Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seventeen schreef:Wie kan mij deze vraag uitleggen? Eva is 36 jaar oud. Zij is nu twee keer zo oud als Sofie was toen zij zo oud was als Sofie nu is. Hoe oud is Sofie nu?
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar
Ik snap welk antwoord is, en probeer het uit te leggen aan mijn zusje maar krijg het niet goed uitgelegd.
Seventeen schreef:Wie kan mij deze vraag uitleggen? Eva is 36 jaar oud. Zij is nu twee keer zo oud als Sofie was toen zij zo oud was als Sofie nu is. Hoe oud is Sofie nu?
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar
Ik snap welk antwoord is, en probeer het uit te leggen aan mijn zusje maar krijg het niet goed uitgelegd.
_bokworst schreef:Seventeen schreef:Wie kan mij deze vraag uitleggen? Eva is 36 jaar oud. Zij is nu twee keer zo oud als Sofie was toen zij zo oud was als Sofie nu is. Hoe oud is Sofie nu?
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar
Het duurde even, maar ik snap m! (Denk ik..)
Twee keer zo oud, dus delen door 2. 36:2 is 18.
Dus toen Eva 18 was, was Sofie de helft. 18:2= 9
Nu is het 18 jaar later, dus 9+18=27 jaar.
Of heb ik t nu helemaal niet goed begrepen?
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar
Marion_ schreef:Seventeen schreef:Wie kan mij deze vraag uitleggen? Eva is 36 jaar oud. Zij is nu twee keer zo oud als Sofie was toen zij zo oud was als Sofie nu is. Hoe oud is Sofie nu?
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar
Op de wiskundige manier..
Eva is nu 36
Toen sofie 18 was (36/2), was Eva zo oud als dat sofie nu is (leeftijd weten we niet, dus noemen we x).
Dus:
Nu: Eva 36, sofie x
Toen: Eva x (even oud als sofie nu, dus ook x), sofie 18.
Het leeftijdsverschil tussen beide blijft altijd gelijk. Dat was toen x-18, nu 36-x
Dat maakt:
x-18=36-x
x+x=36+18
2x=54
x=27
Dus sofie is nu 27 jaar oud
amoj schreef:Was toen ook zon reclame van maandverband, over een vrouw die glimlachend wakker wordt naast een lekkere kerel. "Gelukkig ben ik niet doorgelekt." Oké, fijn, maar wat heb je nu aan die knappe kerel dan?!
elenaMM77 schreef:vanaf het moment van de bevruchting ben je man of vrouw..
het Y chromosoom komt immers niet ineens uit de lucht vallen.
het hebben van tepels is geslachtsonafhankelijk.
De verdere ontwikkeling van de tepels wel.
Mannelijke tepel heeft in principe zelfs ook gewoon melkklieren en werkt ook erogeen..
De ontwikkeling van de tepel gaat alleen niet zover als bij de vrouw, omdat daar wel het 'vrouwelijke' geslacht op van toepassing is..
Je hebt wel gelijk dat het embryo tot volgens mij zo'n negen weken zich geslachtsonafhankelijk ontwikkeld.. maar dus niet 'vrouwelijk', of mannelijk.
werkt hetzelfde als de 'penis'.
Deze begint ook geslachtsonafhankelijk, alleen bij jongens groeit het uit tot wat de penis wordt genoemd, bij meisjes blijft het het 'knopje'. het langgerekte 'zakje' wordt bij de heren de balzak, bij de dames de schaamlippen waartussen zich een spleet gaat vormen.
Jolandaa schreef:amoj schreef:Was toen ook zon reclame van maandverband, over een vrouw die glimlachend wakker wordt naast een lekkere kerel. "Gelukkig ben ik niet doorgelekt." Oké, fijn, maar wat heb je nu aan die knappe kerel dan?!
Naast dat hij zijn tampeloerus in jou ding propt zijn er nog meer gaten waar ie ingestoken kan worden hoor!