Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 21:56

Jolliegirl schreef:
Geen ergernis om het diertje zelf...maar om het feit dat ik niet weet of hij nu naar buiten gevlogen is of weer de schuur in....

Zat tussen raam en gordijntje in... Met voorzichtig loshalen van gordijntje schoot ie weg...

[ Afbeelding ]

Ach gossie arm diertje :knuffel: hopelijk vindt hij/zij een veilig knus plekje :knuffel:

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 21:58

Zilfstar schreef:
Polarize schreef:
Wij hebben sinds een week of 2 een stalkat (kwam aangelopen, geen vermiste dieren in de buurt met zijn omschrijving, dus stalkat erbij!) en die geniet van het buitenleven, maar denk dat als die ook maar één keer binnenkomt dat hij niet meer weg wil :')

Is hij ook op chip gechecked? Zal niet de eerste kat zijn die per ongeluk in een busje ofzo een onvrijwillige reis heeft gemaakt.
Wij zijn nog steeds een stalkat kwijt waarvan we denken dat hij wel eens zo weggeraakt kan zijn en hopen nog steeds dat hij gevonden wordt en iemand de chip uitleest.

:j Laat het beestje alsjeblieft op chip checken! Ooit heeft het beestje een eigenaar gehad.
Hier zijn al jaren 3 (jonge) katten weg. Netjes gechipt maar als niemand de moeite neemt omdat ze in 'boeren gebied' aan komen lopen..

Je kan bijvoorbeeld in deze groep een oproep plaatsen: https://www.facebook.com/groups/1526363 ... ?ref=share
Wil je niemand op je erf, mag je vaak de reader ook wel een dagje lenen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:01

Zilfstar schreef:
Polarize schreef:
Wij hebben sinds een week of 2 een stalkat (kwam aangelopen, geen vermiste dieren in de buurt met zijn omschrijving, dus stalkat erbij!) en die geniet van het buitenleven, maar denk dat als die ook maar één keer binnenkomt dat hij niet meer weg wil :')

Is hij ook op chip gechecked? Zal niet de eerste kat zijn die per ongeluk in een busje ofzo een onvrijwillige reis heeft gemaakt.
Wij zijn nog steeds een stalkat kwijt waarvan we denken dat hij wel eens zo weggeraakt kan zijn en hopen nog steeds dat hij gevonden wordt en iemand de chip uitleest.

Ik ga uit van wel, heb namelijk niet alle details meegekregen omdat ik de hoe en wat maar deels van een stalgenoot heb gehoord. Alleen dat ie al 2 maanden in de buurt rondzwerfde en steeds dunner werd voordat ze m zijn gaan voeren, en dat er geen vermiste katten met zijn omschrijving in de buurt zijn opgegeven.

Maar t is een schat, scharrelt de hele tijd achter je aan, en in de 2 weken dat ie er is zijn er al een minimaal 5 muizen minder :')

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 06:51

Halve nacht wakker gelegen en een hele lange dag voor de boeg. Gaat nog wat worden. Paracetamol zit al in de tas.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 06:56

Ik was vorige maand een week te laat ongesteld, dus deze maand heb ik geen idee of ik het om de gebruikelijke tijd kan verwachten of dat ik weer later wordt :')

Normaal kan ik aardig uitgaan van last van mijn buikspieren, maar ik heb gister gesport dus heb sowieso spierpijn :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:25

Anderhalf uur te laat wakker geworden, met knallende hoofdpijn, zodat ik nu moet gaan rennen en vliegen om nog op tijd te kunnen zijn voor een afspraak waar ik geen zin in heb, met een voertuig met een kapotte accu die ieder moment 'haha ik val nu uit' kan zeggen.
Wellicht het ergste is dat ik geen tijd heb voor koffie.

Ik heb nu nog 10 minuten om mij aan te kleden, tanden te poetsen, haren te doen enz want snel nog even Bokt checken is zo ontzettend wijs om te doen wanneer je helemaal geen tijd hebt.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:31

De bussen in Leeuwarden is altijd drama...halve klas is nu al een kwartier te laat, omdat er midden in de spits bussen op de schoollijn constant uitvallen

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 08:45

Polarize schreef:
De bussen in Leeuwarden is altijd drama...halve klas is nu al een kwartier te laat, omdat er midden in de spits bussen op de schoollijn constant uitvallen

Ooo dit hoor ik zovaak!! Of de bussen zitten veel en veel te vol

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:12

Normaal, als ik een kwartier heb om mezelf naar het werk te krijgen, weet ik alles te liggen en ben ik zonder teveel haast op weg. Vandaag had ik een uur om mezelf klaar te maken en ik was echt alles kwijt. Sleutels zelfs twee keer. Maar ik heb het gered :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:17

Mijn auto. Zag onderweg dat mijn lampen het niet deden. Check dat altijd in voorstaande auto, maar dat beiden lampen het niet deden? Vreemd. Dus bij aankomst even gekeken, alleen stadslicht deed het. Nu maar hopen dat het echt gewoon de lampjes zijn, die vervang ik vanmiddag wel. Maar dat beiden het niet doen (en gister nog wel) is toch wel heel apart..

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:28

Van de week iets te veel wentelteefjes gegeten met wit brood, nu spijt van. Buikpijn.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:30

Froukje_J schreef:
Polarize schreef:

Ooo dit hoor ik zovaak!! Of de bussen zitten veel en veel te vol

Ja of ze laten korte bussen rijden op de altijd drukke schoollijn, en de lange bussen op de rustige lijnen. We worden nu aangemoedigd door onze docent om massaal klachten in de dienen bij qbuzz :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:45

dat ik echt nergens de papieren van de kapotte auto kan vinden. Op alle logische en onlogische plaatsen gekeken. Laatste hoop is het dashboardkastje in de auto zelf, anders zou ik het echt niet weten. Lastig zeg.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:07

Mijn pitloze druiven hebben pitten. }:0

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:08

Dat is pittig :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:24

Ik erger me momenteel groen en geel en stond net even stijf van de adrenaline. Al vanaf half 8 geen stroom meer, dat is gepland. Maar ze gaan de eindtijd niet halen.
Gisteren begonnen ze dus ongevraagd te graven, en nu gingen ze verder.
Vervelend, maar ok.

Maar ze konden eerst mijn kabel niet vinden, hadden geen clic-melding gedaan.
Mijn kabel is gevonden, zonder zo te zien de rest te beschadigen.
Maar, ze hebben een foutje gemaakt met de 150mm, dus de hele dikke hoofdkabel die hier pal voor de deur ligt. 1 grote knal, ik zat echt rechtop in huis.
Ik zie 2 mensen wegvluchten uit mijn tuin.
En vervolgens staat de boel in de fik:

Afbeelding

dat vuur gaat ook niet uit, gaat verder via een kabel richting mijn woning en ik snel naar boven om de ramen dicht te doen omdat het enorm rookt en stinkt. Ik heb nog geroepen of ik veilig ben in m'n huis, want tja, er brandt iets wat niet vanzelf uitgaat.
Ja, ik was veilig. Toch maar schoenen aangetrokken.

Na ongeveer 10 minuten was de brand uit. Maar de brand zit dus in die hoofdkabel. Ze stonden net met 11 mensen in mijn tuin.
Ben benieuwd wanneer ik weer stroom heb, en of ze er wel voor zorgen dat ik vanavond weer gewoon mijn huis kan verlaten, want het kan momenteel niet via de voordeur en ook niet via de achterdeur.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:34

Jij moet ten aller tijden je huis uit kunnen. Punt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:34

Ik zou 112 gebeld hebben. :=

Gevaarlijke situatie zo.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:36

Jeetje wat een gedoe germie!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:38

wow, dat is heftig!!!

Nou dat kan nu nog wel ff duren voordat dat opgelost is...sterkte.
Zo lastig zonder stroom.

Mijn ergernis vandaag.
Onze hoofdverwarming is de houtkachel.
Deze maak ik in de lente extra goed schoon.
En steek hem pas weer aan als de schoorsteeveger is geweest.

Die komt morgenmiddag en ik heb het nu koud!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:44

Het is ook zo koud vandaag ineens!!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:51

Wat een gedoe, Germie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:56

Ik heb ze net even gesproken. Ze hebben geprobeerd een kabel door te snijden die nog onder spanning stond. Dus het is een wonder dat er niemand gewond of dood is. Het apparaat waar ze het mee deden ligt nog zwartgeblakerd in mijn tuin.

Ze hebben net de gehele stoep voor mijn woning en de aangrenzende woningen open getrokken, want tja, er is nu dus wat meer kapot. Ze zeiden dat er wat kabels verkeerd aangesloten waren. Dat zijn kabels die in mei en juni hier in de straat gelegd zijn.

Maar waarom men dan niet met een apparaatje controleert of er geen spanning opstaat voordat je echt gaat snijden? Die apparaten zijn er, kun je gewoon vanaf de buitenkant van de kabel meten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:08

Kwestie van te snel willen werken en hierdoor stappen overslaan die voor de veiligheid zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:31

Marcella schreef:
Kwestie van te snel willen werken en hierdoor stappen overslaan die voor de veiligheid zijn.

Ze mogen nu niet eens verder, want er moet nu eerst een onderzoek komen (arbeidsinspectie ofzo). Dus dat zwartgeblakerde apparaat moet ook blijven liggen waar die ligt. Daar zijn ze nu letterlijk op aan het wachten. Dus herstel naar mijn woning is er voorlopig niet.

Afbeelding