gezet, voor 20 euro (waren nieuw wel boven de 100, zijn van Nijdam enz.). Staan er letterlijk 5 minuten op. Krijg ik een bericht; zijn ze nog beschikbaar? Ik: Jazeker Koper; Geef even een eerlijke prijs? Ik; 20 euro. Koper; Ik bied 10 euro. Ik; ik wil er graag minimaal 20 voor krijgen. Koper; Daar raak je ze nooit voor kwijt! Ik kan ze nu ophalen voor 10. Ik; Dan raak ik ze maar niet kwijt. Fijne dag!

Uur later diezelfde persoon weer. Of ik ze nog had, want hij had nog steeds interesse voor 10 euro. Ik heb de persoon maar geblokkeerd, heb hier geen zin in :+.
Heb inmiddels ook al meerdere geïnteresseerden die ze wel gewoon voor 20 euro op willen halen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:14

Ik heb een artikel op gereserveerd staan.
Krijg ik het de uitgebreide vraag; "vraagprijs?"

1 vraagprijs staat in de advertentie
2 waarom zou het op gereserveerd staan?
Kunnen die mensen echt niet lezen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:35

Oh dat doe ik ook wel eens.
Als iets gereserveerd staat een berichtje sturen dat mocht het niet doorgaan dat ik dan ook interesse heb.
Vind dat niet heel gek :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:41

DuoPenotti schreef:
Ik heb een artikel op gereserveerd staan.
Krijg ik het de uitgebreide vraag; "vraagprijs?"

1 vraagprijs staat in de advertentie
2 waarom zou het op gereserveerd staan?
Kunnen die mensen echt niet lezen?

Als je gereserveerd hebt staan zie je de vraagprijs niet meer boven ee advertentie :)

Als je dan niet verder leest en makkelijk het standaard berichtje aan kan klikken wat je voorgeschoteld krijgt door Marktplaats is dit de kortste klap haha!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:45

Maar de vraagprijs staat ook in de advertentie tekst . Vandaar. Ik weet dat hij verdwijnt bij bovenkant.

En ja ik doe dat ook wel eens als er staat gereserveerd een berichtje met mocht het niet doorgaan heb ik ook interesse.
Maar dat is mijn inziens heel wat anders dan: Vraagprijs?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:51

Sommige mensen zijn gewoon niet goed met tekst en zinnen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:48

Luca03 schreef:

Die raak je toch nooit kwijt. 5 euro, kom ik hem vandaag nog ophalen! :D

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:00

Luca03 schreef:

Als je mij 25 euro geeft, dan mag je hem langs brengen. 8-)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:46

Nou jezus hoor. Ik krijg allemaal reacties dat m'n prijs te hoog is enzovoort.
Nu heb ik deze laptop gekregen omdat mijn vorige bij het opsturen voor herstelling is kwijt geraakt, dus deze heb ik ter compensatie gekregen. Maar ik heb al een nieuwe dus ik ben er niets mee.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:12

Gratis afhalen leg ik tegenwoordig gewoon beschut buiten neer. Hoef ik niet meer te wachten op iemand die écht komt en dan niet komt natuurlijk ed.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:37

Luca03 schreef:
Nu heb ik deze laptop gekregen omdat mijn vorige bij het opsturen voor herstelling is kwijt geraakt, dus deze heb ik ter compensatie gekregen. Maar ik heb al een nieuwe dus ik ben er niets mee.

Die van mij doet helemaal niets of er zijn mensen die serieus denken dat je een MacBook Pro kan kopen voor 500 euro.... Het lijkt wel alsof dure laptops niet zo in trek zijn.

Ondertussen probeer ik een vintage balkcamera te kopen. Staat er 'bieden', maar op de vraag of er een richtprijs is, krijg je dan weer geen antwoord. Dan bied je, krijg je terug dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Ja muts, daarom vroeg ik om een richtprijs want ik heb werkelijk geen idee! -O-

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:19

Dure dingen zijn sowieso lastig kwijt te raken via Marktplaats lijkt het wel. Er zitten allemaal koopjesjagers op. Als je dan al probeert een mega duur zadel te verkopen o.i.d., kun je hem het beste in laten ruilen bij een bedrijf. Die raken ze wel kwijt met een mooi praatje, of aan de juiste klant.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:22

Product kost nieuw in de winkel 70,-

Ik bied iets meer dan de helft want er staat niks bij, krijg vrij vlot een berichtje dat ze er niet mee akkoord gaat want ze vind het bod te laag.

Prima,dat mag dus ik vraag naar de vraagprijs.
60,- want het is nieuw...

Ja leuk, maar dat ga ik niet doen. Ik leg een tientje bij en koop het in de winkel met garantie en incl verzending en dat zou bij mp er nog bij komen...dus dan wordt het verschil iets van 3,-...

Succes gewenst en een half jaar later staat de advertentie er nog op. :o

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:56

Dat zie ik ook zo vaak, Daan13 :j Mensen die denken dat ik de nieuwprijs voor een tweedehands product ga betalen, terwijl je vaak bij een kleine meerprijs het nieuw kan kopen. Zag laatst een leuke peesbeschermer set van Scapa, collectie van ongeveer 3/4 jaar geleden maar wel in goede staat. Imo is dat niet heel veel meer waard, dus ik bood €25 ex verzenden. Nee mevrouw wilde er €60 euro voor want: zo goed als nieuw. Ja, daaag :+

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:11

maaikemuis schreef:
Luca03 schreef:

Die van mij doet helemaal niets of er zijn mensen die serieus denken dat je een MacBook Pro kan kopen voor 500 euro.... Het lijkt wel alsof dure laptops niet zo in trek zijn.

Ondertussen probeer ik een vintage balkcamera te kopen. Staat er 'bieden', maar op de vraag of er een richtprijs is, krijg je dan weer geen antwoord. Dan bied je, krijg je terug dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Ja muts, daarom vroeg ik om een richtprijs want ik heb werkelijk geen idee! -O-

Dure dingen zijn sowieso lastig, maar het laatste jaar toch veel ouders die een goedkope laptop erbij willen voor thuisonderwijs. Die kopen dan sowieso geen dure apple, al zullen ze het zeker proberen. :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:43

Ik koop ook minder snel dure dingen via mp puur omdat zeker bijv bij 3en laptop je er fabrieksgarantie etc bij hebt. Idem bij zadel die zijn er zoveel in omloop en ook op mp die bijna de nieuwprijs willen. Als het verschil met nieuw en 2de hands weinig is dan kopen mensen het liever ook gewoon nieuw

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:27

En vaak met paardenspullen zie je dat het al goedkoper nieuw wordt aangeboden.

Was op zoek naar een bepaald dekje, nu nieuw 60E.
Zie hem op MP voorbij komen en bied (ik geloof) 35E, kreeg een bericht terug dat het (veel) te weinig was.
Zij wilde minimaal 60E hebben, dus ik geef aan, sorry daar kan ik hem nu nieuw voor kopen.
Maar zij wilde echt 60E hebben want zij had er 2 jaar terug 80E voor betaald.
Tja dan kun je lang wachten totdat je hem verkoopt.
De biedingen hielden ook op bij de 40E.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:01

Voor een nieuw artikel vind ik de helft van de nieuwprijs of misschien zelfs iets daar boven ( ligt aan item) wel reëel.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:05

Verkeerde topic excuus.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:17

Hier laatst ook ja, zag een slaapzak voor jongste zoon op MP. Vroeg wat ze ervoor wilde hebben. €25, want nieuw. Zat geen kaartje aan. Dus aangegeven dat dat voor mij teveel was, ik dacht zelf aan €5-€7,50, wat meestal een gangbare prijs is voor een slaapzak van de Prenatal. Ding wordt bij hen nog verkocht voor €20 notabene :z Dus ik geef toch maar de tip (moest toch ff aan dit topic denken dat dat soms zo irritant is :D ) dat hij nieuw voor €20 is dus dat anderen misschien ook laag zullen bieden. Ze was er op z'n zachtst gezegd niet zo blij mee, met mijn tip. De reactie was dat ze hem nog liever zou verbranden :') Prima joh :')