Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:06

Rare snuiter zeg! Snap wel dat je er niet zo om zit te springen!

Ik zou denk ik ook niet meer willen verkopen, als het via de brievenbus gaat is het wel makkelijk zeggen dat het niet is aangekomen natuurlijk!

Waar woont deze knakker?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:41

Pearlx schreef:
Vjestagirl schreef:
Wachten tot hij t geld heeft overgemaakt.

Maar jij zou dus wel met de koop doorgaan?
Ik ben zelf een beetje huiverig omdat hij zo ver
doorgaat en zich een beetje raar gedraagd. Alsof
hij het erom doet steeds heen en weer te mailen en
problemen te maken. en dus wellicht ook gaat zeggen
dat het product niet goed is/niet aangekomen?

Met pakketpost doen dan heb je een track&trace code en kun je zien of het is aangekomen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:47

suikermeisje schreef:
Met pakketpost doen dan heb je een track&trace code en kun je zien of het is aangekomen.

Hij wil het zelf zonder track&trace dat kan hier ook en is wat
goedkoper. Kan ik dan gewoon zeggen dat het op eigen risico
is en dat hij het anders beter kan komen halen? (Al zit ik er niet
echt meer op te wachten dat hij hier over de vloer komt).
Zijn woonplaats heb ik overigens nog niet, de mail dat hij hem
nu wel kan betalen kwam pas vandaag.

suikermeisje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:48

Ik zou niet het risico gaan lopen op nog meer gezeur, en als jij hem met T&T doet, dan moet hij dat maar accepteren (leg desnoods die 2 euro zelf bij ;) is altijd nog goedkoper dan bontje + geld kwijt), of heel veel gezeik krijgen...

Je kunt inderdaad ook eerst zeggen dat verzenden op eigen risico is en het eventueel op kan halen.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:35

Geen marktplaats wel bokt.
Heb een zadel gekocht en net het geld overgemaakt.
Had vandaag 3 berichtjes gestuurd (2 met vragen en 1 dat het geld was overgemaakt).
Geen reacties op mijn vragen gehad, wel gelezen. Ben benieuwd of ik daadwerkelijk het zadel opgestuurd krijg, ga er wel vanuit. Heb haar adresgegevens ook gekregen.

Maar het is altijd afwachten. :o

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:44

Hier 2 fijne ervaringen. Eergister een singel te koop gezet, binnen een uur reactie, 's avonds wat heen en weer gePB't met vragen van haar kant. Geld stond erop de volgende dag dus direct op de bus gedaan.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:14

Ik ben dan toch maar akkoord gegaan, heb hem geïnformeerd dat per standaard post (zonder tracking dus) ik niks voor hem kan betekenen als er iets met het pakje gebeurt, maar hij wilde alsnog standaard. Hij heeft netjes betaald het geld staat er al op. Nu ga ik het inpakken en maak nog een foto van het pakje voor ik het verzend. Hopen dat hiermee de 'problemen' ophouden. =)

Ik ben waarschijnlijk een beetje bevooroordeeld, er komt namelijk wel eens een
alleenstaande man bij onze lokale XL supermarkt. Aan zijn gedrag te zien is er
ook denk ik psychisch niet helemaal iets in orde met hem, maar hij moet af en
toe 'zijn ei kwijt' en dat doet hij als volgt: Hij neemt een bon mee die duidelijk
niet meer geldig is (laatste keer een van 2008 :') ) zoekt altijd een jong grietje uit aan
de kassa, het liefste een nieuwe en gaat dan ontzettend te keer als zij de bon
niet aanneemt. En echt op zo'n manier dat die meisjes bijna instorten. Dat doet
hij puur voor de negatieve aandacht, niet voor het product op die bon natuurlijk.
Dat is zijn manier van ontladen en dat bedoel ik met mensen die het er gewoon
om doen. De manier van mailen van de marktplaats bieder deden me erg aan deze
meneer denken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:11

Kentaro schreef:
mmmmm, dit is wel heel apart.....

Kreeg gister een mailtje van iemand via MP. Of het beeld dat ik aanbood ook verzonden kon worden. Nu is daar natuurlijk niets vreemds aan :P maar dat beeld heb ik al maanden terug verkocht en toen ook gelijk de advertentie verwijderd..... Er stond een link bij naar MP in het mailtje, maar als ik dat aanklikte, kreeg is dat die advertentie niet meer bestond (en de advertentie waar het om ging, was daarbij niet meer te zien) :?

Heeft die man niet al eens eerder gemaild over dit beeld(toen hij nog te koop was)?

Heb het ook wel eens gehad.
Reageerde iemand op een partijtje, nooit weer wat gehoord. 3 maand later reageert hij weer terwijl partij allang verkocht was.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:13

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:18

ik had iemand gratis iets gegeven, zelfs de verzendkosten voor dr betaald, maar kreeg geen bedankje oid. toen ik mailde of het was aangekomen kreeg ik terug: jaa!
meer stond er niet in :n

dus ook iets wat ik niet meer ga doen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:33

xZiva, wat lief van jou!! Ontzettend jammer dat de ontvangende partij dat niet even kon tonen -O-

Kitty1985, ik zou het niet meer zeker weten, maar het was de vraag voor afmetingen en of het verzonden kon worden (prijs stond er toendertijd in de advertentie bij), dus ik denk niet dat we eerder contact gehad hebben!?
zit nog te twijfelen of ik wel of niet terug zal mailen?!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:29

Idd ontopic. Ik heb eindelijk mijn boek verkocht en dat ook nog eens voor mijn vraagprijs. Heel veel onzin biedingen opgehad, of voedingen helft van mijn vraagprijs inclusief verzenden... Blij dat ik heb gewacht :j
Nu hopen dat ie aankomt ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:30

Ik heb nog examenbundels kwam ik net achter :D
die straks ook even op MP zetten :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:13

Kentaro schreef:
xZiva, wat lief van jou!! Ontzettend jammer dat de ontvangende partij dat niet even kon tonen -O-

Kitty1985, ik zou het niet meer zeker weten, maar het was de vraag voor afmetingen en of het verzonden kon worden (prijs stond er toendertijd in de advertentie bij), dus ik denk niet dat we eerder contact gehad hebben!?
zit nog te twijfelen of ik wel of niet terug zal mailen?!

Kan je niet in je mail zoeken? Dat je de naam die voor het marktplaats emailadres staat even door je mailzoekfunctie gooit?
Of bewaar je mailtjes niet?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:17

God.. xbox was dus terug van reparatie... maak hem vandaag zelf pas open (ja... ik neem aan reparatie, geen bericht = gemaakt)... krijg ik een brief erin met "nagekeken, niets gevonden, ligt aan uw tv/kabels..." :') Terwijl de nieuwe xbox gewoon goed werkt..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:24

Lianne86 schreef:
God.. xbox was dus terug van reparatie... maak hem vandaag zelf pas open (ja... ik neem aan reparatie, geen bericht = gemaakt)... krijg ik een brief erin met "nagekeken, niets gevonden, ligt aan uw tv/kabels..." :') Terwijl de nieuwe xbox gewoon goed werkt..

En hebben ze ook met hun ogen gekeken? :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:37

kitty1985, dat is een idee! (ik heb de meeste mails nog en anders staan ze nog in verwijderd :D )

Goh, ging het altijd maar zo snel.... Vanavond akkoord gegaan met een bod. Binnen het half uur een reactie terug. Ze was in de buurt en of ze het misschien vanavond gelijk op kon komen halen. Prima, wij zijn thuis. Even later aan de deur. Was het de zus van iemand hier uit de straat :+

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:35

Zamzam ik Zou een mod of de bemiddelingscommisie inschakelen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:38

Lemanthia, we waren net weer ontopic. Graag houden zo.

@Kentaro. nog wat gevonden?

Ik bewaar alle mails. Als iemand mailt en heb het vermoeden er eerder wat mee van doen te hebben gehad, dan kan ik ze zo opzoeken. Ideaal

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:39

Ik bewaar ook altijd alles, super handig. Ook bij klachten etc. kan ik precies zien wat er gezegd is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:52

friendly schreef:
Lianne86 schreef:

En hebben ze ook met hun ogen gekeken? :P

Ja, vraag het me ook af... we mogen hem nog een keer opsturen en dan gaan ze beter testen (het is pas na een tijdje spelen, oververhit lijkt het wel, dat ook aangegeven dus ;)) maar als het dan weer gebeurd, is het probleem niet te verhelpen en krijgen we een helemaal nieuwe xbox... Dus netjes gemaild van 'als u nog 2 weken geduld heeft dan...." Nieuwe xbox, zelfde prijs blabla.... Maar kreeg toen een mailtje terug "ik stuur hem zelf wel in reparatie" nog eens teruggemaild dat ik liever een goed product lever en het voor haar alleen fijn is als het ding helemaal goed werkt.... Maarja, haar keuze... Heb het duidelijk zwart op wit (via email) staan.... Dan kan ze er later toch niet meer op terugkomen dat...? als ze hem toch per se wil?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:30

Ik heb hier eigenlijk een vraagje. Ik heb een spoilertje voor een twingo verkocht beweegt sowieso nog geen 10 kg en is 1.10 breed. Dan komen de kosten toch op 12,40? Iedere x als ik het bij het postkantoor wil vragen is het daar echt gigantisch druk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:38

Hier heb je de afmetingen die PostNL hanteert voor het vaststellen van de tarieven:
Citaat:
Formaat en gewicht
Minimale formaat: 10 x 10 x 1 cm
Maximale formaat voor zending van 0-10 kg: 100 x 50 x 50 cm *
Maximale formaat voor zending van 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm
Maximale gewicht: 30 kg
* Is uw zending 0-10 kg groter dan 100 x 50 x 50 cm, dan betaalt u het tarief van een pakket 10-30 kg

Het kost dan standaard 12,40 of aangetekend 13,70

Dan krijg je een handtekening voor ontvangst en je zending is verzekerd tot 500 euro :)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:12

Oh dan zat ik toch goed. Super! Dankjewel!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:57