Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alja schreef:fleurtjeuh schreef:Nog een anonieme biecht![]()
Anoniem: Jarenlang geroepen dat ik geen kinderwens heb.
Bekruipt mij het gevoel ineens, dat ik die aan het ontwikkelen ben.
Ik schaam me er voor, want drie maanden geleden riep ik nog overal: "kinderen? Nee, niks voor mij!"
Nou ben ik benieuwd wie dit is
fleurtjeuh schreef:Nog een anonieme biecht![]()
Ik schaam me er voor, want drie maanden geleden riep ik nog overal: "kinderen? Nee, niks voor mij!"
Waarom zou je je hiervoor schamen? Een kinderwens is geen rationeel ding. Het is een gevoels ding en gevoelens kunnen veranderen. En zelfs al zou het wel een rationeel ding zijn, ook dan kan je van gedachten veranderen.
annepaardoes schreef:5 jaar geleden heb ik echt getwijfeld of kinderen krijgen een maatschappelijke drang was of dat ik het wel echt zelf wilde. Inmiddels is dat wel helemaal anders geworden.
fleurtjeuh schreef:fleurtjeuh schreef:Nog een anonieme biecht![]()
Waarom zou je je hiervoor schamen? Een kinderwens is geen rationeel ding. Het is een gevoels ding en gevoelens kunnen veranderen. En zelfs al zou het wel een rationeel ding zijn, ook dan kan je van gedachten veranderen.annepaardoes schreef:5 jaar geleden heb ik echt getwijfeld of kinderen krijgen een maatschappelijke drang was of dat ik het wel echt zelf wilde. Inmiddels is dat wel helemaal anders geworden.
Anoniem zegt: Ik zou graag willen weten of annepardoes nu wel, of geen kinderen heeft.
Ergens hoop ik dat het een tijdelijke kwestie is. Zit er eigenlijk niet op te wachten om mijn hele leven over hoop te gooien. Maar heb momenteel op alle babys en peuters een "ahhhh" gevoel en "dit wil ik ook!"
Rammelende eierstokken, nou zeg dat wèl ja. Mijn hart zegt "Ja!!!" Mijn hoofd zegt "nee, in deze maatschappij? En alle vrijheid die je hebt?" En dan roept mijn hart weer, "maar het is zo gezellig!!"
fleurtjeuh schreef:fleurtjeuh schreef:Nog een anonieme biecht![]()
Waarom zou je je hiervoor schamen? Een kinderwens is geen rationeel ding. Het is een gevoels ding en gevoelens kunnen veranderen. En zelfs al zou het wel een rationeel ding zijn, ook dan kan je van gedachten veranderen.annepaardoes schreef:5 jaar geleden heb ik echt getwijfeld of kinderen krijgen een maatschappelijke drang was of dat ik het wel echt zelf wilde. Inmiddels is dat wel helemaal anders geworden.
Anoniem zegt: Ik zou graag willen weten of annepardoes nu wel, of geen kinderen heeft.
Ergens hoop ik dat het een tijdelijke kwestie is. Zit er eigenlijk niet op te wachten om mijn hele leven over hoop te gooien. Maar heb momenteel op alle babys en peuters een "ahhhh" gevoel en "dit wil ik ook!"
Rammelende eierstokken, nou zeg dat wèl ja. Mijn hart zegt "Ja!!!" Mijn hoofd zegt "nee, in deze maatschappij? En alle vrijheid die je hebt?" En dan roept mijn hart weer, "maar het is zo gezellig!!"
MyWishMax schreef:Maar geen relatie ook het moment, dus zelfs als ik nu iemand zou ontmoeten ben je weer een paar jaar verder voordat ik het zou willen proberen. Plus dat het ook nog moet lukken.
Misschien heb ik een vertekend beeld ook, maar in mijn omgeving hebben degene van mijn leeftijd die kinderen willen ze al. En sommige zelfs al van 10 jaar oud oid, maar zijn allemaal al 'klaar'. Ik zou nu al 1 van de oudste of de oudste zijn op schoolplein
[***] schreef:Er zijn tegenwoordig veel vrouwen die later in het leven zwanger worden dan anderen. Het leven loopt voor iedereen weer anders.
Ik dacht trouwens oprecht n.a.v. je foto een tijdje geleden in (ik geloof?) het haartopic dat je nog ergens midden 20 was maximaal. Wat ben jij een mooie vrouw! Ik hoop dat dat niet creepy klinkt ofzo zo over het internet, want zo bedoel ik het niet.
[***] schreef:Haha ik ben zelf bezet (en zwanger), dus ik bedoel er echt niks mee. Ik heb oprecht 0 moeite met complimentjes geven aan mooie vrouwen, dat doen we niet vaak genoeg in mijn ogen.
![]()
Maar ik snap ook dat het een beetje raar over kan komen afhankelijk van hoe het gebracht wordt en da's met geschreven tekst lastig.
[***] schreef:Er zijn tegenwoordig veel vrouwen die later in het leven zwanger worden dan anderen. Het leven loopt voor iedereen weer anders.
Ik dacht trouwens oprecht n.a.v. je foto een tijdje geleden in (ik geloof?) het haartopic dat je nog ergens midden 20 was maximaal. Wat ben jij een mooie vrouw! Ik hoop dat dat niet creepy klinkt ofzo zo over het internet, want zo bedoel ik het niet.