Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:06

zonnebloem18 schreef:
Ze gaan hier een groot festivalveld gebruiken om een terras te openen. ik vind het een briljant idee.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/160086 ... ckfestival

In Venray heeft een uitbater ism de gemeente het volledige plein omgebouwd zodat noodwegen beschikbaar zijn en terrassen voldoende ruimte hebben. Gemeente heeft daarop de horecavergunning omgezet naar hele plein.
Alle restaurants op die plek hebben nu samen 1 groot terras en je kan dus ook eten en drinken van alle restaurants bestellen. Er wordt nu gekeken om dit uit te rollen over heel Limburg.
https://www.missethoreca.nl/cafe/artike ... -101335569

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:39

Pandora2 schreef:
De WHO komt op de proppen met een klinische studie met het toch wel omstreden middel Hydroxychloroquine.
Belgie weigert in elk geval hieraan mee te doen o.a. omdat het om heel hoge doses zou gaan.

Krijg de link niet gecopieerd hier.

Een Nederlandse instantie was daar ook mee bezig aldus De Jong. Weet niet of er een koppeling is met de WHO of dat NL er al mee bezig was voordat de WHO dit wilde doen? Zo te lezen is er vooralsnog in onderzoeken geen klinisch effect te zien en raden ze gebruik buiten onderzoekssettings af.
https://swab.nl/nl/covid-19#to_6

Dinopino

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:18

Las laatst op het nieuws dat in Taiwan 95 % van de zieke genezen door hydroxychloroquinein combinatie met Zink. In Frankrijk en Honduras passen ze het ook met succes toe. Binnen drie dagen is de koorts weg.
Snap niet dat elk land afzonderlijk een studie doet. Lijkt wel of ieder het wiel wil uitvinden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:24

Dinopino schreef:
Las laatst op het nieuws dat in Taiwan 95 % van de zieke genezen door hydroxychloroquinein combinatie met Zink. In Frankrijk en Honduras passen ze het ook met succes toe. Binnen drie dagen is de koorts weg.
Snap niet dat elk land afzonderlijk een studie doet. Lijkt wel of ieder het wiel wil uitvinden.

Wat is je bron? Want ik lees andere dingen. O.a. dit onderzoek uit Frankrijk die zegt dat HCQ geen effect heeft. Gezien het nogal twijfelachtig is of het werkt lijkt het me heel sterk dat oa Frankrijk het op grote schaal (met succes) toepast?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:27

Dinopino schreef:

Ook die dokter in Limburg maar dat zijn minimale groepen die net verschijnselen hebben, ernstig zieken helpt het totaal niet. Amerika hebben ze het in een veteranen tehuis toegepast, die niet doodgingen aan Corona deden het wel aan dit middel. Heeft zeer ernstige bijwerkingen. Onderzoek wat er volgt is alleen voor mensen die nog niet ziek zijn maar uit voorzorg een lage dosis gaan krijgen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:34

Die dokter in Meijel gaf aan in een interview dat het werkt als je het bij nog geen ernstige klachten geeft.
Dat het voorkomt dat het ernstig word, geef je het te laat doet het niets meer.
Hij zit in een zwaar getroffen gebied, had mensen in moeten sturen en al 10 mensen dood.
Hij is die hydro plus zink gaan geven bij mensen met klachten, geen mensen meer in hoeven sturen.
Toen kreeg hij zijn verbod en alweer een dode.
Toeval, natuurlijk dat kan. We hebben het dan niet over een heel groot onderzoek, maar toch.
Maar deze cocktail komt toch wel vaak voorbij.
Daarnaast gaf hij aan dat hij het niet iedereen zou voorschrijven en dat de ziektegeschiedenis dus belangrijk is. Dit met bijvoorbeeld de kans op hartkloppingen, enz.
Nu gaat elk land afzonderlijk aan de studie, maar hier in Nederland is de geschiedenis van de patiënt wel erg goed in beeld, hoe is dat elders?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:59

Je loopt ook een risico op psychoses met dat middel.
Dat wordt vaak ook maar even „vergeten“.
Dus zomaar preventief is ook niet baadt het niet....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:59

Trump slikt dat toch ook? Veel meer psychotisch dan dat hij al is, kan hij niet meer worden denk ik zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:03

rien10 schreef:
Trump slikt dat toch ook? Veel meer psychotisch dan dat hij al is, kan hij niet meer worden denk ik zo.

:')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:05

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:09

Dat is weer zo suggestief. Het is dus voor 10 mensen veilig maar er is nog geen study naar effectiviteit. Die testfase begint dan eerst nu pas.
Voor mensen die het proces niet begrijpen is dat suggestieve nieuws steeds weer een dode mus.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-05-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:09

rien10 schreef:

Zou wel de verklaring kunnen zijn dat hij zo gek is als een deur. :)*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:11

Pandora2 schreef:
rien10 schreef:

:=

De russen hebben een vaccin ! Op mensen getest en zonder bijwerkingen …. :+

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/corona ... spartandhp

Je weet dat je nieuws uit oa Rusland niet zomaar moet geloven :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:22

Hannanas schreef:
Je weet dat je nieuws uit oa Rusland niet zomaar moet geloven :D

Meen je niet ... -O- Wat een domper.

:D :') :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:26

Marcella schreef:
rien10 schreef:

Zou wel de verklaring kunnen zijn dat hij zo gek is als een deur. :)*

Maar dan slikt hij het wel erg lang al :D

Maar alsof bijvoorbeeld naproxen, vrij verkrijgbaar zo onschuldig is.
https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h19630.pdf

De maag en darmbloedingen slaan we maar even over, is wel al algemeen bekend lijkt me.
Maar toegenomen risico op een hartaanval (hartinfarct) of beroerte.
Afwijkende nierfunctie
˗ Bloedarmoede, tekort aan bepaalde bloedcellen (trombocytopenie, granulocytopenie).
˗ Versnelde hartslag, vochtophoping (oedeem), verhoogde bloeddruk en hartfunctiestoornissen zijn
gemeld in verband met behandeling met NSAID’s.
˗ Geelzucht, leverontsteking (hepatitis), verminderde leverfunctie.
˗ Kortademigheid (dyspnoe), astma.

- astma-achtige allergische reacties voordoen of allergische
reacties door een plotselinge sterke vaatverwijding ten gevolge van ernstige overgevoeligheid voor
bepaalde stoffen. De kenmerkende symptomen van deze anafylactische reactie zijn: ernstige en
plotseling optredende verlaagde bloeddruk, versnelling of vertraging van het hartritme, ongewone
vermoeidheid of zwakte, angst, opwinding, bewustzijnverlies, ademhalings- of slikproblemen, jeuk,
netelroos met of zonder vochtophoping, rood worden van de huid, misselijkheid, braken,
buikkrampen, diarree.

En dat kan elke gek slikken zonder dat een arts naar de geschiedenis van de patiënt kijkt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:29

Pandora2 schreef:
rien10 schreef:

Laten we het hopen dat de Russen de doorbraak hebben, maar ik ben nog skeptisch! Maar mèn wat zou ik daar blij mee zijn.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 22-05-20 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:32

Pandora2 schreef:
rien10 schreef:

Als dat waar is hebben ze tenminste wel kloten!
Dan laten ze het tenminste niet los op onschuldige burgers.
Maar of t vrijwillig geweest is met de russen is de vraag. :')
Jij laat je enten of andersssss ~~}>

Tja en daar ging de vleermuis in de soep.
Hele onderzoeksteam van je vaccin narcolepsie!
Woops. :')
Sorry ik ben melig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:39

Helaas heb ik niet zoveel vertrouwen in Russen. Onlangs was gorgelen met wodka toch hun oplossing?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:43

Dat was Wit-Rusland volgens mij.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:49

Niet alle Russen zijn stom/dom :+ Dus mochten ze het hebben gevonden, alleen maar complimenten. Ik hoop het, want ben wel beetje klaar met dagelijks Corona nieuws.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:59

elnienjo schreef:
Helaas heb ik niet zoveel vertrouwen in Russen. Onlangs was gorgelen met wodka toch hun oplossing?

Gorgelen ? Gewoon zuipen die fles ! }> Ontsmet binnenkant en buitenkant :D

Voor de goede verstandhouding...dat artikel van die russen is dus gewoon bluf en poker.
Volgens mij steken ze graag de Amerikanen de loef af ofzo :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:03

Het heeft in het verleden ook gewerkt die tactiek, oa in de ruimtevaart :j dus wie weet levert het concreet iets op. En dan hopen dat we er niet de hoofdprijs voor moeten gaan betalen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:04

SusanH schreef:
Het heeft in het verleden ook gewerkt die tactiek, oa in de ruimtevaart :j dus wie weet levert het concreet iets op. En dan hopen dat we er niet de hoofdprijs voor moeten gaan betalen.

Wodka in de ruimte ? :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:06

Eerst maar eens horen hoeveel mensen aan dat experiment hebben meegedaan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:09

SusanH schreef:
Chantalsmook hebben jullie een cliëntenraad? Die moeten ook in de besluitvorming meegenomen worden. En de OR wat betreft inzet van personeel op deze manier. Dit kan niet zomaar. Ik ben op het werk ook bezig hiermee, omdat nu blijkt dat ze een heel eigen manier hebben van de bezoekregeling interpreteren. Het moet heel omslachtig omdat cliënten schijnbaar geen eigen voordeur hebben. Klopt dat er een deur is om de afdeling op te komen. Maar behalve de gang hoeft bezoek niet in algemene ruimtes te komen. Vanuit die gang kunnen ze in het appartement van de cliënt zitten. Maar dat mag niet op die manier want gang is een algemene ruimte. Dus nu via zijdeur naar binnen en op balkon wat grenst aan een doorgang van die centrale gang. Op het balkon moet dan het bezoek plaats vinden. Leuk bij mooi weer. Maar wat als het regent of heel koud is? Ik vind het heel vreemd. Andere tehuizen hebben toch ook een gezamenlijke toegangsdeur. Hoe doen die het dan?

En vervoer naar dagbesteding is nog een hele puzzel en kan een reden zij waarom het nog best een tijd kan duren voor ze echt weer kunnen gaan. Want in de bus kun je geen afstand houden. Hele puzzel nog.

Dagbesteding is op het terrein en loopbaar voor de meeste fus dat zou geen probleem moeten zijn.

Cliëntenraad en OR zijn er wel maar ik heb niet de indruk dat er veel mee gedaan wordt. Er is zoveel gaande, managers e.d. reageren allemaal niet. Het is lastig.

Bezoek regelingen op woningen zal niet gebeuren. Het idee is hier om daarvoor dagbesteding te gebruiken met plastic Schotten en ene kant van hrt gebouw clienten in en aan de andere kant de ouders.