legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:25

Wat makkelijk is is wel heel persoonlijk denk ik. Zag hier al dat iemand Jan van Haasteren juist niet zei terwijl ik die juist makkelijk vind. _O- Enige manier om jouw merk te vinden is gewoon uitproberen!

Oeps. Heel goed nieuws gehad hier dus dit is een cadeautje aan mezelf. :o

Afbeelding

Ze zijn zo mooi allemaal. <3

Denk niet dat ik van mijn laatste 2 foto's heb gemaakt. Zal even zoeken maar mijn laatste 2 aanwinsten zijn in ieder geval ook af!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:12

Afbeelding

Lady and the Tramp af en nog 4 onderweg (cadeautjes <3). Dan heb ik er 8 liggen dus dan is het wel even genoeg. _O- Deze was moeilijk maar wel super leuk, ook verstopte karakters van andere films erin. <3 Ik heb Nana van Peter Pan gespot en de Reddertjes.

Afbeelding

Afbeelding

_xManadisx_

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:47

die onderste zijn Pieter en Tom van Assepoester :)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:10

Nu je het zegt... :') _O-

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:36

Mag ik me hier ook melden :D .

Ik dacht altijd dat puzzelen niets voor mij was, bleek het dus wel en nu maak ik geregeld een puzzel. Dezelfde puzzels maak ik ook meer dan eens. En jullie zullen ook wel eens verschillende tafels zien ivm privé redenen kan ik niet altijd thuis puzzelen helaas.

Vooral fan van jan van haasteren zoals te zien :+

Afbeelding

Afbeelding

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:50

tita schreef:
Leg puzzel van 1000 stukjes die heel makkelijk is, welke is dat

Heb nu een panorama van Disney van clemontori rot puzzel ik kom niet verder aan alle kanten te moeilijk

Het ballonnenfestival van jan van haasteren. Daar kun je al snel hele grote vlakken leggen

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 14:57

Deze gisterenmiddag afgemaakt, helaas mist er een stukje.

Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:12

Jammer djeredalover. Heb je hem nieuw gekocht? Mijn ervaring is dat ze nooit zo moeilijk doen om een nieuwe op te sturen.

Heb hier 8 nieuwe liggen van Thomas Kinkade. Aladdin, Dumbo, de kleine zeemeermin, Winnie the Pooh, Alice in Wonderland, the lion king, Jungle book en een van Cinderella. <3 Voorlopig dus geen hauls meer van mij (denk ik) want ik kan hier wel een lange tijd mee vooruit. _O- Morgen begin ik met Aladdin.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:09

Ik lig een beetje achter met het topic bij houden zie ik, dus ga even proberen bij te werken hihi. Sorry als ik iets gemist heb, het waren krap aan 3 pagina’s.

Eleionomae
Ahh the little mermaid is af zie ik, leuk! Prachtig is ie he?! Aan wat nieuws begonnen nog?

nevica
Bedankt voor die lijst, dat is echt heel fijn! Ik had op Bol wel al een lijstje met alles wat ik nog niet had, maar niet alle puzzels zijn bij bol te krijgen dus dan is het zo wel makkelijker zoeken in andere shops. En die 101 dalmatiërs, Bambi en Lady & the Tramp zijn ook echt zoo gaaf zeg. Die verstopte Disney figuurtjes vind ik altijd zo leuk in die kenkade puzzels. Kan echt blij worden als ik dan zoiets ontdek haha. En je hebt jezelf weer heel veel mooie dingen cadeau gedaan zie ik haha, veel plezier ermee! Ze zijn idd gaaf hoor. Ik vond die bovenste 3 (Cinderella, the little mermaid & Alice) stuk voor stuk fantastische, the jungle book heb ik nog niet - benieuwd wat je daarvan gaat vinden. En nog 8 nieuwe in totaal van Kinkade, dat is leuk haha! Benieuwd naar je Aladdin puzzel.

_xManadisx_
Oeh die wat jij hebt daar van the Little Mermaid is wel ook heel tof!

Dorus
Wat bijzonder die MB puzzel van 1500 stukjes met die boog bovenin. Heel erg gaaf vind ik ‘m! Die wat je erna legde van de kringloop ziet er ook mooi uit weer.

thirteenn
Moeilijk te weerstaan als er inderdaad kortingen zijn haha. Wat een leuke aankopen heb je gedaan! En ben het met je eens; die Kinkade Disney puzzels zijn echt waanzinnig.

NicoleKelos
Ondertussen heb je idd oplossing al gevonden zie ik, maar ik wilde het inderdaad ook eens gaan doen en ik heb ook gekeken voor Puzzellijm van Ravensburger. Dat moet echt ontzettend goed en makkelijk in gebruik zijn, dus ben heel benieuwd hoe het jou gaat bevallen.

MacavityL
Jammer dat het een eerste en meteen ook laatste puzzel is geweest haha. Wel tof ziet ie eruit!

tita
Die ziet er inderdaad wel lastig uit ja met al die kleuren blauw enz.

sandorra
De ziet er leuk uit! Misschien dat ik die eens op de wishlist ga zetten, voor wanneer ik weer een van Haasteren wil proberen.

D_akota
Snap ik dat je die van Rapunzel niet kon laten liggen, mooie aankoop.

Djeradalover
Welkom! Wat een drukke puzzels van Haasteren weer haha, veel plezier mee gehad? Die tweede ziet er wel echt heel leuk uit moet ik zeggen. Die derde wat je erna maakte ook trouwens, waar je jammer genoeg een stukje van mist. Als je ‘m nieuw gekocht heb, zou ik idd wat nevica al zegt, eens contact met verkoper of fabrikant opnemen. Zo heb ik onlangs nog een kinkade Disney puzzel opnieuw opgestuurd gekregen nadat er een stukje miste.

En leuk wel hoe iedereen zo voorkeuren heeft, zo zie je wel ook veel verschillende puzzels voorbij komen weer hier, dat vind ik altijd wel tof. Ik wil tzt misschien een van Haasteren nog wel eens proberen, maar dan moet ik er echt toevallig voor in de mood gaan zijn haha. Wasgij? Mystery bevalt me onwijs goed, vind ze echt fantastisch. Heb dan wel onlangs een Wasgij? Originals gestopt, daar had ik niet veel mee. Heb ook nog een Destiny liggen, maar nu dus ook een beetje huiverig voor geworden haha. De Mystery maakte ik er nu 2 van en vond ik beide echt fantastisch dus daar wil ik zeker nog meer van gaan leggen.

Zelf weinig tot niks gepuzzeld meer de laatste tijd. Eergisteren wel een begin gemaakt met een Fantasy puzzel van Ravensburger. Deze heeft ipv matte stukjes welke ik gewend ben, hele glanzende stukjes. Heeft wel wat moet ik zeggen, maar wel nog lastiger met weerkaatsing van de lamp waar ik onder zit haha.

Afbeelding

Kreeg vandaag voor moederdag nog een Schmidt Disney Puzzel cadeau: Snowwhite dancing in the sunlight. Echt heel mooi, kijk er al naar uit om die te leggen!

Afbeelding

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:55

Nevica en cursebreaker, ik heb de puzzel inderdaad nieuw gekocht en zojuist een contactformulier ingevuld op de website van van haasteren. Dank voor de tip!

Nevica:
Ik heb even tussen je topicreacties gespiekt nevica en die kinkade puzzels zijn echt prachtig! Ik heb er ook ooit 1 van gemaakt, wel moeilijker dan die van ‘van haasteren’!

Cursebreaker: die onderste puzzel, prachtig, veel plezier met leggen alvast <3 .

Hier weer 2 puzzels af, de eerste al eens eerder gemaakt, maar blijft leuk :D .
Maken jullie ze ook vaker?
Afbeelding
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:04

Afbeelding

Mooie puzzel maar wat drama vond um moeilijk en daardoor niet leuk

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:09

Cursebreaker, ik miste je al in dit topic haha. :D Die sneeuwwitje is heel mooi. <3 Wel moeilijk denk ik, ben benieuwd!

Djeredalover, ja ze zijn echt heel mooi, ik droom er ook helemaal bij weg. <3 Ik maak puzzels vrijwel altijd 2 keer en degene die ik niet verkoop ook wel vaker. :j Ik heb bijvoorbeeld die van de Efteling van Jan van Haasteren al wel 10x gedaan. _O-

Tita, hele moeilijke krijg ik ook wel frustratie van hoor, maar als ze af zijn toch altijd wel blij.

Heb er weer 2 af. Waren beide wat makkelijker dan bijvoorbeeld Bambi maar ook weer heel leuk om te maken. <3 Nu kan ik pas weer donderdag beginnen met een nieuwe, nog geen idee welke dat gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:09

Jeetje, wat gaat het hard zeg. Jullie puzzelen lekker verder zo! Ik heb in mijn portapuzzle nu een puzzel van 1000 stukjes liggen, maar die gaat nog niet hard, ik heb er helaas niet altijd de tijd voor.

Ik maak puzzels altijd vaker, heb er genoeg liggen dus waarom niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:13

Jullie gaan echt snel. Jemig. Ik ga een heel stuk trager. Komt deels door verhuischaos afgelopen maanden waardoor er omweg geen energie of tijd overbleef. Deels omdat ik redelijk vast zit bij de twee puzzels waar ik mee bezig ben. Bloemencorso en vliegveld van van Haasteren. Ik wil ze nog niet afbreken en tijdelijk opbergen maar zit wel bijna op dat punt. Dan probeer ik ze later wel weer een keer.

Verder krijg ik steeds puzzels van mensen, maar ik heb er al teveel :') ik kan ze bijna niet meer kwijt en vermoed dat ik nog jaren en jaren vooruit kan nu. Sommigen doe ik vaker anderen maar een keer en doe ze dan weg.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:32

Zo, hier ook voor het eerst in tijden de tijd genomen om zelf een puzzel te leggen. Was een weekend bij mijn vader geweest en die puzzelt graag dus we hebben de hele week samen aan verschillende puzzles gezeten, en toen viel ik thuis een beetje in een zwart gat dus er zelf ook maar een puzzle er bij gepakt. Niet meteen een hele moeilijke, dus was eind van de dag ook weer klaar

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:11

Djeradalover
Oh ik ben benieuwd wat je voor reactie krijgt, maar ga er vanuit dat ze het wel netjes oplossen voor/met je. Je gaat hard, alweer 2 puzzels af! Ik heb nog geen puzzels 2x gelegd omdat ik nog niet zolang geleden pas weer ben begonnen met puzzelen en veel nieuwe puzzels had of heb gekocht. Maar ik heb een groot deel van wat ik nu gelegd heb de laatste tijd wel bewaard om inderdaad nog eens te leggen in de toekomst.

tita
Jammer dat hij zo lastig was voor je, dat demotiveert wel. Ik vind ‘m erg gaaf moet ik zeggen. Geen idee of hij qua breedte in mijn puzzel map past, maar ik ga ‘m eens opzoeken. Ik vind dit soort puzzels qua tekening juist weer erg leuk om te maken hihi.

nevica
Ik las wel braafjes mee in de achtergrond en vond het ook jammer dat ik inderdaad even niet actief was, maar kwam er niet van. Ik wil altijd graag op iedereen reageren en bij lees posts maken lukt soms niet dus dan had ik zoiets van dan maar niet reageren en haal het maar weer in, lol. Aladdin is ook echt wauw weer! Was ie lastig? Mij leek ie echt wel pittig namelijk. En the little mermaid blijft nog steeds een van m’n favorieten, vind ‘m echt zo gaaf.

JPitty
Jammer dat het qua tijd even niet lukt, maar niet altijd wat aan te doen inderdaad. Welke heb je in je map liggen nu?

karuna
Begrijpelijk met zo’n verhuizing en alles wat erbij komt kijken, de energie en ook tijd er dan gewoon niet altijd is. ‘Vast zitten’ met een puzzel helpt dan ook nog eens niet mee om dan weer tussendoor te starten. Ik heb toevallig onlangs ook eentje gestopt, was de eerste keer dat ik het heb gedaan. Heb er geen spijt van gehad, maar je moet idd wel eerst op dat ‘punt’ komen, want soms wil het wel weer helpen om even rust te hebben en erna verder te gaan en dan pakt het soms ook weer wel in een keer. Lief en leuk wel dat je van mensen puzzels krijgt!

IMAY1990
Wat leuk dat je samen met je vader gepuzzeld hebt! Die ziet er erg tof uit wat je nu thuis zelf hebt gemaakt. Fijn dat je in dat zwarte gat dan nu voor jezelf hebt kunnen puzzelen, het kan soms echt hele fijne afleiding geven.

--

Ik had de rand eerder nog niet af van Fairytale Fantasia dus daar ben ik zojuist mee verder gegaan. Vind 'm lastiger als verwacht met al die kleuren en veel kleuren die op meerdere plekken voorkomen wel. Veel stukjes lijken daardoor op elkaar, ook ivm die boeken titels op de ruggen enz haha. Maar wel leuk tot nu toe, dus eens kijken hoe het nu verder gaat. Vind de stukjes wel echt heel erg 'los' in elkaar liggen en dat vind ik best irritant moet ik zeggen. Heb liever dat ze toch wel wat vaster zitten, want het maakt verplaatsen van stukjes die ik dan tussendoor aan elkaar leg, wat lastiger omdat het heel snel uit elkaar valt. Is ook de eerste puzzel waarbij ik dit zo erg meemaak.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:15

Ik heb een keer eerder een puzzel gestaakt een flinke tijd. Dat was travalgar square waar ik muurvast zat op een groene fontein. Deze in zo groot mogelijke stukken afgebroken. Weggelegd en twee jaar later was het hop hop klaar. :D Ik denk dat ik dat bij deze ook ga doen. :j Het motiveert gewoon niet weer te staren en staren en dan een of twee stukjes aanleggen of helemaal geen enkel stukje -O-
Jij gaat echt vlot door zeg :oo

Ik wissel ook af puzzelen, lego en zo, kleuren. Dus keuze genoeg met hobbys en ontspannen. En nu is daar een mega tuinierklus bijgekomen. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:19

Het afwisselen herken ik inderdaad. Hier ook gek op Lego, kleuren ook, maar ook gamen en lezen. Zo heb ik een paar maanden weer vrij intensief op de PS5 gespeeld, en nu alweer een maand niet meer en nu het puzzelen weer opgepakt en ben ik weer intensiever aan't lezen ook haha.

Maar dat kan inderdaad echt helpen wel eens ja, even weg leggen en dan een volgende keer leg je 'm ineens zo weg haha. Als ik kijk naar de stukjes die nu nog in de doos liggen, voelt het niet meer alsof ik vlot ga. Nu lijkt alles op elkaar en kan ik maar goed stukjes onderscheiden/apart leggen :') Dus benieuwd hoe snel het vanaf nu gaat, heb er een hard hoofd in _O-

Succes met je tuinierklus, dat vreet ook veel tijd zoiets hihi.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:35

"Slechts" 1600 m2 aan gras dat zich nu nog gedraagt als weiland. En een huis dat de nodige klussen eist. Ach ja voor de ontspannen avonden in mijn uppie zonder tv zal er tijd genoeg zijn alles weer op te pakken, en nu een ruime tafel waar het op kan blijven liggen mocht dat nodig zijn

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:00

Cursebreaker: deze heb ik momenteel liggen:
Afbeelding

Geen makkelijke, wel leuk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:28

Karuna
Dat is inderdaad genoeg oppervlakte om bij te houden. Maar die tijd voor de puzzels komt er inderdaad vast wel weer.

JPitty
Die lijkt me pittig, maar hij is wel ontzettend mooi! Benieuwd hoe ie uitziet als je ‘m gelegd hebt.

Ik heb vandaag m’n vrije tijd aan alleen de puzzel besteed haha. Had even een hoofd wat echt nergens anders aan wilde meewerken, dus dit heeft me vandaag wel een beetje rust en afleiding gegeven. Ben best wat opgeschoten weer, maar het word wel steeds lastiger nu vind ik haha omdat er toch steeds minder echt duidelijk herkenbare stukken gaan komen nu. Dus denk dat ik vanaf nu ga uitsorteren op kleur en dan zo probeer verder te komen.

Afbeelding

Vind 'm overigens wel heel mooi worden al en leuk om te maken :j Zitten een paar zeer fragiele stukjes tussen die bijna uit elkaar vallen, dus daar moet ik wel even voorzichtig mee zijn - heb deze 2e hands gekocht via Marktplaats.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 06:37

Afbeelding

Af en deze was leuk om te doen
Beetje moeite met lucht lukte niet met 5 stukjes en de stoel was uurtje werk

Maar hij mag blijven doen we nog keertje

Nu heb ik Bambi van kinkade maar daar zie ik tegen op

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:48

Karuna: De bloemencorso heb ik ook, vind ik wel een hele leuke! Ik sorteer de puzzelstukjes altijd, maakt deze ook een stuk makkelijker :D .

Imay1990: leuke puzzel, heerlijk dat je dat samen met je vader kan doen zeg!

Cursebreaker: ooh jij schiet ook al snel op met de moeilijke puzzel, ik heb er van t weekend 1 terug in de doos gedaan, was niks voor mij veel te donker, alle stukjes leken op elkaar.

Hier ook meerdere hobby’s die zich afwisselen, dus dat herken ik wel!

En weer een puzzel af, wel een wat lastigere Afbeelding

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:30

Tita:
De rand vond ik ook moeilijk maar de rest viel mee.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:59

IMAY1990, eind van de dag, is alsnog heel snel voor een niet moeilijke hoor. :j

Cursebreaker, ja snap ik hoor! Ik vond Aladdin en Little Mermaid niet zo lastig. Zeker voor Thomas Kinkade niet. Dat grote stuk lucht scheelt en je kan daarna vrij snel in stukken door leggen. (De mensen, de bloemen, de printjes etc..) Jij gaat ook wel snel met die hele moeilijke nu!

JPitty, leuk met paarden! Benieuwd hoe die eruit ziet als hij ligt. :)

Tita, Bambi is ook wel moeilijk hoor, ik heb veel pauzes genomen. Als je even iets anders gaat doen en dan weer bezig gaat aan je puzzel zie je soms ineens stukken die je kan leggen. :) Als hij eenmaal ligt is hij weer prachtig.

Djeredalover, jemig die ziet er heel lastig uit, knap hoor! Welk merk puzzel is dat?

Ben hier net begonnen aan Dumbo maar heb alleen nog maar de rand liggen. :D