Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:21

ClaudiaHS schreef:
Kan je ook mensen melden adv hun kenteken als ze op de dodelijkste weg van Overijssel zowat in je kofferbak hangen en dan ook nog inhalen over de doorgetrokken streep?

Je kan wel melding doen van gevaarlijk rij gedrag. Soms kan de politie dan een kijkje nemen maar dat heeft alleen zin op het moment zelf.
Heb ik op de n34 wel is gedaan. Ook een gevaarlijke weg. Nu reed niet veel later die man voor m’n neus een mais veld in :))

CalipsoLover

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:42

Hoe lang moet je ongeveer wachten op een antwoord als je gesolliciteerd hebt ergens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:46

Wyb_ster schreef:
Bindingsangst wordt meestal beschreven als de angst om afgewezen te worden en dat je je daarom niet kan openstellen. Maar wat als je bang bent om je te binden omdat je jezelf niet vertrouwt/bang bent dat je zelf een einde maakt aan de relatie. Is dat dan een aparte vorm van bindingsangst of is dat dan een verkapte vorm van bang zijn om afgewezen te worden (en dus zelf het als eerste uitmaken)? Of zou je dan gewoon nog niet aan een relatie toe zijn?

Nee volgens mij heeft dit met een probleem in de hechting te maken. Hechtingsstoornis kan ook in combi met verbinding-verlatingsangst en andere problematiek..

Om het even luchtig te houden. O:) :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:05

CalipsoLover schreef:
Hoe lang moet je ongeveer wachten op een antwoord als je gesolliciteerd hebt ergens?

Dat is verschillend. Wat voor baan, hoeveel kandidaten, wanneer sluit de sollicitatieprocedure? Ikzelf zou na zo,n twee weken bellen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:57

lenaa_tje schreef:
ClaudiaHS schreef:
Kan je ook mensen melden adv hun kenteken als ze op de dodelijkste weg van Overijssel zowat in je kofferbak hangen en dan ook nog inhalen over de doorgetrokken streep?

Je kan wel melding doen van gevaarlijk rij gedrag. Soms kan de politie dan een kijkje nemen maar dat heeft alleen zin op het moment zelf.
Heb ik op de n34 wel is gedaan. Ook een gevaarlijke weg. Nu reed niet veel later die man voor m’n neus een mais veld in :))

Da's karma _/-\o_
Deze had jammer genoeg net geluk toen er tegenliggers aan kwamen _-:( achterlijke randdebiel. Bah

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:00

Stel je voor, iemand doet ooit een aanbod om je mee helpen te verhuizen. Hier ga jij later op in, wetend dat hij een officieel verhuisbedrijf heeft. Je gaat er niet vanuit dat je er voor hoeft te betalen, hij bood het immers aan en er is niks over besproken. Na het verhuizen wilt hij opeens een bepaald bedrag, omdat hij daar recht op heeft vindt hij zelf. Wat is je recht dan? Er is immers niks besproken of iets.

(Dit is niet gebeurd maar naar aanleiding van een FB comment heeft mijn brein er een leuk verhaaltje van gemaakt en nu ben ik wel benieuwd :')).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:04

CalipsoLover schreef:

Soms je hele leven (want het bedrijf laat niks horen) soms een week. Maar vaak na de sluitingsperiode van de vacature ong 2 weken!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:14

CalipsoLover schreef:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:19

deksel schreef:
Stel je voor, iemand doet ooit een aanbod om je mee helpen te verhuizen. Hier ga jij later op in, wetend dat hij een officieel verhuisbedrijf heeft. Je gaat er niet vanuit dat je er voor hoeft te betalen, hij bood het immers aan en er is niks over besproken. Na het verhuizen wilt hij opeens een bepaald bedrag, omdat hij daar recht op heeft vindt hij zelf. Wat is je recht dan? Er is immers niks besproken of iets.

(Dit is niet gebeurd maar naar aanleiding van een FB comment heeft mijn brein er een leuk verhaaltje van gemaakt en nu ben ik wel benieuwd :')).

Als ik weet dat iemand een verhuisbedrijf heeft zou ik dat sowieso even vragen voordat ik de hulp accepteer. Als ik in zo'n situatie zou komen denk ik dat ik gewoon zou betalen, of het gesprek aan zou gaan. Afhankelijk van hoe veel de vriendschap me waard is.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:01

Talietjuh schreef:
Wyb_ster schreef:
Bindingsangst wordt meestal beschreven als de angst om afgewezen te worden en dat je je daarom niet kan openstellen. Maar wat als je bang bent om je te binden omdat je jezelf niet vertrouwt/bang bent dat je zelf een einde maakt aan de relatie. Is dat dan een aparte vorm van bindingsangst of is dat dan een verkapte vorm van bang zijn om afgewezen te worden (en dus zelf het als eerste uitmaken)? Of zou je dan gewoon nog niet aan een relatie toe zijn?

Nee volgens mij heeft dit met een probleem in de hechting te maken. Hechtingsstoornis kan ook in combi met verbinding-verlatingsangst en andere problematiek..

Om het even luchtig te houden. O:) :D

Haha, dankjewel!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:31

Emmaa_ schreef:
deksel schreef:

Als ik weet dat iemand een verhuisbedrijf heeft zou ik dat sowieso even vragen voordat ik de hulp accepteer. Als ik in zo'n situatie zou komen denk ik dat ik gewoon zou betalen, of het gesprek aan zou gaan. Afhankelijk van hoe veel de vriendschap me waard is.

Wow, nu ik dit teruglees denk ik echt ik was nog slaapdronken hahaha. Sjonge jonge :+.
Dit lijkt mij inderdaad een goed advies.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:44

deksel schreef:

Ik zou als ik de verhuizer was gelijk al aangegeven hebben dat ik graag help met verhuizen, maar dat dat niet kosteloos kan. Mijn vrachtauto, kennis en expertise, de tijd die ik erin steek, dozen/pakdekens die gebruikt kunnen worden hebben ook waarde en gedeeltelijk ook onderhoud/vervanging nodig en dat gaat niet helemaal vanzelf ;-) . Ik zou aangeven dat als ze het fijn vindt dat ik help, ze tegen die tijd aangeeft van waar naar waar de verhuizing zou gaan en dat ik dan wel een prijsopgave zou willen doen. Natuurlijk wel met korting op het normale tarief, daar is het een goede bekende voor.
Ik zou nooit mijn diensten aanbieden en verder niets over kosten zeggen als ik die kosten wel van plan ben te gaan rekenen.

Qua recht: geen idee, maar ik zou als dienstafnemer zeg maar gewoon betalen en eventueel wel zeggen dat ik hier niet helemaal op gerekend had...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:50

iirrssjjee schreef:
CalipsoLover schreef:

Soms je hele leven (want het bedrijf laat niks horen) soms een week. Maar vaak na de sluitingsperiode van de vacature ong 2 weken!

Klopt en het is altijd wijs om na een eerste gesprek aan het eind bij de vraag “heb je nog vragen?” even vriendelijk te informeren op welke termijn zij verwachten jou te laten weten wat de uitkomst van dit gesprek is.
Dan zit je ook niet onnodig lang te wachten op wat ze van je vinden en het laat meteen de indruk achter dat je niet van losse eindjes houdt en graag werkt met een duidelijk termijn. Ik waardeer de vraag in ieder geval van sollicitanten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:48

Ik denk dat er nog geen sollicitatiegesprek heeft plaatsgevonden maar ze alleen een brief gestuurd heeft? Zo begrijp ik het althans. En om nu in je brief te vragen vriendelijk omhet je zo snel mogelijk te laten weten... :+

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:19

Volgens mij is daar geen peil op te trekken. Dat ligt heel erg aan de werkgever.

Ik werk bij een arbeidsbemiddelaar en wij moeten in principe binnen maximaal vier werkuren contact met iemand hebben opgenomen na een sollicitatie. Nu lukt dat meestal niet (want goh we doen nog meer op één dag ;)), maar uiterlijk de volgende werkdag altijd wel.

Mocht iemand nou van plan zijn te solliciteren naar aanleiding hier van. Alsjeblieft zorg voor een fatsoenlijk, recent CV en een motivatiebrief! Ik ben daar nog steeds verbaasd over.. Als ik mensen daar op zou moeten afwijzen dan valt 99% af.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:38

deksel schreef:

Ik hou niet van mensen die je achteraf voor het blok zetten met een rekening. Als er vooraf niets is afgesproken hoef je wat mij betreft niets te betalen (en zou ik dus ook niet het bedrag betalen waarom gevraagd wordt)
Een leuk gebaar (wat je wellicht toch al van plan was) kan natuurlijk wel altijd.
En ja, als iemand het aanbod doet is het verstandig te vragen of iemand daarbij verwacht dat jij daarvoor betaald. Maar bij niet besproken vind ik het niet terecht om iemand achteraf een rekening te presenteren.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:54

Mijn kuitbeen is een maand geleden gebroken en loop nu sinds bijna een week zonder gips. Ik heb pijn aan mijn tenen en het midden van mijn voet als ik op een normale manier probeer af te rollen, van waar komt die pijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:00

Ik heb tijdelijk een contract van 24-32 uur. Maar nu heb ik 2 weken waar ik 46 uur moet werken. 6 dagdiensten en 1 dag vrij.

Val onder de cao vvt. Nu is mijn vraag of dit mag. Zelf kom ik er niet uit

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 14:03

love_western schreef:
Ik heb tijdelijk een contract van 24-32 uur. Maar nu heb ik 2 weken waar ik 46 uur moet werken. 6 dagdiensten en 1 dag vrij.

46 pw mag sowieso niet binnen de VVT zonder jouw instemming

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:12

Jessol schreef:
Mijn kuitbeen is een maand geleden gebroken en loop nu sinds bijna een week zonder gips. Ik heb pijn aan mijn tenen en het midden van mijn voet als ik op een normale manier probeer af te rollen, van waar komt die pijn?

Je hebt een aantal weken anders gelopen toen je gips had. Je voet en spieren moeten wennen

Dus gewoon met beleid weer lopen. Komt allemaal wel goed.

Mocht de pijn echt aanhouden of erger worden, kun je altijd contact zoeken met de huisarts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:32

c_alsemgeest schreef:
love_western schreef:

46 pw mag sowieso niet binnen de VVT zonder jouw instemming

Volgens mijn collega mocht mijn rooster wel rooster techninsch.

Had eerst 5 dagdiensten en 1 avonddienst. Maar zonder overleg zijn de avonddiensten veranderd naar dagdiensten :+ Terwijl rooster al bekend was. Hier vriendelijk een mail over gestuurd. Maar kreeg behoorlijke vervelende mail terug.

Dus ga nu ook gewoon op mijn strepen staan. Augustus is toch laatste maand voor mij ivm opleiding

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:35

Per toeval ben ik erachter gekomen dan mn allerliefste collega zondag jarig is. Ze is helemaal gek van thee en laat ik nou een heel leuk thee winkeltje om de hoek hebben.

Maar.. geef ik het cadeautje vrijdag of maandag?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:43

Vrijdag. Dan kan ze haar nieuwe thee lekker op haar verjaardag drinken :j

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:48

Vrijdag! :j Superlief dat je haar een cadeautje wil geven <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:11

Als je de ijzers eraf haalt bij een paard, kan je hem dan nog direct op de trailer doen? Of is dat qua wennen aan gevoeligheid niet mogelijk?