Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:00

Tineke dat heb ik laatst ook gehad toen ik mijn iPhone verkocht!

Ik had mijn IPhone 4S te koop via Marktplaats, afijn uiteindelijk samen tot een mooi prijsje gekomen.
Dus hij wilde hem komen halen, aangezien ik alleen thuis was zag ik dit niet zo zitten, dus ik heb gezegd dat ik die avond niet thuis was. STOM!!
1+1=2 meneer had besloten zichzelf binnen te laten in mijn huis, om de iPhone en wat extra's zelf te komen halen.
Maar ik woon in een appartement en de slaapkamer is naast de voordeur. Hoor ik om 00.30 opeens gerommel aan de voordeur en daarna aan het slaapkamer raam.
Ik heb toen direct 112 en mijn broer gebeld.
De buurman had de jongen herkent, hij komt hier nlk uit de buurt en de politie heeft hem aan kunnen houden.
Hij heeft verklaard dat ie alleen zeker wilde weten dat ik niet thuis was, omdat hij de telefoon zo graag wilde hebben. Tsjah nu moet hij dus voor de rechter komen, waarschijnlijk word het een taakstraf.
Politie was er trouwens razend snel, zo'n 5 minuten na mijn telefoontje, ik durfde alleen de deur niet open te doen, dus heb gewacht tot mijn broer er was en die de legitimatie had gezien.
Toen dus vannacht om 13.00 een kudde agenten in huis, die zijn bij buren gaan aanbellen en een buurman had het gezien en ook al politie gebeld voor poging tot inbraak.
Tevens had hij de jongen herkent, toen de jongen / man mijn buurman zag ik hij gevlucht.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:00

Nee Blacky, de koper is wel beschermd maar de verkoper niet. Ik zou dit niet doen, ze kunnen nl het geld weer terug halen. Dan lijkt het of het binnen is maar kan je alsnog fluiten naar je geld. Zeker als de persoon in het buitenland zit is het behoorlijk onbetrouwbaar. Google er maar eens naar!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:03

Nant schreef:

Ik had mijn IPhone 4S te koop via Marktplaats, afijn uiteindelijk samen tot een mooi prijsje gekomen.
Dus hij wilde hem komen halen, aangezien ik alleen thuis was zag ik dit niet zo zitten, dus ik heb gezegd dat ik die avond niet thuis was. STOM!!
1+1=2 meneer had besloten zichzelf binnen te laten in mijn huis, om de iPhone en wat extra's zelf te komen halen.
Maar ik woon in een appartement en de slaapkamer is naast de voordeur. Hoor ik om 00.30 opeens gerommel aan de voordeur en daarna aan het slaapkamer raam.
De buurman had de jongen herkent, hij komt hier nlk uit de buurt en de politie heeft hem aan kunnen houden.
Hij heeft verklaard dat ie alleen zeker wilde weten dat ik niet thuis was, omdat hij de telefoon zo graag wilde hebben. Tsjah nu moet hij dus voor de rechter komen, waarschijnlijk word het een taakstraf.
Politie was er trouwens razend snel, zo'n 5 minuten na mijn telefoontje, ik durfde alleen de deur niet open te doen, dus heb gewacht tot mijn broer er was en die de legitimatie had gezien.
Toen dus vannacht om 13.00 een kudde agenten in huis, die zijn bij buren gaan aanbellen en een buurman had het gezien en ook al politie gebeld voor poging tot inbraak.
Tevens had hij de jongen herkent, toen de jongen / man mijn buurman zag ik hij gevlucht.

Hemel Nant wat eng!!! Toevallig las ik laatst ook zo'n soort verhaal in het AD. Mensen hadden via MP adresgegevens en afspraak gemaakt maar werden overvallen door de zogenaamde 'kopers' . Wel goed dat ze die jongen gepakt hebben, wat zal je bang geweest zijn zeg. Sterkte!

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:02

Nant schreef:

Wow wat eng joh! En geluk dat je buurman zag wie het was!
Ik dacht dat spullen laten ophalen altijd veiliger is dan versturen, maar ik ga er toch op terugkomen denk ik.. Nou ja, het zal vast niet heel vaak voorkomen, vanavond komt iemand anders langs voor die helm, maar daar heb ik al een tijd mee afgesproken :)

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:10

Ik had een sperriem verkocht, deze is dinsdag verstuurd via postNL.
Koper zegt dat het nog niet binnen is, volgens mij heeft die ook het idee dat het niet opgestuurd is.

Het bonnetje heb ik nog, maar het was door de brievenbus, dus geen code.

Wat moet ik hiermee?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:12

upendo schreef:
Ik had een sperriem verkocht, deze is dinsdag verstuurd via postNL.
Koper zegt dat het nog niet binnen is, volgens mij heeft die ook het idee dat het niet opgestuurd is.

Het bonnetje heb ik nog, maar het was door de brievenbus, dus geen code.

Wat moet ik hiermee?

Hooguit het bonnetje inscannen zodat je kunt zien dat hij echt verzonden is. Verder: niets. Jij hebt verzonden, ze kiezen zelf voor de aller goedkoopste verzendwijze.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:12

Pfoe Nant, wat een eng verhaal :oo Gehaaid zeg...

Goede les voor mij, ik wil nl nog wel eens heel naïef zeggen dat ik een weekend weg ben dus dat ze het de week erna op moeten halen :\ Beter niet meer doen dus. Nooit zo bij stilgestaan...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:22

Ik zeg meestal als ik een paar dagen weg ben ofzo dat ik het erg druk heb en dat het me beter uitkomt als ze het op of na *datum (en evt tijd)* op komen halen.
Tot nog toe geen gekke acties gehad hiermee. :)
Ook vraag ik altijd of ze even een tijd willen doorgeven zodat ik rekening kan houden met ze in m'n planning (en ik op de bel kan letten met m'n brakke oren :+).

Hier had er gisteravond laat iemand last van het ikleesnietgoedofmaarhalf-syndroom. -O-
Heb oa een oude krabpaal in de weggeefhoek staan, nette foto erbij, duidelijk erbij vermeld dat het om de onderste helft gaat en dat 'ie gebruikt is.
Krijg ik de hele tijd de vraag of het om de hele krabpaal gaat en toen 'ie doorhad dat dat niet zo was wou die m'n goede (en duurdere :+) krabpaal gratis hebben. :wow:
Heb hem (vriendelijk en netjes!) verteld dat de goede krabpaal de deur niet uitgaat en al helemaal niet voor niets en dat als hij persé een vergelijkbare krabpaal wil als welke ik aanbood dat hij maar bij Zooplus de krabpaal Maio moest gaan opzoeken.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:43

Ik ben gewaarschuwd.

Pas adres geven op dag van afhalen of gewoon lekker opsturen.
Ik hoop dat ik hiermee wat mensen heb wakker geschud, er zitten ook creeps op MP!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:56

Ik heb vandaag een afspraak af moeten zeggen. Helaas met een veel gehoorde reden, maar wel absoluut waar: mijn opa ligt op sterven! ;(

Gelukkig had ik het telefoonnummer van degene van de afspraak, dus ik heb hem op tijd weten te bellen. Aangegeven dat ik zeker nog interesse heb!

Ben nu met mijn moeder thuis om te eten. Maar het is wachten tot mijn opa zijn hart er definitief mee ophoud.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:01

Ik wacht al een week op een mail , tafel zouden ze kopen maar nooit meer wat gehoord :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:22

Oooh wat rot Tallie!! Sterkte!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:36

Ik krijg zojuist deze reactie binnen:

Hello...., my ofer for your horse trailer îs 500e....if it's may be interesting for you, please call me at: x ..... Best regard's..... x

Persoon is 1 dag actief. Hoe serieus moet ik dit nu nemen. Wil graag van dat ding af, sowieso niet voor dat bedrag, maar voor dit soort Engelse reacties ben ik altijd gewoon huiverig :=

Denk dat ik maar gewoon een mail met mijn minimumbedrag terug stuur ipv bellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:37

Sammie schreef:
Ik krijg zojuist deze reactie binnen:

Hello...., my ofer for your horse trailer îs 500e....if it's may be interesting for you, please call me at: x ..... Best regard's..... x

Persoon is 1 dag actief. Hoe serieus moet ik dit nu nemen. Wil graag van dat ding af, sowieso niet voor dat bedrag, maar voor dit soort Engelse reacties ben ik altijd gewoon huiverig :=

Denk dat ik maar gewoon een mail met mijn minimumbedrag terug stuur ipv bellen.

Dit is n oplichter, niet op ingaan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:40

Nu heb ik alleen een e-mail ontvangen, maar kan ik dat account dan niet aangeven bij marktplaats?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:45

Volgens mij kun je het account gewoon melden hoor :j Niet geschoten is altijd mis. Is het niks, dan zij het zo, maar als het wel iets is kunnen ze er meteen achteraan :)

Ik heb gisteren (weer) een tekentablet via marktplaats gehaald. Aardige vent, altijd fijn wanneer het kopen makkelijk gaat :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:11

waarom zou het een oplichter zijn? voor een trailer moet je toch echt terplekke zijn en terplekke het geld overgeven?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:18

Hij kan natuurlijk met een verhaal komen dat ik eerst geld moet storten naar hem, of dat hij 'm op komt halen en het geld (later) overmaakt ofzo. Maar goed dat gaan we vanzelf merken :) Heb wel melding gedaan en er bij gezet dat 't misschien niks is, maar ze kunnen van marktplaats de conversaties er op nazien, dus zij zien snel genoeg of hij soortgelijke e-mails naar meerdere mensen e.d. stuurt.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:22

Oke maar als een Nederlander zou zeggen ik haal m nu op en maak morgen het geld over zou je daar dan wel mee akkoord gaan? :=.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:31

Nee, bij niemand niet. :+ maar het is nu eenmaal wel zo dat Engels geschreven e-mails via MP een groter risico met zich meebrengen als het om oplichten gaat :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:30

Ik had laatst ook een mail in het Engels van iemand die een zadel wilde overnemen.
Link van de webwinkel gegeven. Netjes door degene besteld en betaald via ideal. Nooit geen gezeur van gehad. Moet overigens wel naar een adres binnen NL verzonden worden.

Maar via MP ben ik wel een stuk voorzichtiger hoor. Een tijdje terug ook een mail in het Engels van iemand uit Frankrijk. Die wilde van mij m'n menwagen kopen.... Hij vertrouwde mij wel ermee dat ik het netjes zou regelen, want hij had al eerder een menwagen van mij gekocht.... Jaja, dit is de eerste die ik verkoop hahaha...
Bestookt met mails daarna.
Nadat ik mailde dat hij hem kon komen halen en contant betaalde was het geen probleem. Nooit meer wat van gehoord

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:17

Als stille meelezer wil ik even iets vragen.

Ik heb hier een Samsung Galaxy Core Duos liggen. Enkele weken gebruikt. Nieuw prijs is rond de 300 euro. Wat zou een mooie prijs zijn om hem te verkopen? Ik dacht zelf aan 100 euro, maar zelf zou ik dat dus nooit geven aan een tweedehands gsm. Ik weet het dus niet goed

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:24

Bieden vanaf 100,00 kan je altijd zien wat iemand er voor geeft ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:25

Even op mp kijken wat ervoor gevraagd word, en wat er op geboden word

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:32

@ Gabbe, daar had ik ook al aan zitten denken ja.

@ Kiki, Hier in België is het voornamelijk kapaza en 2dehands dat gebruikt wordt, maar daar varieren de prijzen tussen de 25 euro met beschadigingen en de 200 euro in nieuw staat (zoals die van mij dus eigenlijk)

Edit, hij staat erop. Bieden vanaf 100 euro, ben benieuwd wat er allemaal op af komt