Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:26

Ik reed net op de snelweg en rook ik iets raars, soort brandlucht. Was bang dat het mijn auto was, maar hij reed prima en ik hoorde geen mensen toeteren o.i.d. Dus ik dacht zal wel oke zijn dan. Even later hoor ik een hele harde klap, dat was de achterband van de auto met aanhanger voor mij reed die klapte en dat was dus ook wat ik rook. Maar hij bleef gewoon doorrijden. Dus ik een keer knipperen met m’n licht, van 'hey je hebt net je band kapot gereden misschien is het niet zo slim om met 100 km pu door te rijden', maar nog steeds heeft niks door. I Dan nog een keer een hele harde klap, en pas toen begon er blijkbaar een lampje te branden en ging hij op de vluchtstrook stil staan. Alleen nu vraag ik me af, is het dan heel asociaal van mij als ik door rij of moet ik er ook bij gaan staan omdat ik het zag gebeuren? Ik heb zelf namelijk geen verstand van auto's dus als ik erbij staat zal niemand echt iets aan mij hebben, en ik denk dat als hij uitstapt wel door heeft dat zijn band overleden is. Wat is het best voor mij om te doen in zo'n situatie?

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:32

Linda, bij een 'gewone' lekke band zou ik doorrijden, helemaal als je zelf geen kunde in kunt brengen.

Op de snelweg langs de kant staan is vrij gevaarlijk, dus daar moet je alleen staan als je er een bijzonder goede reden voor hebt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:19

Afhankelijk van het soort auto en aanhanger hoef je een klapband inderdaad niet op te merken. Wij hebben een pick up voor de trailer en merken het niet dat een paard voor over de stang gaat bij voorbeeld, waar je in een personenauto al ergernis hebt van een schraper. Lang leve de camera!

Maar als je geen eerste hulp hoeft te verlenen zeker niet gaan stilstaan op de snelweg! Je hebt dus gewoon goed gehandeld hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:07

Ik heb me achteraf ook al eens banketstaaf gevoeld dat ik doorreed toen de vrachtwagen die ik inhaalde op dat moment een klapband kreeg.. Hij kwam wel goed op de vluchtstrook terecht dus ik had ook niets kunnen doen maar ik snap je gevoel wel.
Aan de andere kant vraag ik me af of ze zitten te wachten op iemand die niet kan helpen..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:07

Ik was vroeger altijd “misselijk van de honger” maar kan dit eigenlijk echt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:25

Ja... maar niet echt door de honger, maar door je lage bloedsuikerspiegel ten gevolge ervan :)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 19:39

Wat gebeurt er als je chocomelk of soep in een waterkoker doet?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:42

_Anke schreef:

Probeer het uit. ;)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:44

Ik denk dat het, naast dat het een grote plakzooi wordt, gaat aankoken/aanbranden aan het hitte-element :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:44

_Anke schreef:

Je (choco) melk kookt over en laat een ranzig laagje achter....

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:45

Stamper schreef:
_Anke schreef:

Probeer het uit. ;)

Dat zou ik dan weer niet doen :P . Het kookpunt van bijvoorbeeld (choco)melk ligt veel lager en dan kookt het over. Ik denk dat soep ook een rommeltje geeft :') . Op internet is deze vraag vast vaak gesteld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:41

Vroeger was het toch Google Maps waar je elke mogelijke route kon ‘plannen?’ En dan moest je bijvoorbeeld 3000km de atlantische oceaan over kantoren bijvoorbeeld? Kan dat nog ergens? Voor mijn vakantie aankondiging wil ik eigenlijk zon route op Facebook zetten, maar Google maps huilt nu dat ze de route niet kunnen plannen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:54

eilleen333 schreef:
Vroeger was het toch Google Maps waar je elke mogelijke route kon ‘plannen?’ En dan moest je bijvoorbeeld 3000km de atlantische oceaan over kantoren bijvoorbeeld? Kan dat nog ergens? Voor mijn vakantie aankondiging wil ik eigenlijk zon route op Facebook zetten, maar Google maps huilt nu dat ze de route niet kunnen plannen.

http://www.collegehumor.com/post/703384 ... ng-with-me
Hier staan er een aantal tussen :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:55

Klopt, Google maps neemt tegenwoordig maar een maximum aantal bestemmingen in de route. Helaas...
Mijn man had wel een alternatief gevonden, hoewel deze geen routebeschrijving (links, rechts, rechtdoor) voor je maakt. Ik ga even voor je zoeken of ik m terug kan vinden.

Edit;
Wacht, wil je een echte route plannen, of zo’n fake grappige route?

Anyway, dit is de link naar een planner die wel meer bestemmingen aanneemt:
http://www.gebweb.net/optimap/

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:03

eilleen333 schreef:

Rome to Rio :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:18

Indy_Mouse_9 schreef:
Edit;
Wacht, wil je een echte route plannen, of zo’n fake grappige route?

Anyway, dit is de link naar een planner die wel meer bestemmingen aanneemt:
http://www.gebweb.net/optimap/

Een grappige fake route :)

Ik ga de links eens bekijken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:24

Of is het anders mogelijk om een video te maken van je iphone scherm?
Via Google Earth zoomt hij vet tof in naar mijn bestemming, maar dat is een animatie. Dat ik die animatie op Facebook kan krijgen?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:32

eilleen333 schreef:
Via Google Earth zoomt hij vet tof in naar mijn bestemming, maar dat is een animatie. Dat ik die animatie op Facebook kan krijgen?

Ja dat is mogelijk! Met die schermrecorder van iOS 11 :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:28

_Cassidy schreef:
eilleen333 schreef:

Ja dat is mogelijk! Met die schermrecorder van iOS 11 :j

Gelukt!! Ik heb alleen een app gedownload, maar de origineelste vakantieaankondiging tot nu toe, haha!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:59

Ik vraag me echt regelmatig af waarom mensen aandacht schenken aan negativiteit, zowel hier op Bokt als 'in het echte leven'.
Er komt een opmerking die offtopic en/of vervelend is en vervolgens volgen er meerdere pagina's aan reacties met hoe vervelend het is dat er offtopic gegaan wordt/dat er zo'n opmerking kwam.
Ook met de ophef over bijvoorbeeld rapper Boef of de nieuwe 'hits' van Famke Louise. Mensen blijven maar doorgaan over hoe ze geen aandacht verdienen en dat we ons er niet mee bezig zouden moeten houden.

Wat zorgt ervoor dat mensen (on)bewust ervoor zorgen dat het zo intens wordt uitvergroot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:14

xChanelx schreef:
Ik vraag me echt regelmatig af waarom mensen aandacht schenken aan negativiteit, zowel hier op Bokt als 'in het echte leven'.
Er komt een opmerking die offtopic en/of vervelend is en vervolgens volgen er meerdere pagina's aan reacties met hoe vervelend het is dat er offtopic gegaan wordt/dat er zo'n opmerking kwam.
Ook met de ophef over bijvoorbeeld rapper Boef of de nieuwe 'hits' van Famke Louise. Mensen blijven maar doorgaan over hoe ze geen aandacht verdienen en dat we ons er niet mee bezig zouden moeten houden.

Wat zorgt ervoor dat mensen (on)bewust ervoor zorgen dat het zo intens wordt uitvergroot?

_/-\o_
Precies dat vraag ik me ook steeds vaker af.
Als ik hier op Bokt kijk is het blijkbaar niet genoeg om een keer aan te geven dat een bepaalde reactie misschien niet zo oke is in de ogen van sommigen. Er moet meteen een hele meute op reageren. Wat zo mogelijk nog irritanter, zeker nog veel meer oftopic en in veel gevallen groffer en onaardiger dan de reactie zelf is. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:30

tsja... mensen hebben nou eenmaal de behoefte om hun mening te ventileren, ook al is het niet handig of al 100x aangegeven :P

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:03

c_alsemgeest schreef:
tsja... mensen hebben nou eenmaal de behoefte om hun mening te ventileren, ook al is het niet handig of al 100x aangegeven :P

Dat, en daar nog bovenop dat "iedereen" altijd gelijk wil hebben, ipv te denken "laat maar - hier ga ik geen energie aan verspillen". :P

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:47

Ik vraag me af wat we voor pakketje krijgen, zat een briefje in de bus van postnl. Maar ik heb niks bestelt en mijn vriend ook niet. Normaal leveren ze het bij de buren af.. :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:56

Er ligt sneeuw op de hoge bergen, maar de wolken hangen eronder?