Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:15

Sinds wanneer kun je eigenlijk gratis je advertentie verlengen? Is me nog nooit opgevallen :o?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:40

Dat kan al heel lang inmiddels. Scheelt een hoop werk ben er wel blij mee

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:42

Scheelt inderdaad een hoop werk. Beetje jammer dat ik er nu pas achter kom :+

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:18

Wat een eng gebeuren snachts voor een helm :roll:
Niet normaal :n

Hier gaat het....
Had opkoper voor alles, echt soft bedrag(exl vrrz), mail ik mogelijkheden om het hier weg te krijgen door.
Gewoon verzenden in aantal 3 dozen, halverwege tegemoet rijden tegen minder kosten als verzenden, event He.
En verzoek om even aanbetaling want ja, tegenwoordig zeggen mensenn zoveel..
Krijg ik mail terug dat ze niet van plan is om event verzendkosten oid te betalen, dat ik anders zadag maar naar He mot komen en dat ze niet aanbetaalt :?
Huh?
Laat ik nu wel na He gaan masr andere dag dus nee, ik ga niet ff op en neer. M'n auto loopt echt nie op water en tja, niet opsturen want da kost geld ...

Weet niet of de Hulk nog ubersterke postduiven heeft, die spullen voor niets daarheen krijgen :=

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:18

Het is graag of niet denk ik dan.

Hier weer een goede ervaring. Ik had wat opgestuurd, verzendkosten bleken hoger te zijn dan ik had gedacht. Gemels aan de koper onder het mom van: ik kan het proberen maar ik hoor er waarschijnlijk toch niks meer van.
Kreeg ik net een mailtje dat het goed was aangekomen en hij het resterende bedrag heeft overgemaakt.

Zo'n goede mensen maken mijn dag echt goed :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:13

Pfft, ik heb mijn oude te grote gerbilbak erop staan. Heb ik 100 euro voor betaald destijds. Prachtding, echt. Ik heb het op bieden gezet, het hoogste bod staat momenteel op 25 euro. Als die persoon verwacht dat ik hem voor dat geld verkoop kan ie echt het apezuur krijgen := Wow...
Zet hem nog liever bij het grofvuil dan dat ik hem verkoop aan zo iemand die voor een duppie op de eerste rang wil zitten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:16

Is dat een terrarium/aquarium Magrathea? Die zie ik altijd ontzettend duur in de winkel/op internet staan, maar tweedehands zijn ze echt heel weinig waard.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:26

Mwoah, gerbillarium :)
Als ik het vergelijk met wat ik verder voor 25 euro zie staan dan is die van mij echt wel een pak beter hoor. Flinke slag groter, verdiepingen en een tralie-bovenkant (goede ventilatie en makkelijk om bijv drinkflesje en renmolentje aan te bevestigen).

En als ik toch bezig ben op MP ga ik maar gelijk op zoek naar een spiegelreflexcamera. Ik word er zo hebberig van! Maar ik heb zo weinig geld! :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:39

Ik heb nog wel een spiegelreflex := Maar die ga ik je maar niet aan doen :') Met zijn ruim 70.000 clicks begint ie nu af te takelen en ruis te krijgen :') Denk dat dat uiteindelijk mijn nood cameraatje moet gaan worden _O-

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:01

Leuke verhalen weer allemaal! Dat mensen plotseling voor de deur stonden, heb ik ook weleens meegemaakt. Sindsdien maak ik eerst een afspraak en geef ik daarna pas mijn adresgegevens :o .

Ik heb ook een superleuke ervaring. Ik was al een tijdje op zoek naar een tweede Rambo Duo-deken om dekens te kunnen wisselen tijdens natte dagen. Regelmatig gekeken op Marktplaats, maar alles was nog vrij duur (rond de 200,-).

Toevallig zag ik er vorige week eentje op Marktplaats, precies de maat van mijn paard. Stond geen prijs bij, dus even een mailtje gestuurd. Ze wilde er nog graag 50,- voor :wow: . Verkoper was net nieuw op MP en ergens vertrouwde ik het niet, er is zoveel oplichting met Rambo dekens. Alles leek wel te kloppen, dus uiteindelijk toch de gok gewaagd.

En nu... Postbode stond een klein uurtje geleden voor de deur, zo goed als nieuwe Rambo-deken in mijn bezit. Blij!! :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:09

Het zal mij benieuwen.. Ik heb iets te koop staan, nu zijn mij 20 foto's gevraagd.. Netjes gemaakt, het zal mij benieuwen of ik het weer voor niks heb gedaan.. :')

Edit, ja, waarschijnlijk voor niks. Mevrouw reageerde binnen een minuut na elke e-mail en na het verzenden van mijn laatste foto is het ineens muisstil, haha! Het zal mij benieuwen.. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:47

Lekker dan! Blijkt degene waar ik mee aan het mailen was pas 14 jaar te zijn! Wil een berg spullen met een winkelwaarde van 400 euro voor een tientje hebben.. :')

Eigenlijk ben ik gewoon kwaad! Als ze had gezegd dat ze. 14 was, had ik de moeite niet gedaan! :(

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:18

Tallie1979 schreef:
Lekker dan! Blijkt degene waar ik mee aan het mailen was pas 14 jaar te zijn! Wil een berg spullen met een winkelwaarde van 400 euro voor een tientje hebben.. :')

Eigenlijk ben ik gewoon kwaad! Als ze had gezegd dat ze. 14 was, had ik de moeite niet gedaan! :(

Tja, dat gebeurd vaak.
Volgende keer eerst vragen welke prijs ze zelf in gedachte hebben voordat je van alles foto's gaat maken.

Had laatst op facebook mensen die mij om foto's vroegen, maar denk maar niet dat je nog iets hoort als je de foto's verzonden hebt, of 1000 vragen waarvan ze zelf het antwoord al weten -:(-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:58

Nou, voor ze een bod uit wilde brengen, wilde ze meer foto's.

Toen werd het stil en toen ik mijn prijs verstuurde, kreeg ik terug: jaaaa, sorry, maar dat is echt te veel hoor, ik ben pas 14 hoor!

Oké.. :') wel gezegd dat ik er niet blij mee was dat ze mijn tijd heeft verspilt. En daarmee is het meteen afgedaan voor mij.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:53

Ik word ook moe van die mensen die sturen ik bied *** want heb een klein budget hoop dat je akkoord gaat. Uhhh nee wat ga geen dingen 20,00 onder de vraagprijs wegdoen dan koop je maar ergens iets goedkopers.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:11

Had van de week iemand die mailde dat ze een paar laarzen wel wou overnemen.
VP 25 euro nieuw normaal 60 euro.
Dus stuur een mail of ze ze wil ophalen of wil laten verzenden.
Krijg ik terug verzenden 25 euro incl?

Nou niet dus!
Wordt daar soms zo moe van

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:38

Ja is iedere keer behoorlijk irritant....
Hier laatst ook. Een partij erop staan van ruim 1750- wilde er max 250.- incl verzenden voor geven.... Haar succes gewenst.

Hier via fb iemand die echt heel dom in de weer is. Die leest maar half (zoals zo velen -O- )
Maar had zelf op een vraag gereageerd bij m'n eigen advertentie. Kreeg ik allemaal pb's van haar waar ik ze kon kopen.... Ja duh dat weet ik zelf ook wel, ik probeer het te verkopen.....

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:42

De reden dat ik niet verzend is het gedoe eromheen,
Die betaald niet
Die zegt dat het kapot is
Die vond de kleur anders dan op de foto
Die zegt dat het een ander produckt is,

Ik heb geen zin in die rompslomt ik wil de laatste resten van mijn spullen kwijt want ik stop er mee en dan is het klaar,
vandaar alleen ophalen,
heb trouwens nog nooit iets verzonden.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:06

Isaboy schreef:
De reden dat ik niet verzend is het gedoe eromheen,
Die betaald niet
Die zegt dat het kapot is
Die vond de kleur anders dan op de foto
Die zegt dat het een ander produckt is,

Ik heb geen zin in die rompslomt ik wil de laatste resten van mijn spullen kwijt want ik stop er mee en dan is het klaar,
vandaar alleen ophalen,
heb trouwens nog nooit iets verzonden.

Nou, van je bovenstaande regels heb ik nog nooit last gehad in de 7,5 jr op mp en verzenden.
Maar zorg ook altijd voor duidelijke foto's, is er iets mis, zet ik het erbij, evenals kleur, maat + gemeten in cm's erbij.
Tja, en niet betalen is niet verzenden dus niets aan de hand!

Maar mot wel toegeven dat ik het verkopen op mp niet meer zo leuk vind als aantal jaren geleden.
Zou ook blij zijn als ik alles kwijt ben!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:16

Zojuist mijn axolotls verkocht, had ze als paartje op MP gezet maar die jongen wilde ze graag alle 3 hebben dus heb ze alle 3 meegegeven plus alle spullen (voer enzo) voor €30,-.
Nu de bak nog weg en dan heb ik weer wat meer ruimte.
Terrarium wordt als het goed is ook opgehaald morgen, diegene bood wat minder dan de vraagprijs (die al laag lag) en heeft mazzel dat ik er vlot vanaf wil dus ben akkoord gegaan.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:18

Nou heb schoen te koop staan. Mevrouw wilde mijn schoenen hebben voor een mooie prijs. En ze ging akkoord. Ik mijn bankgegevens doorgemaild en vergolgens krijg ik een mail dat ze toch nog twijfelt.

Ik snap dat nooit.. Ze gaan akkoord en zodra ik mijn gegevens doorstuur gaan ze twijfelen. Pff :(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 00:18

Oh zo vervelend... :\

Hier net ff een mailtje gestuurd naar degene die de terrariumbak zou komen ophalen omdat ze nog een tijd zou doorgeven, zegt ze ineens af. -O-
Vermoed dat de aangehaalde familieomstandigheden een smoesje zijn maar heb netjes antwoord gegeven in de trant van dat ik het jammer vind maar onder deze omstandigheden wel begrijp.

Maar wsl morgen wel van m'n oude krabpaal en home cinemaset (waarom maakt m'n spellingcontrole hier cinemaslet van? >;)) af *\o/* , die stonden hier beide te verstoffen en kon geen geld krijgen voor de cinemaset dus dan maar voor onderdelen/opknappen weggeven omdat ik de ruimte toch ook nodig heb en weggooien ook zonde is.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 00:29

Sowieso als ik iets af zou zeggen door familieomstandigheden, zou ik gewoon afzeggen, maar er niet neerzetten dat het zulke omstandigheden zijn. Dat is privé, hoeft een vreemde niet te weten. Het moment dat het er wel word neergezet is het vaak een smoes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 01:14

Ik zie hem idd iets te vaak langskomen als reden van afzegging. ;)
Blijf altijd netjes hoor, maar baal er wel van als ik hem weer langs zie komen, denk dan 'had dan gelijk afgezegd dan had ik hem niet voor je gereserveerd'.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:26

Hoi :wave:,

Ik had even een vraagje, ik heb wat te koop staan op marktplaats.
En nu is er iemand die een product van mij wil betalen via Paypal, is dit veilig en ben ik er dan zeker van dat ik dan mijn geld krijg?

Alvast bedankt!