SusanH schreef:Chantalsmook hebben jullie een cliëntenraad? Die moeten ook in de besluitvorming meegenomen worden. En de OR wat betreft inzet van personeel op deze manier. Dit kan niet zomaar. Ik ben op het werk ook bezig hiermee, omdat nu blijkt dat ze een heel eigen manier hebben van de bezoekregeling interpreteren. Het moet heel omslachtig omdat cliënten schijnbaar geen eigen voordeur hebben. Klopt dat er een deur is om de afdeling op te komen. Maar behalve de gang hoeft bezoek niet in algemene ruimtes te komen. Vanuit die gang kunnen ze in het appartement van de cliënt zitten. Maar dat mag niet op die manier want gang is een algemene ruimte. Dus nu via zijdeur naar binnen en op balkon wat grenst aan een doorgang van die centrale gang. Op het balkon moet dan het bezoek plaats vinden. Leuk bij mooi weer. Maar wat als het regent of heel koud is? Ik vind het heel vreemd. Andere tehuizen hebben toch ook een gezamenlijke toegangsdeur. Hoe doen die het dan?
En vervoer naar dagbesteding is nog een hele puzzel en kan een reden zij waarom het nog best een tijd kan duren voor ze echt weer kunnen gaan. Want in de bus kun je geen afstand houden. Hele puzzel nog.
Dagbesteding is op het terrein en loopbaar voor de meeste fus dat zou geen probleem moeten zijn.
Cliëntenraad en OR zijn er wel maar ik heb niet de indruk dat er veel mee gedaan wordt. Er is zoveel gaande, managers e.d. reageren allemaal niet. Het is lastig.
Bezoek regelingen op woningen zal niet gebeuren. Het idee is hier om daarvoor dagbesteding te gebruiken met plastic Schotten en ene kant van hrt gebouw clienten in en aan de andere kant de ouders.