Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:06

Precies wat pimaude zegt!

kehdra

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:13

zit wat in... Zal er even over denken, inmiddels ook al een leuke gevonden die in eind 2015 begin 2016 vrij komt.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:27

Leuk kehdra, lastig om te kiezen he!
Misschien is de optie hoe Rianne het doet ook nog iets voor jou? Dat gaat via jmail.cc. Zij versturen je (getypte) brief vanuit de USA naar de gevangene, en zij kunnen (voor 25 dollar per jaar) de brief ook weer uploaden voor je. De gevangene stuurt de brief dan niet op naar je (thuis)adres, maar naar het adres van Jmail.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:50

Succes met kiezen Kehdra! Leuk dat je de stap gaat zetten! Ik zou me niet te druk maken over schrijven met iemand die mogelijk nog heel lang moet. Degene waar ik mee heb geschreven tot hij vrij kwam had een straf van 12-37 jaar. We zijn gaan schrijven toen hij zo'n 11 jaar zat, dus het was compleet afwachten hoe lang we zouden schrijven. Uiteindelijk heeft hij 15 jaar gezeten. Ik zou wel als eerste met iemand gaan schrijven waarvan zeker is dat hij überhaupt vrij komt, anders wordt het een heel ander afscheid uiteindelijk en om daar mee te beginnen lijkt me vrij heftig ;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:54

Dat zou inderdaad een goed idee zijn Targaryen, zij het niet dat hier nog geen rekening heb, en dus geen geld kan overmaken. Anders zou dat wel een goed idee zijn!

Maaike, ik wil idd niet met iemand die op DR zit of iemand die life heeft. Ik vind het al lastig om aan een 4-jarige straf te beginnen :P

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:43

kehdra schreef:
Nou phoe phoe 257 pagina's gelezen! Heb d'r een week over gedaan (en ondertussen Isegrimms blog gelezen, Jamies intervieuw, documentaires, en andere linkjes bekeken natuurlijk).

Ik vind het ontzettend leuk om te lezen hoe enthousiast men is over de brieven, en wil ook wel graag een pp, het lijkt me fijn om mensen die het nodig hebben wat van de buitenwereld mee te laten krijgen. (Plus, ik heb hier zoooooveel vrije tijd, lijkt me leuk om mezelf dan ook nuttig te maken :+.)

Mijn probleem is een beetje dat ik hier in Egypte (waar ik woon) geen adres heb waar ik post op kan ontvangen, en een brievenbus bestaat hier ook niet echt in de buurt.
Ook verhuis ik nog wel eens.

Ik denk dat ik dus op Corrlinks ben aangewezen.
Kan ik dan gewoon op WAP een gevangen (heb al uitgevonden hoe ik dat kan vinden) die beschikt over internet een email sturen met daarin mijn email adres en dat ze me kunnen vinden op Corrlink?

Even zonder de rest allemaal te hebben gelezen; je kunt het ook naar iemand laten sturen die het voor je inscant. Mij bijvoorbeeld. :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 07:37

Dat is juist het probleem, post versturen, en ontvangen is bijna onmogelijk hier... :P

Maar denk dat Corrlinks een goede oplossing is, er zijn nog best veel die Corlinks kunnen gebruiken :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:40

Volgens mij bedoeld petra dat je haar adres wel op mag geven aan de penpal. Als ze dan een brief voor je binnen krijgt kan ze m voor je inscannen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:58

oh zo! Sorry niet goed gelezen :), dat zou inderdaad ook een goed idee zijn! Bedankt voor het aanbod, zal het onthouden :).

Heb inmiddels al een boel opgeslagen, maar vind het zo lastig kiezen, denk dat ik gewoon een hoop tabbladen openzet, ze door elkaar mix, en dan willekeurig wegklikken totdat ik er 2 over heb :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:02

Weet iemand wat een Supreme Court of Florida precies inhoud?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:17

Lijkt mij hetzelfde als hoogstgerechtshof in NL.. Of hoe dat ook maar heet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:33

Precies wat mavelle zegt

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:06

Mavelle schreef:
Lijkt mij hetzelfde als hoogstgerechtshof in NL.. Of hoe dat ook maar heet.

Nee, dit is staatsniveau en niet landelijk. Supreme Court of the United States is hetzelfde als bij ons de Hoge Raad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:16

Goed.. even jullie mening.

Je weet dat je penpal niet terug schrijft om een reden, hij heeft de brief dus wel gehad
Je weet ook dat hij de brieven wel keihard nodig heeft
Je weet òòk dat hij gewoon heel hard is maar het stiekem wel wil..

Wat voor brief/kaartje schrijf je dan?

(zijn andere penpal hierover gesproken, die zegt dat ik absoluut door moet zetten, maar hoe?)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:59

Gewoon doorschrijven en erbij zeggen dat hij niet hoeft te antwoorden als hij niet wil maar dat hij zich elk moment mag bedenken?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:34

Meschien heeft hij gewoon geen geld Pimauda :)
Ik schrijf ook gewoon door en Dan meestal na een tijd komt er een brief terug waarin ze reageren op alle brieven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:53

Geld is het probleem niet. En isegrim thanks, dat advies gaf iemand anders ook idd.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:59

Heb je al een penpal geschreven kehdra? :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:25

Mavelle schreef:
Heb je al een penpal geschreven kehdra? :)

Haha ik ging naar dit topic met dezelfde vraag!

Lijkt me trouwens een mooie optie van Isegrim voor je penpal pimaude :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:00

haha, toevallig gisteren. Moet nu weg, plaats vanavond wel even betere update :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:58

Haha ik wilde het inderdaad ook gaan vragen, totdat ik zag dat Mavelle het al vroeg :+

Ik ben er al achter dat ik veel te ongeduldig ben hiervoor. Mijn brief is de 14e verstuurd via jmail. En elke dag kijk ik al verwachtingsvol in de brievenbus, maar helaas.. -O- Al weet ik ook wel dat het natuurlijk net zo goed nog een tijd kan duren (of dat ie zelfs helemaal niet terug schrijft..) Toch vind ik dat die brief nu wel ongeveer moet komen :Y)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:52

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:05

Ik moet wel zeggen dat brieven schrijven me eigenlijk veel beter bevalt dan mailen. Het is wel leuk en snel, maar mijn brieven pp's ken ik veel beter, simpelweg doordat je meer en uitgebreider opschrijft.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:06

Ja, dat vind ik ook.. Plus het nadeel van mailen is dat je minder te melden hebt op een gegeven moment omdat je veel sneller reactie hebt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:07

Dat is helemaal waar....