Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:51

Voortplanting is ons instinct.
Idd niet rationeel. Niemand kan rationeel bedenken waarom hij kinderen wil, een kinderwens kan ineens opkomen. Het zijn je rammelende eierstokken die dan aan het woord zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:02

fleurtjeuh schreef:
Nog een anonieme biecht *\o/*

Anoniem: Jarenlang geroepen dat ik geen kinderwens heb.
Bekruipt mij het gevoel ineens, dat ik die aan het ontwikkelen ben. -O-

Ik schaam me er voor, want drie maanden geleden riep ik nog overal: "kinderen? Nee, niks voor mij!"

Nou ben ik benieuwd wie dit is :+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:22

5 jaar geleden heb ik echt getwijfeld of kinderen krijgen een maatschappelijke drang was of dat ik het wel echt zelf wilde. Inmiddels is dat wel helemaal anders geworden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:31

Alja schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ik schaam me er voor, want drie maanden geleden riep ik nog overal: "kinderen? Nee, niks voor mij!"

Nou ben ik benieuwd wie dit is :+

Die persoon is dus nu incognito in het bewust kinderloos topic :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:41

fleurtjeuh schreef:

Waarom zou je je hiervoor schamen? Een kinderwens is geen rationeel ding. Het is een gevoels ding en gevoelens kunnen veranderen. En zelfs al zou het wel een rationeel ding zijn, ook dan kan je van gedachten veranderen.

annepaardoes schreef:
5 jaar geleden heb ik echt getwijfeld of kinderen krijgen een maatschappelijke drang was of dat ik het wel echt zelf wilde. Inmiddels is dat wel helemaal anders geworden.

Anoniem zegt: Ik zou graag willen weten of annepardoes nu wel, of geen kinderen heeft.

Ergens hoop ik dat het een tijdelijke kwestie is. Zit er eigenlijk niet op te wachten om mijn hele leven over hoop te gooien. Maar heb momenteel op alle babys en peuters een "ahhhh" gevoel en "dit wil ik ook!"

Rammelende eierstokken, nou zeg dat wèl ja. Mijn hart zegt "Ja!!!" Mijn hoofd zegt "nee, in deze maatschappij? En alle vrijheid die je hebt?" En dan roept mijn hart weer, "maar het is zo gezellig!!"

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:44

Als je geen zin hebt om je hele leven overhoop te gooien rammelen ze nog niet hard :P

Ik wilde ook geen kinderen en toen opeens leek het me wel leuk, tot aan ik-moet-een-kind-en-wel-nu :')

Ik ben vooral benieuwd of het iemand is uit het kindervrij topic :Y)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:47

Tsja dan nog is dat niet erg toch. Als je uit het kindvrij topic komt? Ik ben na heel lang twijfelen momenteel op het punt misschien in de toekomst toch wel maar dat neemt niet weg dat ik heel veel kinderen (en vooral ouders) echt verschrikkelijk vind en echt niet blij word als ik lekker uit eten ben en er komen kleine kinderen zitten bij het tafeltje naast me. :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:18

Als je ze écht graag wil, dan zou de schaamte niet moeten opwegen tegen de wens. Dan houd je de rest van je leven spijt. Alleen… als je jaren (afhankelijk of je nu 20 of 30 bent) al roept dat je ze niet wil… dan zou ik er nog echt goed over nadenken. Zeker met dit soort beslissingen is het ook niet slecht om ze met je hoofd te maken in plaats van met je eierstokken := . Ik denk dat je mogelijk linksom en rechtsom spijt kan krijgen en met beide kun je omgaan.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:28

Ik weet niet hoe oud anoniem is. Ik ken ook iemand die op haar 37e ineens deze gevoelens kreeg...
Maar dat kwam vooral voort uit de paniek "Ik moet nu een keuze maken, de tijd dringt! Maar ik heb nooit kinderen gewild, aaaah en nu?!"... Na een aantal maanden is dat weer weggezakt, maar het was even haar tijdsdruk die voor twijfel leek te gaan zorgen :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:39

Kinderen gezellig? :=

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:40

fleurtjeuh schreef:
fleurtjeuh schreef:

Waarom zou je je hiervoor schamen? Een kinderwens is geen rationeel ding. Het is een gevoels ding en gevoelens kunnen veranderen. En zelfs al zou het wel een rationeel ding zijn, ook dan kan je van gedachten veranderen.

annepaardoes schreef:

Anoniem zegt: Ik zou graag willen weten of annepardoes nu wel, of geen kinderen heeft.

Ergens hoop ik dat het een tijdelijke kwestie is. Zit er eigenlijk niet op te wachten om mijn hele leven over hoop te gooien. Maar heb momenteel op alle babys en peuters een "ahhhh" gevoel en "dit wil ik ook!"

Rammelende eierstokken, nou zeg dat wèl ja. Mijn hart zegt "Ja!!!" Mijn hoofd zegt "nee, in deze maatschappij? En alle vrijheid die je hebt?" En dan roept mijn hart weer, "maar het is zo gezellig!!"

Op dit moment nog kinderloos. Wij zijn er mee bezig laten we maar zeggen :')
Maar dit gevoel is echt na mijn 28ste gekomen. Ik werk in een dierenwinkel waarbij ik bij puppy’s dus “aaahh” en bij kinderen/baby’s “iell” had. De eerste keer dat ik bij een jong kind “ach is toch we leuk” dacht schrok ik ook wel een beetje. Simpelweg omdat ik dat gevoel echt nog niet had gehad. Niet dat aversie tegen kinderen had, maar dat ik heel realistisch heb nadacht over het feit “als ik/wij kinderen willen, waarom willen we dit dan” en het ook totaal nog niet kriebelde.
Nu kan ik zeggen dat na mijn 30ste wel een serieuze kinderwens is ontwikkeld. (Voor de beeldvorming. Ik ben nu bijna 32)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:46

fleurtjeuh schreef:
fleurtjeuh schreef:

annepaardoes schreef:

Anoniem zegt: Wat fijn dat ik mijn hart hier kan luchten, zonder dat ik er op word aangevallen.

Ik ben nog net geen dertig, dus er is tijd genoeg.
Ik zit (nu) ook in een relatie die absoluut geen kinderen wil.

De opmerking "als je je leven nog niet wilt omgooien, rammelen ze nog niet hard genoeg"

Daar heb je zo enorm gelijk in.
Ik heb nog lang niet het gevoel "het moet nu!!!"
Meer het gevoel van: "misschien toch wel heel erg leuk!"

Door jullie inzicht, komt er wel wat ruimte in mijn hoofd!

(Even voor de poster. Duizend maal dank dat dit anoniem mocht!)

Geen probleem en graag gedaan! :knuffel:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:56

Ik wilde ook geen kinderen. Ondertussen wel, eigenlijk, maar geen relatie en ga mezelf al bijna te oud vinden. Dat vind ik best een lastige qua gevoel...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:08

MyWishMax schreef:
Ik wilde ook geen kinderen. Ondertussen wel, eigenlijk, maar geen relatie en ga mezelf al bijna te oud vinden. Dat vind ik best een lastige qua gevoel...

Nee joh je bent nog hardstikke jong!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:35

Maar geen relatie ook het moment, dus zelfs als ik nu iemand zou ontmoeten ben je weer een paar jaar verder voordat ik het zou willen proberen. Plus dat het ook nog moet lukken.

Misschien heb ik een vertekend beeld ook, maar in mijn omgeving hebben degene van mijn leeftijd die kinderen willen ze al. En sommige zelfs al van 10 jaar oud oid, maar zijn allemaal al 'klaar'. Ik zou nu al 1 van de oudste of de oudste zijn op schoolplein :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:43

MyWishMax schreef:
Maar geen relatie ook het moment, dus zelfs als ik nu iemand zou ontmoeten ben je weer een paar jaar verder voordat ik het zou willen proberen. Plus dat het ook nog moet lukken.

Misschien heb ik een vertekend beeld ook, maar in mijn omgeving hebben degene van mijn leeftijd die kinderen willen ze al. En sommige zelfs al van 10 jaar oud oid, maar zijn allemaal al 'klaar'. Ik zou nu al 1 van de oudste of de oudste zijn op schoolplein :+

Op mijn 23e kreeg ik een dochter (alleenstaand geworden tijdens zwangerschap) en daarna nog jaren alleen geweest). Op mijn 33e kreeg ik mijn 2e en op mijn 39e mijn 3e, nieuwe relatie gevonden dus (inmiddels getrouwd al tijdje hoor :D )
Maar was wel binnen 4 maand na 1e date zwanger (bewust). Soms kan het heel raar lopen en compleet anders dan gepland of gedacht. De 3e was overigens grote verrassing.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:49

Er zijn tegenwoordig veel vrouwen die later in het leven zwanger worden dan anderen. Het leven loopt voor iedereen weer anders. :D

Ik dacht trouwens oprecht n.a.v. je foto een tijdje geleden in (ik geloof?) het haartopic dat je nog ergens midden 20 was maximaal. Wat ben jij een mooie vrouw! Ik hoop dat dat niet creepy klinkt ofzo zo over het internet, want zo bedoel ik het niet.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:50

[***] schreef:
Er zijn tegenwoordig veel vrouwen die later in het leven zwanger worden dan anderen. Het leven loopt voor iedereen weer anders. :D

Ik dacht trouwens oprecht n.a.v. je foto een tijdje geleden in (ik geloof?) het haartopic dat je nog ergens midden 20 was maximaal. Wat ben jij een mooie vrouw! Ik hoop dat dat niet creepy klinkt ofzo zo over het internet, want zo bedoel ik het niet.

Ook een biecht dit? :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:53

Rond mijn 18e en rond mijn 21\22e heb ik periodes gehad van een ontzettend irrationele kinderwens en daarbij angst. Angst dat als ik het nu niet zou doen, dat het nooit ging gebeuren.
Inmiddels ben ik 29 en al een hele poos best wel blij dat ik het niet heb gedaan\laten gebeuren. Mijn kijk op kinderen was heel naief en niet realistisch.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:54

Haha ik ben zelf bezet (en zwanger :') ), dus ik bedoel er echt niks mee. Ik heb oprecht 0 moeite met complimentjes geven aan mooie vrouwen, dat doen we niet vaak genoeg in mijn ogen. :D

Maar ik snap ook dat het een beetje raar over kan komen afhankelijk van hoe het gebracht wordt en da's met geschreven tekst lastig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:54

Nou ik kan vrouwen ook echt mooi vinden maar ik voel me er dan niet ook meteen seksueel tot aangetrokken ofzo. Dat staat los van elkaar denk ik.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:56

[***] schreef:
Haha ik ben zelf bezet (en zwanger :') ), dus ik bedoel er echt niks mee. Ik heb oprecht 0 moeite met complimentjes geven aan mooie vrouwen, dat doen we niet vaak genoeg in mijn ogen. :D

Maar ik snap ook dat het een beetje raar over kan komen afhankelijk van hoe het gebracht wordt en da's met geschreven tekst lastig.

Nee hoor, zat je maar te dollen, ik heb hetzelfde :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:15

MyWishMax schreef:
Ik zou nu al 1 van de oudste of de oudste zijn op schoolplein :+

Ben ik ook en doet geen pijn hoor.
Soms lopen dingen zo in het leven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:02

De meeste ouders zijn tegenwoordig al wat ouder hoor. 35 plus is echt niet gek meer nu. Eva Jinek is 44 en zwanger. Dat zou mijn keuze niet zijn maar goed, het kan allemaal nog.
Ik heb me juist altijd een jonkie gevoeld op het schoolplein en ben zelfs door een vader weleens uitgemaakt voor kuiken ofzoiets, iets met dat ik gewoon nog een kuiken was en dat hij niet zo aangesproken wilde worden. Soms word je als jonge moeder niet echt serieus genomen. De meeste ouders uit de klas van mijn dochter zijn zeker 10 jaar ouder. Ik word nog weleens aangekeken, ook omdat ik op voorlichtingsavonden alleen zit ipv met een man naast me, maar ik zit er niet mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:17

[***] schreef:

Als het om mijn foto ging, die is al wel wat ouder haha. Maar goed, ik denk 2 jaar oud ongeveer, toen was ik 32. Maar als het zo is, dank je wel! :oo

Ik ben juist voor meer complimenten aan elkaar geven. Zeggen dat iemand mooi is oid vind ik niet creepy, bij creepy denk ik aan totaal andere woorden haha.