[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:09

Collega boekhouding heeft andere job gezocht en als ik het beu ben doe ik dat ook gewoon. Ik ga niet beginnen met zoiets uitvechten om dan alsnog in een rotsfeer mijn zin te krijgen.

Dat is het handige aan (sociaal) verpleegkundige zijn: vacatures genoeg :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:09

sanso schreef:
Hoe oud ben je nu als ik mag vragen?
Ik wil ook.... -O-

Zal ik je helpen? ~~}>

Britta31 schreef:
Volgens je profiel ben je 99.Dan is het toch niet meer nodig?

Ze is nog geen 35. Dat zegt ze net.

sanso

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:16

Ze had het tegen mij, maar ik ben nog een jong kippetje.

En ja, heb nog wel ergens een kleerhanger liggen, kun je vanavond langskomen? Uurtje of 8?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:25

Hoe heb je dat aangepakt bij je HA? Ik wil ook, maar ben wel benieuwd hoe het ongeveer gaat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:54

Varekaj schreef:
Proficiat met je verwijsbrief *\o/*

Hier ziet het ernaar uit dat collega haar zin gaat krijgen, dus vaste uren op woensdag. Gelukkig ga ik wel in wisselend systeem blijven en dus ook 1 op 2 woensdagvoormiddag.

Maar echt... ik wil graag meer uren, collega boekhouding ook. We krijgen ze niet. Nieuwe collega erbij, die begon op 30u om in te werken en dan nadien omzetting naar 20u. Zoals bij elke nieuwkomer iig.
Nu krijgt zij wss toch onbepaalde duur die 30u met woensdag volle dag vrij "want jong kindje".
Ik kan je zeggen, de sfeer is reuze.

Dat is inderdaad waardeloos.
Op mijn eerste echte job was dat ook zo, alle "gevestigde" mensen hadden rottige uurschema's (want back in 2006 was het nog de gewoonte om iédere zaterdag én zondag te werken van 9.20-19.15...)
Alle nieuwkomers stelden op een bepaald moment eisen (1 op 2 vrij, woensdagnamiddagen vrij, ...) en kregen dat ook gewoon, want er was altijd personeelstekort.
Met als gevolg dat alle anciens uiteraard elders naartoe gingen.
Ik ben er zelf in 2010 weggegaan, en anderhalf jaar later belden ze me op omdat een collega in zwangerschapsverlof ging en ze niemand vonden. Eisen gesteld, en teruggekeerd met 1 werkend weekend op twee. Erna werd mijn contract verlengd, en ben ik gaan werken van woensdag tem zaterdag (drie dagen in de week dus vrij, ik werkte wel "maar" 33 uur) en kreeg ik loonsopslag in de vorm van minder uur voor hetzelfde loon (van 36 naar 33).
Maar iedereen die er vast zat kreeg gewoon niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:20

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:46

MarcoBorsato schreef:
sanso schreef:
Hoe oud ben je nu als ik mag vragen?
Ik wil ook.... -O-

Zal ik je helpen? ~~}>

Britta31 schreef:
Volgens je profiel ben je 99.Dan is het toch niet meer nodig?

Ze is nog geen 35. Dat zegt ze net.

99 :') staat toch echt dat ik van bouwjaar 1984 ben.
Maar klopt... ik ben 34,5 :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:10

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:26

Als mijn kind begint te gillen en te janken in de tuin gaan we naar binnen. If only de buurvrouw would return the favour. Godsamme.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:33

Wij hebben buurkinderen die ieder uur belletje lellen. Onze bel doet het alleen niet, dat hebben ze nu al een poosje door en nu kloppen ze steeds op de raam of deur :roll:
Kinderen zijn rond de 14/15..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:34

Hier zijn de buurkinderen de hele ochtend bezig met een of andere skelter die ongekend veel herrie maakt.
En dit gaat gepaard met geschreeuw en gehuil uiteraard |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:42

Hier bijna geen buurtkinderen , er zit een buitenlands gezin aan de andere kant van de straat . En dan paar huizen verderop een baby , maar die hoor je sporadisch . Verder geen idee of er nog meer koters zijn

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:43

sanso schreef:
Wij hebben buurkinderen die ieder uur belletje lellen. Onze bel doet het alleen niet, dat hebben ze nu al een poosje door en nu kloppen ze steeds op de raam of deur :roll:

Daar kan ik niks van vinden. Ik ben 32 en ik sluip in het donker de buurt rond met een universele afstandsbediening.

#noshame

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:08

Ja het buitenspelen is weer begonnen. Naast mijn huis een paar bomen die uitnodigen om te klimmen. Niks mis mee om daar te spelen. Leuk zelfs. :j Maar doe het niet gillend, takkenafbrekend, elkaar uit de boom duwen enz. Lijkt wel of er niet meer gespeeld kan worden zonder ruzie, krijsen of elkaar dwars zitten.

Dit jaar een nieuwe lichting kinderen lijkt het, die moeten nog even uitvinden wat wel en niet geaccepteerd wordt. :')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:12

MarcoBorsato schreef:
Daar kan ik niks van vinden. Ik ben 32 en ik sluip in het donker de buurt rond met een universele afstandsbediening.

#noshame

Oh. Wat moet dát heerlijk zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:21

Hier in de buurt hebben geen kleine kinderen. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:25

MarcoBorsato schreef:
sanso schreef:

#noshame

_/-\o_

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:27

Hier hangen de pubers ook alweer rond. Wat kunnen die meisjes hysterisch gillen zeg. En de jongens denken dat een scooter stoer is, vooral als je gas geeft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:05

MarcoBorsato schreef:
sanso schreef:

#noshame

:x :')

Hier deze dagen meer last van de ouders als van de kinders :7
Lijkt wel of de volwassenen compleet hun verstand verliezen als het een lang weekend is met mooi weer.
Vooral de schoonmoeder is echt te erg _-:(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:38

Ik heb echt een hekel aan mijn buren soms. Dat joch van hun heeft zon fietsje met een hele harde knijptoeter. De hele middag zit hij te toeteren.. Zit je dan in de tuin. Maar oké, nog acceptabel.. Alleen toeterde het vanmorgen om ZEVEN UUR! Nou, ik was hels. Het was 2x en volgens mij kwam toen een ouder wel naar buiten om hem weg te stoppen. Het was vast niet de bedoeling :') Maar verdomme, haal die toeter weg dan. Hij toetert de hele dag.

Sowieso, ze gaan er maar vanuit dat alles acceptabel is omdat hun kind zo schattig is. Hij is heel vaak irritant. Dan ben je voor de ramen aan het wassen en dan komt hij naar je toe lopen en wil hij 'helpen', loopt hij met je doekjes weg etc. Laatst waren we grind aan het scheppen, hele stapel gemaakt in de voortuin, waar het tijdelijk ligt tot we de achtertuin klaar hebben. Die vader kwam langslopen met het kind "Oh kijk pietje, wat leuk, bergen," en huppa, hij vloog onze voortuin weer in en ging bovenop het grind staan, hele berg grind ingestort en over de rand heen. Constant als we met mooi weer aan het 'klussen' zijn buiten huppelt hij om ons heen en door onze tuin heen. Of pakt hij de schep om mee te helpen met het zand scheppen of wil hij de kruiwagen weg brengen (Wat hij echt niet kan) We hebben hem ook weleens ineens in de achtertuin gehad. Kwam hij gewoon naar binnen lopen. Nu zit de schuttingdeur altijd op slot. Als hij het zomaar opent en onze honden zitten in de tuin, dan hebben we een probleem.

Ik vond het eerst wel schattig, maar het gebeurd zo vaak en de ouders laten hem altijd maar, dat het irritant begint te worden.

Maar goed, ik ben chagrijnig vandaag, omdat ik dus om 7 uur bruut uit mijn slaap werd gewerkt vanmorgen :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:43

Wow Eline, dat vind ik gewoon onbeschoft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:24

ElineS schreef:
Ik heb echt een hekel aan mijn buren soms. Dat joch van hun heeft zon fietsje met een hele harde knijptoeter. De hele middag zit hij te toeteren.. Zit je dan in de tuin. Maar oké, nog acceptabel.. Alleen toeterde het vanmorgen om ZEVEN UUR! Nou, ik was hels. Het was 2x en volgens mij kwam toen een ouder wel naar buiten om hem weg te stoppen. Het was vast niet de bedoeling :') Maar verdomme, haal die toeter weg dan. Hij toetert de hele dag.

Sowieso, ze gaan er maar vanuit dat alles acceptabel is omdat hun kind zo schattig is. Hij is heel vaak irritant. Dan ben je voor de ramen aan het wassen en dan komt hij naar je toe lopen en wil hij 'helpen', loopt hij met je doekjes weg etc. Laatst waren we grind aan het scheppen, hele stapel gemaakt in de voortuin, waar het tijdelijk ligt tot we de achtertuin klaar hebben. Die vader kwam langslopen met het kind "Oh kijk pietje, wat leuk, bergen," en huppa, hij vloog onze voortuin weer in en ging bovenop het grind staan, hele berg grind ingestort en over de rand heen. Constant als we met mooi weer aan het 'klussen' zijn buiten huppelt hij om ons heen en door onze tuin heen. Of pakt hij de schep om mee te helpen met het zand scheppen of wil hij de kruiwagen weg brengen (Wat hij echt niet kan) We hebben hem ook weleens ineens in de achtertuin gehad. Kwam hij gewoon naar binnen lopen. Nu zit de schuttingdeur altijd op slot. Als hij het zomaar opent en onze honden zitten in de tuin, dan hebben we een probleem.

Ik vond het eerst wel schattig, maar het gebeurd zo vaak en de ouders laten hem altijd maar, dat het irritant begint te worden.

Maar goed, ik ben chagrijnig vandaag, omdat ik dus om 7 uur bruut uit mijn slaap werd gewerkt vanmorgen :=

Zo dan, daar had ik toch wel even vriendelijk-niet-zo-vriendelijk tegen dat kind gezegd dat ie het voortaan even mag vragen voor hij de tuin in stapt :\ zo onbeschoft!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:07

Hier helaas buurkrijsjes die heel goed sirenes na kunnen doen.. en nee dat is niet hypothetisch, ze kunnen zelfs het verschil tussen ambulances/politie/brandweer. Jammer alleen dat dat komt door continue oefenen in de tuin :7 .

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:39

Dat doen ze hier dus ook Eef :')
En de buurvrouw doet gewoon mee: ‘JAAAAAAA DJAIYSON DAAR KOMT DE BRANDWEER TAAATUUUTAAAATUUUTAAAAATUUUU!!!!’

Zit je dan, rustig een boek te lezen

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:15

Magrathea schreef:
ElineS schreef:

Zo dan, daar had ik toch wel even vriendelijk-niet-zo-vriendelijk tegen dat kind gezegd dat ie het voortaan even mag vragen voor hij de tuin in stapt : zo onbeschoft!

Hij kan er niks aan doen, hij word zo opgevoed. Hij wilde gewoon even gezellig buurten We hebben hem lief de tuin uit gezet en deur is nu gewoon standaard op slot.

Maar goed, ze zijn sowieso raar. Ze zijn onze soort van overburen. Hun achtertuin grenst aan onze tuin, maar hun huis niet. Hun buren, die ook onze buren zijn (met een steegje ertussen, ja rare lay out) waren al weken niet meer in hun huis vanwege een verbouwing. Zij zijn het enige huis in het blok met een carport.

Er werd savonds bij ons aangebeld, of wij onze auto in hun carport hadden gezet. Eh, nee. Wij kijken, herkenden we de auto van die buren. Hadden ze gewoon hun auto onder de carport van hun buurman gezet zonder overlrg. Wss omdat hij toch al weken niet thuis was dachten ze och kan wel. Helaas, net op de dag dat ze het deden kwam hij thuis. Vonden het heel raar. Welke idioot bedenkt zich dat zoiets oké is om te doen.