[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:41

Lol

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:43

Tinkerloos schreef:
Maar staat dat op Netflix?
Ik heb steeds vooruit gespoeld, maar het beeld ging steeds weg als het erg werd.
Op YouTube hetzelfde.

Tancreda4 schreef:
Le moment Supreme zie je niet. Ik wilde hem na 10 minuten al stoppen. Maar je ziet de beelden niet. Wel begin van de filmpjes en later dode katjes maar nog intact. Je hoort wel geluid en beschrijving wat hij heeft gedaan. Dat is ook niet fijn....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:15

O.
Beetje jammer. :')
Was heel stiekem wel nieuwsgierig.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:18

Wauw..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:38

Tinkerloos schreef:
O.
Beetje jammer. :')
Was heel stiekem wel nieuwsgierig.

Waarom als ik vragen mag?

Ik snap dat het reuze interessant is zo’n documentaire, ik ben nog net niet verslaafd aan criminele docu’s, kijk altijd naar ID enzo, maar zulke expliciete scènes (echte, in scène gezette dingen vind ik niet zo erg) zou ik niet per se opzoeken. Zeker niet met dieren of kinderen.
Volwassenen zijn ook erg, maar die 2 vind ik nog een tikkie erger..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:51

Kinderen kan ik niet zien.
Dieren ligt eraan.
Paarden die een kogel krijgen in een slachthuis kan ik wel zien,een hond die in brand staat niet.

Misschien zou ik met de poesjes ook wegkijken,maar daar kom ik nu niet achter, want het is niet te zien.
Ik was nieuwsgierig .
En het lijkt me niet leuk om stikkende katjes te zien, voordat er iemand denkt dat ik het leuk vind ofzo.
Wel luguber.
Ik zoek graag de grens op van wat ik kan zien.
En ik kan pas beoordelen of ik het wel of niet aankan op het moment zelf, maar dan moet het wel te zien zijn, en niet geblurd of gewoon weg zijn.
Dus dat.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:54

Ik heb dat met mensen die echt pijn hebben. Dus bij van die echte ER dingen waarbij iemand met een gebroken been of arm uit de kom opgeladen moet worden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:55

Tinkerloos schreef:
Kinderen kan ik niet zien.
Dieren ligt eraan.
Paarden die een kogel krijgen in een slachthuis kan ik wel zien,een hond die in brand staat niet.

Misschien zou ik met de poesjes ook wegkijken,maar daar kom ik nu niet achter, want het is niet te zien.
Ik was nieuwsgierig .
En het lijkt me niet leuk om stikkende katjes te zien, voordat er iemand denkt dat ik het leuk vind ofzo.
Wel luguber.
Ik zoek graag de grens op van wat ik kan zien.
En ik kan pas beoordelen of ik het wel of niet aankan op het moment zelf, maar dan moet het wel te zien zijn, en niet geblurd of gewoon weg zijn.
Dus dat.

Oh nee, dat dacht ik ook niet hoor! Er zijn ook mensen die dat doen om het een plek te kunnen geven, zodat je niet meer de hele tijd je fantasie er op los laat.
Met bepaalde dingen heb ik dat ook wel, ik heb daarom bijvoorbeeld weleens foto’s bekeken van bepaalde gebeurtenissen die me niet los konden laten, bijvoorbeeld de aanslag in Parijs. Niet dat ik er op kick, maar daarna kon ik het wel loslaten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:04

Aanslagen van Parijs etc ben ik ook altijd wel iemand die de extra lugubere foto’s wil zien, omdat ik gewoon ergens nieuwsgierigheid heb zitten hoe dat er uit gezien moet hebben a la moment .. maar die katten zou ik dan weer niet aankunnen. Ik vind dieren altijd extra zielig of zo..

Hetzelfde dat ik nu op Snapchat bij de locatieplattegrond telkens in Australië kijk naar dorpjes waar de brand is, omdat ik zo benieuwd ben hoe ze het daar ervaren vanuit hun ogen en hoe het eruit ziet. Dat het gruwelijk is weet ik wel ..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:19

sureido schreef:
Aanslagen van Parijs etc ben ik ook altijd wel iemand die de extra lugubere foto’s wil zien, omdat ik gewoon ergens nieuwsgierigheid heb zitten hoe dat er uit gezien moet hebben a la moment .. maar die katten zou ik dan weer niet aankunnen. Ik vind dieren altijd extra zielig of zo..

Hetzelfde dat ik nu op Snapchat bij de locatieplattegrond telkens in Australië kijk naar dorpjes waar de brand is, omdat ik zo benieuwd ben hoe ze het daar ervaren vanuit hun ogen en hoe het eruit ziet. Dat het gruwelijk is weet ik wel ..

Ja, met dieren heb ik dat dus ook, omdat ze zo weerloos zijn denk ik, vooral tegen mensen. Mensen weten van elkaar dat ze gruwelijke rotzakken kunnen zijn, dus op zo’n moment snappen ze in weze wat er gebeurt. Dieren kun je dat niet uitleggen.
Weet niet precies of dat het echt uitlegt, maar een andere vinger kan ik er niet op leggen.

Dat je dat doet van Australië kan ik ook wel in komen, Zou ook niet meteen denken dat je dat doet omdat je het zo tof vindt allemaal. Het is gewoon niet te bevatten wat er gebeurt, dan is het wel “handig” dat het tegenwoordig allemaal zo makkelijk te vinden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:44

nine1987 schreef:
Op dst stuk ben ik al afgehaakt.. Ging me echt veel te ver...

Ik ben afgehaakt na het tweede kattenfilmpje. Die is nog erger. Ik kan met mensen alles aanzien. Ben ook echt geen kattenmens maar pff..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:48

Ik zit momenteel te huilen omdat ik #koala opzocht op instagram. Ik ben echt geen psychopaat! :')

En nu ga ik geld doneren. Ik ben echt een tere ziel :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 06:29

Heeft iemand de link waar je de aflevering van villa winter terug kan kijken?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:50

Ik kan van mensen vrij veel hebben maar dieren, nee bah. Ik ga die katjes dus absoluut niet kijken 9 de verhalen en beschrijving van jullie lat mijn maag al draaien)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:59

sureido schreef:
Ik zit momenteel te huilen omdat ik #koala opzocht op instagram. Ik ben echt geen psychopaat! :')

En nu ga ik geld doneren. Ik ben echt een tere ziel :+

Oh me too, hartverscheurende beelden...2

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:15

Heb gisteren een docu terug gekeken op NPO 2doc ‘Last men in Aleppo’. Zeer aangrijpend, over het burgerinitiatief de witte helmen, hoe zij mensen redden die onder het puin van bombardementen zijn terecht gekomen. Je ziet hen zowel dode als levende flink gehavende kinderen er onder uithalen. Sowieso de hele omgeving en omstandigheden waarin zij leven vond ik erg luguber.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:22

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:49

En dat is nou iets wat ik liever niet ga bekijken.
Ik stuitte gisteren op internet per toeval op een verbrande kangaroe die vast zat in een gaas hek.
Armpjes door het gaas,reikend naar koele verse lucht.
Zie het nu nog voor me. |(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:55

Tinkerloos schreef:
En dat is nou iets wat ik liever niet ga bekijken.
Ik stuitte gisteren op internet per toeval op een verbrande kangaroe die vast zat in een gaas hek.
Armpjes door het gaas,reikend naar koele verse lucht.
Zie het nu nog voor me. |(

Maar wel willen kijken naar katten die mishandeld en vermoord worden? :Y)

Rebel_Jits schreef:
Sinds gisteren gaat er een filmpje rond van allemaal dode dieren in Australie. Massa's kangaroo's en koala's liggen verbrand langs een weg ;(
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/schokkende-beelden-tonen-karkassen-van-verbrande-dieren-langs-weg-in-australie~a37d848d/

Ja afschuwelijk. Ik leef zo ontzettend mee met Australië... Niet alleen de mensen en dieren die zijn omgekomen, maar ook mensen die echt alles kwijt zijn. -O-

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:12

Kaitlyn schreef:
Maar wel willen kijken naar katten die mishandeld en vermoord worden? :Y)

Willen is een groot woord.
Ik was nieuwsgierig. Weet niet of ik het ook echt had kunnen kijken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:36

De docu verder is interessant. Vind ik. De beelden van de katten misselijk makend, ondanks dat je weinig ziet. Je zie wel de angst en je weet wat er gaat gebeuren (of iig, dat wordt besproken).

Maar nu wordt er opeens moeilijk gedaan omdat iemand de docu graag wilt zien, maar omdat het over een grens gaat van andere, is het opeens 'raar' . Terwijl het hele topic al de naarste dingen worden besproken en worden bekeken, de meest lugubere dingen waar anderen weer niet naar kunnen kijken, en dan zou dit opeens raar zijn? Snap ik neit zo goed.

En ondertussen steigeren als iemand iets zegt over beelden en filmpjes waar anderen dan wel weer vol interesse naar kunnen kijken. (bv dat ze te heftig zijn en zich afvragen of ze wel geplaatst moeten worden)

Iedereen heeft een andere grens. Laten we die respecteren :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:47

Oh van mij mag iedereen z'n interesse hebben.. Zeker.. Maar ik kan ook beter de beelden van Australië hebben, dan van die karren..

Het verschil zit 'm voor mij in 't feit dat in Australië iedereen elk dier helpt wat hij kan helpen.. Maar niet alle dieren kunnen gered worden hoe graag we dat allemaal ook gezien hadden..

Maar deze katten worden willens en wetens op een verschrikkelijke manier om 't leven gebracht..

Daar zit voor mij persoonlijk dus een heel groot verschil..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:21

Ooo,maar daar zit voor mij ook een duidelijk verschil in hoor.
Iets wat expres een ander aangedaan word vind ik erger.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:43

Zo wat veel karkassen langs de weg. Alsof ze daar niet meer verder konden. Of ligt er zoveel ook verderop..

Ik vind die twee levende schapen met brandwonden ook sneu om te zien.

Filmpje van de katten ga ik niet kijken. Beschrijving vind ik al genoeg.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:08

Die met die katten kan ik ook niet kijken. Hoe ze die vent dan proberen te pakken lijkt mij dan wel interressant.
Veel dieren in Australië konden niet weg door hekken. ;( Ik zit voor het nieuws en daar lieten ze de beelden net zien..
Dierenleed vind ik het ergste omdat veel dieren niks terug kunnen doen. Een mens ik sterker dan kittens, dieren kunnen worden opgesloten etc.