Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:48

Ik denk dat het puur luiheid is. Als jij dat hendeltje niet hoeft om te zetten dan doe je dat dan toch ook niet?
Autorijden van tegenwoordig wordt steeds makkelijker. Ik hoef in feite alleen maar achter het stuur te kruipen en een beetje sturen en kijken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:00

Nou fijn. Maar als ik sterretjes moet zien door de luiheid van een ander dan krijg je hem volle bak terug. Mijn grootlicht verblind op minstens een kilometer afstand. En de linkerhand zit tegenwoordig standaard bij het hendeltje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:43

Anne_GTI schreef:
Nou fijn. Maar als ik sterretjes moet zien door de luiheid van een ander dan krijg je hem volle bak terug. Mijn grootlicht verblind op minstens een kilometer afstand. En de linkerhand zit tegenwoordig standaard bij het hendeltje.

Ik heb het over het hendeltje om hem van daglicht te halen.
Gisteren ook over een onverlichte weg in Brabant/België gereden. Maar met iedere tegenligger ging mijn groot licht uit.

Benzine tanken in België is dan weer wel een feestje vergeleken met Nederland :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:52

Anne_GTI schreef:

Dan krijg je hem van mij ook volle bak terug.
Met een SUV zit je hoog. Het gebeurt heel soms dat mensen vergeten hun groot licht uit te zetten en dan doen we even dat van ons aan en uit en is het klaar. Maar als iemand ons groot licht blijvend geeft krijgt hij hem terug en dan ben je niet blij (geldt niet voor vrachtwagens of bus).

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:31

Maar heel eerlijk, soms heb ik gewoon echt geen idee of iemand nou zijn groot licht aan heeft staan, of zijn led verlichting gewoon te hoog heeft afgesteld. Dat kan ook flink aankomen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:35

Ik heb mijn licht op automatisch staan, als de weg leeg is en heel donker
dan zet ie hem op groot licht maar als er een tegenstander aankomt dan gaat ie weer op normaal.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:39

Dat moderne LED licht is een drama. Als je zelf een lage auto hebt lijkt elke tegenliggende SUV wel grootlicht te voeren door het hoogteverschil.

Ik ben mensen die even seinen altijd wel dankbaar, mijn garage zet bijvoorbeeld altijd mijn lichten uit en als ik er dan niet aan denk ze terug in te schakelen rijd ik ook met alleen die paar kleine lampjes van voren...

Dat automatisch grootlicht vond ik een beetje nutteloos. Ik rijd sowieso echt zeer zelden met grootlicht, dat vind ik meer iets voor in de rimboe waar je niet bekend bent, maar zover kom ik niet haha :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:20

Zo heb ik een keer gehad dat ik op een onverlichte weg reed met een tegenligger die groot licht voerde.
Oogverblindend.
Dus ik seinde eens. Geen reactie.
Nog een keertje seinen en weer geen reactie.
Dan maar iets meer knipperen maar nog steeds ging het groot licht niet uit.
Dus uiteindelijk uit kwaaiigheid ook mijn groot licht aan laten staan.
Sja, en toen deed meneer/mevrouw daadwerkelijk het groot licht aan :wow:

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:18

Ik gebruik groot licht wel regelmatig in de winter.
Moet regelmatig om 7.00 uur voor werk ergens in het buitengebied op een boerderij zijn, de meeste van die landweggetjes zijn niet verlicht of alleen bij de kruispunten. Dan ben ik erg blij met wat extra licht.
Maar ben altijd erg alert op tegenliggers, vooral ook fietsers, want niets is zo irritant als als fietser compleet verblind te worden doordat iemand vergeet zijn groot licht even te dimmen als die jou tegemoet rijdt (moet de fietser wel zelf licht voeren, anders zie je m niet).

Automatisch groot licht heb ik nog niet meegemaakt, zou ik denk ik ook niet gebruiken, kan zelf wel inschatten wanneer ik het nodig vind.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:18

Wij wonen ook op het platteland en daar is geen verlichting. Dus groot licht wordt regelmatig gebruikt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:19

Ik had vanochtend toch weer wat := Reed na het tanken weg bij het tankstation. Er komt een bankfiets me tegemoet, met een fietser die wel heel erg verdiept was in de telefoon in zijn hand. Ik remde al af, maar hij stuurde (zonder dus op te kijken) recht op me af :oo Toen toch maar getoeterd, daar schrok hij zo van dat hij zowat met fiets en al om ging :+ Hij had een muts op dus kon niet zien of hij ook oordopjes in had, maar hij had me op geen enkele manier gezien of gehoord. Was hij dus mooi vol op mijn auto gefietst als ik niet had getoeterd :x

Gisteravond al mensen die zonder licht van de parkeerplaats van de supermarkt af reden terwijl het al hartstikke donker was. Heb nog geseind, maar nee hoor :n Ben benieuwd wanneer ze er uiteindelijk achter zijn gekomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:28

Wouw een bakfiets kan behoorlijk wat schade aan richten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:44

Nou zeg dat wel! En mijn QQ is dan wel niet gloednieuw meer maar ik hoef echt geen bakfiets op de motorkap.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:06

De nieuwe situatie tussen vlagtwedde en bellingwolde.
Zoooo achterlijk.

Een wegversmalling zonder een bord erbij wie voorrang heeft.
Helaas op de terugweg vergeten een foto te maken van de nieuwe situatie
Maar ze hebben bovenop een Bruggetje dus een versmalling gemaakt.
Afbeelding
Dit Bruggetje en dan waar ik groen gemaakt heb een wegversmalling dat er 1 auto doorpast.

Hier werd ik net bijna aangereden.
Terwijl ik er bijna doorheen was....
Dit is zo ontiegelijk onveilig geworden.
De tegenligger reed ook nog behoorlijk hard...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:38

Berdien slim om te toeteren.
Niet zo slimme fietser.

Hegelslag handig zo’n wegversmalling.
Wie het eerst komt heeft voorrang kennelijk.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:38

Het is idd wie t eerst komt t eerst maalt.

Maaaaarrrrrr doordat het op een Bruggetje is, is het echt onoverzichtelijk

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:44

Jeetje wat onhandig!
Net hele beleefde spanjaarden. Het regende en ik was aan het wandelen. En terwijl ik over een hele smalle stoep liep zag ik dat er enorm veel water stond en een auto keihard aan kwam rijden. Ik duwde me helemaal tegen een deur in een smal portiek terwijl ik met mijn hand een beweging maakte van afremmen por favor. _O- Hij zag me en deed dat, de lieverd , waardoor het water niet als een douche over me heen ging . Dus ik kon lekker door wandelen en heb genoten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:52

Vanmorgen was het blij dat ik glij, geen gezijk bijna van de dijk... strooidiensten gingen pas wat doen toen de bussen al 1,5 uur rondreden. Menig collega heeft spannende momenten gehad. Ik was blij met de stoeprand. Daar gleed ik heel subtiel tegenaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 19:03

Ik hoorde op het nieuws (radio ) ook dat er een strooiwagen weggegleden en zelfs gekanteld was oeps.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:18

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:21

Jeetje daar zit je echt niet op te wachten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:41

Och nee gladheid.
Zo eng. Zeker met al het waterin de buurt.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 10:30

_xManadisx_ schreef:
Maar heel eerlijk, soms heb ik gewoon echt geen idee of iemand nou zijn groot licht aan heeft staan, of zijn led verlichting gewoon te hoog heeft afgesteld. Dat kan ook flink aankomen

Jij hebt precies het antwoord dat ik nog hier neer wilde zetten. Soms zijn verlichting te hoog ingesteld, maar als ik bij mijn kona kijk die heeft een ledbar. Staat laag ingesteld, lager kan niet. Volgend de garage eigenlijk te laag, maar ik krijg nog steeds knipperende mensen die denken dat grootlicht aan staat. Tot ik terug knipper. :') Soms is led echt verschrikkelijke verlichting om tegen aan te kijken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 10:43

Hier loopt de weg een beetje bol, vanaf de ene kant rijd je kort een klein beetje omhoog, vanaf de andere kant wat langer en wanneer je zelf op de korte kant rijdt is het altijd of tegenliggers die naar boven komen rijden hun licht niet goed afgesteld hebben staan.
Maar daarop ga ik toch mijn verlichting niet aanpassen, het is alleen op dat stukje dat ik zelf se neiging krijg tot seinen, of anderen naar mij seinen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 19:26

Vanmorgen een auto die zonder reden 80 km bleef rijden op een 100 km 1 baansweg…
Vanmiddag een auto met caravan erachter die bij het stoplicht vooraan op de linkerbaan stond en die dus verderop moest invoegen. Zo kon niemand er voorbij en moest verplicht een aantal kilometer erachter blijven rijden :roll: