[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:59

De liquid snack van de action is nog goedkoper en valt hier erg goed in de smaak

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:17

Als de kat geen voedselallergie oid heeft: Hills heeft 'astronautenvoer' (A/D dacht ik, pin me er niet op vast), een blikje mousse is dat.
Zelf kookte ik kip en deed dat in kleine stukjes met wat kookvocht in een bakje en zette er een bakje met een blikje tonijn op water bij.
Mousse blikvoer memgen met warm water werkt vaak ook wel, door de warmte krijgt het een sterkere geur.
En vraag aan de dierenarts of die iets tegen misselijkheid wil geven, wanneer ze stoppen met eten of nog maar heel weinig eten worden ze misselijk waardoor ze in een neerwaartse spiraal belanden van weinig eten-misselijk-nog minder eten-misselijk etc.
En smeer zacht voer gerust in de bek, al krijgt ze steeds een kruimeltje binnen, elk bertje is mooi meegenomen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:48

Bedankt voor de tips allemaal. Even wat achtergrondinformatie: ze is ruim 15 jaar oud (16 in april) en sinds een week of twee ziek. Begon met steeds vaker braken en hard afvallen, vervolgens op de koop toe ook diarree. Uit bloedonderzoek niets bijzonders. Dierenarts gokte op óf uitval door ouderdom, of triaditis (ontsteking aan de alvleesklier, darmen o.a.). Om die reden kreeg ze antibiotica en binnen een dag hadden we een andere kat die weer blij was en at als een bootwerker. Daarnaast kreeg ze medicijnen tegen de misselijkheid (cerenia).

Afgelopen dinsdag was de laatste dag van de kuur en tot en met vrijdag is ze hartstikke goed geweest. Zaterdag was het ineens weer braken en gaf ze steeds slijm over, eetlust werd ook weer een stuk minder. Opnieuw naar de dierenarts en ze heeft weer een spuitje gekregen tegen de misselijkheid, opnieuw antibioticakuur en weer cerenia tegen de misselijkheid.

De eetlust komt nu alleen nog niet echt terug. Alles waar je haar normaal gesproken gek mee krijgt wordt nu maar heel matig aangenomen. Gisteravond heeft ze na het dierenarts bezoek wat brokjes gegeten (sensitivity, voor de zekerheid), maar verder eigenlijk nagenoeg niks meer. Een stuk of vijf Hollandse garnaaltjes verspreid over de dag en verder drinkt ze wel gewoon water. Alles wat we haar voor zetten wordt wel even besnuffeld, favoriete snoepje wordt aan genipt en verder laat ze het voor wat het is. En die pillen er in krijgen is dus echt oorlog :'(

Pfff... Echt klote dit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:09

Dat astronauten voer kun je ook verdunnen en in een spuit van de dierenarts doen en dan rechtstreeks in de bek spuiten. Leuk is anders, maar als ze echt moeten eten...

Sterkte.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:17

Hier een buurjongetje met longontsteking. Ook plezier voor ons want hij huilt de hele tijd. :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:28

Ja, ik ken het helaas nog van haar broertje vier jaar geleden. Net weer met wat moeite 1 garnaal er in gekregen, verder wil ze niks.

Nou ja. Zal het topic niet kapen met kattenzorgen verder :)

Afbeelding
Afbeelding

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:10

Watr heftig Snadrem. Sterkte met je kat, hopelijk knapt ze snel weer op. :(:)

Leuke plaatjes weer :))

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:11

oomens schreef:
Luxorvalkje schreef:
Als ik dat niet durf, dan probeer ik de afzonderlijke termen.

Het helpt vast niet dat lichen buiten de medische wereld gewoon korstmos betekent. Dat geeft toch andere zoekresultaten dan die waar je op hoopt. Of juist niet, want ik word echt een heel stuk blijer van een paar leuke korstmossen dan van gynaecologische aandoeningen.

Beelddenker hier haha
Ik zie nu klonten groen mos op een bepaalde plek waar ze niet horen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:31

Rivendell schreef:
oomens schreef:
Het helpt vast niet dat lichen buiten de medische wereld gewoon korstmos betekent. Dat geeft toch andere zoekresultaten dan die waar je op hoopt. Of juist niet, want ik word echt een heel stuk blijer van een paar leuke korstmossen dan van gynaecologische aandoeningen.

Beelddenker hier haha

Nee, geen mos, korstmos, dat is iets anders.
Meestal niet groen overigens, maar eerder oker of grijzig tot licht blauwgroen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:40

Meestal te vinden als een soort aanslag op stenen en bomen in vochtige omgevingen. Best passend dat het dezelfde term heeft gekregen :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:59

oomens schreef:
Rivendell schreef:

Beelddenker hier haha

Nee, geen mos, korstmos, dat is iets anders.
Meestal niet groen overigens, maar eerder oker of grijzig tot licht blauwgroen.

Of pussig geel... }:)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:58

Ik zie het veel te goed voor me allemaal :') iets met beelddenken

Mijn vader zijn herkansingsbaby is inmiddels geboren en ik had ineens zonder waarschuwing babyfoto's in mijn WhatsApp, van zo'n pasgeboren worm. How about no :')

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:25

Ben ik ongepast/een ramptoerist als ik wil weten hoe oud jouw vader is? Volgens je profiel ben jij 27.... Is hij straks niet allang met pensioen voor dat kind uberhaupt ooit in groep 8 zit? -O- Ik ben geen groot kinderfan, maar dat vind ik zielig voor je halfsibling.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:13

Ramptoerisme is welkom hoor, ik vind het allemaal ook echt niet kunnen :n

Mijn vader is 55 dus ja. Zijn vriendin is dan weer niet veel ouder dan ik :+ ergens begin 30, dus dat kind heeft tenminste een ouder van normale leeftijd.

Ik merk dat ik er stiekem een beetje boos en verdrietig van word, dit hele gedoe, terwijl ik eigenlijk al niets meer van mijn ouders dacht te verwachten :') Hij is namelijk ook niet exact het type vader wat ik iemand zou toewensen, losgezien van de leeftijd. Geen iemand die ik ooit "papa" heb durven te noemen zeg maar. En ik was niet voor niets met 19 het huis definitief uit en dan ook meteen helemaal naar Nederland vertrokken.

En ons contact wordt nu zeker niet beter want ik ga liever dood dan dat ik gezellige uitjes met z'n alleen ga ondernemen met een baby erbij :evaw:

Ik weet iig heel zeker dat hij geen bokt kan lezen, dan kan ik tenminste ergens mijn frustratie kwijt :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:54

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:37

Nadat mijn vriend net geheel onvrijwillig werd geconfronteerd met de lelijke babyfoto van een stel kennissen, schoot mij ineens jeugdergernis Anne Geddes mij weer te binnen. Toen ik een jaar of zestien was hadden ineens al mijn vriendinnen daar posters van op de kamer, boekenkaft shizzle en agenda's. Afgrijselijk :') Kwam ineens weer opborrelen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:05

Snadrem schreef:
Nadat mijn vriend net geheel onvrijwillig werd geconfronteerd met de lelijke babyfoto van een stel kennissen, schoot mij ineens jeugdergernis Anne Geddes mij weer te binnen. Toen ik een jaar of zestien was hadden ineens al mijn vriendinnen daar posters van op de kamer, boekenkaft shizzle en agenda's. Afgrijselijk :') Kwam ineens weer opborrelen.

Ik heb ooit een bijbaantje gehad, Anne Geddes puzzles inpakken. Trauma :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:30

Oh ja, van die kinderen die eruit zien als aardappel of pompoen tussen de groenten.

Wel doorgaans met strik op kop.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:33

Ik moest Anne Heddes opzoeken, nooit van gehoord, mag ik nu mijn unsee juice :')

Baby's zijn gewoon strontlelijk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:49

Prairy schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/12 ... it-bij-su/

Hopelijk wordt het uiteindelijk vanzelf rustiger :))

Volgens mij heeft die verminderde vruchtbaarheid ook te maken met het feit dat er al heel lang mensen allerlei hulp nodig hebben om zwanger te worden. Vroeger kreeg je gewoon geen kinderen als 't niet lukte en stierf jouw onvruchtbare lijn uit.
Nu wordt die lijn alsnog voortgezet en krijg je dus steeds meer mensen die minder vruchtbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:49

Nou, gooi alle moekes eens voor de voeten dat ze geen kleinkinderen gaan krijgen als ze geen zorg dragen voor het milieu? Omdat al die plastics etc voor onvruchtbare/minder vruchtbare zonen zorgen?

Zie het nog gebeuren dat er dan plots heel wat kan gebeuren aan milieubesparende maatregelen, want oh wel en wee, er zouden eens door datzelfde milieu "dat toch geen vaart loopt" geen kinderen meer bijkomen. En dat kan toch echt niet zeg...

(Volgens mij vind Moedertje Natuur het zelf best een prima werkwijze)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:11

Rivendell schreef:
Prairy schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/12 ... it-bij-su/

Hopelijk wordt het uiteindelijk vanzelf rustiger :))

Volgens mij heeft die verminderde vruchtbaarheid ook te maken met het feit dat er al heel lang mensen allerlei hulp nodig hebben om zwanger te worden. Vroeger kreeg je gewoon geen kinderen als 't niet lukte en stierf jouw onvruchtbare lijn uit.
Nu wordt die lijn alsnog voortgezet en krijg je dus steeds meer mensen die minder vruchtbaar zijn.

Ik denk dat het voornamelijk hier gewoon door komt, idd.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:40

Ik heb ook een nieuwe (tijdelijke) baby
Afbeelding

Vandaag zat het opeens bij iemand in de voortuin de mauwen. Toen ze het wilde vangen rende het weg en konden we het niet meer vinden. Ik had een vangkooi neergezet en daar zat het een paar uur later in.
Heel boos en bang, echt een klein bolletje.
Voor nu in de badkamer in een doos in een ren.

Vriend is het er totaal niet mee eens maar we zien wel wat er gebeurt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:46

Ik zou deze naar het asiel brengen zodra het wat bijgekomen en opgewarmd is.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:53