Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:22

Dat doen ze ook. Kijk maar naar je eigen berichten hier. Feitelijk heb je hier nu ff een meeuwenflats gelaten en zeg je oeps en doei! Soms moet je ook moeite WILLEN doen iets te begrijpen ongeacht of je het gelooft. Jij roept alleen maar t kan niet want t kan niet. Zo werkt het niet.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:33

Sammie schreef:
Dat doen ze ook. Kijk maar naar je eigen berichten hier. Feitelijk heb je hier nu ff een meeuwenflats gelaten en zeg je oeps en doei! Soms moet je ook moeite WILLEN doen iets te begrijpen ongeacht of je het gelooft. Jij roept alleen maar t kan niet want t kan niet. Zo werkt het niet.

_/-\o_

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:53

Ogen zijn juist een heel goed voorbeeld van de imperfectie van evolutie producten. Ons oog heeft een opvallende technische onvolkomenheid, waar geen enkele goede reden voor te bedenken is; het feit dat zenuwbanen en bloedvaten aan de verkeerde kant van de lichtsensoren zijn aangelegd, je ziet er slechter door, en er is ook een blinde vlek nodig in ieder oog.
Dat zou een "intelligente designer" nooit zó hebben aangelegd, het is zo simpel goed te ontwerpen.
Bij bv de octopus is deze "fout" niet gemaakt. Deze is ook van onze evolutionaire baan afgesplitst in het platworm stadium, vóór het oog zo ver ontwikkeld was als nu.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:20

Volgens mij liep ze al vast op het woord toeval.

Maar. Naar mijn weten is een mutatie altijd een fout in het DNA. Dit betekent dus dat het net even afwijkt van het prototype om het zo maar even te noemen. Maar, wanneer deze fout gunstig is voor het dier, zal het beter overleven. Denk bijvoorbeeld aan de kleur van een dier. Het prototype heeft een groene kleur, maar door een fout in het DNA materiaal is een nakomeling van het prototype bruin geworden. Stel nu dat de omgeving van het prototype is veranderd van een uiterst groene omgeving naar een uiterst bruine omgeving. Dan is het logisch dat het bruine dier dat een fout in het DNA draagt, de mutatie, meer overlevingskansen heeft. Dit dier geeft dit DNA door aan zijn nakomelingen en zo is een mutatie door middel van natuurlijke selectie een groot voordeel geworden.

Als je dan de vergelijking trekt met het menselijk oog, zul je snappen dat vroeger een goed oog betere overlevingskansen bood. Je ziet je prooi eerder of gevaar merk je eerder op. Had je dan slecht zicht werd je eerder opgegeten of kon je slechter voedsel vinden. Logisch toch?

Alleen een mutatie hoeft dus niet voordelig te zijn. Wanneer er tegenwoordig een mens geboren word met slecht zicht zal deze prima kunnen overleven en daardoor dus zijn mutatie gen overgeven. Logisch toch?

Correct me if I'm wrong maar geloof dat ik het aardig jip en janneke heb uitgelegd?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:45

Wie kan mij deze vraag uitleggen? Eva is 36 jaar oud. Zij is nu twee keer zo oud als Sofie was toen zij zo oud was als Sofie nu is. Hoe oud is Sofie nu?
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar

Ik snap welk antwoord is, en probeer het uit te leggen aan mijn zusje maar krijg het niet goed uitgelegd.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:50

Wat is het verschil tussen een intake en een sollicitatiegesprek? :o

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:20

Seventeen schreef:
Wie kan mij deze vraag uitleggen? Eva is 36 jaar oud. Zij is nu twee keer zo oud als Sofie was toen zij zo oud was als Sofie nu is. Hoe oud is Sofie nu?
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar

Ik snap welk antwoord is, en probeer het uit te leggen aan mijn zusje maar krijg het niet goed uitgelegd.

Ik begrijp er ook niets van :')

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:01

Seventeen schreef:
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar

Het duurde even, maar ik snap m! (Denk ik..)

Twee keer zo oud, dus delen door 2. 36:2 is 18.
Dus toen Eva 18 was, was Sofie de helft. 18:2= 9
Nu is het 18 jaar later, dus 9+18=27 jaar.

Of heb ik t nu helemaal niet goed begrepen? :+

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:31

_bokworst schreef:
Seventeen schreef:
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar

Het duurde even, maar ik snap m! (Denk ik..)

Twee keer zo oud, dus delen door 2. 36:2 is 18.
Dus toen Eva 18 was, was Sofie de helft. 18:2= 9
Nu is het 18 jaar later, dus 9+18=27 jaar.

Of heb ik t nu helemaal niet goed begrepen? :+

Klopt! Was er zelf ook al achter hoe ik het het beste kon uitleggen maar toch bedankt voor de moeite! :D (En de bevestiging)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:32

Seventeen schreef:
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar

Op de wiskundige manier.. ;)
Eva is nu 36
Toen sofie 18 was (36/2), was Eva zo oud als dat sofie nu is (leeftijd weten we niet, dus noemen we x).

Dus:
Nu: Eva 36, sofie x
Toen: Eva x (even oud als sofie nu, dus ook x), sofie 18.
Het leeftijdsverschil tussen beide blijft altijd gelijk. Dat was toen x-18, nu 36-x

Dat maakt:
x-18=36-x
x+x=36+18
2x=54
x=27
Dus sofie is nu 27 jaar oud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:33

Britta31 schreef:
[naam] schreef:
Vraag me af waarom ik na 12en snachts opeens schoonmaak drift krijg :=

Zwanger?Dat noemen ze dan nesteldrang.Op rare tijden schoonmaken.

Ongesteld? :') , nee ik kan het altijd doen niet perse 1 dag. Doe het al jaren en nog steeds geen kinderen , heb ook geen kinderwens

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:13

Marion_ schreef:
Seventeen schreef:
a. 8 jaar
b. 24 jaar
c. 27 jaar

Op de wiskundige manier.. ;)
Eva is nu 36
Toen sofie 18 was (36/2), was Eva zo oud als dat sofie nu is (leeftijd weten we niet, dus noemen we x).

Dus:
Nu: Eva 36, sofie x
Toen: Eva x (even oud als sofie nu, dus ook x), sofie 18.
Het leeftijdsverschil tussen beide blijft altijd gelijk. Dat was toen x-18, nu 36-x

Dat maakt:
x-18=36-x
x+x=36+18
2x=54
x=27
Dus sofie is nu 27 jaar oud

Hier snap ik dus niks van :Y)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:37

Ik heb de laatste tijd vaker een reclame gezien van Allways. De betreffende dame is om 5 uur 's morgens nog steeds op stap maar dat is geen probleem; ze is erg blij dat haar extra dikke maandverband alles kan blijven opvangen, de hele nacht door. Maar waarom kan ze 's nachts niet gewoon even haar (dunnere) verbandje wisselen? Clubs/disco's hebben toch toiletten?

Ja dit soort dingen vraag ik me dus af en ik heb geen rust voordat ik er antwoord op heb :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:42

Te dronken?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:44

In de reclame kan ze wel nog redelijk recht en volgensmij zelfs op hakken lopen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:59

Meer om aan te geven dat het je niet beperkt in leuke dingen doen ofzo denk ik. Vrouwen in maandverband/tampon reclames zijn altijd zo overdreven blij, dat is sowieso fake :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:29

Was toen ook zon reclame van maandverband, over een vrouw die glimlachend wakker wordt naast een lekkere kerel. "Gelukkig ben ik niet doorgelekt." Oké, fijn, maar wat heb je nu aan die knappe kerel dan?!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:33

amoj schreef:
Was toen ook zon reclame van maandverband, over een vrouw die glimlachend wakker wordt naast een lekkere kerel. "Gelukkig ben ik niet doorgelekt." Oké, fijn, maar wat heb je nu aan die knappe kerel dan?!

Hahaha precies dit!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:43

Nee die was met een tampon toch? En dan keek ze ook heel zwoel in de camera.. Ja muts er zit al wat in je doos dus iets anders past er niet meer bij hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:45

Ik vraag me af waarom mannen tepels hebben .. :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:02

Volgensmij omdat embyos in het begin allemaal vrouwelijk zijn en tepels ontwikkelen en pas na x weken beginnen de mannelijke kenmerken te komen.

Captain jou reactie :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:07

vanaf het moment van de bevruchting ben je man of vrouw..
het Y chromosoom komt immers niet ineens uit de lucht vallen.

het hebben van tepels is geslachtsonafhankelijk.
De verdere ontwikkeling van de tepels wel.

Mannelijke tepel heeft in principe zelfs ook gewoon melkklieren en werkt ook erogeen..
De ontwikkeling van de tepel gaat alleen niet zover als bij de vrouw, omdat daar wel het 'vrouwelijke' geslacht op van toepassing is..

Je hebt wel gelijk dat het embryo tot volgens mij zo'n negen weken zich geslachtsonafhankelijk ontwikkeld.. maar dus niet 'vrouwelijk', of mannelijk.

werkt hetzelfde als de 'penis'.

Deze begint ook geslachtsonafhankelijk, alleen bij jongens groeit het uit tot wat de penis wordt genoemd, bij meisjes blijft het het 'knopje'. het langgerekte 'zakje' wordt bij de heren de balzak, bij de dames de schaamlippen waartussen zich een spleet gaat vormen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:23

amoj schreef:

Naast dat hij zijn tampeloerus in jou ding propt zijn er nog meer gaten waar ie ingestoken kan worden hoor!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:49

elenaMM77 schreef:
vanaf het moment van de bevruchting ben je man of vrouw..
het Y chromosoom komt immers niet ineens uit de lucht vallen.

het hebben van tepels is geslachtsonafhankelijk.
De verdere ontwikkeling van de tepels wel.

Mannelijke tepel heeft in principe zelfs ook gewoon melkklieren en werkt ook erogeen..
De ontwikkeling van de tepel gaat alleen niet zover als bij de vrouw, omdat daar wel het 'vrouwelijke' geslacht op van toepassing is..

Je hebt wel gelijk dat het embryo tot volgens mij zo'n negen weken zich geslachtsonafhankelijk ontwikkeld.. maar dus niet 'vrouwelijk', of mannelijk.

werkt hetzelfde als de 'penis'.

Deze begint ook geslachtsonafhankelijk, alleen bij jongens groeit het uit tot wat de penis wordt genoemd, bij meisjes blijft het het 'knopje'. het langgerekte 'zakje' wordt bij de heren de balzak, bij de dames de schaamlippen waartussen zich een spleet gaat vormen.

Maar er worden toch ook wel eens baby's geboren zonder een geslachtsdeel? dat noemen ze een Kwee,zover ik weet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:51

Jolandaa schreef:
amoj schreef:

Naast dat hij zijn tampeloerus in jou ding propt zijn er nog meer gaten waar ie ingestoken kan worden hoor!

Gadver,moet je dat hier nu neer zetten? dat weten de meeste bokkers ook wel.
Alleen de jonge bokkers onder ons nog niet.
Vind het niet netjes om hier neer te zetten,er lezen ook kinderen mee.