Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:39

Polarize schreef:
Ik ben al een hele tijd niet naar de tandarts geweest, echt een jaar of 3, maar wil nu toch weer een afspraak maken, maar het is dood en doodeng. Ik heb gewoon moeite met mondhygiene, vind tanden poetsen een vreselijk gevoel en kan gewoon geen goed werkende oplossing vinden die mij niet in een halve meltdown gooit als ik een slechte dag heb, en daar heb ik van een andere tandarts wel eens hele vervelende opmerkingen over gehad waardoor ik nu niet meer heen durf. Maar ik wil gewoon weten of ik gaatjes heb en misschien vanuit de tandarts opties krijgen die qua smaak en gevoel minder heftig zijn waardoor ik makkelijker voor mijn tanden kan zorgen.

Zoek ik de mail op voor de periodieke controle, is mijn link om online een afspraak te maken verlopen en moet ik bellen -O- deze 23 -bijna 24- jarige gaat heel lief haar moeder aankijken of die wilt bellen en mee wil naar de afspraak, anders ga ik zo weer 3 jaar zonder tandarts :+

Als tip van iemand die ook zeer veel moeite heeft met tandenpoetsen
Probeer eens de elmex zonder menthol.
Dat scheelde al een hoop voor mij.
En een zachte tandenborstel, maar vermoed dat je die vast al geprobeerd heeft

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:56

vikawiek schreef:
Polarize schreef:
Ik ben al een hele tijd niet naar de tandarts geweest, echt een jaar of 3, maar wil nu toch weer een afspraak maken, maar het is dood en doodeng. Ik heb gewoon moeite met mondhygiene, vind tanden poetsen een vreselijk gevoel en kan gewoon geen goed werkende oplossing vinden die mij niet in een halve meltdown gooit als ik een slechte dag heb, en daar heb ik van een andere tandarts wel eens hele vervelende opmerkingen over gehad waardoor ik nu niet meer heen durf. Maar ik wil gewoon weten of ik gaatjes heb en misschien vanuit de tandarts opties krijgen die qua smaak en gevoel minder heftig zijn waardoor ik makkelijker voor mijn tanden kan zorgen.

Zoek ik de mail op voor de periodieke controle, is mijn link om online een afspraak te maken verlopen en moet ik bellen -O- deze 23 -bijna 24- jarige gaat heel lief haar moeder aankijken of die wilt bellen en mee wil naar de afspraak, anders ga ik zo weer 3 jaar zonder tandarts :+

Je kan dit!!
Ik ben even oud en neem m'n moeder ook nog mee :D toevallig zijn mijn moeder en tandarts oud collega's van elkaar dus die kletsen gezellig zodat ik niet ongemakkelijk small talk hoef te houden terwijl ik in die stoel lig.
Heel herkenbaar van die meltdown over het tandenpoetsen trouwens. Wat zijn bij jou de specifieke triggers? Misschien dat mijn moeder nog opties heeft die kunnen werken aangezien die in de mondzorg werkt

Het is voor mij echt die sterke smaak van tandpasta, de textuur als het zegmaar opschuimt is soms ook vreselijk, en laat een heel naar gevoel achter in mijn mond wat pas weg gaat als ik echt een liter water drink :') het gevoel van de tandenborstel zelf maakt mij niet heel veel uit, hoe steviger hoe fijner zelfs, gaat mij echt om die sterke smaak en textuur van tandpasta

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:58

Heeft Lush nog van die tandpasta tabletjes? Ik ga even kijken voor je, dat zou perfect zijn voor je.

En anders Vitis Tuttifrutti, gebruiken mijn kinderen ook.

https://www.lush.com/nl/nl/p/refresher- ... ae112634c6

Kijk es moppie. Als je het met deze ook hebt eet ik voor straf filet Americain.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 31-03-25 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:58

En kindertandpasta? Daar zit een smaakje aan.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:01

Britta31 schreef:

Dat gebruik ik nu :D haalt de sterke smaak idd weg, maar heeft nog wel het gevoel in mijn mond na de tijd. Opzich niet het ergste wat er is, maar ik kan daar niet altijd even goed tegen, en omdat ik zoveel water drink om van dat gevoel af te komen kan ik na een uurtje altijd mijn bed weer uit :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:02

Polarize schreef:
Britta31 schreef:

Dat gebruik ik nu :D haalt de sterke smaak idd weg, maar heeft nog wel het gevoel in mijn mond na de tijd. Opzich niet het ergste wat er is, maar ik kan daar niet altijd even goed tegen, en omdat ik zoveel water drink om van dat gevoel af te komen kan ik na een uurtje altijd mijn bed weer uit :+

Is het dat vage soort van dove gevoel in je mond?
Heb je al eens tandpasta zonder fluoride geprobeerd?
Of met minder fluoride?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:02

Ik heb hier nu Vitis tandpasta
Pas had de etos van die proeftubes voor gezond tandvlees.
Misschien bij jou in de buurt ook wel?

Ik vind die zelf fijn, zit ook niet zo'n overdreven smaak aan.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:14

Kaitlyn schreef:
paddington schreef:
Dat onze visite heel graag naar Bataviastad willen gaan..
Op zondag is dat echt een nogo :=

Omdat?

Het is dan ontiegelijk druk en veel van die onopgevoede kleine kinderen :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:17

Urbanus schreef:
Heeft Lush nog van die tandpasta tabletjes? Ik ga even kijken voor je, dat zou perfect zijn voor je.

En anders Vitis Tuttifrutti, gebruiken mijn kinderen ook.

https://www.lush.com/nl/nl/p/refresher- ... ae112634c6

Kijk es moppie. Als je het met deze ook hebt eet ik voor straf filet Americain.

Daar ga ik je aan houden _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:19

Je kunt eventueel ook een uur na het avondeten al tandenpoetsen he, als je daarna niet meer eet en gewoon water drinkt. Dan kun je je liter water verwerken voordat je al bent gaan slapen :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:20

Ik heb nu een tandpasta die zout smaakt? Akelig.

Iemand verstand van loonheffingskorting (en t UWV) die even mee wilt kijken?

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:24

Ik heb één keer zo'n zoute geprobeerd, en daarna zelfs een nieuwe tandenborstel gekocht omdat ik die vreselijke smaak maar bleef proeven _O-

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:26

Vanmorgen weer (al de 5e keer deze maand) een klap op mijn hoofd gehad, deze keer was het van mijn paard die lomp deed toen ik een vuiltje uit zijn oog wou halen. Vorige keer was het omdat ik de hooibak aan het vullen was en ik voor het lekkere voordroog stond, keer daarvoor was het zijn maat die ook lompe acties heeft, keer daarvoor het rek van de hooiruif ... en allemaal op dezelfde kant van mijn hoofd Ik wordt er zo zat van. Iedere keer dat ik die paddock inloop weet ik dat ik met een nieuwe bult of blauwe plek er weer uit kom.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:30

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:37

Ik heb voor nu die tablets van lush besteld, maar onthoud de andere opties ook, bedankt voor jullie hulp!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:42

En bedenk: tandenpoetsen zonder tandpasta is nog altijd beter dan helemaal niet poetsen! Ook daarmee krijg je het tandplak weg :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:47

Polarize schreef:
Ik heb voor nu die tablets van lush besteld, maar onthoud de andere opties ook, bedankt voor jullie hulp!

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen maar ik houd me eraan!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:08

M'n moeder heeft van t weekend een bosje bloemen gekregen van vrienden van mij. Ik kijk net eens goed en er zitten 3 grote lelie's in..
Heb 2 katten in huis, die ook op die tafel zitten waar de vaas stond. Godzijdank nu gezien en weggeflikkerd.

Ik stuur dat naar die vriend: Ja dus? Heb ze voor je moeder gekocht niet voor je katten. ... Oké dus je wist dat lelies giftig zijn en you don't care?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:18

Ik ben echt zo gezegend met katten die alleen maar aan hun katten gras komen en verder van alle planten en bloemen afblijven. Ik zet hier dus ook rustig alles neer.
Ik denk daar overigens ook niet over na als ik een bos bloemen cadeau geef. :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:20

Nyaleti schreef:
M'n moeder heeft van t weekend een bosje bloemen gekregen van vrienden van mij. Ik kijk net eens goed en er zitten 3 grote lelie's in..
Heb 2 katten in huis, die ook op die tafel zitten waar de vaas stond. Godzijdank nu gezien en weggeflikkerd.

Ik stuur dat naar die vriend: Ja dus? Heb ze voor je moeder gekocht niet voor je katten. ... Oké dus je wist dat lelies giftig zijn en you don't care?

Sorry maar je doet echt alsof diegene dit expres gaf om je katten om te leggen. :=

Ik vind je echt ondankbaar. Bloemen zijn heel duur en wees blij dat ze wat geven. Je kan ze ook in een andere kamer neerzetten oid. Of aan de buren geven. Weggooien is echt zonde.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:20

Ik ben ook gevoelig voor de smaak van tandpasta, polarize! Maar ook voor de tandenborstel, ik heb al paar keer gezeik gehad dat ik elektrische moet poetsen, maar dat kan ik echt niet. Ik krijg de rillingen van het gevoel en het doet bij voortanden ook pijn. En elke keer opnieuw het gezeur, het lukt me gewoon niet. Ik kies niet voor gevoelig en slecht gebit en probeer alles maar met ziekte er ook nog bij werken dingen nu eenmaal anders (mijn tandvlees blijft gewoon ontsteken ondanks raggers enzovoorts omdat alles zorgt voor ontstekingen. Zelfs chips eten bijvoorbeeld)

Dus super trots dat je gebeld hebt en gaat! En ik duim voor de lush!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:22

M’n fosterhondje (zie onderschrift) is heel bang. Wat prima is en ik had het verwacht.

Maar ik ben moe door een kort nachtje. En dan wil ik het liefst de hele dag met een hond onder een deken wegrotten. Maar helaas. _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:24

Shenavallie schreef:
Marigold schreef:
Nergens een eclips bril te koop gevonden en nu is de zonsverduistering alweer voorbij.

Je had ook de (lege uiteraard) verpakking van een zak chips voor je ogen kunnen houden. Geeft hetzelfde effect.

_O- Sorry, ik moest hardop lachen omdat stukje tussen haakjes.

Deed me denken aan vroeger toen iemand zei dat je theezakjes moest bewaren want haar zus maakte daar kaarten van. Ik kon me er niks bij voorstellen, vroeg plakt ze die daar dan op, dat wordt toch vies..? Maar ze bedoelde de papieren verpakkingszakjes in allerlei kleurtjes en met vruchtjes er op.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 31-03-25 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:25

Ik dacht, doe madame even in de bench zodat ik een uurtje of 2 met school bezig kan zonder dat ik haar in de gaten hoef te houden (op mijn atelier bij mij gaat ze constant aandacht vragen, en die oranje kat is niet geheel comfortabel met haar, waardoor we ze niet alleen met elkaar laten)

Het werd niet gewaardeerd :+
Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:29

pjer schreef:
Vanmorgen weer (al de 5e keer deze maand) een klap op mijn hoofd gehad, deze keer was het van mijn paard die lomp deed toen ik een vuiltje uit zijn oog wou halen. Vorige keer was het omdat ik de hooibak aan het vullen was en ik voor het lekkere voordroog stond, keer daarvoor was het zijn maat die ook lompe acties heeft, keer daarvoor het rek van de hooiruif ... en allemaal op dezelfde kant van mijn hoofd Ik wordt er zo zat van. Iedere keer dat ik die paddock inloop weet ik dat ik met een nieuwe bult of blauwe plek er weer uit kom.

Zodra je binnen een straal van 100 meter van de paarden een harnas aan?