Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:22

Yonker schreef:
Wat voor minpuntjes?

hyppolyte schreef:
Oh wt leuk jooproo!! ga uit van gewoon gezelligheid, vooral als het een collega is.

maarreeeh... wat zijn de minpuntjes?

Elize, volgens mij doet tinder normaal niks met mail, maar misschien kun je dat wel instellen ofzo? even checken op tinder zou ik zeggen

Ze is een beetje aan de jonge kant (19, ik ben 26)
En ze is best erg Christelijk, en ik geloof niet...

Ik ga op zijn minst voor gezelligheid inderdaad!

Yonker

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:27

Die leeftijd hoeft het probleem niet te zijn! Denk dat t christelijke meer een dingetje kan worden. Hoe ver gaat t? Elke zondag naar de kerk? Geen seks voor t huwelijk? Wil ze bijv ook een vriend die geloofd? Denk dat je dat dan eerst moet uitvinden :)
En als het gezellig is dan is t ook leuk toch!!

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:33

Yonker schreef:
Die leeftijd hoeft het probleem niet te zijn! Denk dat t christelijke meer een dingetje kan worden. Hoe ver gaat t? Elke zondag naar de kerk? Geen seks voor t huwelijk? Wil ze bijv ook een vriend die geloofd? Denk dat je dat dan eerst moet uitvinden :)

Ik weet niet hoe gelovig, maar wel veel kerk en naar allemaal van die EO-bijeenkomsten en dergelijke. De seks en gelovige vriend weet ik (nog) niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:34

Ohhh verschrikkelijk, zou voor mij een reden zijn om niks te beginnen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 13:35

Oh jeetje, dat kan nog wel een dingetje worden indd, die leeftijd zou ik me niet zo druk om maken, maar het christelijke aspect kan nog wel eens roet in het eten gooien :=. Maarja, eerst meer eens kijken of het gezellig is op date. Hoe komt het zo dat je met je collega op pad gaat? Wat doe je voor werk (als in, is het niet een beetje gek en ongebruikelijk om met een collega op stap te gaan)?

Mijn vent komt weer vanavondddd.... JEUJ! *\o/*

Toch gek, het ergste moment is als er precies een week voorbij is, dan mis ik hem het meest, daarna komen we alweer dichterbij het moment dat ie komt, dat scheelt toch blijkbaar :'). Rare dingen, die hormonen :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:48

Voor mij zou t ook wel een dingetje zijn, ben zelf wel gelovig opgevoed maar heb er niks mee.....

Leuk dat die weer komt hyppo :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:49

Lekker van genieten Hypo!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:49

hyppolyte schreef:
@zinzi, snap ik! Knappe witte <3!

@ berdien, wat klote, ik heb nog niet alles bijgelezen, maar ik snap dat je baalt over de onduidelijkheid. Is ook wel een beetje zo'n breekpuntmoment ofzo he, als je een paar maanden verder bent, je moet dan of de stap verder gaan zetten, of niet.

@anne, dan zat je vlakbij mijn winkel :'). Bevalt het wel in hhw? ik ben bijna een jaar geleden uit alkmaar vandaan verhuisd (niet hhw), bevalt me echt helemaal prima <3

Ja ik ben geboren in hhw en altijd gewoond, op een jaartje alkmaar na. Woonde afgelopen jaar bij mijn ex, in een gat genaamd Julianadorp :roll: dus ben allang blij terug te zijn in hhw Haha. Maar voor de gezelligheid ben ik in alkmaar te vinden hoor, valt hier niks te beleven. Ben nu wel benieuwd wat jouw winkel was :D

Mijn vorige date, die ik 3x gezien heb, stuurt ineens ook weer een berichtje om af te spreken.. nu begint het wel wat serieuzer te worden met Mn andere date dus ik zou het moeten afslaan..... als ie niet zo leuk was geweest >;)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:51

jooproo schreef:
Yonker schreef:

Ik weet niet hoe gelovig, maar wel veel kerk en naar allemaal van die EO-bijeenkomsten en dergelijke. De seks en gelovige vriend weet ik (nog) niet.

1 van mijn exen is ook gelovig, maar niet zo streng dus dat ging echt prima samen, nooit gezeur mee gehad. Maar met een streng gelovige wordt het wel lastig denk ik... gewoon aankijken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:51

Zeg maar nee dan krijg je er 2!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:13

Geloof is lastig vind ik. Zou voor mij een reden zijn om ermee te kappen. Maar ik snap dan ook echt echt echt niet hoe iemand kan geloven. Anti wil ik het niet noemen want iedereen mag dat zelf weten maar ik snap niet hoe je wel in God kan geloven maar dan niet in Sinterklaas zeg maar. Dus dan werkt een relatie met een gelovige niet. Het lijkt me heel lastig met bepaalde onderwerpen.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:39

_Reneee schreef:
Ik kan er ook nooit zo goed tegen hoor :+ Heb liever zelf de regie in handen haha.

Ik ook, en normaal kan ik er echt wel scherpe opmerkingen uitknallen. Maar nu dus echt niet, en ik vond hem niet eens aantrekkelijk ofzo -O-

florence123 schreef:
Vertel Colien! Ik zou dat ook awkward vinden.

Hij keek gewoon heel de tijd net te lang voor het normale, en dan ook telkens stiekem zitten lachen enzo brrr, maar echt ELKE keer als ik langs liep. En telkens opnieuw naar mij toe komen met vragen, kom ik binnen met paraplu (cliënten weggebracht) probeert hij allemaal gesprekjes aan te knopen. Durfde echt amper nog naar de kamer van cliënten te gaan, voelde me zo ongemakkelijk gewoon...

jooproo schreef:
Beetje geflirt op de werkvloer kan geen kwaad toch Colien!?

Ik moet denk ik iets opbiechten, ik heb voor het eerst in hele lange tijd een niet-tinderdate. Tenminste... Ik weet nog niet of het een date is of gewoon gezelligheid. Is ook met een collega van werk... Zijn alleen wel een paar minpuntjes aan haar...

Flirten op de werkvloer kan geen kwaad, maar wel als er cliënten bijlopen of ik me er gewoon zo ongemakkelijk door ga voelen.

Geloof zou voor mij ook wel een dingetje zijn hoor, ik ben echt niet gelovig. Ga wel naar de kerk met een begrafenis of bruiloft ofzo. Maar voor de rest kom ik er eigenlijk niet. En eigenlijk hoe ik dat het liefste ook zo.

hyppolyte schreef:
...

Mijn vent komt weer vanavondddd.... JEUJ! *\o/*

Toch gek, het ergste moment is als er precies een week voorbij is, dan mis ik hem het meest, daarna komen we alweer dichterbij het moment dat ie komt, dat scheelt toch blijkbaar :'). Rare dingen, die hormonen :j

Ik had gisteren echt verschrikkelijk last van mijn hormonen, dat ik bijna in de auto wilde stappen naar vriendlief. Maar goed, ik wist dat hij niet thuis was :')
Ik zie hem morgen weer, al is het dan maar voor een paar uurtjes en niet eens thuis. Ik hou van drukke agenda's :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:42

Ik ben agnost en sta open voor veel vormen van religie maar alles zou er bij mij aan vasthangen of ik gedwongen word om mee te doen. Als iemand in zn vrije tijd naar de kerk gaat moet hij dat zelf weten, maar ik ga me geen levensstijl op laten dwingen die ik niet aanhang. Daarnaast zou ik echt nooit willen dat mijn hypothetische kinderen gedoopt worden of naar communie gaan. Vaak levert dat zo veel verschillen in levensstijl op dat het toch niet werkt.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:24

Ik werk (partime) in een verzorgingshuis, en zij is daar oproepkracht/vakantiekracht, sinds vorig jaar.
Werken soms samen, en hebben dan veel lol (iets wat de cliënten ook kunnen waarderen en we de cliënten bij betrekken). Heb ik trouwens met heel veel collega's, is gewoon heel gezellig Xd
We gaan dinsdag samen een foto-wandeling maken in de buurt. Zij begint net met spiegelreflex, ik doe dat al 3 jaar, dus op die manier is het ontstaan zegmaar.

Ik heb ook niks met het geloof, en vind voor het eten ff stilzijn prima, zolang ik er verder niet mee wordt lastiggevallen of toe wordt gedwongen maakt het mij niet uit. Ik zet in op gezelligheid, en weet ook nog niet of ik haar leuk-leuk vind ;)

Heb heel wat jaren geleden ook gedate met iemand die zwaar gelovig was, en daar kon ik erg goede discussies mee hebben (op een prettige manier) hoe we tegen dingen aankeken is uiteindelijk vanuit haar gestopt, haar ouders hadden er geloof ik moeite mee dat ik niet gelovig was, terwijl ik die ouders nooit heb ontmoet

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:39

Het vervelende aan de meeste gelovigen vind ik vaak dat ze de behoefte hebben om het aan een ander op te dringen. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik ervaar het zo wel vaak. Laatst interviewde ik iemand op straat en vroeg hij mij ineens midden in het gesprek of ik in God geloof. Vervolgens probeerde hij me naar de kerk te krijgen. Kreeg er de kriebels van. Prima dat je gelooft, maar ik niet.

Een relatie met een streng gelovige hebben zou ik denk ik ook niet kunnen. Gewoon omdat ik écht niet geloof. Ik kan niet snappen dat er mensen zijn die denken dat er in de lucht ergens een vent zit die ons als legopoppetjes aanstuurt. Sorry, gaat er bij mij niet in. En dan iets gaan lopen verheerlijken dat niet bewezen is, nah. Ik snap dat mensen iets nodig hebben om steun aan te hebben, maar in de praktijk vind ik dat het geloof te vaak als excuus wordt gebruikt. 'God vergeeft alles, bla bla'. En dan heb ik het zowel over het katholieke geloof als de mannetjes die denken dat ze in de hel komen als ze alcohol drinken en geen stukje van hun piemel hakken. Al is dat natuurlijk ook een stuk cultuur. Niet mijn ding, ik leef mijn eigen leven en maak mijn eigen regels :')

Ik ben er gewoon te nuchter voor. Ik geloof in wat ik zie en ik denk dat ik gigantisch zou botsen met een gelovig persoon :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:48

Geweldig omschreven Reneeee
Ik heb overigens ook niet veel met geloof
Ben zelf gedoopt maar mijn communi skipte ik
Ga geen jurk aandoen omdat dat moet
Mijn moeder is jehova opgevoed
Maar die hebben ze eruit gezwierd want ze dronk alcohol en tot overmaat van ramp kreeg ze verkering met mijn vader
Van huis uit katholiek
Maar niet praktiserend

En ik , ga zelden tot nooit naar een kerk tenzij een opvoering van de kinderen van school , een huwelijk of begrafenis

En de pastoor vindt ik een creepy mannetje
Die ging zowat op mijn schoot zitten met zijn jurk aan
Halleluja mannen in jurken is een NO GO

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:54

Zelf ben ik ook niet gelovig maar al mijn exen waren dat wel(niet heel zwaar en alleen even bidden voor het eten)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:03

De pastoor in het dorp hier in de buurt bracht laatst naar buiten dat ie exorcist is. Man man man. Hij zou een paar keer in de week duiveluitdrijvingen doen. "Voor de duivel is het veel vermoeiender dan voor mij. Ik zie hem soms wegsmelten onder het wijwater." Vooral jongeren die zich inlaten met seks en drugs waren volgens hem bezeten :+

En het was niet hij die de duivel uitdreef 'dat doet God in mij'. Wat een gekkie zeg.

Maar goed niet on-topic :+

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 16:08

Ahh ok, dan klinkt het ook meer als een gezelligheid date dan een date-date :j. Kun je meteen een beetje vissen hoe zij tegen het geloof aankijkt. Iemand die echt streng gelovig is en vervolgens ook van jou verwacht dat je daarin meegaat, dat gaat het niet worden :n. Dat levert vaak een te grote afstand op. Plus de bezwaren van de familie die daarin toch vaak zwaar meewegen. Maar joh, eerst gewoon maar eens zien waar het op uitloopt, misschien is het gewoon een vriendschappelijk iets :j. Daar zou ik vanuit gaan iig :j.

Ik heb een beetje een ego dingetje, had gisteren sollicitatie en nu ben ik doorgaans erg goed met gesprekken, maar ik werd net gebeld, dat hij twijfelt tussen mij en een concurrent.... _-:(
Dat ben ik niet gewend, ik word eigenlijk altijd gewoon uitgekozen :'). Dus ik voel mij lichtelijk gekrenkt in mijn ego nu -O- :=

_Reneee schreef:
De pastoor in het dorp hier in de buurt bracht laatst naar buiten dat ie exorcist is. Man man man. Hij zou een paar keer in de week duiveluitdrijvingen doen. "Voor de duivel is het veel vermoeiender dan voor mij. Ik zie hem soms wegsmelten onder het wijwater." Vooral jongeren die zich inlaten met seks en drugs waren volgens hem bezeten :+

En het was niet hij die de duivel uitdreef 'dat doet God in mij'. Wat een gekkie zeg.

Maar goed niet on-topic :+

Wait... Whut? :wow:

Ik geloof dat ie aan mij wel even werk zou hebben die man :'), ik vraag me af wie daar eerder moe van is :') _O-

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:25

Vond hem wel toepasselijk
Afbeelding

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 16:26

_O_

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:36

lieveli schreef:
Ohhh verschrikkelijk, zou voor mij een reden zijn om niks te beginnen.

Als iemand streng gelovig is, voor mij ook. Is in een ver verleden al een keer een relatie op gestrand. Geen probleem als iemand gelooft, maar het moet niet het belangrijkste in je leven zijn vind ik. Zo wel, dan gaat dat niet matchen met me.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:41

Iemand die streng gelovig is zou bij mij ook echt niet werken.

Ik heb morgen date 2! Vorige week is hij mijn kant op gekomen, dus nu ga ik naar hem.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:47

mm nee, iemand die gelovig is zou ik ook niet mee samen kunnen zijn denk ik, ik ben zelf echt alles behalve gelovig en zit niet te wachten op iemand die constant bezig is met zijn geloof, vind het persoonlijk echt een onnozel iets namelijk. Zolang ik er niks van zou merken zou ik het niet erg vinden, maar dingen als naar de kerk gaan of bidden gaat mij al veel ste ver

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:58

Zolang we elkaar accepteren (en de familie ook). Ik laat het me niet opdringen en weiger tegen me zin mee te gaan. Af en toe (Pasen Pinksteren enzo) is geen probleem, maar het moet niet een verplichting zijn.

Beide je eigen dingen vind ik gewoon kunnen in een relatie. Geeft ook leuke gespreksstof.

Ik ga het afwachten. Wordt in elk geval gezellig :)