Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:25

MPR4 schreef:
Als je de ijzers eraf haalt bij een paard, kan je hem dan nog direct op de trailer doen? Of is dat qua wennen aan gevoeligheid niet mogelijk?

Natuurlijk kan dat.

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:26

Ik ben zo handig geweest om om 22 uur mijn wasmachine aan te zetten. Nu blijkt tijdens het wassen het filter verstopt te zijn... En nu staat hij half vol water en dat komt er in een mini zeikstraaltje er uit...

Betekent dit nachtbraken of is er een andere optie?

PLEASE HELP MIJ AAN MIJN NACHTRUST!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:08

Hoe is het met de wasmaschine?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:46

:')

Gisteravond de stop er weer in gedrukt en zonet een waterballet in de bijkeuken gehouden.
Hij draait nu weer, er zat een halve Fries in... O:)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:48

Ik denk dat Janine, hoopvol turend op Bokt voor een oplossing, in de loop van de nacht van uitputting voor de wasmachine in slaap is gevallen en daar nu nog lekker ligt te ronken :j :+.

Bij de wasmachine op stal bleef ook steeds het water staan. Na een paar uur was het water dan voldoende gezakt dat de machine het programma afgemaakt kon worden.
Bleek ook filter te zijn, maar die kan je niet zelf eruit halen, moet een monteur voor komen 8)7 .

Dus ik hoop voor haar dat na de nacht het water voldoende gezakt is.

Oh, ik zie dat ze ondertussen wakker is geworden :) . Mooi dat het is opgelost +:)+ .
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 09-07-20 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:50

Roodvos schreef:
Ik denk dat Janine, hoopvol turend op Bokt voor een oplossing, in de loop van de nacht van uitputting voor de wasmachine in slaap is gevallen en daar nu nog lekker ligt te ronken :j :+.

Bij de wasmachine op stal bleef ook steeds het water staan. Na een paar uur was het water dan voldoende gezakt dat de machine het programma afgemaakt kon worden.
Bleek ook filter te zijn, maar die kan je niet zelf eruit halen, moet een monteur voor komen 8)7 .

Dus ik hoop voor haar dat na de nacht het water voldoende gezakt is.

_O-

Hier zakte het water echt niet...

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:04

Er bestaat een shampoo voor een gele gloed (Paars).
Bestaat er ook een shampoo voor een rossige gloed (groene kleur)??

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:35

Knert schreef:
Er bestaat een shampoo voor een gele gloed (Paars).
Bestaat er ook een shampoo voor een rossige gloed (groene kleur)??
:j : [LZP] Groen haar; help?! :+

Mijn kat heeft gisteravond toen ik onder de douche stond met het filter van de stofzuiger gespeeld :roll: . En nu vraag ik mij af waar katlief het heeft verstopt >;) .

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:44

Ik ben het groen-haar-meisje en nee, die shampoo bestaat dus niet, of tenminste, ik heb hem nog niet gevonden. Enige manier hoe ik er van af ben gekomen is roodbruin er over heen verven :+

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:03

Doelde Knert niet juist op een shampoo om een rossige gloed weg te halen (dus een groenige shampoo)?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:23

Bij een verhuizing ben ik schroeven van het bed kwijt geraakt. Ik had ze apart in een zakje gedaan, maar kan nu dat zakje nergens meer vinden -O-
Het bedrijf waar het bed ooit is gekocht bestaat niet meer. Hoe ga ik dat nu oplossen?

Het is een frame van hout en metaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:32

Nikass schreef:
Bij een verhuizing ben ik schroeven van het bed kwijt geraakt. Ik had ze apart in een zakje gedaan, maar kan nu dat zakje nergens meer vinden -O-
Het bedrijf waar het bed ooit is gekocht bestaat niet meer. Hoe ga ik dat nu oplossen?

Het is een frame van hout en metaal.

Naar de Hornbach en in het schroevenpad iets vergelijkbaars zoeken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:24

Ja dat klinkt logisch :j
Maar ik ben dus echt niet thuis in dat soort dingen; hoe weet ik of het past? Hoe meet je zoiets op?
Ik kan moeilijk alle bed delen meenemen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:28

Nikass schreef:
Maar ik ben dus echt niet thuis in dat soort dingen; hoe weet ik of het past? Hoe meet je zoiets op?

Heb je zelf nog wat (andere) schroeven liggen? Dan zou ik daarmee gaan passen. Gewoon indraaien (als dat lukt) en zien of ze te groot/klein/dik/dun zijn, of je een platte of schuine kop nodig hebt etc Op het doosje staat altijd de maat, dan weet je in elk geval of je groter of kleiner dan dat soort moet zoeken.
Met een beetje geluk heb je een paar oude doosjes met schroeven en kom je met uitzoeken zo een heel end.

En tip voor de volgende keer; zakje met schroeven vastplakken aan het meubel waar het bij hoort, met bijvoorbeeld afplaktape zodat je het er ook weer netjes af krijgt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:51

Nikass schreef:

Schuifmaat uitschuiven in de gaten (dat smalle pennetje dus) en dan heb je de maat die je moet hebben. Tel je wat bij op voor de bout.

Of je neemt gewoon te lange bouten en slijpt ze daarna weer af.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:15

Dank jullie wel voor de tips

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:46

Mand schreef:
Ik ben het groen-haar-meisje en nee, die shampoo bestaat dus niet, of tenminste, ik heb hem nog niet gevonden. Enige manier hoe ik er van af ben gekomen is roodbruin er over heen verven :+

Ik bedoel andersom. Jullie lazen het verkeerd

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:46

ProudHorse schreef:
Doelde Knert niet juist op een shampoo om een rossige gloed weg te halen (dus een groenige shampoo)?

Jaaaa jij snapt het!!!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:49

Sorry hoor. Maar nee. Dat bestaat niet voor zover ik weet.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 01:31

Hoe heet dit plantje en wie weet hoe ik m kan redden? Alle wortels sterven opeens af en dus de bladeren gaan nu ook. Ververs regelmatig t water. Wat moet ik meer doen?

Afbeelding

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:19

Het blad lijkt wat op een anthurium. Ik zou 'm uit het water halen en in een pot met wat potgrond en zand zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:46

Volgens mij bestaat er wel degelijk een shampoo tegen een rossige gloed, je hebt sowieso 2 soorten blauw-shampoos namelijk. Tegen een gele gloed moet je een paarse shampoo hebben, tegen een rossige gloed een blauw-shampoo als ik het goed onthouden heb.. B-)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:18

dejavu schreef:
Het blad lijkt wat op een anthurium. Ik zou 'm uit het water halen en in een pot met wat potgrond en zand zetten.

Het is mij wel zo verkocht dat ze enkel wat water nodig hebben zal t dan toch anders moeten?

Op google komt de plant alleen niet overeen met die ik heb :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:20

PanamaD schreef:
dejavu schreef:

Het is mij wel zo verkocht dat ze enkel wat water nodig hebben zal t dan toch anders moeten?

Op google komt de plant alleen niet overeen met die ik heb :)

Sommige planten kunnen in aarde maar ook op water staan (dat noem je hydroponie) maar mijn ervaring is dat dat nooit heel lang goed gaat.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:28

PanamaD schreef:
Hoe heet dit plantje en wie weet hoe ik m kan redden? Alle wortels sterven opeens af en dus de bladeren gaan nu ook. Ververs regelmatig t water. Wat moet ik meer doen?

[ [url=m/DH4l6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze plant kleiner in een glaasje gekocht. Hierbij stond dat je de wortels geheel onder water moet houden en alleen water bij te hoeven doen als de wortels bloot liggen.
Hier leeft hij al 1.5 jaar.