Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:47

Dat mijn bus van 10:38 die sowieso maar 1x per uur rijdt niet rijdt vandaag :roll: met de volgende ben ik een uur te laat op werk... Nu maar naar een ander dorp gefietst en hopen dat die bus zo dan maar wel komt :evaw:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:01

Meisje zit met haar paardrijdlaarzen op de stoel tegenover haar. Vind dat toch niet echt fris.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:26

Ik weet even niet of ik moet schreeuwen of janken.

Nadat mijn ov stuk was heb ik nieuwe ov aangevraagd. Maar die van 11 euro gedaan zodat mijn student reisproducy erop staat.
Komt die binnen geen product erop. Ik ov gebeld, word doorgestuurd naar interne en krijg eind van week reactie... in nu 2 dagen al 30 euro kwijt.. even snel uitgerekend dat ik aan eind van week 150 euro kwijt zal zijn ong... en moet maar achteraf declaratie verzoek indienen en hopen dat niet langer duurt voor ik antwoord en oplossing krijg

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:29

Je kunt toch een tijdelijk studentenreisproduct aanvragen en op je OV zetten? Ik heb dat toen gewoon op een anonieme kaart gezet, aangevraagd via internet en dan bij de automaat ophalen :) Was dezelfde dag nog geregeld en kon direct weer gratis reizen terwijl ik aan het wachten was op mijn nieuwe OV. Geen kosten aan gehad verder, behalve het aanvragen van een nieuwe kaart.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:30

Helaas al verbruikt. Gedoe geweest met bestrellen/leveren

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:31

Oh oliebol dat is wel heel ruk... -O- Dan inderdaad maar hopen dat je snel antwoord krijgt!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:31

1e college van het nieuwe blok en ik kom meteen weer te laat :') Rara wie zit er in die defecte trein...

Afbeelding

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:09

Gianti schreef:

Nadat mijn ov stuk was heb ik nieuwe ov aangevraagd. Maar die van 11 euro gedaan zodat mijn student reisproducy erop staat.
Komt die binnen geen product erop. Ik ov gebeld, word doorgestuurd naar interne en krijg eind van week reactie... in nu 2 dagen al 30 euro kwijt.. even snel uitgerekend dat ik aan eind van week 150 euro kwijt zal zijn ong... en moet maar achteraf declaratie verzoek indienen en hopen dat niet langer duurt voor ik antwoord en oplossing krijg

Poeh kan me herrineren dat ik toen wel idd het reisproduct opnieuw moest laden het stond niet automatisch op min. Nieuwe ov. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:15

Pabie schreef:
Gianti schreef:

Poeh kan me herrineren dat ik toen wel idd het reisproduct opnieuw moest laden het stond niet automatisch op min. Nieuwe ov. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt

Idd al geprobeerd :( helaas is er iets mis gegaan bij koppelen ofzo

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:30

wederom weer een partij gescheld over me heen gehad door een groep meiden van mn eigen leeftijd. Ongeveer 2 maanden geleden t zelfde verhaal..

De bus doet de achterdeuren open omdat ik en een aantal mensen eruit moeten, staan er zo’n 5 meiden met als eerst de opmerking “waarom wachten ze niet ff gewoon tot wij kunnen instappen jesuuuuss” waarop ze al duwend zichzelf door ons heen probeerde de bus in te komen. Dus ik vroeg of zij niet even gewoon netjes konden wachten tot de mensen eruit waren, want eerst de mensen eruit en dan de andere mensen erin, waarop ik meteen een k*nkerh*er was en ik mn bek maar lekker moest houden. Ik vroeg al lopend wat voor opvoeding ze hadden gehad en of ze nooit geleert hadden hoe het normaal gesproken gaat?

Kan hier toch zo kwaad om worden :n

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:38

Hier kan de Ns opzich niks aan doen, maar er gebeurd altijd wel wat op mijn traject. De trein die nu is ingezet is 4(!) treindelen lang. Er is een storing op de plek waar de treinen overnachten.
Ik stap op het eerste station op. Ik zat op een klapstoeltje in een halletje. Vanaf het 3e station kon ik niet meer zitten, omdat het te veel ruimte innam. Vanaf het 4e station hebben we mensen laten staan. En bij het 5e paste er echt niemand meer in.

Edit: Er wordt nu een soort van verplicht de intercity te nemen als je naar amsterdam centraal wilt.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:43

Al 2 ochtenden op rij zit ik naast hetzelfde meisje, omdat ze zo dondersasociaal onderuitgezakt zit en het nodig vind 2 plekken in beslag te nemen.

De zucht en dodende blik zijn echt vermakelijk van dit soort pubers als ik naast ze neerplof _O-

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:17

Aah wat gemeen :') Maar ik snap je helemaal..

Echt ff m'n ergernissen spuien over Keolis.. Sindskort is dat de nieuwe vervoerder tussen Kampen en Zwolle en echt wat een boel gedoe..

Nu al regelmatig kapotte treinen, vanochtend weer en dan rijden ze met 1 treinstel midden in de spits,dat is echt veeel te weinig. Wat ook leuk is is dat er welgeteld 3 deuren in 1 treinstel zitten, dus dat mensen heel ver moeten doorlopen, wat ze niet doen..

Verder is de communicatie echt belabberd, als de trein vijf of tien minuten vertraging heeft wordt er helemaal niets doorgeven. Niet op de borden, niet via de omroep, niet in de trein.

Het personeel bestaat uit allemaal jonge mensen die net beginnen.. Ze hebben totaal geen verstand van treinen ofzo. Dus ze kunnen niet helpen bij vragen over de ov kaart, over overstappen, over geld terugvragen, over vertragingen. Ze weten gewoon niets.. Ze kennen niet eens de treintijden van hun eigen trein. Echt een grote kneuzen boel :(

Ow en het domste van alles.. Bij de aanleg van het spoor hebben ze geen rekening gehouden met de grondsoort dus kan de trein maar 100 km per uur rijden en niet 140 zoals gepland. Dat betekent dat ze nu een heel nieuw station hebben gebouwd en die helemaal niet gebruikt kan worden. Naja kan wel, maar dat doen ze niet omdat ze willen dat de trein goed aansluit op de intercity's in Zwolle. Maar dat lukt 9 vd 10 keer voor mijn gevoel nog steeds niet. Dus echt pffrgt {:)-:(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:10

Die geur als er iemand voor je zoete snoep aan het eten is om 7 uur 's ochtends. :r

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:18

Dat ik een bus eerder moet nemen omdat ik mijn ov-chipkaart moet opwaarderen want als er al zo'n oplaadpaal in de bus zit doet 'ie het niet. :roll:
Overigens vraag ik me af waarom er geen oplaadpaal in het ziekenhuis staat, je zou verwachten dat zoiets daar wel zou staan gezien er ook een half winkelcentrum, bushalte, taxistandplaats etc zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:28

Dat is inderdaad vreemd. :=

Groningen heeft deels nieuwe palen op het station gezet, die bliepen nu veel sneller. :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:45

Weer een man naast me die me totaal ongemakkelijk laat voelen :+ Help

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:48

magda_90 schreef:

Groningen heeft deels nieuwe palen op het station gezet, die bliepen nu veel sneller. :)

Kostte Arriva gelukkig ook geen 6 jaar om snelle palen te realiseren. :') NS en Qbuzz hebben al vanaf 2012 zulke paaltjes. Zal nu natuurlijk vast ook niet nog 6 jaar gaan duren voordat die palen ook op alle kleine stationnetjes staan.

Gelukkig heb ik nu een auto en ben ik van die dagelijkse ergernis af.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:16

Een bedelaar (zwerver) die gitaarspelend door de coupee loopt en dan geld wil... die had ik nog niet eerder gezien :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:18

Ohno de eerste tijd dat ik van Leiden naar Rotterdam reisde (2009 was het eerste jaar) was er ook altijd zo'n man, meestal in de trein van 07:00. Please. Don't. :')
Verschrikkelijk :=

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:24

lor1_1984 schreef:
Dat ik een bus eerder moet nemen omdat ik mijn ov-chipkaart moet opwaarderen want als er al zo'n oplaadpaal in de bus zit doet 'ie het niet. :roll:
Overigens vraag ik me af waarom er geen oplaadpaal in het ziekenhuis staat, je zou verwachten dat zoiets daar wel zou staan gezien er ook een half winkelcentrum, bushalte, taxistandplaats etc zijn.

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar je kan ook als je op saldo reist je OV kaart automatisch laten opladen. Doe ik ook altijd, ideaal en hoef Mn OV nergens van saldo te voorzien.

Ik mag op mijn traject nog van geluk spreken. Ik heb niet zo vaak gedoe, enige wat ik jammer vind is dat er maar 2x een stoptrein per uur rijdt en dat tussen DB en Utrecht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:42

Het papiertje over de bustijden is weg *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:42

PeerAppel schreef:
magda_90 schreef:

Kostte Arriva gelukkig ook geen 6 jaar om snelle palen te realiseren. :') NS en Qbuzz hebben al vanaf 2012 zulke paaltjes. Zal nu natuurlijk vast ook niet nog 6 jaar gaan duren voordat die palen ook op alle kleine stationnetjes staan.

Gelukkig heb ik nu een auto en ben ik van die dagelijkse ergernis af.

:')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:47

Ugh, sta op de bus te wachten en er komt een rokend meisje naast me staan. Op zich prima, het is buiten en er is geen hokje. Maar de wind stond mijn kant op, dus ik kreeg een volle walm rook in mn bakkes :r Ik vind dat echt zo smerig... Ik rook zelf ook niet, dus stel het niet erg op prijs.

En voor ik allemaal rokers over me heen krijg: ja, buiten mag je gewoon roken. Maar ik mag het nog steeds onprettig vinden om ineens in een dikke rookwolk te staan :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:52

Eske_B schreef:
Een bedelaar (zwerver) die gitaarspelend door de coupee loopt en dan geld wil... die had ik nog niet eerder gezien :')

Welk traject was dat?