Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:22

Picopico schreef:
Sinds een week of twee heb ik een rode jeukende plek aan de rand van m'n oksel. Ik dacht eerst dat het een insectenbeet was of misschien een wondje van het scheren. Maar daarvoor duurt het nu wel lang voor het weg is en aan de andere kant op precies dezelfde plek zit nu ook zo'n plekje, maar dan een stuk kleiner gelukkig. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Toevallig dat boven dit bericht het over teken gaat. Dit zou een tekenbeet kunnen zijn.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:26

gerlindie schreef:
Kan het zijn dat je nooit een teek hebt?

Ik loop regelmatig door natuurgebieden en hoog gras etc, maar heb er nog nooit één bij mezelf ontdekt :?

Ja ik heb ook amper teken. Ik heb in m'n leven geloof ik echt maar 2-3 teken gehad, en ik ben véél in het bos te vinden. Daarentegen vinden muggen mij wel heerlijk en word ik veel meer gestoken dan mijn vriend en reageer ik ook best heftig om muggenbeten.

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:52

Hier ook maar 4 teken ofzo terwijl ik m’n leven lang veel buiten ben en 10 jaar in het bos heb gewoond. :=

Dus nee nooit teken hebben is niet gek.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:17

Wij hebben drie honden en twee hebben geregeld teken (we wonen tegenover het bos en komen meerdere keren per week in een ander bos), de derde heeft nooit teken. Tsja :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:45

Ik kan me niet herrineren ooit een teek te hebben gehad.
En vroeger veel buiten in het bos gespeeld.

Onze jack Russell heeft ook nooit teken.
Onze kruising herder lijkt wel een magneet.
Terwijl ze op dezelfde plekken komen.

Dus blijkbaar hebben die beesten een voorkeur.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:54

rien10 schreef:
axel_1997 schreef:
allergie?

Voor kleding, waspoeder, deo, noem maar op

Ik gebruik al jaren hetzelfde wasmiddel en zelfde deo. Ook geen nieuwe kleding. En zou je het met een allergie niet op meer plekken verwachten?

fohadie schreef:
Picopico schreef:
Sinds een week of twee heb ik een rode jeukende plek aan de rand van m'n oksel. Ik dacht eerst dat het een insectenbeet was of misschien een wondje van het scheren. Maar daarvoor duurt het nu wel lang voor het weg is en aan de andere kant op precies dezelfde plek zit nu ook zo'n plekje, maar dan een stuk kleiner gelukkig. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Toevallig dat boven dit bericht het over teken gaat. Dit zou een tekenbeet kunnen zijn.

Heb ik ook aan gedacht. Maar het zit dus bij beide oksels op dezelfde plek. Links is het iets groter (en veel meer jeuk) dan rechts. Het is wel heel toevallig als ik op hetzelfde moment onder beide oksels op dezelfde plek ben gebeten/gestoken.

Eikenprocessierups heb ik ook nog aan gedacht, die zitten hier veel in de omgeving. Maar ook dan vind ik het raar dat het alleen bij beide oksels zit en nergens anders.

Ik ben wel een keer gebeten door een teek. Dat was even een klein bultje en had ik verder geen last van.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:59

Misschien zijn het je bh beugels die in je huid drukken?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:36

misschien is de vraag hier niet juist maar…

Als een gebruiker hier op bokt permanent geband is, door wat voor oorzaken kunnen dat komen? Of kan degene dat ook zelf doen?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:27

Picopico schreef:
rien10 schreef:
Voor kleding, waspoeder, deo, noem maar op

Ik gebruik al jaren hetzelfde wasmiddel en zelfde deo. Ook geen nieuwe kleding. En zou je het met een allergie niet op meer plekken verwachten?

Een allergie kan ook juist door langdurige of herhaalde blootstelling ontstaan. (Of juist weg trekken zoals bij immunotherapie. Af en toe is het immuunsysteem gewoon raar.) Denk aan een imker die bij de 200e bijensteek op eens allergisch is. Of hooikoorts die je opeens krijgt terwijl je eerder nooit last had.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:28

Weten jullie nog schoenenmerken waar ik op kan zoeken in mijn zoektocht naar schoenen die nèt even anders dan anders zijn? Wel gewoon met platte zool, want het is voor in het dagelijks leven en naar mijn werk enzo.
Ik heb nu ASICS, maar ik probeer een beetje van de echte hardloopschoenen af te stappen (ze zijn zo comfortabel...) en te kijken naar sneakers of iets dergelijks. Maar ik vind ze al snel saai als ze gewoon zwart zijn. Lichte kleuren houd ik niet schoon trouwens. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:46

JA, Kennel & Schmenger hebben hele gave sneakers! Vind ik zelf dan. Of ja, ik heb even gekeken maar deze collectie is een beetje mwah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:22

Customised Converse! *\o/*
Ik heb vanmorgen deze in elkaar geflanst en besteld:
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:52

Mag een werkgever de overuren "gebruiken" als een werknemer zich ziekgemeld heeft.
Dit speelt af in Nederland niet in Duitsland.

Werknemer heeft extreem veel overuren.
Heeft zich 2 weken ziek gemeld ivm over de kop gewerkt.
Werkgever haalt het aantal niet gewerkte uren van de overuren af

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:53

Mkango schreef:
[ Afbeelding ]

Wauw! Mooi in elkaar geflanst!

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:00

marley93 schreef:
Weten jullie nog schoenenmerken waar ik op kan zoeken in mijn zoektocht naar schoenen die nèt even anders dan anders zijn? Wel gewoon met platte zool, want het is voor in het dagelijks leven en naar mijn werk enzo.
Ik heb nu ASICS, maar ik probeer een beetje van de echte hardloopschoenen af te stappen (ze zijn zo comfortabel...) en te kijken naar sneakers of iets dergelijks. Maar ik vind ze al snel saai als ze gewoon zwart zijn. Lichte kleuren houd ik niet schoon trouwens. :')

Ik ben fan van die van Woden! ze hebben die ook in alle mogelijke kleurtjes, dus er zal er wel eentje bij zitten die je tof vindt. Ze vallen wel vrij smal/klein uit, dus mogelijk heb je een maat groter nodig dan je gewoonlijke maat. Die dingen zitten als sloffen voor me, ik heb ooit wel eens 20km op een dag gewandeld op een stel Wodens, maar ze zien er niet uit als standaard hardloopschoenen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:31

Ik weet niet of t “apart” genoeg is maar ViaVai?

Ik heb een (al zeg ik t zelf) best hip paar gekocht een paar weken geleden, sowieso anders dan anders met een stukje rode fluff op je hiel etc

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 18:50

hagelslag schreef:
Mag een werkgever de overuren "gebruiken" als een werknemer zich ziekgemeld heeft.

Alleen in overleg met de werknemer.
Ziek is ziek. Als er te veel overuren zijn moet de werkgever eerder het gesprek aan gaan dat deze opgenomen dienen te worden.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:07

Mkango schreef:
[ Afbeelding ]

Nice!

Dit kan met Nikes ook.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:17

hagelslag schreef:

Nee, dat mag niet.

Kan het niet langer of korter maken.

Als werkgever het niet eens is met de ziekmelding mag hij eerst werknemer langs bedrijfsarts sturen voor een medisch oordeel. Het klinkt als grijs verzuim maar dat betekent niet dat de werkgever zelf maar mag beslissen dat hij het geen geldige ziekmelding vind. Daar mag nog altijd de bedrijfsarts een oordeel over vellen. Pas als die zegt geen reden voor ziekmelding te zien zou er eventueel reden voor zijn, maar zelfs dan vind ik het geen sociale gang van zaken en zou ik als werkgever eerder om de tafel gaan zitten hoe de re-integratie vormgegeven gaat worden.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:53

Ik heb een aangebroken fles sprite waar inmiddels niet zoveel prik meer in zit. Kan ik dat in de sodastream doen of werkt dat niet?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:59

Independence schreef:
Ik heb een aangebroken fles sprite waar inmiddels niet zoveel prik meer in zit. Kan ik dat in de sodastream doen of werkt dat niet?

Op zich kan dat, je krijgt de bubbels er in terug, maar toen ik dat vroeger eens met zo'n soda-club apparaat probeerde met een fles cola, begon 't acuut te schuimen (rondspuiten :x ) omdat 't toch direct begon te reageren (alsof je een fles hebt staan schudden).

Ik zou 't dus eerst eens buiten proberen, met zwemkleding aan :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:13

Nee kan niet. Echt alleen water en dan pas iets anders (de siroop) erbij voegen. Doe je het andersom gaat ie echt spuiten.. dus net zo met sprite ;)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:06

Ik kan ontzettend slecht pillen slikken.
Nu heb ik magnesium pillen die gekauwd/door iets geroerd kunnen worden maar de smaak is zo vies dat ik het niet binnen krijg :r
Nu zag ik dat er magnesium kauwtabletten zijn voor kinderen.
Kan ik die als volwassene nemen en dan een hogere dosis?
Of heeft dat te weinig effect omdat het afgestemd is op behoefte van kinderen?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:13

APCIII schreef:
Independence schreef:

Op zich kan dat, je krijgt de bubbels er in terug, maar toen ik dat vroeger eens met zo'n soda-club apparaat probeerde met een fles cola, begon 't acuut te schuimen (rondspuiten :x ) omdat 't toch direct begon te reageren (alsof je een fles hebt staan schudden).

Ik zou 't dus eerst eens buiten proberen, met zwemkleding aan :P

Hahah, duidelijk. Het is niet mijn huis en niet mijn sodastream dus ik waag het er maar niet op

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 06:31

_Lois_ schreef:
Ik kan ontzettend slecht pillen slikken.
Nu heb ik magnesium pillen die gekauwd/door iets geroerd kunnen worden maar de smaak is zo vies dat ik het niet binnen krijg :r
Nu zag ik dat er magnesium kauwtabletten zijn voor kinderen.
Kan ik die als volwassene nemen en dan een hogere dosis?
Of heeft dat te weinig effect omdat het afgestemd is op behoefte van kinderen?

Herkenbaar probleem. Ik ben gelukkig nog licht en klein genoeg om in veel gevallen genoeg te hebben aan de kinderdosis. Ik zou dit aan je huisarts of aan je apotheek vragen; zoiets hangt namelijk ook af van je gewicht en het specifieke kauwtablet in kwestie.
(Anders helpt het hier om die smerige tabletten op een lepel yoghurt te leggen en zo naar binnen te werken, en dan meteen een paar slokken melk of fruitsap erachter. Of ik roer ze door van die fruitsap/smoothie sapjes. En dan zo min mogelijk smoothie, niet denken, binnen kappen, en dan meteen een vol glas smoothie zonder tablet erin erachter tegen de smaak.)