Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:14

Suzanne F. schreef:
Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?

Ik las het ook.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:41

sureido schreef:
Mizora schreef:
Je hebt een klein stukje van een liveblog gedeeld, als ik naar de cijfers van de UK zelf kijk, zie ik die dalende cijfers in ieder geval niet op de mechanical ventilated beds terug. Daar zijn ze de afgelopen 2 weken een paar procent opgelopen, wat eigenlijk gelijk gebleven is maar ook niet gedaald. De verpleegafdeling is wel sterk gestegen sinds 1e kerstdag. Van 8.400 bezetting naar 18.500 bezetting.

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Ah, we kunnen zelfs Marcel Levi, voormalig ziekenhuisdirecteur in Londen en hoogleraar geneeskunde, niet meer vertrouwen.

Nu weet ik écht niet meer wat een goede bron is hier op bokt. :D

Maar… je hebt het over verpleeg afdelingen?

Ik heb het over de IC.

Ik heb het over 2 cijfers. Mechanical ventilated beds (mvb), dit is een deel van de ic(u), en ik had inderdaad niet verpleeg moeten zeggen, maar total beds in use for covid. Het verschil op de verpleeg is dus nog groter, want het aantal ic-bedden is niet echt veranderd en is mvb + rest ic. Dan is verpleeg tussen de 6.500-7.500 naar 16.500-17.500 gegaan.

Ik zie wel dat jouw bron het over opnames heeft en mijn bron de bezetting aangeeft.

Een goede bron bevat in vrijwel alle gevallen ook een link waar verder te lezen valt, liever geen liveblog vanwege de korte samenvattingen en dus niet de mogelijkheid om door te zoeken, en bij voorkeur ook de werkelijke cijfers. De persoon als bron klinkt prima, maar het gebrek aan cijfers is nekkend.

Overigens zijn in Nederland de cijfers wel degelijk veel minder hard gestegen dan in de rest van de vaak genoemde landen op Duitsland na.

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-12-01..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric=total_deaths&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Color+by+test+positivity=false&country=USA~GBR~FRA~NLD~DEU~BEL

Als jij de cijfers van de ic-opnames in het vk kan vinden zie ik ze graag.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:53

imaudy schreef:
Suzanne F. schreef:
Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?

Ik las het ook.

In Be ligt de vierde prik al op tafel( voor iedereen ) -O-
Maar ik lees/hoor steeds meer mensen die na de derde het wel genoeg vinden worden

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:03

Ik blijf toch echt niet aan de gang. Ik neem de booster nu omdat Omicron op dit moment als een gek rondgaat en we nu midden in de winter zitten. Maar over 3-4 maanden zitten we in de zomer en mooi niet dat ik dan weer ga boosteren. In oktober/november misschien maar dat ligt aan de situatie.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:06

besita schreef:
In Be ligt de vierde prik al op tafel( voor iedereen ) -O-
Maar ik lees/hoor steeds meer mensen die na de derde het wel genoeg vinden worden

Ik lees het ook. Vooral de ouderen en rusthuisbewoners die ergens in oktober (?) hun vaccin al kregen, zouden vanaf half januari alweer uitgenodigd worden voor de 4e.

Pfizer heeft er echt nog heel veel op de productieplanning staan volgens mij :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:10

En daar zijn we dan bij de 2G++ en kom je met je eerste booster het restaurant ook niet meer in :):)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:13

Wordt binnenkort nog een hele mathematische formule als ze zo doorgaan :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:18

Suzanne F. schreef:
Ik blijf toch echt niet aan de gang. Ik neem de booster nu omdat Omicron op dit moment als een gek rondgaat en we nu midden in de winter zitten. Maar over 3-4 maanden zitten we in de zomer en mooi niet dat ik dan weer ga boosteren. In oktober/november misschien maar dat ligt aan de situatie.

Tja, zo denk ik ook eigenlijk wel, tenzij het dan weer een dubbele vaccinatie moet worden omdat je antistoffen dan te ver zijn weggezakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:25

Suzanne F. schreef:

Waarschijnlijk ben je dan zonder die extra booster nergens welkom deze zomer vrees ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:33

In Vlaanderen is 90% van de 65+ geboosterd. 58.82% van de volwassen bevolking.
Toch verwachten ze hoge sterftecijfers tijdens deze golf, ook al is Omikron minder ziekmakend.

Die 2 maanden volgens die deense virologe schijnen bij nader inzien dan toch ook niet helemaal te kloppen :+
Citaat:
“Nog twee maandjes op onze tanden bijten en dan komt er beterschap”, zei Steven Van Gucht (Sciensano) eerder deze week. Maar beterschap, wat betekent dat? “Het zou na de winter van 2023 rustiger kunnen worden, maar ook dat is niet ideaal.”

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:47

De BBC zegt overigens juist wat anders, een 4e prik zou voorlopig nog niet nodig zijn:

Citaat:
A fourth Covid jab is not yet needed, say UK experts, because booster doses continue to provide high protection against severe disease from the Omicron variant among older adults.
UK Health Security Agency data show three months after boosting, protection against hospitalisation remains at about 90% for people aged 65 and over.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:50

:D Leuk toch, die éénsgezindheid. Maakt het voor de burgers ook wat simpeler natuurlijk :))

De vestiging van Pfizer hier in Puurs en hun ' bijdrage ' aan onze economie speelt misschien ook wel een kleine rol O:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:51

Suzanne F. schreef:

... met ouderen op die manier de winter door helpen zonder dat ze onze ziekenhuizen massaal vullen. Zodat andere mensen gewoon hun operatie/zorg kunnen krijgen.

Pinacolada

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:53

Ggd bereidt een prikronde voor in voorjaar en najaar volgend jaar, die 2 staan al soort van vast.

Gommers zei gister op tv dat een lockdown niet meer gerechtvaardigd is in deze tijd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:01

MarlindeRooz schreef:
Suzanne F. schreef:

... met ouderen op die manier de winter door helpen zonder dat ze onze ziekenhuizen massaal vullen. Zodat andere mensen gewoon hun operatie/zorg kunnen krijgen.

En drie maanden voor 90 %, in de maanden erna dalend naar 50 % en dit is zonder de T cellen , je geheugen cellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:13

Pinacolada schreef:
Ggd bereidt een prikronde voor in voorjaar en najaar volgend jaar, die 2 staan al soort van vast.

Gommers zei gister op tv dat een lockdown niet meer gerechtvaardigd is in deze tijd

Ik had al gehoopt dat dit de strategie zou zijn. En dan ook nog een max aantal mensen op de IC met corona zodat de normale zorg door kan gaan graag. _O_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:15

Suzanne F. schreef:

Voor de horizon van vaccinverplichting zie Italíë, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk. Ah en Australië: ME ingezet om tennissers te arresteren.

Hier voor Spanje als geheel nog geen 12% met Covid in ICs.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:22

Spenk schreef:
Suzanne F. schreef:

Waarschijnlijk ben je dan zonder die extra booster nergens welkom deze zomer vrees ik.

Ben ik ook bang voor..dus doen we het maar braaf want ik wil de grens over, lekker uit eten enz
Hoezo worden we niet gedwongen!??

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:25

Huertecilla schreef:
Suzanne F. schreef:

Voor de horizon van vaccinverplichting zie Italíë, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk. Ah en Australië: ME ingezet om tennissers te arresteren.

Hier voor Spanje als geheel nog geen 12% met Covid in ICs.

Djokovic mag toch spelen of heb ik dat verkeerd begrepen ? Ongevaccineerd dus.
Ze hebben 'm wel eerst een paar dagen ergens opgesloten. :+

Er is natuurlijk ook nog een groep deskundigen die van in het begin een open debat gevraagd heeft omdat massaal vaccineren in volle pandemie ook het omgekeerde effect kan hebben en op lange termijn de pandemie kan verlengen. Maar die zijn eerst bespot en belachelijk gemaakt en vervolgens monddood in de media gemaakt, dus tja....time will tell.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 08-01-22 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:30

Popstra schreef:
Spenk schreef:

Ben ik ook bang voor..dus doen we het maar braaf want ik wil de grens over, lekker uit eten enz
Hoezo worden we niet gedwongen!??

Dat is dan toch je eigen keuze?
Logisch toch dat anderen tegen jou beschermd worden?

Ok, je bent maar max, 30% meer besmettelijk en degene die wel gevaccineerd zijn, ziijn daardoor al beschermd maar... het is om de risiscogroepen (hoog BMI bijvoorbeeld) uit ze ziekenhuizen te houden.

Meer ME op straat!! :+

Serieus, dit is een scenario waarbij de griepprik ook verplicht gaat worden. Net als Covid eerst voor 50+ want dat is redelijk toch?!
Dan net als de vaccinaties afgelopen jaar de leeftijd omlaag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:45

Pandora2 schreef:
Er is natuurlijk ook nog een groep deskundigen die van in het begin een open debat gevraagd heeft omdat vaccineren in volle pandemie ook het omgekeerde effect kan hebben en op lange termijn de pandemie kan verlengen. Maar die zijn eerst bespot en belachelijk gemaakt en vervolgens monddood in de media gemaakt, dus tja....time will tell.

Hoef je niet verder voor te kijken dan Bokt.
Dat is een punt wat ik als sinds zomer 2020 heb verdedigd. Eind november met omicron wéér. Inderdaad bespot.

Het is een heel simpel rekensommetje.
Niet vaccineren is meer doden op korte termijn en snelle groespimmuniteit.
Wel vaccineren is minder doden en langere pandemie door latere groepsimmuniteit.
Bedenk hierbij dat we de piek van maart/april 2020 hebben verlaagd met uitsluitend en alleen gedrág.

En dan gaan we nu naar verplicht vaccineren?

Persoonlijk ben ik verbliuft over bv Sizzle die verplicht vaccineren van 50+ +:)+ vindt en daarbij niet opmerkt over de epidemie van overgewicht welke een grioter risco is.
Ík zie in die leeftijdsgrens een héél slimme manipulatie.
Daar gaat bovendien de griep aan toegevoegd worden.
Juist Sizzle weet heel goed dat de griepprik een tégenargument is mbt deze ontwikkeling.

Maar goed, nu :9k

Het is onder nul nu maar de zon is {:} dus vanmiddag het zijspan uitlaten. Ohhhhh dat is ook verhoogd risico. Misschien moet ik ook verplicht worden mezelf daartegen te beschermen.
Erger nog; een bejaarde met een kettingzaag, ook dat staat op de rol voor vandaag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:56

Je leest niet goed ;)
Ik heb een vraag gesteld geen statement.
In sommige komt er sowieso een verplichting. Ik vroeg me enkel af of je bij een toch al vastliggende verplichting dan in iedergeval een leeftijdsgrens rechtsgeldig zou zijn.

Ik heb werkelijk geen idee wat de beste weg is.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:07

Nou de vaccinatieplicht is in Oostenrijk voorlopig van tafel, ze krijgen het rechtsgeldig niet rond *\o/* *\o/* *\o/* Ze gaan het nu proberen voor april, maar ik ga er nog even vanuit dat dat ook niet lukt.

Maar maf he? Dat is dan weer niet op het nieuws in Nederland :')

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:08

Er is helaas geen goede en eenduidige weg, dat is in ieder geval duidelijk. In hoeverre hier manipulatie plaats vind, door betrokkenen met zeer grote belangen kan ik helaas niet beoordelen.

2 G e.d. kan wel, maar dan moet er een duidelijk kader voor zijn. ( lees doden in de straat liggen)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:11

nikkel schreef:
Er is helaas geen goede en eenduidige weg, dat is in ieder geval duidelijk. In hoeverre hier manipulatie plaats vind, door betrokkenen met zeer grote belangen kan ik helaas niet beoordelen.

Helaas wordt hier in Oostenrijk wel gemanipuleerd met het nieuws, iedereen op de IC schijnt hier ongevaccineerd te zijn. Dat is in geen enkel land zo, dus waarom zou dat hier wel zo zijn? Bovendien als je ziekenhuis personeel spreekt, geven deze mensen aan dat in 'hun' ziekenhuis het niet zo is. Tja....