Suzanne F. schreef:Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?
Ik las het ook.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Mizora schreef:Je hebt een klein stukje van een liveblog gedeeld, als ik naar de cijfers van de UK zelf kijk, zie ik die dalende cijfers in ieder geval niet op de mechanical ventilated beds terug. Daar zijn ze de afgelopen 2 weken een paar procent opgelopen, wat eigenlijk gelijk gebleven is maar ook niet gedaald. De verpleegafdeling is wel sterk gestegen sinds 1e kerstdag. Van 8.400 bezetting naar 18.500 bezetting.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Ah, we kunnen zelfs Marcel Levi, voormalig ziekenhuisdirecteur in Londen en hoogleraar geneeskunde, niet meer vertrouwen.
Nu weet ik écht niet meer wat een goede bron is hier op bokt.
Maar… je hebt het over verpleeg afdelingen?
Ik heb het over de IC.
imaudy schreef:Suzanne F. schreef:Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?
Ik las het ook.
besita schreef:In Be ligt de vierde prik al op tafel( voor iedereen )![]()
Maar ik lees/hoor steeds meer mensen die na de derde het wel genoeg vinden worden
Suzanne F. schreef:Ik blijf toch echt niet aan de gang. Ik neem de booster nu omdat Omicron op dit moment als een gek rondgaat en we nu midden in de winter zitten. Maar over 3-4 maanden zitten we in de zomer en mooi niet dat ik dan weer ga boosteren. In oktober/november misschien maar dat ligt aan de situatie.
Suzanne F. schreef:Ik blijf toch echt niet aan de gang. Ik neem de booster nu omdat Omicron op dit moment als een gek rondgaat en we nu midden in de winter zitten. Maar over 3-4 maanden zitten we in de zomer en mooi niet dat ik dan weer ga boosteren. In oktober/november misschien maar dat ligt aan de situatie.
Citaat:“Nog twee maandjes op onze tanden bijten en dan komt er beterschap”, zei Steven Van Gucht (Sciensano) eerder deze week. Maar beterschap, wat betekent dat? “Het zou na de winter van 2023 rustiger kunnen worden, maar ook dat is niet ideaal.”
Citaat:A fourth Covid jab is not yet needed, say UK experts, because booster doses continue to provide high protection against severe disease from the Omicron variant among older adults.
UK Health Security Agency data show three months after boosting, protection against hospitalisation remains at about 90% for people aged 65 and over.
MarlindeRooz schreef:Suzanne F. schreef:Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?
... met ouderen op die manier de winter door helpen zonder dat ze onze ziekenhuizen massaal vullen. Zodat andere mensen gewoon hun operatie/zorg kunnen krijgen.
Pinacolada schreef:Ggd bereidt een prikronde voor in voorjaar en najaar volgend jaar, die 2 staan al soort van vast.
Gommers zei gister op tv dat een lockdown niet meer gerechtvaardigd is in deze tijd
Suzanne F. schreef:Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?
Spenk schreef:Suzanne F. schreef:Ik blijf toch echt niet aan de gang. Ik neem de booster nu omdat Omicron op dit moment als een gek rondgaat en we nu midden in de winter zitten. Maar over 3-4 maanden zitten we in de zomer en mooi niet dat ik dan weer ga boosteren. In oktober/november misschien maar dat ligt aan de situatie.
Waarschijnlijk ben je dan zonder die extra booster nergens welkom deze zomer vrees ik.
Huertecilla schreef:Suzanne F. schreef:Die prik schijnt bij ouderen maar 3 maanden te werken tegen ziekenhuisopname? Jeetje, waar zijn we mee bezig eigenlijk?
Voor de horizon van vaccinverplichting zie Italíë, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk. Ah en Australië: ME ingezet om tennissers te arresteren.
Hier voor Spanje als geheel nog geen 12% met Covid in ICs.
Popstra schreef:Spenk schreef:
Waarschijnlijk ben je dan zonder die extra booster nergens welkom deze zomer vrees ik.
Ben ik ook bang voor..dus doen we het maar braaf want ik wil de grens over, lekker uit eten enz
Hoezo worden we niet gedwongen!??
Pandora2 schreef:Er is natuurlijk ook nog een groep deskundigen die van in het begin een open debat gevraagd heeft omdat vaccineren in volle pandemie ook het omgekeerde effect kan hebben en op lange termijn de pandemie kan verlengen. Maar die zijn eerst bespot en belachelijk gemaakt en vervolgens monddood in de media gemaakt, dus tja....time will tell.
nikkel schreef:Er is helaas geen goede en eenduidige weg, dat is in ieder geval duidelijk. In hoeverre hier manipulatie plaats vind, door betrokkenen met zeer grote belangen kan ik helaas niet beoordelen.