Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:35

Een wordpress theme moet alsnog helemaal opgebouwd worden in code, is net zo goed een website, alleen dan zonder content.

Ik heb zelf meermaals templates ontworpen, maar nooit ontwikkeld omdat ik zelf niet ervaren genoeg ben in HTML/CSS/PHP.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:44

Jans schreef:
92 voor een complete website.. dat kan nooit veel soeps zijn technisch gezien := := := dat soort mensen maken serieus mijn hele vakgebied kapot :=

Hou er wel rekening mee:
- Hij moet het auteursrecht aan jou overdragen anders krijg je flinke problemen als je wat wil wijzigen aan het ontwerp
- Hij moet er op letten dat hij rechtenvrije lettertypes gebruikt, anders heb jij straks een dikke rekening van fontmensen (die zijn nog erger dan fotografen wat auteursrecht betreft).
- Vraag eerst naar zijn ervaring met het coderen van websites, als ik dit zo zie is het echt een vormgever en zal de code vaak tegenvallen / niet goed werken t.o.v. wanneer deze door een programmeur is gemaakt

Oke, ik heb er zelf al helemaal geen verstand van haha. Ik vond alleen zijn ontwerpen etc heel mooi en spraken mij zeer zeker aan. Inderdaad voor het bedrag leek het mij het proberen waard. (niet dat ik het zo even over heb maar als je kijkt wat een gemiddelde site moet kosten) Ik geloof overigens zeker dat dat het geld wel waard is hoor. Maar na het zien van zijn recensies etc en zijn prijs leek het mij wel wat.

Het is inderdaad alleen een Thema dus geen hele website.

Als ik toch eens iemand kon vinden die mij een klein beetje opweg kon helpen met die verdomde Wordpress haha. Ik wil altijd teveel onmogelijke dingen geloof ik in zo'n programma :P

Wat voor werk doe je overigens? Websites maken ook etc? :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:48

Colorado

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:52

Een thema is niet maar een thema, voor een thema is er net als voor een volledige website een ontwerp én code nodig. Enige wat niet nodig is is de inhoud want die komt uit je database. :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:16

Oke het is dus het beste om er zelf evt met iemand een te maken. Pff ik wou dat ik er meer verstand van had haha. Ik ben ook altijd bang met Thema's dat je er helemaal aan vast zit en vervolgens geen lettertype oid meer kan veranderen :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:16

Ik vind het jammer dat ik zo'n leek ben met codes schrijven en dergelijke, durf er gewoon niet aan om in mijn thema te gaan kloten omdat ik doodsbang ben dat ik het verpest :')

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:18

Emmaa_ schreef:
Ik vind het jammer dat ik zo'n leek ben met codes schrijven en dergelijke, durf er gewoon niet aan om in mijn thema te gaan kloten omdat ik doodsbang ben dat ik het verpest :')

Dit heb ik ook precies.. terwijl ik allemaal precies weet hoe ik het wil etc en ik dat nooit in een standaard ding kan vinden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:19

anoukkk. schreef:
Oke het is dus het beste om er zelf evt met iemand een te maken. Pff ik wou dat ik er meer verstand van had haha. Ik ben ook altijd bang met Thema's dat je er helemaal aan vast zit en vervolgens geen lettertype oid meer kan veranderen :p

Dat risico loop je wel, dat je een lettertype etc niet kan veranderen, mocht het auteursrecht niet overgedragen worden aan jou.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:20

Jans schreef:
anoukkk. schreef:

Dat risico loop je wel, dat je een lettertype etc niet kan veranderen, mocht het auteursrecht niet overgedragen worden aan jou.

Dat maakte ik inderdaad op uit je tekst. Ben dus nu weer iets minder enthousiast erover, haha. Maar beter dat ik dat nu weet als dat ik hem al heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:22

Het is ook zelf als je een lettertype downloadt altijd heel goed kijken of er wel een licensie voor jouw doeleinde bijzit. Op dafont.com denken veel mensen dat je alles altijd overal zomaar voor kan gebruiken, maar daar zitten ook licensies aanvast :j

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:32

Ik zou niet voor 92 euro dat thema kopen. Ten eerste veel geld voor een thema, ten tweede zou ik het bij iemand kopen waarvan ik weet dat het een professional is. Je zit niet te wachten op allemaal bugs.

Bedenk wel dat je met veel profi themes van alles kunt aanpassen. Kleuren, lettertype, hoe de header eruit ziet, menubalk, hoe de blogs worden weergegeven etc etc

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:34

connepon85 schreef:
Ik zou niet voor 92 euro dat thema kopen. Ten eerste veel geld voor een thema, ten tweede zou ik het bij iemand kopen waarvan ik weet dat het een professional is. Je zit niet te wachten op allemaal bugs.

Bedenk wel dat je met veel profi themes van alles kunt aanpassen. Kleuren, lettertype, hoe de header eruit ziet, menubalk, hoe de blogs worden weergegeven etc etc

Thema kost €19,75 Als je je gehele blog laat ontwerpen naar als je wensen kost het €92, :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:41

Niet duur hoor, 92 euro! Als hij een mooi portfolio op heeft gebouwd, zou je eventueel aan zijn vorige klanten kunnen vragen hoe de ervaring is qua gebruikersgemak en hoe de service is (als er bugs zijn, fixt hij ze dan ook netjes). Als het er allemaal goed uitziet, zou ik het zeker doen.

Ja, die prijzen maken de markt kapot, maar jij als consument zou wel gek zijn om ergens anders tig keer zoveel te betalen, als je het ook voor zo'n prijs kan krijgen. Toen ik mijn webshop liet maken heb ik ook geshopt hoor! En mijn shop doet het al 4 jaar super goed en ik krijg geweldige service als ik een keer vastloop, of denk dat er een foutje in de shop zit.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:43

This_is_me schreef:
@Chanelle: Sommige moet je kopen (zie groene button onderop ieder thema). De gratis thema's zijn aanklikbaar. Kun je voorbeeldje zien, hoe de lay out er bij jou uitziet en daarna instellen op je blog. Tenminste zo werkt dat bij mij. Of bedoelde je dit niet? :')

Nee dat bedoelde ik niet, ik wel zelf een nieuwe theme installeren, maar daar heb je kennelijk wordpress.org voor nodig.
Kun je dat alleen installeren als je een eigen domeinnaam+host heb gekocht?

Het designen van m'n blog gaat me helemaal lukken, ik werk nu ook als webdesigner,
maar helaas pindakaas kan ik niet coderen...

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:01

Oke, ik ga maar overstappen op m'n eigen domein en host, want dit schiet niet op.
Hoe zit het precies? Wie wat waar? En welke is het goedkoopst?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:09

Ik zit met 2 websites bij mijndomein en vind hun erg fijn. Ze zijn ook niet duur. :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:12

Ik heb op webreus voor €6,95 per jaar :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:13

anoukkk. schreef:
Ik heb op webreus voor €6,95 per jaar :)

En dat is domeinnaam + host?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:20

Hosting2go, 35 euro per jaar. Incl domein en host.

Designen doe ik ook niet zelf, ik design al 40 uur per week websites, en ik heb al jaren last van het feit dat ik voor mijn eigen websites veel te kieskeurig ben en dat ik er veel te veel tijd in steek en altijd bezig blijf :')

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:21

Uh nou ben ik echt heel blond maar dat weet ik niet zeker, ik heb hem gewoon op mijn blogger zegmaar en dan werkt ie gewoon. :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:22

Nee sorry, de domeinnaam kost €6,95 en als je hem daar ook wil hosten komt er nog €9,95 bij. Dus je komt op €16,90 voor een jaar. heel tevreden over hun!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:38

Dat is inderdaad heel goedkoop! Die site van hun kan trouwens ook wel een redesign gebruiken. :')
Pfoe, ik zie door de bomen het bos niet meer met al die verschillende sites.
Vind het op de een of andere manier ook wel een beetje eng omdat je er wel weer een jaar aan vast zit...

Edit: Zie nu dat de reviews over webreus ook niet zo best zijn, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:49

Ik raad zelf altijd iedereen hosting2go aan, heb er in de 7 jaar dat ik er klant ben echt nog nooit problemen gehad. Hun klantenservice is echt +:)+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:35