Sterkte!
Ik erger mij aan mijn man, alweer? Ja, alweer.
Van de week nog maar eens aangegeven dat ik zo op vakantie gaan echt niet leuk vind, aangezien alles op mij terecht komt. Hij begreep mij en heeft meer inzet getoond, dus gister is hij mee geweest te shoppen voor de vakantie benodigdheden, heel blij mee.
Vandaag zouden we de bieb samen opruimen (moet niet veel gebeuren, maar even wat rotzooitjes weg, stoffen, stofzuigen, dweilen etc), hier staat een loungebank in die omgetoverd kan worden tot een 2 persoonsbed, waar onze vrienden 2 nachten in kunnen slapen (de nacht dat we naar het vliegveld toe moeten en de nacht dat we terug komen). Deze vrienden zijn geen stel, maar delen altijd een bed als we samen op vakantie gaan (niet seksueel).
Dus, ik begin in de bieb, manlief rent in eens naar zolder om daar op te ruimen
Om vervolgens, na de helft gedaan te hebben, naar onze slaapkamer te gaan en daar te gaan opruimen. WAAROM IN GODSNAAM???
Dus dat heb ik hem ook gevraagd en zijn antwoord was:
Je kan toch niet van ze verwachten dat ze samen slapen? (Hoezo niet, dat doen ze straks op vakantie ook?) Dus de logeerkamer moet ook opgeruimd worden, dus ik heb de zolder opgeruimd, zodat ik de tv en de kast daar naar toe kan brengen, want die gebruiken we in de zomer toch niet, en dan kan het geen wat opgeslagen is op de logeerkamer op onze slaapkamer staan...
Oke, maar waarom?
Ja, omdat de logeerkamer best wel veel staat en daar moet iemand ook lekker kunnen slapen. Oke, maar waarom? Straks slapen ze ook 8 nachten samen?
Ja, nou, dit voelde goed...

Kan je dan niet beter de zooi van de logeerkamer rechtstreeks naar zolder brengen?
Kijkt mij aan alsof hij water ziet branden: "nee".
Het was een heel simpel verzoek toch?
Even schoonmaken, wat rotzooitjes wegruimen (de bieb bewaren wij ook vaak het oudkarton in de loze ruimte achter de loungebank, omdat ik veel pakketjes binnen krijg

) en klaar.
Maar nee, meneer moet met 30 graden het halve huis opruimen (en maar klagen dat het warm is) en ik zeg bewust half, want hij heeft van alle 4 de kamers waar hij vandaag is geweest maar de helft opgeruimt.
Ik zweer het jullie. Ik heb ADHD maar ik heb enorme vermoedens bij de geestelijke gesteldheid van mijn man, ik weet vrijwel zeker dat daar ook een verstopte ADHD actief is.
Dit helpt niet met mijn gemoedsrust, mijn stressniveau rijst de pan uit momenteel en ik voel migraine opkomen van de drukte in mijn hoofd nu.
Dus ik heb mijzelf nu uit de situatie gehaald, ik ben heerlijk in de auto gaan zitten met de airco aan, een groot glas limonade met ijsklontjes en mijn fidgetkubus draait overuren.
Debiel gedrag weer.