Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_88 schreef:Ik heb een vlo gekamd bij mijn Noorse dame...![]()
![]()
Nog nooit meegemaakt, nu staat er online dat ik mijn hele huis moet behandelen?! Wat een ellende.
Nyaleti schreef:marleen_88 schreef:Ik heb een vlo gekamd bij mijn Noorse dame...![]()
![]()
Nog nooit meegemaakt, nu staat er online dat ik mijn hele huis moet behandelen?! Wat een ellende.
Uhoh. Ja beste is van wel.
Vroeger zeiden ze 5% op je kat, 95% in je huis maar dat schijnt wat achterhaald te zijn.
Maar beste is alles wassen of met een stoomreiniger er over en kiertjes etc in sprayen met een vlooien middel.
En je kat minimaal de komende 3 maanden goed behandelen met een middel van de dierenarts. Bij de dierenwinkel liggen regelmatig producten die gewoon minder goed werken (Fipronil) dus zeker als je al een vlo hebt gezien, gewoon een goed middel bij de dierenarts halen.
marleen_88 schreef:_San87_ schreef:Goed stofzuigen. Met 1 vlo zou ik geen paniek hebben, iig. Alles wat in de was kan, wassen. De rest goed stofzuigen en dat regelmatig herhalen.
Dan ga ik daar morgen in ieder geval mee beginnen. Ik merk wel dat ik lichte paniek heb, heb er maar 1 gevonden ja.
Nyaleti schreef:Maar een vlo is nooit alleen.
Je kan beter een vlooien invasie voor zijn dan straks 3 maanden lang ellende.
Een stoomreiniger huren zou ik ook niet zo snel doen maar een vlo kill spray is makkelijk gehaald en niet zo duur.
Nyaleti schreef:Maar een vlo is nooit alleen.
Een stoomreiniger huren zou ik ook niet zo snel doen maar een vlo kill spray is makkelijk gehaald en niet zo duur.
marleen_88 schreef:Nyaleti schreef:Maar een vlo is nooit alleen.
Daar heb ik naar gekeken, zitten daar geen giftige dampen in voor de poezen en ons? Dus veilig in huis te gebruiken?