Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Wat is nou de bedoeling van die sneltesten?
Stel ik word in de morgen wakker met een verkoudheid, moet ik dan een sneltest doen?
Ik heb ze namelijk nog niet in huis
Sheran schreef:Huh, hoe bedoel je?
djinnie schreef:Wij, kinderdagverblijf, gaan ze binnenkort ook krijgen. 2 keer per week kunnen we dan preventief testen. Bij klachten blijft: testen via de GGD.
Ik ben benieuwd. De meeste collega's zitten niet perse te wachten op 2 keer in de week preventief een wattenstaaf in de neus...
djinnie schreef:Wij, kinderdagverblijf, gaan ze binnenkort ook krijgen. 2 keer per week kunnen we dan preventief testen. Bij klachten blijft: testen via de GGD.
Ik ben benieuwd. De meeste collega's zitten niet perse te wachten op 2 keer in de week preventief een wattenstaaf in de neus...
Sizzle schreef:Sneltest krijgen we iets van 5 gratis per persoon of zo.
Heb ze nog niet opgehaald.
Kinderen vanaf een bepaalde leeftijd krijgen meermaals per week een speekseltestcen daar is de weerstand heel laag tegen vanuitde ouders en kinderen. De scholen die dit gebruiken lijken het goed onder controle te hebben met de infecties.
Vayo schreef:djinnie schreef:Wij, kinderdagverblijf, gaan ze binnenkort ook krijgen. 2 keer per week kunnen we dan preventief testen. Bij klachten blijft: testen via de GGD.
Maar dat heb je toch zelf in de hand hoe ver je dat ding erin steekt? Als het vervelend wordt zou ik stoppen. Ik zou juist liever zelftesten dan zo´n diepe via de GGD.
Fijn nieuws wat betreft maatregelen onder gevaccineerden. De maatregelen kun je als gevaccineerden onderling los laten! Dus geen afstand meer e.d.
Swah schreef:Nou ik werk binnen het PO en de Moederhart brieven vliegen ons om de oren, die overtuig je ook niet met een speekseltest.
Citaat:The crisis management team has therefore decided to make self-tests available to all employees and contractors who want to take such a test before coming on site.
I want to stress that self-testing is completely voluntary. ASML will not force you to take a test before coming on site, and will also not ask you if you have done so. The next time you are at our Veldhoven campus, you can pick up a self-test at dedicated locations (click here for an overview). You can then use the self-test before you come on site the following time. ASML will provide a maximum of one test per week per employee. We ask you to respect this, since supply of self-tests is still quite limited.
You should not use self-tests (no matter if they were provided by ASML or bought privately) if you have COVID-19 symptoms, if you have been in close contact with a COVID-19 patient, if you need to travel internationally on business or if you have returned from travel abroad. In all of these situations, it is important to select the correct type of test (antigen or PCR), and the test needs to be taken by a professional at your local health authority (GGD) or the ASML test facility. More information is available on the coronavirus info pages.
lenaa_tje schreef:Swah schreef:Nou ik werk binnen het PO en de Moederhart brieven vliegen ons om de oren, die overtuig je ook niet met een speekseltest.
Als iets niet wordt aangeboden vind ik dat kort door de bocht. Ik weet dat ze in het buitenland ook best kritisch zijn tegen de stokjes test.
Maar zoals ik schreef de chip en ernstige ziekte ouders of de waarom een gezond kind laten bewijzen dat hij gezond is, zijn wel hardnekkig
lenaa_tje schreef:Getup schreef:Hier in Luxemburg kregen alle kinderen op onze school een sneltest mee naar huis. Die van mij vonden het te gek.
Vanaf nu gaan kinderen ( indien ouders accoord) 1x pw op school onder begeleiding juf zelf een sneltest doen.
Weet jij hoe ouders hier tegenover staan bij jullie?
Vayo schreef:Maar dat heb je toch zelf in de hand hoe ver je dat ding erin steekt? Als het vervelend wordt zou ik stoppen. Ik zou juist liever zelftesten dan zo´n diepe via de GGD.
Fijn nieuws wat betreft maatregelen onder gevaccineerden. De maatregelen kun je als gevaccineerden onderling los laten! Dus geen afstand meer e.d.