Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:32

Ja alleen was het de vorige keer 25 min door de regen en nu maar 10-15 gelukkig haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:37

De HE-LE dag regen :').

Ik ben nu de kajuit maar aan het ombouwen en m'n vriend is snel naar de winkel voor wat broodjes, suikerbrood en snacks. Kunnen we het binnen lekker comfi maken en lezen, internetten en Netflixen :').

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:03

MarlindeRooz schreef:
Vannacht een uur wakker gelegen en heb zometeen m’n eerste werkdag. :z

En het regent ook nog. :=

Succes vandaag!

Ik zou om 10 uur ergens aanwezig moeten zijn om te gaan sporten maar ik zit nog steeds op de bank in pyama, te luisteren naar de regen waar ik zo doorheen moet lopen.

0 motivatie en te laat ben ik nu toch al

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 10:15

Ik hoop dat het hier op Texel nog open trekt straks, hebben een huifkartocht door de Slufter om 14.00. Zou toch mooi zijn als het zonnetje erbij komt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:22

Ik voel mij zo schuldig,maandag met de kat naar de da omdat ze iets verkeerds had gegeten buiten,nu laat ik vanmorgen het stukje brood met de Novacam voor het geitje even in de keuken staan heeft dezelfde kat het broodje opgegeten en ze zit nu weer bij de da en moet haar lichaam doorgespoeld worden en moet ze misschien een nachtje blijven,de da dacht wel dat ze het zou overleven.Gelukkig was ze binnen een half uur bij de da.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:17

Vannacht flink liggen hoesten en nu als bonus gekneusde ribben.

Hond uitlaten in de miezer geloof dat terug bed in gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:46

Dat m’n haar eindelijk eens goed zit en het behoorlijk hard waait en schijtweer is dus dat het van korte duur gaat zijn -O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:06

Dit weer. Ik moet nog boodschappen doen maar heb echt geen zin om naar buiten te gaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:45

Ik heb vakantie.

Krijg ik toch nog appjes van mijn werk, of ik diensten kan oplossen.

Ik doe net alsof ik op een andere planeet zit zonder bereik.

Vroeger had ik allang gereageerd. Nu denk ik. "Jij leest je mail ook niet als je vrij bent. IK DUS OOK GEEN APPJES!!"

Maar ben braaf.
Ik reageer niet.
Maar ergeren? Dat doe ik zeker.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:45

Zo mooooeeeee :O

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:46

Ik wil m'n ex een berichtje sturen. Maar tegelijkertijd weet ik dat het waarschijnlijk een slecht idee is. Dus ben me nou maar aan 't inhouden om d'r niet te appen. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:51

maralyn schreef:
Ik heb vakantie.

Vroeger had ik allang gereageerd. Nu denk ik. "Jij leest je mail ook niet als je vrij bent. IK DUS OOK GEEN APPJES!!"

Maar ben braaf.
Ik reageer niet.

Je hebt recht op onbereikbaarheid.

Zeker iets mee doen, dit is niet acceptabel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:07

maralyn schreef:
Ik heb vakantie.

Maar ben braaf.
Ik reageer niet.

Wanneer je terug bent van vakantie dit zeker even bespreken met je leidinggevende :)
Voor nu inderdaad volledig negeren. You can do it, geniet van je vakantie <3

———-
Ik wil een afspraak in het ziekenhuis verplaatsen, want gisteren heb ik een brief gehad met een afspraak voor nog een mri scan in de middag op 21 augustus, maar op diezelfde dag had ik al een afspraak in de ochtend op afdeling revalidatie.

Bel ik vanmorgen om te vragen of het mogelijk is om de afspraak van de afdeling revalidatie te verplaatsen naar een ander tijdstip of anders een andere dag?
Moeilijk moeilijk, want diegene kan alleen in de ochtend en de medewerkster die ik aan de lijn had, had diegene nog nooit gezien blabla ( Boeit mij dat, is dat belangrijk voor mij om te weten? Nee niet echt )
Zegt ze ja dat moet ik eerst overleggen met een andere therapeut en als je dan maandag komt kun je dat bespreken.
Het enige dat ik eigenlijk vraag is: “ Kijk even in de agenda of verplaatsen mogelijk is?” Mijn hemel ik ben o.a. aan het revalideren door ernstige vermoeidheidsklachten en moet leren om beter met mijn energie om te gaan. Over energieverspilling gesproken :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:12

Ava en Ineke, <3 duizend maal dank! <3
Had dit toch even nodig. :knuffel:
Merk echt aan mezelf dat ik er grommerig van wordt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:16

Sjongejonge Ineke := hoe moeilijk kunnen ze het maken soms hè?
Heb je wel een goed voorbeeld voor 'dingen waar je geen energie van krijgt '

Ik heb van de week de eigenaar van mijn vorige pony geappt. Hoe het met hun gaat en met de pony. Ze heeft het allang gelezen maar heb geen reactie gehad, krijg daar toch een beetje stress van..
Het zijn ontzettend lieve mensen en had geen beter plekje kunnen wensen, dus ik weet ook wel dat ze het gewoon vergeten is om te reageren maar krijg er toch stress van. Wat als er iets is gebeurd ofzo?
En na hoelang stuur je een net follow-up berichtje want ik ben wel heel benieuwd :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 14:19

maralyn schreef:
Ik heb vakantie.

Maar ben braaf.
Ik reageer niet.

Blokkeren? Zodra ik vakantie heb gaat de groepsapp op stil en haal ik mijn mail van mijn telefoon af. Kijken tussendoor doe ik ook niet meer. Als er echt nood is , maar dat is alleen als er iemand overlijdt dan wil ik wel gebeld worden maar voor de rest gaat alles lekker op stil.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 14:23

Dat is ook best een optie inderdaad. Maar ik ben zo'n konijn die vergeet te deblokkeren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 14:39

Ik heb toen m'n oude telefoon in gebruik genomen, een goedkope SIM erin en deze voortaan als zakelijk telefoonnummer gebruikt. Ik werd er gek van elke keer in m'n privétijd gestoord te worden met werkgerelateerde appjes. Was echt een verlichting!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:20

Ik erger mij aan de printer die mijn excel file niet uit wil printen. -:(-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:34

Roosch schreef:
Ik heb toen m'n oude telefoon in gebruik genomen, een goedkope SIM erin en deze voortaan als zakelijk telefoonnummer gebruikt. Ik werd er gek van elke keer in m'n privétijd gestoord te worden met werkgerelateerde appjes. Was echt een verlichting!

Ik zit hier nu ook wel over na te denken , ik had gisteren wel een werkdag maar zou pas beginnen om 16 uur ( eigenlijk wat eerder maar goed dat was niet bekend). Ik werd rond 10 uur wakker gebeld en zag het nummer van mijn werk maar dan het algemene nummer en niet mijn eigen locatie. Ik heb ook vertikt om op te nemen onder het nom nu ben ik nog niet aan het werk.

Een collega had mij al geappt dat het een arts was die belde en hij had wel de verwachting dan persoonlijk begeleiders 24/7 bereikbaar zijn :'). Mijn collega wist ook niet zo goed hoe ze daarop moest reageren. In ieder geval was er wel een vraag maar geen spoed.

Over de gehele dag hebben ze mij voor 4 uur letterlijk 3x gebeld. En uiteindelijk maar naar mijn locatie gebeld en toen heb ik de arts te woord gestaan. Het was ook echt letterlijk geen spoed , ze vroegen nog wel of mijn 06 klopte want ze kregen geen gehoord. Ik heb gezegd dat ik pas vanaf 4 uur bereikbaar ben op het telefoon nummer van de locatie.

Als het nogmaals gebeurd ga ik heel duidelijk zeggen dat ik niet wens om gebeld te worden in mijn vrije tijd behalve bij spoed en belangrijke gevallen waarin snel een keuze gemaakt moet worden. Maar ik denk dat dit voor mij wel de druppel was om gewoon een werktelefoon te gaan aanschaffen met een goedkoop abonnement.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:51

Ik heb gister goed nieuws gekregen, maar in mijn hoofd voelt het niet als goed nieuws maar als dat ik enorm faal.
Ik wil het aan de ene kant met iedereen delen en aan de andere kant wil ik het voor de hele wereld verzwijgen. Tot nu toe weten alleen mijn ouders en mijn man het, omdat ik bang ben voor de veroordelende opmerkingen, omdat ik het zelf zo veroordeel :o

Mijn man is super lief en supportive en heeft hele goede argumenten waarom het positief is en zeker geen falen of een zwaktebod maar ooohhh mijn hoofd denkt er zo anders over..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:53

M_D_H schreef:
Ik heb gister goed nieuws gekregen, maar in mijn hoofd voelt het niet als goed nieuws maar als dat ik enorm faal.
Ik wil het aan de ene kant met iedereen delen en aan de andere kant wil ik het voor de hele wereld verzwijgen. Tot nu toe weten alleen mijn ouders en mijn man het, omdat ik bang ben voor de veroordelende opmerkingen, omdat ik het zelf zo veroordeel :o

Mijn man is super lief en supportive en heeft hele goede argumenten waarom het positief is en zeker geen falen of een zwaktebod maar ooohhh mijn hoofd denkt er zo anders over..

Oké dit is het meest vage en interesssante wat ik deze week gelezen heb en ik ben mega nieuwsgierig :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:55

Zebrastreep schreef:
Roosch schreef:

Ik zit hier nu ook wel over na te denken , ik had gisteren wel een werkdag maar zou pas beginnen om 16 uur ( eigenlijk wat eerder maar goed dat was niet bekend). Ik werd rond 10 uur wakker gebeld en zag het nummer van mijn werk maar dan het algemene nummer en niet mijn eigen locatie. Ik heb ook vertikt om op te nemen onder het nom nu ben ik nog niet aan het werk.

Een collega had mij al geappt dat het een arts was die belde en hij had wel de verwachting dan persoonlijk begeleiders 24/7 bereikbaar zijn :'). Mijn collega wist ook niet zo goed hoe ze daarop moest reageren. In ieder geval was er wel een vraag maar geen spoed.

Over de gehele dag hebben ze mij voor 4 uur letterlijk 3x gebeld. En uiteindelijk maar naar mijn locatie gebeld en toen heb ik de arts te woord gestaan. Het was ook echt letterlijk geen spoed , ze vroegen nog wel of mijn 06 klopte want ze kregen geen gehoord. Ik heb gezegd dat ik pas vanaf 4 uur bereikbaar ben op het telefoon nummer van de locatie.

Als het nogmaals gebeurd ga ik heel duidelijk zeggen dat ik niet wens om gebeld te worden in mijn vrije tijd behalve bij spoed en belangrijke gevallen waarin snel een keuze gemaakt moet worden. Maar ik denk dat dit voor mij wel de druppel was om gewoon een werktelefoon te gaan aanschaffen met een goedkoop abonnement.

Alsof je een arts wel te pakken krijgt in zijn vakantie of vrije tijd. :')

Toen ik nog in het ziekenhuis werkte heb ik om 1 uur 'snachts eens een niet dienstdoende arts gebeld.
Woooow die was boos.
Ja dat wij elke week achter de dienstlijst aan moesten was hij even vergeten.
Ja dan krijg je dat dat er bij een spoed uit je bed gebeld werd.
Hij ging zelfs de dag daarna nog naar de leidinggevende, maar kreeg even tig mails van ons te lezen waarop we weer eens om een dienstlijst bedelde....
Moraal van het verhaal, sindsdien kregen we die braaf :D

Maar echt, die zijn zeker ook niet 24/7/365 bereikbaar. En terecht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:02

Niobe schreef:
M_D_H schreef:

Oké dit is het meest vage en interesssante wat ik deze week gelezen heb en ik ben mega nieuwsgierig :')

Same :=.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:11

mensen die handgeschreven informatie, zoals schadeaangifteformulieren, invullen in spijkerschrift...
serieus mensen... dat helpt niet he.. >;)