Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:07

Waarom verkoop ik goed wanneer het me niet goed uitkomt? :+
Paar dagen in Frankrijk, gelijk 2 dingen verkocht.

Middenin opruiming/verhuizing mijn eerste bundel verkocht. Daarvoor en tussen niks tot nauwelijks haha _O-

iirrssjjee

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:23

Zojuist mijn sportkleding uitgeruimd en op Vinted gezet. Meteen al een broekje verkocht. Ik heb wat duurdere merken, maar ook goedkopere. Nu is er iemand die 5 artikelen koos (3 dure, 2 goedkope) en vervolgens dus 50% bundelkorting krijgt... De 3 artikelen zijn normaal €27,50 bij elkaar, nu alles bij elkaar €15,25.. . Ja dat gaat dus niet door he :+ . Bundelkorting meteen maar uitgezet en de bestelling geannuleerd.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:38

De bundelkorting kun je ook zelf aanpassen naar % die voor jou fijn zijn.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:46

Esther_ schreef:
De bundelkorting kun je ook zelf aanpassen naar % die voor jou fijn zijn.

Nog niet gezien, dankje!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:59

Dat had ik een keer met splinternieuwe ariats. Ook lesje geleerd :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 00:30

Kans is groot dat diegene geen bundel meer gaat kopen nu die bundelkorting uit staat :+ ik heb een x geluk gehad dat iemand het ook niet had aangepast, was ik blij :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:23

Pakket naar een punt laten sturen zie ik nu pas dat het bij iemand aan huis is met de openingstijden ma tm vr 16-20 dat is toch niet te doen met kleine kinderen? Blijkbaar heeft zij het overgenomen van het punt wat er eerst was. Homer is echt zwaar knudde. Zo weinig punten en dan ook nog dit. Ik ben echt in de verleiding om het terug te laten sturen…

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:40

Hier ook zo n punt
Zorg gewoon dat ik er gelijk om 16 uur sta met m’n twee kleine kinderen :)

Of heel snel net voor 20 uur als ze beide op bed liggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:56

Hier is het dhl punt een winkel, maar wel in klein dorp met afwijkende openingstijden. Voor mensen die werken is dat heel lastig, dan zijn die tijden hierboven beter :=
Bijvoorbeeld van 10 tot 17 open en vroeger ook woensdagmiddag en zaterdagmiddag dicht, volgens mij daarvoor sowieso tussen de middag dicht. Zelfs de pakketten daar bezorgen duurde soms een paar dagen, omdat ze telkens al dicht waren als de bezorger daar aankwam.

Dpd is gewisseld van dat punt naar een andere die geen vaste openingstijden heeft... Daar al eens voor dichte deur gestaan. Homer zit bij een nagelstudio die ook wisselend open is :') ik kies dus altijd maar voor dhl, dan weet ik iig wanneer ze open zijn.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:15

We hebben hier sinds kort heel veel Homer punten bijgekregen, maak nemen ze meerdere soorten pakketten aan, heel fijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:36

Irritant is dat zeg.
Hier wel Homer punten die dichterbij mijn huis zijn , maar dan idd bij mensen thuis. Laat het nu 2km verder leveren bij een pakketpunt wat gewoon alles heeft en 6 dagen open is de hele dag.
Want ik werd er ook krankjorum van.

Ik had vorige week een trui van m’n dochter verkocht. Is een merk wat kleiner valt, maar deze vond ik niet extreem klein vallen.
Kreeg bericht of ik maten wilde opnemen, maar was niet thuis dus zei van joh mijn dochter is bijna 7 en 1,22m lang en past hem nog goed. Heb je beetje idee.
Ohhh dan is het goed en heeft trui gelijk gekocht.
Heeft ze m begin van de week opgehaald en kwam geen reactie dat alles goed was. Eergisteren vlak voordat Vinted dat automatisch ging doen kwam reactie: ja hele mooie trui, maar hij is te klein en het is echt geen 8y (maatlabel was er uit geknipt want irriteerde in de nek). Mijn dochter is 6 en het past niet. Dus is het geen 8y, want dat is de maat die ze nu draagt.
Ja sorry, het is een 8y en mijn dochter van bijna 7 en 1,22m past hem wel. En ik hoefde niet meer op te meten.
Uiteindelijk heeft ze geweigerd op het is goed te klikken en is dat automatisch gebeurd.
Maar ik vind dat zo kinderachtig. Ik kan 5 dagen wachten op mijn geld. Er is geen reden om terug te sturen. Want trui was echt als nieuw.
En ik weet niet hoe het postuur van haar dochter is. Weet alleen dat die van mij die trui gewoon nog goed paste.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:14

Nou ik ben toch alweer bijna flauw gevallen van vinted :+. Ik heb een nieuwe broek verkocht met prijskaartjes eraan. De broek was nieuw met prijskaartje. Na dat ik heel veel ben afgevallen paste hij mij natuurlijk niet meer. Maat was xxl (44), maar viel als 48 (4xl). Ik dit netjes vermeld in mijn advertentie. Vervolgens koopt iemand de broek zonder verdere vragen, maar nu krijg ik dus een slechte review omdat de broek te groot is. Echt... hoe dan |o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:17

KB12 schreef:
Nou ik ben toch alweer bijna flauw gevallen van vinted :+. Ik heb een nieuwe broek verkocht met prijskaartjes eraan. De broek was nieuw met prijskaartje. Na dat ik heel veel ben afgevallen paste hij mij natuurlijk niet meer. Maat was xxl (44), maar viel als 48 (4xl). Ik dit netjes vermeld in mijn advertentie. Vervolgens koopt iemand de broek zonder verdere vragen, maar nu krijg ik dus een slechte review omdat de broek te groot is. Echt... hoe dan |o

Ja maar lezen kunnen ze bijna allemaal niet. Ik heb in al mijn advertenties staan:

** Ik kan NIET met Homerr verzenden!

En waar kiest iedereen voor?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:25

Ik koop daarom enkel nog broekenvan 1 merk waarvan ik weet dat maat L me altijd past, want broeken zijn zoooo moeilijk…

Maar als ze niet zelf op ‘ok’ klikken, duurt het toch maar 2 dagen dacht ik, alvoor vinted het geld automatisch vrijgeeft aan de verkoper?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:39

Rennie89 schreef:
Kans is groot dat diegene geen bundel meer gaat kopen nu die bundelkorting uit staat :+ ik heb een x geluk gehad dat iemand het ook niet had aangepast, was ik blij :+

Klopt. Die koos die andere artikelen natuurlijk puur voor die hoge korting :+

Agh heb de 3 producten nu alsnog verkocht, voor €20,- ipv €27,50. Ook prima!

We hebben hier op het dorp sinds gisteren ook een homerr punt erbij! En een dorp verderop ook. Tot voor kort was de dichtstbijzijnde op 12km.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:45

Hier gisteravond en vanmorgen weer een verkoop. Ik verkoop eigenlijk enkel in het weekend, heel bijzonder. Zelf een mooi bloemen jasje voor een mooi prijsje gescoord van lolly's laundry. Broeken durf ik ook niet aan dus die koop ik ook niet. Blijft een gok.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:49

tengeltje11 schreef:
Ik koop daarom enkel nog broekenvan 1 merk waarvan ik weet dat maat L me altijd past, want broeken zijn zoooo moeilijk…

Maar als ze niet zelf op ‘ok’ klikken, duurt het toch maar 2 dagen dacht ik, alvoor vinted het geld automatisch vrijgeeft aan de verkoper?

Ja ze gaf het geld vrij en schreef toen meteen een slechte review, zonder mij uberhaupt aan te spreken. Dus ik haar zelf aangesproken en de screenshot van de advertentie gestuurd waarin staat dat de broek maat xxl (44) is, maar valt als 48. En toen zei ze dat dat niet duidelijk vermelden is dat de broek groter valt. Ja daag.... schiet mij maar lek. Op de blok met jou :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:18

Bij mij duurde het tot gisteren en broek was maandagochtend afgehaald.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:31

Jildau schreef:
Ja maar lezen kunnen ze bijna allemaal niet. Ik heb in al mijn advertenties staan:

Die fout heb ik ook een keer gemaakt.

Komt omdat ik als koper (verkoop zelf niets) niet altijd dezelfde opties kreeg. Sterker nog, voor mn gevoel kon ik in het begin zelfs niet altijd Homerr kiezen.

Er stond dus in de oude advertentie dat ze niet met Homerr verzond, maar goed, gezien ik het wel kon kiezen dacht ik tja, wellicht oude tekst, anders vink je het toch uit?

Ik moet ook zeggen dat ik alle Homerr perikelen (het dus niet uit kunnen vinken) meer een probleem vind van Vinted en niet van de kopers. Die kunnen niet ruiken dat jij het niet uit kunt zetten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:42

Douce schreef:
Jildau schreef:

Die fout heb ik ook een keer gemaakt.

Komt omdat ik als koper (verkoop zelf niets) niet altijd dezelfde opties kreeg. Sterker nog, voor mn gevoel kon ik in het begin zelfs niet altijd Homerr kiezen.

Er stond dus in de oude advertentie dat ze niet met Homerr verzond, maar goed, gezien ik het wel kon kiezen dacht ik tja, wellicht oude tekst, anders vink je het toch uit?

Ik moet ook zeggen dat ik alle Homerr perikelen (het dus niet uit kunnen vinken) meer een probleem vind van Vinted en niet van de kopers. Die kunnen niet ruiken dat jij het niet uit kunt zetten.

Ja alleen gaat Vinted het niet voor mij naar een Homerr punt brengen dus wordt het mijn probleem. ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:46

Annuleren dan toch gewoon?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:47

Is dat dan niet aan jou om te klagen bij Vinted ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:53

Ja ik doe elke keer annuleren met als reden dat er geen Homerr punt in de buurt is.

Maar het ging over niet lezen van advertenties en dat heb ik dus ook vaak en het is best zuur voor zowel de koper als de verkoper om steeds te annuleren.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:55

Tja. Als koper deftig zou lezen, zou je niet moeten annuleren, dus niets sneu aan voor koper lijkt me?
Als ik het goed heb kan je het daarna ook terug uploaden toch?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:17

tengeltje11 schreef:
Tja. Als koper deftig zou lezen, zou je niet moeten annuleren, dus niets sneu aan voor koper lijkt me?
Als ik het goed heb kan je het daarna ook terug uploaden toch?

De advertentie wordt er dan opnieuw op gezet dus iedereen die een hartje had gedaan ziet het als ‘verkocht’.