Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:04

Neonlight schreef:
Loretta, niet fijn als je zo bang bent. Je zit toch ook in Brabant of niet? Toch even een virtuele knuffel. :(:)

Het is niet dat ik nu doodsbang ben maar het begint wel een beetje eng te worden gezien het maar blijft verspreiden. Ik kan me voorstellen dat dat toch wel door meer mensen zo ervaren wordt.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:06

De gemeente waar ik woon is momenteel de enige gemeente in heel Nederland (op het vaste land) waar nog geen Corona is vastgesteld.
Afbeelding

Bron: RIVM

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:13

Loretta schreef:
Neonlight schreef:
Loretta, niet fijn als je zo bang bent. Je zit toch ook in Brabant of niet? Toch even een virtuele knuffel. :(:)

Het is niet dat ik nu doodsbang ben maar het begint wel een beetje eng te worden gezien het maar blijft verspreiden. Ik kan me voorstellen dat dat toch wel door meer mensen zo ervaren wordt.

Eerlijk gezegd ervaar ik het niet, maar bv mijn zusje is heel angstig en ziet complottheorieën.

Wij zijn ernstig beschadigd omdat moeder een zwaar oorlogsverleden had.
Maar ik ga mij niet bang laten maken, relativeer en geniet van kleine dingen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:13

Vreemd genoeg is bij mij de angst juist afgenomen, in tegenstelling tot 3 weken geleden. Maar zie ook wel veel meer bewustzijn van de mensen. Af en toe krijg ik nog wel een knoop in mijn maag van de schrik, maar dat is ook goed. Alert blijven en niets onderschatten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:14

Zeker het is verschrikkelijk verdrietig allemaal.

Popstra schreef:
Vind de 112 overledenen hier vandaag ook best een nachtmerrie

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:15

Wat lief hoe jullie vragen naar het welbevinden van Loretta! Tof om te lezen :)

linnie050 schreef:
Hoe gaat het verder hier met de werkende mensen?

Mijn man werkt normaal 4 dgn, maar neemt wekelijks een dag vrij. Daardoor kan ik 2 van mijn 3 dagen werken. De 3e werkdag is een combi met zorg en onderwijs aan de oudsten en zorgen voor de jongste.

Ik werk voor een grote gemeente. Wij kopen als team jeugdhulp in. Daar is dus ook een boel te regelen (oa zorg om kinderen in een moeilijke thuissituatie, bedenken hoe hulpverlening wel door kan gaan en ook meedenken met instellingen hoe zij financieel overeind blijven)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:18

Op dit moment geen angst. Maar heb een griepje gehad, weekend van 14/15 maart had ik koorts. Toen kneep ik hem toch wel even. Vooral omdat ik ooit een infectie heb gehad (hele andere situatie, was ook een bacterie, geen virus) waar ik bijna aan overleden ben. Bizar genoeg was dat ook precies 10 jaar geleden dit jaar. Dat was wel een hele angstige situatie destijds. Maar nu ik geen koorts meer heb en daardoor alles wat meer van een afstandje kan bekijken is de angst gelukkig weer weg.

Werken mag ik alleen nog niet, want mijn hoestje wil geen afscheid nemen :+ maar wordt iedere dag minder dus hoop maandag toch wel klachtenvrij te zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:20

Chubby niet alleen zorgen om je gezin maar ook voor zoveel anderen

Meis petje af voor je <3

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:20

linnie050 schreef:
Hoe gaat het verder hier met de werkende mensen?

Mijn vriend heeft morgen eindelijk voor het eerst sinds 9 maart een dag vrij. Tenminste, zoals het nu lijkt := Het is op zijn werk ook nogal druk door het Coronavirus.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:21

Eleeke

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:28

Angst is heel normaal en gezond toch.
De onzekerheid bij deze situatie leidt bij iedereen tot in ieder geval iets onrustige gevoelens en dan is de één angstiger dan de ander en dat is hartstikke normaal. Volgens mij is het accepteren dat je angstig bent en dat dat normaal is een eerste stap.
Als je dat kan accepteren kun je er voorzichtig aan gaan werken om de angst in zoverre onder controle te hebben dat je ook weer kan ontspannen en plezier kan maken. En dat gaat met vallen en opstaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:29

Wij werken ook gewoon door, alleen vanaf thuis. Man en ik werken bij hetzelfde bedrijf, dezelfde functie en hetzelfde team. We hebben een andere vaste vrije dag, en daar gaat het nu een beetje mis, want je krijgt op je vrije dag wel heel veel mee. Mijn man vindt het maar niets, thuis werken, ik heb hem al goed in de oren geknoopt dat wij niet mogen klagen, wij kunnen tenminste nog werken. Kwam er helaas nu wel te laat achter dat ik teveel overuren heb die ik eigenlijk voor 1 april op moet maken. Hopelijk tekent de baas ervoor om ze mee te nemen naar het volgende kwartaal. Kan wel maandag of dinsdag vrij nemen, maar als mijn man dan wel zit te werken heb ik er niets aan en storen we elkaar alleen maar. Wil dus uren opnemen op zijn vrije dag, een donderdag.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:31

Ik zit er wel een beetje door. Kan gelukkig nog wel veel naar de paarden, maar zie mijn vriend al weken niet en ik mis hem echt -O- Het voelt gewoon een beetje uitzichtloos sinds deze week.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:39

Ladybird schreef:
Ik zit er wel een beetje door. Kan gelukkig nog wel veel naar de paarden, maar zie mijn vriend al weken niet en ik mis hem echt -O- Het voelt gewoon een beetje uitzichtloos sinds deze week.

Dat gevoel ja. Het einde is nog niet in zicht. Het is best een beetje beangstigend.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:44

Voor mezelf ben ik niet zo bang, eerder voor mensen die ouder zijn of in zwakke gezondheid.

Ben me wel te pletter geschrokken van onderstaand filmpje, deze arts bespreekt een audiobericht van een collega uit Madrid. Waar ze dus daadwerkelijk zo ver zijn dat ze beademingsapparatuur weghalen bij mensen van 65+ en hen sederen tot ze sterven.
Omdat er stomweg te weinig beademingsapparaten zijn en ze deze voor jonge mensen gebruiken. -O-

We hebben nu een hoop leed gezien maar hier ben ik wel echt effe stil van. Hartverscheurend.
Het zullen je ouders maar zijn die daar liggen -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:48

Vooral het weghalen van beademingsapparatuur is hartversheurend.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:48

Ik werk ook nog 3 dagen in de week thuis door. Vl ook maar niet in cruciaal beroep. Kids kunnen gelukkig wel die 3 dagen naar de opvang, erg prettig dat ze nog een beetje sociaal contact hebben met anderen als alleen wij.
Woon zelf in Oosterhout NB dus ook echt er midden in, op het begin was ik er banger voor als nu. Heb ook nog geen besmette mensen in mijn kennissenkring, dus dat zal ook wel veel schelen. Wij zijn alle 4 kort na carnaval (geen carnaval gevierd) even niet zo lekker geweest. Kinderen aan het hoesten en snotteren en vl en ik keelpijn en gewoon een beetje bluh. Dus wie weet hebben we het al gehad. Geen idee.
Ik hoop gewoon heel erg dat de kinderen toch nog soort van jaar kunnen afsluiten op school. Mijn zoontje mist echt zijn vriendjes heel erg. En ze vinden het ook ontzettend raar dat ze niet meer mee mogen naar de winkel of dat we geen ijsje kunnen eten in de stad en helemaal dat opa en oma die normaal elke week oppassen nu al weken niet meer zijn geweest. Wij kunnen het allemaal wel relativeren. Maar zeker de jongere kindjes snappen er niks van. Die van mij zijn 5 en 3 en nog te jong om het echt te vatten. Dat is best wel eens lastig.

Dit neemt overigens niet weg dat ik de verhalen vanuit Italië en Spanje niet hartverscheurend vind trouwens.
Laatst bijgewerkt door rockwitch op 27-03-20 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:49

Mars schreef:
Voor mezelf ben ik niet zo bang, eerder voor mensen die ouder zijn of in zwakke gezondheid.

Ben me wel te pletter geschrokken van onderstaand filmpje, deze arts bespreekt een audiobericht van een collega uit Madrid. Waar ze dus daadwerkelijk zo ver zijn dat ze beademingsapparatuur weghalen bij mensen van 65+ en hen sederen tot ze sterven.
Omdat er stomweg te weinig beademingsapparaten zijn en ze deze voor jonge mensen gebruiken. -O-

[ Video ]

We hebben nu een hoop leed gezien maar hier ben ik wel echt effe stil van. Hartverscheurend.

Dit gebeurt in Nederland ook.
Het merendeel van de patienten sterft niet op de IC!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:50

Is dit echt op leeftijd gebaseerd of hebben deze mensen ook onderliggende aandoeningen waardoor herstel sowieso niet meer mogelijk is?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:53

Petpa schreef:
Mars schreef:

[ Video ]

Hohoho even...
Hier in NL worden ZEKER geen apparaten weggehaald bij ouderen om ze dan te sederen en te laten overlijden.
In Nederland wordt met ouderen die een slechte prognose hebben besproken of ze wel naar de IC willen. Vaak komen ze daar niet levend vanaf en zo wel dan hebben ze zeer veel moeite om nog te herstellen. Dat staat compleet los van deze pandemie, dat gebeurt altijd al.
Maar een gezonde 65+er die aan de beademing ligt wordt er echt niet zomaar vanaf gehaald in NL.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:56

Wij zijn beiden thuis, ik altijd en man zit nog in ziekteverlof. Na toch wel een angstig begin daalt nu de laatste twee weken een gevoel van berusting neer. Ik zit behoorlijk in de risicogroep dus uiterst voorzichtig. Maak me wel boos over mensen die nog steeds onvoorzichtig zijn maar besef dat je alleen voor je eigen gedrag kan instaan. Vanmiddag nog een kat bij d da afgegeven die daar word opgenomen, we moesten buiten wachten en dan haalde de assisente de dieren op. Komt er een man dicht bij staan en ik meteen: wat snap je niet aan anderhalve meter? Hij ging meteen verder weg en even later toch met hem in gesprek gegaan. Hij begreep het wel maar werkte de hele dag op een plek ( gevangenis) waarbij hij alleen maar bezig was met die afstand . Ik zit zelf nu ook in de gevangenis zei hij . Maar hij verontschuldigde zich netjes dat hij er even niet aan gedacht had.
Maar zo snel kan het gaan om onnadenkend te dichtbij te komen en iemand eventueel te besmetten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:56

Die beelden uit Spanje zijn idd schrijnend.
Ook hoe de mensen in sommige ziekenhuizen gewoon op de grond liggen of in een rolstoel achter elkaar in de gang staan.
Het is echt een sneeuwbaleffect daar ;(

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:57

Ik mag morgen een Covid19-patient in strikte isolatie dialyseren. Nu zit ik regelmatig in strikte isolatie met MRSA of CPE patiënten maar dit vind ik toch een tikkie spannend zeg maar!
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar gewoon niks proberen te denken, denk ik...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:57

Petpa schreef:
Mars schreef:

[ Video ]

Hier halen ze geen mensen van de beademing door een te kort aan plaatsen.
Wel halen ze mensen van de beademing als het lichaam op is en het gewoon niet meer redt. Op dat moment is palliatieve sedatie de meest humane manier om iemand rustig te laten sterven en niet te laten stikken.

Hetzelfde doen ze ook bij mensen van wie de uitgangsconditie te slecht is om de beademing aan te kunnen en bij mensen die niet beademd willen worden.

Leeftijd is hierbij geen doorslaggevend criterium

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:00