Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:50

Nou, een schapenscheerapparaat kopen voor je hond is wel raar hoor. Maar niet het negatieve raar dat in de meeste verhalen in dit topic naar boven komt, eerder het grappige soort raar. Het woord 'raar' heeft vele betekenissen.

Citaat:
Plaats hier jouw mooie, grappige, vervelende, verdrietige verhalen en momenten die op je op marktplaats hebt meegemaakt!

Amber_anne

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:11

Gister toevallig twee dingen verkocht. Een cavia kooi waar veel reacties op kwamen maar was wat selectief met de verkoop, uiteindelijk verkocht aan mensen die het voor kuikens gingen gebruiken. En toen kreeg ik een reactie op een stoel die er al tijden op staat. Beide netjes op tijd en ruimt ook weer mooi op

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:43

Daphara schreef:
Vealosz schreef:

Dit type scheerapparaat voor een poedel.....?

Zo vreemd is dat toch niet, het was een miskoop, waarschijnlijk online gekocht. Waarom maakt dat deze verkoper ineens “raar”?

Misschien omdat een schapen scheerapparaat totaal niet geschikt is voor andere diersoorten en helemaal niet voor een poedel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:48

Mwah... een Aescualp favorita kan ook voor paarden en schapen gebruikt worden. Maar is ook een van de meest gebruikte in een trimsalon. Net welk kammetje er op zet.
Dus zo raar vind ik de fout niet eens.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:59

Voor het gezichtje of de pootjes bij te scheren dan? Want met een Aesculap Favorita raak je echt niet door de dikke wolvacht van een schaap. :D

ardo_iggy, ik heb gelachen, ik vind het wel grappig dat iemand een echt schapenscheerapparaat koopt voor zijn kleine hond. Dank je voor het delen! :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:25

Ja ik vind het ook een grappige advertentie , mag meer gedeeld worden van mij wel dat soort dingetjes

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:33

Hmmm, n schapenscheermachine voor hond vind ik niet zoooo raar.
Ik had vroeger 2 broertjes, mix Friese stabij en Wetterhoun...
Bij beiden is na castratie hrt vacht echt ontploft (voor mijn gevoel nog erger dan schaap) .
2 dure hondenscheermachines naar de knoppen geholpen en toen dat oer-oude schapending uit de kast gehaald.
Binnen no time waren de jongens verlost.
Mooi is anders en moest wel voorzichtig te werk, maar bij hun echt een uitkomst (wel zijn ze hierna regelmatig naar de trimmer gegaan om bij te houden)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:43

Hier niks raars, alleen weer leuke ervaringen haha.

Eerder deze week een giga-klok gekocht. Voor een vriendin. Maar mijn vriend is nu al gehecht aan dat ding en wilt ze niet meer afgeven :+ Ik was over en weer aan het sturen met de verkoper om af te spreken wanneer ik ze kon afhalen - toen hij hoorde dat ik met de scooter reed bood hij aan ze een half uur later te komen langs brengen. Klok heeft een diameter van 60cm, dus dankjewel! Die brave ziel heeft er zelfs nog een nieuwe batterij in gestoken. Koopje voor 5 euro!

Verder via MP een bitloos hoofdstel gekocht, dat is vandaag in nette staat aangekomen, ben er suuuper blij mee! Koopje ook vind ik, 15 euro!

Gisteren via MP nog een aantal boeken van Stephen King gekocht. 5 boeken voor 15 euro + verzendkosten. Bleek bij het inpakken dat er eentje schade had - verkoper heeft meteen 5 euro van de prijs gehaald en dat boek er gratis bij gestoken. Vandaag de T&T code ontvangen, gaat vlot zo! :D

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:39

Hier ook weer wat mooie ervaringen sinds afgelopen maand.
Een sloophamer die door iemand uit het dorp is opgehaald toen hij hem op Marktplaats zag. Woensdag is een koelkast verkocht die na meerdere biedingen van anderen maar niet opgehaald werd, maar nu eindelijk dus wel en meneer was er heel blij mee.
Gisteren kreeg ik een reactie op een wasmachine van iemand die hem 14 of 15 Maart pas op kan halen, gezien ze dan aan het verhuizen is, maar ook wel een aanbetaling wilde doen van de helft van de vraagprijs. Op zich staat dat ding ook niet zo vreselijk in de weg, dus 14 Maart afgesproken en de helft van mijn vraagprijs stond al in 10 minuten op mijn rekening. +:)+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:27

Ik heb er elektronica op staan.
Bijna niet gebruikt en amper een jaar oud.
Mijn vraagprijs ligt rond de 70-80% van de nieuwwaarde.

Nu was er een (ik vermoed jonge) gozer die ruim onder de 50% ging zitten.

Ik had aangegeven dat ik dat te weinig vond.
Krijg ik daarna een berg enkele zinnen terug. Dus niet in één bericht, maar elke zin apart.
Laten we het erop houden dat de zin “duh, daarom is het tweedehands “ de meest nette was.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:28

Ik heb vandaag een aantal struiken opgehaald. En gisteren twee wijnstokken. Alles via Marktplaats. Ze waren niet goedkoop maar alles lijkt van (zeer) goede kwaliteit, dus ik ben helemaal happy :D *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:12

:+ Ik heb mijn auto te koop gezet, vanwege overgang naar n grotere ivm paardentrailer. <<) :') daar gaan we weer...

"Uiterste prijs?
Bied 1250 zsm hln."

Nou :n nee sorry.

"Btje duur niet?!"

Fijne zoektocht verder :D

"Je rkt m niet kwt"

Nou beste meneer (denk ik) hij staat er wel geteld twee minuten op!
Op inruil zou ik er bijna het dubbele voor krijgen.
Zoals vermeld, fijne zoektocht én fijn weekend nog _O-

Keek op zijn profiel, handelaar. -O-

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:10

maralyn schreef:
:+ Ik heb mijn auto te koop gezet, vanwege overgang naar n grotere ivm paardentrailer. <<) :') daar gaan we weer...

"Uiterste prijs?
Bied 1250 zsm hln."

Nou :n nee sorry.

"Btje duur niet?!"

Fijne zoektocht verder :D

"Je rkt m niet kwt"

Nou beste meneer (denk ik) hij staat er wel geteld twee minuten op!
Op inruil zou ik er bijna het dubbele voor krijgen.
Zoals vermeld, fijne zoektocht én fijn weekend nog _O-

Keek op zijn profiel, handelaar. -O-

Hndlr :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:11

Hier net een laptop te koop gezet, ik ga er alvast maar voor zitten. Dat levert waarschijnlijk ook een boel arme studenten, uitkeringsmoeders en amerikanen die vastzitten op booreilanden...

>;) :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:46

maaikemuis schreef:
Hier net een laptop te koop gezet, ik ga er alvast maar voor zitten. Dat levert waarschijnlijk ook een boel arme studenten, uitkeringsmoeders en amerikanen die vastzitten op booreilanden...

>;) :=

Keep us updated :') hahaha

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:17

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:40

janna schreef:
Ik had vandaag weer 2 mensen die een bod deden, als je dan reageert met accoord hoor je niets meer. Ik snap dat nooit he....

Bij een tegenbod krijg je vaak wel reactie is mijn ervaring, mensen willen graag het idee hebben dat ze er alles uit gehaald hebben. Als je bij het eerste bod meteen akkoord zegt, dan hebben ze het idee dat ze teveel geboden hebben. Ik rond het geboden bedrag naar boven af inclusief verzending.

Dus bieden ze €15, dan geef ik akkoord op €22,50 inclusief verzenden.
Bieden ze €12,50 dan tegenbod van €20 inclusief verzenden enz.

Ik heb het getest, het werkt echt, wonderbaarlijk genoeg.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:01

Daphara schreef:
janna schreef:
Ik had vandaag weer 2 mensen die een bod deden, als je dan reageert met accoord hoor je niets meer. Ik snap dat nooit he....

Bij een tegenbod krijg je vaak wel reactie is mijn ervaring, mensen willen graag het idee hebben dat ze er alles uit gehaald hebben. Als je bij het eerste bod meteen akkoord zegt, dan hebben ze het idee dat ze teveel geboden hebben. Ik rond het geboden bedrag naar boven af inclusief verzending.

Dus bieden ze €15, dan geef ik akkoord op €22,50 inclusief verzenden.
Bieden ze €12,50 dan tegenbod van €20 inclusief verzenden enz.

Ik heb het getest, het werkt echt, wonderbaarlijk genoeg.

Mwa met beide krijg ik geen antwoord hier. Heb mijn wasmachine al meerdere malen 'verkocht'want ik ga of akkoord met de prijs direct of na 2 of 3 tegen biedingen maar daarna hoor je niets meer.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:17

Mensen die bieden en niks meer van zich laten horen had ik met mijn koelkast en is enorm ergerlijk. Nu had ik dat ook een paar keer met de wasmachine, maar nu kwam ik eindelijk een stapje verder. Een afspraak. Nu kan ze hem pas op 14 Maart ophalen, dus bood ze zelf al aan om een voorschot te betalen. Dit heeft ze netjes betaald (de helft) dus ben daar hopelijk volgende maand ook vanaf.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:34

Vandaag komt er weer iemand weckppotten ophalen. Zaterdag ook al iemand geweest.

Scheelt misschien dat ik ze kleine bedragen verkoop, maar de 1 liter potten ben ik gewoon niet zoveel nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:00

Oh spijtig dat verzenden naar België zo duur is!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:21

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:09

Zo zit ik hier nu te wachten op iemand.. Misschien ook een beetje mijn fout. Ik heb een oude kachel (oud ijzer) op gratis af te halen gezet en kreeg een hoop reacties. Bij de eerste had ik gezegd om half 4 dus thuis te zijn en had mijn adres gegeven. Het enige wat ik nog terug kreeg is "Dan hou ik daar rekening mee" :+
Heb hem maar gestuurd dat ik verder ook wel gewoon mijn bezigheden heb.
Vanavond komt (hopelijk) iemand een zadel ophalen en dan ben ik wel even klaar met verkopen als niks in de weg staat verder..

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:19

Oh wat een zeurmiep had ik afgelopen week.

Hij had belangstelling en we wisselende gegevens uit,eerst verzekerd verzenden toen niet verzekerd verzenden toen moest ik een kortingscode invullen en toen toch maar niet verzekeren en uiteindelijk tadaaa toch wel weer verzekerd verzenden :roll:

Helaas voor hun had ik toen al het geld op de rekening staan en het pakket met "liefde" (onverzekerd) bij het postkantoor bijna met een boogje afgegeven }:)

Zulke zeurders moet je niet teveel hebben...

Note,ze hebben betaald voor onverzekerd.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:29

Ik had van de week een mooie. Product gratis af te halen. Afgesproken om 18 u, aangezien ik tot 17u moest werken en dan eerst nog naar huis rijden.

Kreeg ik in de middag bericht. Of de persoon in kwestie ook om 1730 kon komen.
Terug gestuurd dat dit ook wel prima was.

Om 16:45 een berichtje. Ben er om 17:15.

Uhm....okee... Ben gewoon op mijn gemak naar huis gereden en daar stond meneer al te wachten.

Ben blij uiteraard dat het is opgehaald, maar vond het niet zo netjes dat de afspraak oorspronkelijk om 18u was en meneer zelf even dacht te bepalen dat het 17:15 zou worden.

Tja...dan moest hij maar even wachten he... Ik ga echt niet vliegen met de auto vanuit werk, omdat hij eerder komt.